afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pas een bruiloft gehad. Begon allemaal prima, we kwamen aan op de locatie waar de ceremonie werd gehouden en er ook al andere gasten op het parkeerterrein stonden inclusief de bruidegom. Na een hoop ge-"hoi, hoe is het, wat zie je er mooi uit, blabla, *smak smak*" werd mijn man door de bruidegom meegenomen, want er moesten in de zaal nog wat dingen "versierd" worden. Na een minuut of 10 hadden ik en de andere gasten het wel gezien op de parkeerplaats, het was daar namelijk stervenskoud. Wij dus de zaal in, helaas was het daar niet veel warmer... Mijn man stond intussen met de bruidegom een beetje verloren naar naamkaartjes die op de stoelen moesten te staren, waarop de bruidegom aan mijn man vraagt: "weet jij waar iedereen hoort te zitten?" :wtf: Uiteindelijk na een beetje gepuzzel een redelijk logische indeling qua gasten gemaakt en iedereen op zn plaats gekregen.

Ceremonie begon. Bruidsmeisjes en bruid kwamen binnen, zagen er allemaal schitterend uit. Automatisch kijk je dan even naar de gom om zijn emotionele en vertederde blik te zien bij het aanschouwen van zijn prachtige bruid. Helaas was er van zijn gezicht niks af te lezen, hij had namelijk een masker op... (het was een bruiloft met een thema)
Ze hadden hun eigen geloften geschreven die vast heel aandoenlijk en romantisch waren. Ik zou het niet weten, ik heb er namelijk geen woord van verstaan aangezien de aanwezige kinderen er en masse doorheen aan het blèren waren.

Na de aftocht van het kersverse echtpaar werden er (op zeer chaotische wijze) foto's gemaakt en konden de gasten zichzelf bedienen van koffie, thee of aanmaaklimonade. Geen gewone koffie, nee, oploskoffie. Die je zelf nog op moest lossen. Er waren niet genoeg theelepeltjes voor alle gasten, dus deze moesten gedeeld worden. De aanmaaklimonade waren ze vergeten aan te maken, waardoor ik dus een glas pure siroop naar binnen zat te gieten. enfin.

Na de foto's werden we door een bus (die ongeveer net zo milieuvriendelijk was als de gemiddelde olieramp en bovendien net zo rook) naar de diner/feestlocatie gebracht. we kwamen binnen in een (niet zo) sfeervol verlichte en versierde... gymzaal. Dit zaaltje was wederom zo koud dat je er kip 3 weken goed kon houden, maar gelukkig hadden we een lekkere warme maaltijd in het vooruitzicht... niet dus: koud buffet. Er mocht in 3 etappes eten gehaald worden, de mensen van de 3e etappe had pech, want toen was het buffet al zo goed als leeg. Na het buffet was er een gat van 3 uur tot het feest 's avonds wat je zelf in mocht vullen. Wij zijn met groepje in de stad steak gaan eten :biggrin:

Toen we 's avonds weer terug kwamen in dezelfde gymzaal (die inmiddels omgebouwd was tot feestzaal) was het er bloedheet. Nee serieus, alsof iemand in de tussentijd de verwarming op standje Sahara had gezet. Er waren hapjes, wederom koud, van de supermarkt, in van die vacuümverpakte bakken. Drankjes konden gehaald worden bij de bar, maar moesten wel zelf betaald worden. Geen probleem natuurlijk, niet iedereen kan of wil een smak geld uitgeven aan een bruiloft. Wat wel een probleem is, is als je als niet alcoholdrinker alleen kan kiezen uit cola, bitter lemon of water, de drankjes (inc. bier) lauw zijn en duurder dan in de gemiddelde stripclub. tweeënhalf uur na de aanvang van het feest begon de openingsdans, wat uiteindelijk een soort van playback act werd. Dit was al een tikkeltje gênant om naar te kijken, maar het hoogtepunt was dat tijdens dit hele gebeuren de broek van de bruidegom steeds verder afzakte :facepalm: Er was geen DJ, maar een stereotoren met cd's en Ipod, geen muziek van na 1995. En dan niet de goede nummers uit die tijd, maar echt obscure bocht. Nu is muziek natuurlijk een kwestie van smaak, maar het feestje kwam niet lekker op gang, er werd nauwelijks gedanst. Toen op een gegeven moment de Macarena werd ingezet, snelde iedereen nar de dansvloer om met veel enthousiasme te gaan macarenaën. Nummer werd helemaal afgedraaid. Nooit geweten dat het zo godvergeten lang duurt, die Macarena. Aan het eind was het enthousiasme er dus ook behoorlijk vanaf en ging iedereen weer zitten. Er werd nog een taart aangesneden, feestje bleef een beetje duf en de zaal liep langzaam maar zeker leeg. Het zou tot 1 uur duren, en wij zaten ons om 10 uur al af te vragen hoe laat we weg zouden kunnen zonder dat het onbeschoft over kwam. Gelukkig ging om half 12 de muziek uit en kondigde de bruid aan dat ze zooooo moe waren en dat ze naar hun hotel gingen, maar dat we ons vooral niet verplicht moesten voelen om ook te gaan en dat we "lekker door mochten feesten". Nog even netjes het bruidspaar uitgezwaaid en toen wisten we niet hoe snel we weg moesten komen :yes:

Moet er nog wel even bij vermelden dat iedereen hartstikke lief en aardig en gastvrij was, dat het bruidspaar intens gelukkig oogde en dat het een superlief stel is dat ik alle geluk op de wereld gun. Ze moeten alleen geen feestjes organiseren :heart:
Ik ben hierboven overigens vergeten te melden dat tijdens de ceremonie 1 van die schreeuwende kinderen z'n broek vol had zitten kakken waardoor het achterin dat zaaltje rook als een mesthoop |-)
Ginerva :HA:

Wie bedenkt het toch om gemaskerd te gaan trouwen, waren het BN'ers of zo en wilden ze incognito zijn :biggrin:
MonicaG schreef:
18-09-2017 15:39

Wie bedenkt het toch om gemaskerd te gaan trouwen, waren het BN'ers of zo en wilden ze incognito zijn :biggrin:
Zeker niet! Hoorde bij het thema. Zat vast een gedachte achter, maar die hadden ze van tevoren niet met ons gedeeld. Ik geloof dat niemand het echt begreep...
Oooh hoe is de bruiloft van Lotus nou gegaan?!
Zanahoria schreef:
18-09-2017 19:35
Oooh hoe is de bruiloft van Lotus nou gegaan?!
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Echt mijn favo topic op het forum dit :yum:
Kastanjez schreef:
11-10-2016 09:18
q

Maarre... nog een week of zes, dan hebben we dus een tienjarig jubileum!! Zou er een ander topic zijn dat al zo lang loopt (zonder vervolgtopics dan he)??
Beetje late reactie. :bye:

Het naturistentopic, sinds 6 juni 2006.

reizen/naturisten-kwebbelen/list_messages/1426
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
anoniem180920172101 schreef:
18-09-2017 12:06
Pas een bruiloft gehad. Begon allemaal prima, we kwamen aan op de locatie waar de ceremonie werd gehouden en er ook al andere gasten op het parkeerterrein stonden inclusief de bruidegom. Na een hoop ge-"hoi, hoe is het, wat zie je er mooi uit, blabla, *smak smak*" werd mijn man door de bruidegom meegenomen, want er moesten in de zaal nog wat dingen "versierd" worden. Na een minuut of 10 hadden ik en de andere gasten het wel gezien op de parkeerplaats, het was daar namelijk stervenskoud. Wij dus de zaal in, helaas was het daar niet veel warmer... Mijn man stond intussen met de bruidegom een beetje verloren naar naamkaartjes die op de stoelen moesten te staren, waarop de bruidegom aan mijn man vraagt: "weet jij waar iedereen hoort te zitten?" :wtf: Uiteindelijk na een beetje gepuzzel een redelijk logische indeling qua gasten gemaakt en iedereen op zn plaats gekregen.

Ceremonie begon. Bruidsmeisjes en bruid kwamen binnen, zagen er allemaal schitterend uit. Automatisch kijk je dan even naar de gom om zijn emotionele en vertederde blik te zien bij het aanschouwen van zijn prachtige bruid. Helaas was er van zijn gezicht niks af te lezen, hij had namelijk een masker op... (het was een bruiloft met een thema)
Ze hadden hun eigen geloften geschreven die vast heel aandoenlijk en romantisch waren. Ik zou het niet weten, ik heb er namelijk geen woord van verstaan aangezien de aanwezige kinderen er en masse doorheen aan het blèren waren.

Na de aftocht van het kersverse echtpaar werden er (op zeer chaotische wijze) foto's gemaakt en konden de gasten zichzelf bedienen van koffie, thee of aanmaaklimonade. Geen gewone koffie, nee, oploskoffie. Die je zelf nog op moest lossen. Er waren niet genoeg theelepeltjes voor alle gasten, dus deze moesten gedeeld worden. De aanmaaklimonade waren ze vergeten aan te maken, waardoor ik dus een glas pure siroop naar binnen zat te gieten. enfin.

Na de foto's werden we door een bus (die ongeveer net zo milieuvriendelijk was als de gemiddelde olieramp en bovendien net zo rook) naar de diner/feestlocatie gebracht. we kwamen binnen in een (niet zo) sfeervol verlichte en versierde... gymzaal. Dit zaaltje was wederom zo koud dat je er kip 3 weken goed kon houden, maar gelukkig hadden we een lekkere warme maaltijd in het vooruitzicht... niet dus: koud buffet. Er mocht in 3 etappes eten gehaald worden, de mensen van de 3e etappe had pech, want toen was het buffet al zo goed als leeg. Na het buffet was er een gat van 3 uur tot het feest 's avonds wat je zelf in mocht vullen. Wij zijn met groepje in de stad steak gaan eten :biggrin:

Toen we 's avonds weer terug kwamen in dezelfde gymzaal (die inmiddels omgebouwd was tot feestzaal) was het er bloedheet. Nee serieus, alsof iemand in de tussentijd de verwarming op standje Sahara had gezet. Er waren hapjes, wederom koud, van de supermarkt, in van die vacuümverpakte bakken. Drankjes konden gehaald worden bij de bar, maar moesten wel zelf betaald worden. Geen probleem natuurlijk, niet iedereen kan of wil een smak geld uitgeven aan een bruiloft. Wat wel een probleem is, is als je als niet alcoholdrinker alleen kan kiezen uit cola, bitter lemon of water, de drankjes (inc. bier) lauw zijn en duurder dan in de gemiddelde stripclub. tweeënhalf uur na de aanvang van het feest begon de openingsdans, wat uiteindelijk een soort van playback act werd. Dit was al een tikkeltje gênant om naar te kijken, maar het hoogtepunt was dat tijdens dit hele gebeuren de broek van de bruidegom steeds verder afzakte :facepalm: Er was geen DJ, maar een stereotoren met cd's en Ipod, geen muziek van na 1995. En dan niet de goede nummers uit die tijd, maar echt obscure bocht. Nu is muziek natuurlijk een kwestie van smaak, maar het feestje kwam niet lekker op gang, er werd nauwelijks gedanst. Toen op een gegeven moment de Macarena werd ingezet, snelde iedereen nar de dansvloer om met veel enthousiasme te gaan macarenaën. Nummer werd helemaal afgedraaid. Nooit geweten dat het zo godvergeten lang duurt, die Macarena. Aan het eind was het enthousiasme er dus ook behoorlijk vanaf en ging iedereen weer zitten. Er werd nog een taart aangesneden, feestje bleef een beetje duf en de zaal liep langzaam maar zeker leeg. Het zou tot 1 uur duren, en wij zaten ons om 10 uur al af te vragen hoe laat we weg zouden kunnen zonder dat het onbeschoft over kwam. Gelukkig ging om half 12 de muziek uit en kondigde de bruid aan dat ze zooooo moe waren en dat ze naar hun hotel gingen, maar dat we ons vooral niet verplicht moesten voelen om ook te gaan en dat we "lekker door mochten feesten". Nog even netjes het bruidspaar uitgezwaaid en toen wisten we niet hoe snel we weg moesten komen :yes:

Moet er nog wel even bij vermelden dat iedereen hartstikke lief en aardig en gastvrij was, dat het bruidspaar intens gelukkig oogde en dat het een superlief stel is dat ik alle geluk op de wereld gun. Ze moeten alleen geen feestjes organiseren :heart:
:HA:. Wat een fantastische beschrijving. Zou toch een veel minder leuk verhaal geweest zijn zonder gymzaalzweetlucht, masker, onaangemaakte ranja en met een fatsoenlijk diner, koud bier en een band die de sterren van de hemel speelde.
18-09-2017 18:26
Zeker niet! Hoorde bij het thema. Zat vast een gedachte achter, maar die hadden ze van tevoren niet met ons gedeeld. Ik geloof dat niemand het echt begreep...
Briljant! Ik vind het trouwens wel mooi dat je het zo met humor schrijft en eigenlijk het idee geeft dat het bruidspaar het echt goed bedoelden, maar er niet zo over nagedacht had.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
18-09-2017 18:26

Je bent inmiddels anoniem, maar ik hoop dat je toch nog even terug komt om te vertellen wat voor maskers het bruidspaar droeg. Dieren? Venitiaans? Trump? Het houdt me bezig :P
Geweldig verhaal!
Ooit een bruiloft meegemaakt waar alles in de riante achtertuin van de ouders van de bruidegom plaatsvond, dus zowel ceremonie als receptie/diner/feest (was een beetje een alles-in-1 bedoening). Na de ceremonie ging het bruidspaar weg om foto's te maken en was het de bedoeling dat de gasten zichzelf vermaakten. Er was geen dj/band of wat dan ook, alleen een stereotoren die het na 2 cd's voor gezien hield. Er was ook geen eten of drinken en het lag enorm afgelegen dus we konden ook niet even een dorp in om zelf eten en drinken te halen. Er was bovendien geen bereik dus we konden niet met onze telefoon opzoeken of er een supermarkt in de buurt was. Gasten verveelden zich rot, geen eten/drinken, geen muziek, geen telefoonbereik dus geen facebook/insta oid, geen andere vorm van vermaak. Bruidspaar was overigens gewoon vertrokken en de meeste mensen wisten uberhaupt niet dat ze foto's gingen maken of hoe lang ze weg zouden blijven. Uiteindelijk kwam het bruidspaar na 3 uur(!!!) terug. Verder was alles niet zo handig geregeld. Het buffet stond klaar toen het bruidspaar zich realiseerden dat ze geen genoeg borden hadden voor iedereen, dus mensen moest borden delen. Er was een openingsdans gepland maar zowel bruid als bruidegom kon niet dansen, ze hadden niet geoefend of iets ingestudeerd maar waren er vanuit gegaan dat dat wel goed zou komen. Dat was dus een enorm ongemakkelijke bedoening. Vervolgens moest iedereen meedansen maar niemand had daar zin in. Maar het moest voor de trouwfoto's, dus lekker geforceerd met zijn allen 5 min doen alsof we het leuk vonden en zodra de foto's erop zaten ging iedereen weer zitten.... In de loop van de avond ging het regenen, en daar hadden ze even niet op gerekend. Het huis van de ouders was niet groot genoeg voor alle gasten en stond bovendien vol met dozen omdat ze niet lang daarna zouden verhuizen. Ze hadden wel partytenten voor het geval dat, maar volgens buienradar zou het maar een klein buitje zijn dus het was de moeite niet waard om die party tenten op te zetten, we moesten de regen maar even afwachten. Fijn, zo met zijn allen buiten in de regen. Dat was het moment dat veel mensen het wel mooi geweest vonden en ruim voor de geplande eindtijd naar huis gingen. :bye:
elf12 schreef:
19-09-2017 13:30
Je bent inmiddels anoniem, maar ik hoop dat je toch nog even terug komt om te vertellen wat voor maskers het bruidspaar droeg. Dieren? Venitiaans? Trump? Het houdt me bezig :P
Geweldig verhaal!
Serieus, als de bruidegom daar een Trumpmasker op had gehad, had je me kunnen wégdragen!
Laten we het op Venetiaans houden, daar leek het nog het meest op, maar dan met een luguber tintje. Best een mooi masker hoor, maar nou niet direct iets wat ik op m'n bruiloft zou dragen...

(heb trouwens m'n nick veranderd, leek teveel op die van een andere forummer)
Hoeveel tijd hadden ze uitgetrokken om dat huwelijk te organiseren, Mimar?
Want ik zou het vooral een gebrek aan organisatie vinden.
Als je 100 man hebt, kijk je bijvoorbeeld toch of je 100 borden en messen en vorken hebt of ergens kan lenen?
Je woont niet in Zuid-Spanje, dus ja ... het kan altijd regenen of koud zijn.

En 3 uur wachten zonder iets te doen, dan was ik in een auto gesprongen en zelf een supermarkt gaan zoeken.
Of een café en ergens iets gaan drinken.
Jeetje mimarr, dat klinkt idd ook als een gezellige bruiloft..not
Het doet me wel denken aan een verjaardagsfeestje waar ik jaren terug geweest ben, had het al bijna verdrongen...

we gingen dus met een groep vrienden naar het verjaarsfeestje van de toenmalige vriendin van 1 van onze vrienden. Pokke end rijden, maar vooruit, wij waren altijd wel te porren voor een feestje en gewapend met onze eigen drankvoorraad (toentertijd nog vooral bestaand uit rode wodka en dat soort zoete meuk) gingen we op weg. de desbetreffende vriendin woonde nog bij haar moeder thuis, en dit mens stond bekend als rasechte feminist. Niet een "ik wil ook stemrecht/kans om te studeren/de pil gebruiken"-feminist, maar een "wij vrouwen horen de wereld te regeren want alle mannen zijn tuig"-feminist. Als klap op de vuurpijl was ze ook nog eens relatietherapeut. En gescheiden. Onthou dit.

Wij komen daar dus aan, en het feestje was in de tuin. Best, het weer was (nog) prima en er stond een tafel klaar met plastic bekertjes en goedkope cola, wat heel niet uitmaakte want het was kwantiteit over kwaliteit in die periode, en een taart en cupcakes. Aanvallen!! Nou nee, we kregen allemaal een flintertje taart en de cupcakes stonden er voor de sier want dat was allemaal voor de familie die morgen zouden komen. Verder was er 1 zak chips voor ongeveer 15 personen en dat was het. Nou kan ik je vertellen dat als je een groep begin twintigers niet genoeg te eten geeft, dat ze dan op een gegeven moment baldadig worden. Er waren al wat mensen de keuken ingesneakt, maar die werden elke keer weer fluks naar buiten gebezemd. Tot dat er 1 op een onbewaakt moment (moeder de vrouw was even naar de plee) toch de koelkast wist open te trekken en een soort oerkreet slaakte. Dat ding was tot te nok toe gevuld met hapjes! Wij eisten terstond een verklaring voor deze kolder. Waarom stonden wij buiten te verhongeren terwijl er daarbinnen een rantsoen aanwezig was voor minstens 3 weken? Was eigenlijk voor de familie morgen, maar goed, vooruit, bij Gods gratie kwam er 1 schaal met kaas en worst op tafel. Binnen een minuut verdampt natuurlijk.

Op een gegeven moment begon het te regenen, was eerst nog wel grappig om een aap en tarzan (was ook een themafeest... ik begin wel een beetje een patroon te bespeuren hier) in iemands achtertuin een regendans te zien doen, maar toen het steeds harder begon te regenen besloten we de festiviteiten toch maar naar binnen te verplaatsen. Weer fout. we mochten van mevrouw "het enige goeie aan een man is de vrouw waar ie uitgekomen is" namelijk het huis niet in. We waren toch niet van suiker, het zou zo wel weer stoppen, ga maar onder het zonnescherm staan. Gastvrijheid ten top. Stonden we daar met zn allen hutjemutje onder dat lekkende zonnescherm. Toen het uiteindelijk zo hard begon te gieten dat er een tuinstoel voorbij dreef, waren we er klaar mee en hebben we het fort bestormd. Lekker met z'n allen druipen op de suède bank. Vanaf daar escaleerde het vrij snel, want op dat moment besloot een van de vrienden dat het de juiste tijd was om de meest vrouwonvriendelijk moppen ooit te gaan tappen en dingen te roepen als "een echte feminist blijft staan als ze pist". Of dat we alsjeblieft niet op konden zouten naar de dichtstbijzijnde discotheek. Toen we haar vertelden dat je dat echt niet binnenkwam in een apenpak en op slippers, ging die troela heel demonstratief voor onze neus de discotheek staan bellen om te vragen of we verkleed naar binnen mochten. Volgens haar wel. Ik verdenk 1 van de maten er nog van dat ie in 1 van haar bloemenvazen heeft staan pissen, toen zijn we maar naar huis gegaan. Met een omweg langs de shoarmatent.

Al met al een memorabele avond.
anoniem_648e24ae6e83b wijzigde dit bericht op 19-09-2017 15:24
0.07% gewijzigd
Hoe reageerde het feestvarken op de stunten van haar moeder, Astoria?
Of was ze die apekuren al gewend?
Tornacense schreef:
19-09-2017 15:16
Hoe reageerde het feestvarken op de stunten van haar moeder, Astoria?
Of was ze die apekuren al gewend?
Die werd er nogal zenuwachtig van en probeerde een beetje te blauwhelmen, maar de toon was natuurlijk al gezet en de spanning om te snijden.
Paar jaar geleden op een bruiloft geweest in the middle of nowhere waar tussen 2 en 6 gewoon helemaal niks te doen was. Bruidspaar ging om 12 uur trouwen en daarna was er taart en champagne. Daarna werden we om een uur of 2 naar een kaal zaaltje gebracht waar verder niemand te bekennen was. Geen drinken, geen eten, geen muziek, geen bruidspaar (die waren foto's maken en zich opfrissen voor het avondprogramma). Het was ons niet duidelijk wat de komende vier uur nu verder de bedoeling was, dat had niemand ons verteld. We wisten wel dat rond 6 uur het diner zou komen.

Na een uurtje zijn mijn man en ik uit pure verveling de auto ingestapt en hebben we wat rondgereden en zijn we ergens anders gaan lunchen. Op zich niet zo erg, maar er werd dus totaal niet gecommuniceerd. Wij vonden dit wel bijzonder. Over dat soort dingen denk je toch na? Er waren namelijk ook gasten die geen auto hadden en dus niet zo makkelijk weg konden van die plek die nogal afgelegen lag.
anoniem_354502 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 15:40
0.56% gewijzigd
Astoria :rofl: ik zie het zo helemaal voor me.
Dat snap ik dus ook niet SweetChili. Je kan toch je gasten niet zonder natje en droogje aan hun lot overlaten? Op die bruiloft waar wij waren werden er tenminste nog suggesties gedaan hoe en waar je je kon vermaken tijden "het Gat".

Nu ik zo een beetje na zit te denken heb ik eigenlijk best wel heel veel bizarre feestjes en momenten op feestjes meegemaakt. Genoeg voor een heel boekwerk, maar ik kan toch kwalijk dit hele topic gaan vol zitten spammen.
Astoria schreef:
19-09-2017 16:54
Dat snap ik dus ook niet SweetChili. Je kan toch je gasten niet zonder natje en droogje aan hun lot overlaten? Op die bruiloft waar wij waren werden er tenminste nog suggesties gedaan hoe en waar je je kon vermaken tijden "het Gat".

Nu ik zo een beetje na zit te denken heb ik eigenlijk best wel heel veel bizarre feestjes en momenten op feestjes meegemaakt. Genoeg voor een heel boekwerk, maar ik kan toch kwalijk dit hele topic gaan vol zitten spammen.
Mijn zegen heb je in elk geval.
Spam er maar op los :cheer2:
Veel hangt ook af of dat "gat" op voorhand is gecommuniceerd of niet.

Hier hadden wij een uitnodiging:
11:00 Stadhuis plaats X
17:00 Barbecue plaats Y - 40 km verder

Ik verwachtte echt niet dat iedereen naar 't stadhuis kwam.
De enigen die ik er écht bij wou waren de getuigen en onze ouders.
Wie er was is na 't stadhuis getrakteerd op een drankje in een kroegje vlakbij (tot ongeveer 12u30) en is nadien nog terug naar huis gegaan.
Of meegegaan met andere familie.

Iedereen die er voordien naar vroeg, is dit verhaal dus verteld.
En dat is zo de familie rondgegaan.

Maar als ze niet duidelijk zijn en je gewoon 4 uur "opsluiten" zonder iets ... vind ik het anders.
Hilarisch. Echt, ik vind het zo jammer dat ik nooit van dit soort feestjes gehad heb. Ik heb wel eens wat minder gelukte verjaardagen gehad en ook wel wat rariteiten op bruiloften, maar zo bont als ik het hier lees heeft niemand die ik ken het ooit gemaakt.

Hoe komen die bruidsparen erop om hun geliefde gasten een hele middag in een zaal te stoppen zonder vermaak, eten en drinken. Echt, zelfs als je de slechtste organisator ooit bent, dan laat je je gasten toch geen vier uur aan hun lot over. Het is een bruiloft, geen strafkamp. Is er dan niemand die van te voren zegt, goh Loes, hoe gaan je gasten zich vermaken tussen 2 en 6.
Weetje wat ik me altijd afvraag, als je veel bruiloften hebt ga je dan ook naar allemaal?
Ik heb ws volgend jaar 3 bruiloften maar heb er zo geen zin in. Heb totaal niks ermee, geloof niet in huwelijk, gasten op kosten jagen, vrije uren of soms zelfs dag opgeven..
Het is not doen om af te zeggen hè :cry:
Robinson schreef:
19-09-2017 18:05
Weetje wat ik me altijd afvraag, als je veel bruiloften hebt ga je dan ook naar allemaal?
Ik heb ws volgend jaar 3 bruiloften maar heb er zo geen zin in. Heb totaal niks ermee, geloof niet in huwelijk, gasten op kosten jagen, vrije uren of soms zelfs dag opgeven..
Het is not doen om af te zeggen hè :cry:
En waarom zou het "not done" zijn?

Niet naar het huwelijk van je zus, broer of beste vriendin gaan, lijkt mij vrij onbespreekbaar.
Maar alles wat verder weg is? Skippen als jij het niet ziet zitten.
MonicaG schreef:
19-09-2017 17:02
Mijn zegen heb je in elk geval.
Spam er maar op los :cheer2:
Vooruit, nog een kleintje dan.

Op de feestjes die bij ons in de groep gegeven worden komt er meestal een punt op de avond dat je weet: "Oké, iedereen heeft genoeg gezopen, tijd om naar huis te gaan". En dan gaat het feestje nog minstens 3 uur door. Dit punt is aangebroken als:

* iemand een emmertje sop komt halen omdat hij per ongeluk vanaf het balkon over zijn eigen fiets heeft staan kotsen
* de gastheer een schaal bitterballen dwars door zijn eigen ruit heen smijt (zijn excuus was dat hij dacht dat het raam openstond. Hij moest nu 3 weken wachten op een nieuwe ruit en kou lijden want midden in de winter, in een kamer die onder normale omstandigheden al niet warm te stoken is)
* de buurvrouw komt klagen dat haar achtertuin vol ligt met sushi
* mensen zó dronken zijn dat ze met een kruiwagen naar huis gekard moeten worden en van vrienden die net zo de weg kwijt zijn een doos krijgen om in te kotsen. Deze doos blijkt vervolgens open aan de onderkant. You get the picture?
* de politie aan de deur komt om te vragen of het allemaal wat zachter kan, en de gastheer in zijn clownspak met zo'n vouwballon aan oom agent in zijn beste (heel slechte) Engels vraagt: "Shall I make a lietlle bit dogie for you?"

Robinson, als je echt geen zin hebt zou ik niet gaan. Bruidspaar zit waarschijnlijk ook niet te wachten op gasten die liever thuis voor de buis zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven