afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
the-dowager schreef:
30-07-2017 10:50
Sowieso vind ik grote bruiloften/feesten in de buitenlucht vaak wat tricky, vooral als je niet vooraf gewaarschuwd wordt. Zo heb ik een keer mijn beeldschone, satijnen hakken volledig verpest op een zeiknat grasveld waar het desbetreffende feest plaats bleek te vinden. :'(

Oh, deze heb ik trouwens onlangs gedeeld in de Funda-groep, maar is hier ook wel op zijn plaats. Ik was uitgenodigd als +1 op een poepchique diner bij een al minstens zo chique landhuis. Stuk of 25 gasten, allemaal "nette" mensen, dus niet echt het soort gasten waarvan je bang hoeft te zijn dat ze in je antieke vaas kotsen en snorretjes tekenen op het portret van overgrootmoeder. Diner was in de tuin, met tenminste 4 bijgebouwen in de nabije omgeving, allemaal met badkamer(s) met wc. Of althans, dat kon ik opmaken uit de verhalen van de eigenaar, want ik heb ze zelf niet gezien. Gasten die naar de wc moesten, werden namelijk vriendelijk doorverwezen naar twee dixies die, speciaal voor de gelegenheid, in de bosjes waren neergezet. Het was verder een topdiner, maar het deed toch een beetje af aan de magie van de hele avond dat je, in je mooiste jurk, je blaas vol champagne moest gaan legen in een bloedheet, plastic hokje met de geur van degenen voor je nog prominent aanwezig.
Ik snap nog steeds niet hoe gehecht de gastheer en -dame wel niet aan hun eigen, schone wc's geweest moeten zijn om dit een goed plan te hebben gevonden. :bonk:
:biggrin: :rofl:
Ik heb ook eens een bruiloft meegemaakt van vrienden van mijn man, waar we met nog een andere vriend van mijn man heengingen. Ter plaatse was er enkel en alleen familie die elkaar goed kende. Wij zaten er in een hoekje wat verloren bij. Omdat het een nogal krappe zaal was, kwamen hapjes en drankjes slechts sporadisch voorbij. Het was ook nog eens een herrie van muziek en naar elkaar roepende familie, dus zijn we weer snel vertrokken. Jammer genoeg was het een nogal lange reistijd, dus we hadden er wel een katerig gevoel van.
Mijn vriend was twee jaar geleden getuige bij zijn beste vriend. Die had sinds een jaartje een relatie met een of andere meid die 10 jaar ouder was dan hijzelf (hij 26, zij 36), beetje een gothic figuur. Binnen no-time was hij ook helemaal 'bekeerd' en stond hij in een of ander middeleeuws pak, lang haar en een sik voor het altaar. Allemaal prima, zelf weten, ceremonie was ook prachtig in een mooi stadhuis in een pittoresk dorpje. Alleen het feest... dat vond dus plaats bij hun thuis, een rijtjeshuis in de stad met een piepkleine tuin. Ze hadden alle meubels naar een kant geschoven, inclusief alle hamster- en caviakooien, waar de openingsdans gedaan werd. Kun je het je voorstellen: wij allemaal in onze feestkleding tegen de muur geduwd terwijl zij in hun gothic gewaden over de laminaatvloer stonden te schuifelen? De taart was een zelfgebakken cake uit een pakje bekleed met wat hartjes van fondant, en je moest jezelf in de keuken bedienen met een Freeway colaatje. Het feest vond plaats in de tuin waar we samen met alle tantes en oma's mochten genieten van metal muziek. Om 22.00 moesten we allemaal weer opzouten om onbekende redenen. Nu klink ik misschien als een verwend nest, maar als we van te voren hadden geweten dat ze zo karig uit zouden pakken hadden we ons minder opgedirkt en absoluut een minder groot bedrag in de envelop gedaan. Op een gegeven moment verzamelde de bruid namelijk de envelopjes en zei ze: "hey handig zo'n bruiloft, we hebben winst gedraaid!" Zo stijlloos.
Sjrrn schreef:
07-08-2017 13:02
Mijn vriend was twee jaar geleden getuige bij zijn beste vriend. Die had sinds een jaartje een relatie met een of andere meid die 10 jaar ouder was dan hijzelf (hij 26, zij 36), beetje een gothic figuur. Binnen no-time was hij ook helemaal 'bekeerd' en stond hij in een of ander middeleeuws pak, lang haar en een sik voor het altaar. Allemaal prima, zelf weten, ceremonie was ook prachtig in een mooi stadhuis in een pittoresk dorpje. Alleen het feest... dat vond dus plaats bij hun thuis, een rijtjeshuis in de stad met een piepkleine tuin. Ze hadden alle meubels naar een kant geschoven, inclusief alle hamster- en caviakooien, waar de openingsdans gedaan werd. Kun je het je voorstellen: wij allemaal in onze feestkleding tegen de muur geduwd terwijl zij in hun gothic gewaden over de laminaatvloer stonden te schuifelen? De taart was een zelfgebakken cake uit een pakje bekleed met wat hartjes van fondant, en je moest jezelf in de keuken bedienen met een Freeway colaatje. Het feest vond plaats in de tuin waar we samen met alle tantes en oma's mochten genieten van metal muziek. Om 22.00 moesten we allemaal weer opzouten om onbekende redenen. Nu klink ik misschien als een verwend nest, maar als we van te voren hadden geweten dat ze zo karig uit zouden pakken hadden we ons minder opgedirkt en absoluut een minder groot bedrag in de envelop gedaan. Op een gegeven moment verzamelde de bruid namelijk de envelopjes en zei ze: "hey handig zo'n bruiloft, we hebben winst gedraaid!" Zo stijlloos.
:rofl: Ik was het niet hoor.
Ik was wel een keer thuis bij zo'n gast die allemaal grote rotsblokken met watervalletjes in zijn huiskamer had staan. Een soort Lord of the Rings omgeving maar dan ook in een rijtjeswoning.
Erwtjes en champignons uit blik bij de maaltijd.

Misschien niet zo spectaculair als de graaiende bruid van hierboven maar ik vind blikvoer zo armtierig altijd, zeker als je groots uitpakt qua feestzaal en jurk.
Sjrrn schreef:
Heel gezellig klinkt het niet, maar ergens vind ik het dan ook wel weer ruig dat ze zich niet verplicht voelden om tienduizenden euro's uit te geven aan een feest waar ze niet op zitten te wachten. Maar ik ben het met je eens dat als je dat weet, je ook je kleding en cadeau daarop aan moet passen, en het geld tellen voor de gasten weg zijn is inderdaad stijlloos.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
MonicaG schreef:
07-08-2017 13:26
Erwtjes en champignons uit blik bij de maaltijd.

Misschien niet zo spectaculair als de graaiende bruid van hierboven maar ik vind blikvoer zo armtierig altijd, zeker als je groots uitpakt qua feestzaal en jurk.
je weet precies van te voren wat een restaurant allemaal serveert.
Alvast een vooraankondiging van een mogelijke catastrofale ontknoping: over een paar weken heb ik een bruiloft van vrij verre familie. Het probleem is alleen dat we (=iedereen) er net achter komen dat het stel reeds een jaar of twintig gelukkig is samen, alleen kan dat niet want tot twee jaar geleden was de mevrouw van het stel nog getrouwd met een ander, en de meneer zat ook in een vaste relatie al die tijd. Beide ex-partners zijn nu dus over de zeik en gezien de kringen waarin dit huwelijk gaat plaatsvinden is het vrij waarschijnlijk dat er wat ex-familieleden met complete kratten bier in hun mik hun opwachting komen maken.

En het stel maar overal hartjes posten en kaartjes met tortelduiven rondsturen :flirting:
Kom toch wat raar over met deze wetenschap.

Wordt vervolgd (als ik al ga, heb geen zin in dronken steekpartijen eigenlijk).
lotus77 schreef:
08-08-2017 16:51

Je begrijpt toch hopelijk wel dat je nu wel moet gaan? Je kunt ons niet lekker maken, en dan het laten afweten hè

;)
lotus77 schreef:
08-08-2017 16:51
Alvast een vooraankondiging van een mogelijke catastrofale ontknoping: over een paar weken heb ik een bruiloft van vrij verre familie. Het probleem is alleen dat we (=iedereen) er net achter komen dat het stel reeds een jaar of twintig gelukkig is samen, alleen kan dat niet want tot twee jaar geleden was de mevrouw van het stel nog getrouwd met een ander, en de meneer zat ook in een vaste relatie al die tijd. Beide ex-partners zijn nu dus over de zeik en gezien de kringen waarin dit huwelijk gaat plaatsvinden is het vrij waarschijnlijk dat er wat ex-familieleden met complete kratten bier in hun mik hun opwachting komen maken.

En het stel maar overal hartjes posten en kaartjes met tortelduiven rondsturen :flirting:
Kom toch wat raar over met deze wetenschap.

:proud: behalve die steekpartijen dan.....hahahahahaha
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
1 ding Lotus....jij wordt geen schuimspekkie hoor...dat kan ik geen tweede keer aan en met mij velen.
Een gewoon "ik ben niet geweest" volstaat ook....als we maar weten waar we aan toe zijn.
Sjrrn schreef:
Ten eerste was alle cola op.

Ten tweede gingen de buren waarschijnlijk lastig doen en de politie bellen als er na 22u nog kabaal ging zijn.
Niet zo handig immers een trouwfeest in een appartement of een rijhuis.
Zanahoria schreef:
08-08-2017 17:17
Je begrijpt toch hopelijk wel dat je nu wel moet gaan? Je kunt ons niet lekker maken, en dan het laten afweten hè

;)
Het vervolg lezen we wel in de pers :twisted:.

Ik neem toch aan dat als er 20 man wordt aangevallen op een trouwfeest door 10 dronkaards de NOS dat minstens effe in hun nieuws heeft.
Of hart van Nederland.
Dan graag een linkje :angel:
Hahaha ja ik zal zeker vertellen hoe het was, tenzij ik neergestoken word en dan zien jullie me vast terug op PowNed o.i.d. :D
Sjrrn schreef:
Klinkt vreselijk.
sprokkelientje schreef:
21-07-2017 11:51
Ik snap dat het je overvalt...maar weet je, zulke dingen mogen echt niet meewegen in je beoordeling, het valt ook niet onder werkweigering o.i.d. Ze kunnen de volgende keer wel zeggen dat je in je blote doos mantra's moet gaan zitten neuriën :-D .
:HA: ik heb daar een beeld bij
pokkewijf schreef:
08-08-2017 20:52
:HA: ik heb daar een beeld bij
Ah een mede-beelddenker hahahaha.
Tvp
lotus77 schreef:
08-08-2017 20:04
Hahaha ja ik zal zeker vertellen hoe het was, tenzij ik neergestoken word en dan zien jullie me vast terug op PowNed o.i.d. :D
Wanneer is het ongeveer? Dan weten we wanneer we het nieuws in de gaten moeten gaan halen. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
09-08-2017 10:47
Wanneer is het ongeveer? Dan weten we wanneer we het nieuws in de gaten moeten gaan halen. ;-D
Eind van de maand!
Tvp
Been there, done that, got the T-shirt.
Tvp :popcorn:
That's just me though...
Wat een verhalen allemaal!
Ik lees veel verhalen over gierige bruiloften en te weinig eten/drinken. Maar een jaar geleden heb ik dit precies andersom meegemaakt. Ik was daar getuige en ceremoniemeester.
Het koppel had geregeld dat mensen tegen een leuk prijsje een kamer op de locatir konden krijgen. Kom ik daar om 11uur aan ivm klaarzetten van spullen, terwijl het bruidspaar de foto's gaan maken. zijn tante en oom die op drie kwartier rijden wonen al aanwezig. Zij hadden speciaal naar het hotel gebeld om eerder in te kunnen checken want ze moesten zo ver rijden... De ceremonie zou pas om 15uur zijn maar dit stel was van mening dat het bruidspaar wel voor hun drinken en lunch tot die tijd zou betalen. En boos dat ze waren toen ik aangaf dat ik dit mij niet de bedoeling leek.... bruidspaar blij dat ik de boeman was want dit was idd niet de bedoeling. N kopje koffie voor degene die n half uur te vroeg waren was natuurlijk geen enkel probleem.
sprokkelientje schreef:
08-08-2017 22:04
Ah een mede-beelddenker hahahaha.
Ik ook :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven