afschuwelijke bruiloften en andere partijen
vrijdag 24 november 2006 om 15:46
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )
Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....
Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....
Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

donderdag 20 juli 2017 om 12:08
inderdaad. En het is niet dat ze 5 minuutjes later zouden komen. Als je belt met de boodschap 'we hebben een noodgeval, we weten niet hoe laat we komen (en òf we wel komen) dan ga je toch niet op niks af staan wachten? Rare mensen.
En een vriend die mijn beroep als een soort hobby-onderneming zou behandelen zou inderdaad snel exit zijn.

donderdag 20 juli 2017 om 12:44
Niet zelf meegemaakt, maar ik hoorde het van een vriendin die naar een bruiloft was geweest.
Bij binnenkomst op het feest kon je gewoon direct gaan zitten. Het bruidspaar deed niet aan handen schudden
en feliciteren.
Voordat de muziek begon was er een felicitatiemoment in de vorm van een groepsknuffel met de hele zaal...
Och, een ieder doet het op zijn eigen manier zullen we maar zeggen.
Bij binnenkomst op het feest kon je gewoon direct gaan zitten. Het bruidspaar deed niet aan handen schudden
en feliciteren.
Voordat de muziek begon was er een felicitatiemoment in de vorm van een groepsknuffel met de hele zaal...

donderdag 20 juli 2017 om 12:48
Eens.Starshine-2 schreef: ↑20-07-2017 12:08inderdaad. En het is niet dat ze 5 minuutjes later zouden komen. Als je belt met de boodschap 'we hebben een noodgeval, we weten niet hoe laat we komen (en òf we wel komen) dan ga je toch niet op niks af staan wachten? Rare mensen.
En een vriend die mijn beroep als een soort hobby-onderneming zou behandelen zou inderdaad snel exit zijn.
donderdag 20 juli 2017 om 12:57
poeziewoezie schreef: ↑20-07-2017 12:44
Brrr

donderdag 20 juli 2017 om 13:10
poeziewoezie schreef: ↑20-07-2017 12:44Niet zelf meegemaakt, maar ik hoorde het van een vriendin die naar een bruiloft was geweest.
en feliciteren.

ik had ooit een leidinggevende die de vergadering begon en afsloot terwijl we allemaal in een kring moesten staan en handjes moesten vasthouden. Zij sprak dan een of andere zemelige zenwijsheid uit, brrrr.
donderdag 20 juli 2017 om 13:23
Een vage kennis van vroeger wilde ook nooit handen schudden, alleen maar knuffelen - want dat kwam je aura ten goede en verdreef de gebachbloesemde aardstralen, of zoiets.
Die vrouw is zeer snel van vage kennis naar onbekende gegaan, dat ze dacht dat ze ziek zou worden van deo was daar ook niet vreemd aan
Die vrouw is zeer snel van vage kennis naar onbekende gegaan, dat ze dacht dat ze ziek zou worden van deo was daar ook niet vreemd aan

donderdag 20 juli 2017 om 14:14
Klopt Aquake
Dat was de reden. Maar dat is off topic.
Vanwege het bijbehorende verdienmodel is het niet een vreemde vergelijkingStarshine-2 schreef: ↑20-07-2017 12:08

donderdag 20 juli 2017 om 17:38
De mijne heeft daar af en toe ook een handje van, hoor. Hij is erg bang om zijn familie (lees: zijn vader) teleur te stellen en dan haalt hij nog wel eens van die gekke fratsen uit. Na een schop onder zijn hol van mij kan hij het meestal wel een beetje in perspectief plaatsen.

Kijk uit malloot, een kokosnoot.

donderdag 20 juli 2017 om 17:56
Wat hadden ze gedaan als de keet écht in brand stond en je stuurt last minute je kat?Starshine-2 schreef: ↑20-07-2017 12:08inderdaad. En het is niet dat ze 5 minuutjes later zouden komen. Als je belt met de boodschap 'we hebben een noodgeval, we weten niet hoe laat we komen (en òf we wel komen) dan ga je toch niet op niks af staan wachten? Rare mensen.
Of alleen je partner, weliswaar met 3 uur vertraging?
Dan hadden ze gelijk maar het hele huwelijk afgeblazen?
Moest iedereen de hele dag verhongeren en was 't ontbijt afgelast?

donderdag 20 juli 2017 om 19:37
Weet niet of ik het ooit al gedeeld heb hier , shoot me als het wel zo is
Een goede vriend van ons werd heel jong weduwnaar en vond snel een andere partner.
Dat begrepen we hij bleef met een klein kindje achter en hij werd gek alleen
De tweede bruiloft was alleen exact hetzelfde als we een paar daarvoor meegemaakt hebben, zelfde zaal, zelfde eten. zelfde band alles hetzelfde.
Toen voelde het toch wel wat raar om daar te zijn , de familie van zijn eerste vrouw was er ook en zeer verdrietig .
De sfeer was echt heel vreemd , was blij dat de avond over was .
Een goede vriend van ons werd heel jong weduwnaar en vond snel een andere partner.
De tweede bruiloft was alleen exact hetzelfde als we een paar daarvoor meegemaakt hebben, zelfde zaal, zelfde eten. zelfde band alles hetzelfde.
Toen voelde het toch wel wat raar om daar te zijn , de familie van zijn eerste vrouw was er ook en zeer verdrietig .
vrijdag 21 juli 2017 om 11:35
Been there en not done that...ik weiger dit soort dingen, maak namelijk zelf wel uit met wie ik handjes vast wil houden in een getekende cirkel al in mijn kracht komend.Starshine-2 schreef: ↑20-07-2017 13:10
ik had ooit een leidinggevende die de vergadering begon en afsloot terwijl we allemaal in een kring moesten staan en handjes moesten vasthouden. Zij sprak dan een of andere zemelige zenwijsheid uit, brrrr.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

vrijdag 21 juli 2017 om 11:51

vrijdag 21 juli 2017 om 11:59
I know, maar het valt op en als je al niet lekker bij je LG ligt dan kan het aanleiding zijn om incidenten even wat scherper op te pakken, snap je.sprokkelientje schreef: ↑21-07-2017 11:51Ik snap dat het je overvalt...maar weet je, zulke dingen mogen echt niet meewegen in je beoordeling, het valt ook niet onder werkweigering o.i.d. Ze kunnen de volgende keer wel zeggen dat je in je blote doos mantra's moet gaan zitten neuriën.
Ach en verder ben ik gewoon heel makkelijk. Wil de hele groep thee, dan ga ik niet dwarsliggen om perse koffie te krijgen. Ik drink dan ook wel thee mee. Wil de LG in een kring staan voor 10 seconden, prima joh, heb ik weer een verhaal voor het forum. Het sop is de kool niet waard denk ik dan.
vrijdag 21 juli 2017 om 12:54
Wat goed van je....en dat bedoel ik zeker niet sarcastisch....ik ben wat dat aangaat heullll opstandig haha.
On topic: niemand trouwt voorlopig. Afgelopen bruiloft waar ik ben geweest heb ik een eigen topic over geopend laatst...ging om de smakeloze kledingstijl van de genodigden (hier geen nieuw of schokkend nieuws dacht ik)
On topic: niemand trouwt voorlopig. Afgelopen bruiloft waar ik ben geweest heb ik een eigen topic over geopend laatst...ging om de smakeloze kledingstijl van de genodigden (hier geen nieuw of schokkend nieuws dacht ik)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 21 juli 2017 om 12:56
Enorm grote en dure bruiloft (dat viel alleen al op door de locatie waar de bruiloft was). Bruid had een té grote (als in: extreem lange sleep en dergelijke) en té dure jurk aan. Er waren meerdere fotografen en de complete dag werd tot op de millimeter vastgelegd. Het was een overdreven geregisseerde toestand, wat enorm in het water viel, letterlijk, omdat het zo regende. Het foto's maken nam zo extreem veel tijd in beslag dat sommige gasten echt uren en uren hebben staan wachten in een druilerig hoekje van de locatie. Het bruidspaar was een gemixt koppel en de ingehuurde weddingplanner was van de kant van de bruid en sprak ook alleen de moedertaal van de bruid. De gasten van de gom hadden daardoor doorlopend geen ènkel idee wat de bedoeling was en hoe de planning van de dag eruit zag. Sowieso lag de locatie te afgelopen om weg te gaan gedurende de dag, dus er was een hoop 'rondgehang'.
Er was van tevoren aangegeven dat er toch wel verwacht werd dat iedereen poepsjiek gekleed zou zijn, met een hoop ongelukkig ogende mensen op de dag zelf als gevolg (familie van de gom was niet zo van het driedelig pak en over de top sjieke jurkjes en voelde zich duidelijk heel ongemakkelijk). Ook een hoop mensen die niet goed wisten wat ze aan moesten met die dresscode en daardoor maar een duur jurkje van tig jaar geleden uit de kast getrokken hadden in de hoop dat dit nog 'goed' zou zijn.
Game of Thrones-achtige bedoeningen met het eten, waarbij de ouders van de bruid en gom aan een soort koptafel zaten en 'over het volk' uitkeken en cadeaus aannamen. Voor de cadeaus was overigens van te voren niets geregeld, waardoor sommige gasten de hele dag met het cadeau rondgezeuld hadden (door de regen) omdat het onduidelijk was wanneer het de bedoeling was dat dit gegeven ging worden.
Ergste vond ik nog dat de hele dag gewoon één grote performance leek, met totaal geen enkele oprechte emotie. Zelfs de blikken naar elkaar, de glimlachjes, de rollende traan, alles leek afgesproken en geoefend.
Er was van tevoren aangegeven dat er toch wel verwacht werd dat iedereen poepsjiek gekleed zou zijn, met een hoop ongelukkig ogende mensen op de dag zelf als gevolg (familie van de gom was niet zo van het driedelig pak en over de top sjieke jurkjes en voelde zich duidelijk heel ongemakkelijk). Ook een hoop mensen die niet goed wisten wat ze aan moesten met die dresscode en daardoor maar een duur jurkje van tig jaar geleden uit de kast getrokken hadden in de hoop dat dit nog 'goed' zou zijn.
Game of Thrones-achtige bedoeningen met het eten, waarbij de ouders van de bruid en gom aan een soort koptafel zaten en 'over het volk' uitkeken en cadeaus aannamen. Voor de cadeaus was overigens van te voren niets geregeld, waardoor sommige gasten de hele dag met het cadeau rondgezeuld hadden (door de regen) omdat het onduidelijk was wanneer het de bedoeling was dat dit gegeven ging worden.
Ergste vond ik nog dat de hele dag gewoon één grote performance leek, met totaal geen enkele oprechte emotie. Zelfs de blikken naar elkaar, de glimlachjes, de rollende traan, alles leek afgesproken en geoefend.
vrijdag 21 juli 2017 om 12:56
Ai dat lijkt me naar en ongemakkelijk zeg.Pretzel66 schreef: ↑20-07-2017 19:37Weet niet of ik het ooit al gedeeld heb hier , shoot me als het wel zo is
Ik ben zelf ook jong weduwe geworden (27 jaar) en ga over een paar weken hertrouwen.
Dat is ten eerste in een heel ander deel van Nederland maar zelfs dan doe ik heel bewust sommige dingen totaal anders. Deels om te benadrukken dat dit een andere partner is, andere ideeën, andere liefde, ander deel van ons leven enz.
En sommige andere dingen (waar ik mijn jurk heb laten maken bv) doe ik wel hetzelfde en dat is prima.
En uiteraard heeft mijn aanstaande ook andere ideeën dan mijn overleden partner had. Het is toch een gezamenlijke bruiloft? Ik zou me er als bruid ook heel ongemakkelijk bij voelen.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 21-07-2017 13:24
Reden: niet tevreden
Reden: niet tevreden
8.02% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

vrijdag 21 juli 2017 om 13:13
tnxsprokkelientje schreef: ↑21-07-2017 12:54Wat goed van je....en dat bedoel ik zeker niet sarcastisch....ik ben wat dat aangaat heullll opstandig haha.

zaterdag 29 juli 2017 om 16:42
Onverwacht twee bruiloften op de planning staan tot het einde van het jaar! De ene half augustus, de andere aan het eind van het jaar. Wellicht dat op die eerste wel wat forum materiaal zal zijn om hier te posten
Na een tijdje getwijfeld te hebben ga ik ook nog een andere bruiloft van een paar jaar geleden erop zetten om het het forum even nieuw leven in te blazen haha. Geen afschuwelijke bruiloft, maar wel leuk genoeg om hier te delen:
De ceremonie zou een uur duren, gevolgd door een twee uur durende receptie in hetzelfde pand. Dan zou er een uur pauze zijn tot het feest zou beginnen in een zaal een paar minuten lopen daarvandaan, waar een deel van de gasten voor was uitgenodigd. Geen zorgen forummers, ik was voor het geheel uitgenodigd
De ceremonie was in een zaal die met een scheidingswand werd gescheiden door de receptieruimte. Voordat de ceremonie begon, bleek dat er niet genoeg plaatsen waren. De scheidingswand moest dus open worden gezet om extra stoelen neer te zetten voor gasten. De ceremonie was prima, maar tijdens de ceremonie kwam dus ook de catering om de receptie klaar te zetten. Je zag dus karren en medewerkers dingen klaar zetten of met tafels schuiven tijdens de ceremonie...
Vervolgens begon de receptie. Er waren allemaal cakejes en taartjes e.d. en dat zag er zeker leuk uit en was ook wel lekker, ware het niet dat het rond een tijdstip was dat je wel een broodje of iets dergelijk zou lusten. Aan verschillende gasten merkte ik ook wel dat ze daar een beetje op hadden gerekend. Er was voldoende, maar echt veel/ruim was het niet. Daardoor was de 2-uur durende receptie na een uur wel afgelopen. Het bruidspaar wilde bij een park vlakbij nog wat foto's maken met hun gasten in verschillende groepen, (met ouders, met het gezin, met broers en zussen etc.) waardoor de rest (het was najaar) een beetje zat te verkneukelen en te wachten tot zij ook werden geacht op de foto te gaan in de groepsfoto. Na deze groepsfoto zei de ceremoniemeester: Voor degenen die zijn uitgenodigd voor de receptie stopt het hier, bedankt voor jullie komst. Voor degenen die zijn uitgenodigd voor het feest, we zien jullie straks. Er was niet echt over een afsluiting nagedacht. Akward...
Vervolgens was er nog meer dan een uur over tot het feest zou beginnen, waardoor je eigenlijk maar een beetje in de receptiezaal bleef hangen waar geen receptie meer aan de gang was om met andere feestgasten wat over koetjes en kalfjes te praten. Inmiddels hadden mensen toch wel behoorlijke trek. Toen het uur eindelijk voorbij was, bleek dat de catering nog niet klaar was in de feestzaal verderop. Uiteindelijk heeft het nog zeker een halfuur extra geduurd voor we de feestzaal in konden en nog een halfuur voordat we daadwerkelijk gingen eten. Toen het eten dan ook eindelijk kwam heeft iedereen behoorlijk zitten schransen
Het eten dat toen kwam was overigens prima en het was ook verder wel een leuk feest! (kan het verhaal niet mooier maken dan het is haha) Er was een danszaal en een dj. De vader van de gom komt niet uit Nederland, waardoor ze veel muziek uit dat land hadden. Vind ik zelf heel leuk, behalve dat de dj hier niet zo veel verstand van had en dus allemaal nummers uit dat land van de zestiger jaren opzette
Er waren drie 'sketches', waarvan er twee prima waren. Alleen die derde van de ceremoniemeester... De ceremoniemeester was de broer van de gom en een redelijke nerd, die allemaal dingen ging quoten uit de tijd dat ze met ennoying mensen op de middelbare school hadden gezeten
Manlief quote nog steeds de uitspraken van de betreffende ceremoniemeester als hij wil aangeven dat iemand een nerd is
Een paar maanden geleden bezochten we gemeenschappelijke vrienden van ons. Die begonnen over de lange pauze die er op bovenstaande bruiloft was geweest, terwijl alles redelijk op dezelfde plek plaats was. Vonden ze een paar jaar na dato nog steeds vreemd

Na een tijdje getwijfeld te hebben ga ik ook nog een andere bruiloft van een paar jaar geleden erop zetten om het het forum even nieuw leven in te blazen haha. Geen afschuwelijke bruiloft, maar wel leuk genoeg om hier te delen:
De ceremonie zou een uur duren, gevolgd door een twee uur durende receptie in hetzelfde pand. Dan zou er een uur pauze zijn tot het feest zou beginnen in een zaal een paar minuten lopen daarvandaan, waar een deel van de gasten voor was uitgenodigd. Geen zorgen forummers, ik was voor het geheel uitgenodigd

De ceremonie was in een zaal die met een scheidingswand werd gescheiden door de receptieruimte. Voordat de ceremonie begon, bleek dat er niet genoeg plaatsen waren. De scheidingswand moest dus open worden gezet om extra stoelen neer te zetten voor gasten. De ceremonie was prima, maar tijdens de ceremonie kwam dus ook de catering om de receptie klaar te zetten. Je zag dus karren en medewerkers dingen klaar zetten of met tafels schuiven tijdens de ceremonie...
Vervolgens begon de receptie. Er waren allemaal cakejes en taartjes e.d. en dat zag er zeker leuk uit en was ook wel lekker, ware het niet dat het rond een tijdstip was dat je wel een broodje of iets dergelijk zou lusten. Aan verschillende gasten merkte ik ook wel dat ze daar een beetje op hadden gerekend. Er was voldoende, maar echt veel/ruim was het niet. Daardoor was de 2-uur durende receptie na een uur wel afgelopen. Het bruidspaar wilde bij een park vlakbij nog wat foto's maken met hun gasten in verschillende groepen, (met ouders, met het gezin, met broers en zussen etc.) waardoor de rest (het was najaar) een beetje zat te verkneukelen en te wachten tot zij ook werden geacht op de foto te gaan in de groepsfoto. Na deze groepsfoto zei de ceremoniemeester: Voor degenen die zijn uitgenodigd voor de receptie stopt het hier, bedankt voor jullie komst. Voor degenen die zijn uitgenodigd voor het feest, we zien jullie straks. Er was niet echt over een afsluiting nagedacht. Akward...
Vervolgens was er nog meer dan een uur over tot het feest zou beginnen, waardoor je eigenlijk maar een beetje in de receptiezaal bleef hangen waar geen receptie meer aan de gang was om met andere feestgasten wat over koetjes en kalfjes te praten. Inmiddels hadden mensen toch wel behoorlijke trek. Toen het uur eindelijk voorbij was, bleek dat de catering nog niet klaar was in de feestzaal verderop. Uiteindelijk heeft het nog zeker een halfuur extra geduurd voor we de feestzaal in konden en nog een halfuur voordat we daadwerkelijk gingen eten. Toen het eten dan ook eindelijk kwam heeft iedereen behoorlijk zitten schransen

Er waren drie 'sketches', waarvan er twee prima waren. Alleen die derde van de ceremoniemeester... De ceremoniemeester was de broer van de gom en een redelijke nerd, die allemaal dingen ging quoten uit de tijd dat ze met ennoying mensen op de middelbare school hadden gezeten

Een paar maanden geleden bezochten we gemeenschappelijke vrienden van ons. Die begonnen over de lange pauze die er op bovenstaande bruiloft was geweest, terwijl alles redelijk op dezelfde plek plaats was. Vonden ze een paar jaar na dato nog steeds vreemd

zondag 30 juli 2017 om 10:50
Sowieso vind ik grote bruiloften/feesten in de buitenlucht vaak wat tricky, vooral als je niet vooraf gewaarschuwd wordt. Zo heb ik een keer mijn beeldschone, satijnen hakken volledig verpest op een zeiknat grasveld waar het desbetreffende feest plaats bleek te vinden.

Oh, deze heb ik trouwens onlangs gedeeld in de Funda-groep, maar is hier ook wel op zijn plaats. Ik was uitgenodigd als +1 op een poepchique diner bij een al minstens zo chique landhuis. Stuk of 25 gasten, allemaal "nette" mensen, dus niet echt het soort gasten waarvan je bang hoeft te zijn dat ze in je antieke vaas kotsen en snorretjes tekenen op het portret van overgrootmoeder. Diner was in de tuin, met tenminste 4 bijgebouwen in de nabije omgeving, allemaal met badkamer(s) met wc. Of althans, dat kon ik opmaken uit de verhalen van de eigenaar, want ik heb ze zelf niet gezien. Gasten die naar de wc moesten, werden namelijk vriendelijk doorverwezen naar twee dixies die, speciaal voor de gelegenheid, in de bosjes waren neergezet. Het was verder een topdiner, maar het deed toch een beetje af aan de magie van de hele avond dat je, in je mooiste jurk, je blaas vol champagne moest gaan legen in een bloedheet, plastic hokje met de geur van degenen voor je nog prominent aanwezig.
Ik snap nog steeds niet hoe gehecht de gastheer en -dame wel niet aan hun eigen, schone wc's geweest moeten zijn om dit een goed plan te hebben gevonden.