Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
:) d
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Fee-de-Goede schreef:
27-07-2017 11:27
Nog moeilijker: Hoe gaan ze dat doen?
En heel vaak wod zo'n topic pas na een aantal bladzijdes gevoerd met rare informatie.
Precies, de IJskoningin werd pas later ongeloofwaardig. Is niet te doen volgens mij. Je eerste topic pas online na goedkeuring door de mods scheelt wel veel spam, dus an sich is het idee niet verkeerd, maar trolls weer je er niet mee.
Jonari schreef:
27-07-2017 11:07
Dat is toch niet te doen?
Er worden elke dag zoveel topics geopend.
Klopt ja, erg veel topics, dat is ook precies het probleem. Veel nep/spam/troll-topics. Misschien worden er dan wel minder topics geopend, maar is er aan de topics die op het forum terechtkomen meer aandacht besteed wat ze wellicht inhoudelijk interessanter maakt. Maar goed, hier heeft de commercie een lange adem voor nodig en een beetje zelfvertrouwen, er kleeft namelijk een risico aan vast dat het een flop wordt en er niets meer gepost wordt, da's waar, al acht ik in die kans zeer klein.

't Was maar een ideetje van een betrokken forumster, die gaan waarschijnlijk sowieso direct door de shredder van de Mods...

Ze zouden als proef 1 pijler op willekeurige tijdstippen voor een paar uur strenger kunnen modereren, door te openen topics vooraf te keuren op inhoud.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 11:44
9.16% gewijzigd
Wat maakt het eigenlijk uit of een topic echt is of niet? Ik bedoel, dat kun je natuurlijk nooit helemaal zeker weten.
Als je twijfelt kun je toch besluiten om niet te reageren in plaats van een topic te vullen met beschuldigingen en flauwe grappen?
Ik neem toch aan dat mensen die er voor kiezen wél serieus te reageren ook wel in hun achterhoofd houden dat dit een forum is, en dat de kans dat een topic fake is er altijd inzit?
Dus waarom voelen sommigen dan toch de behoefte om een topic om zeep te helpen?
Oprechte vraag, ik ben daar echt benieuwd naar.
sjansje schreef:
27-07-2017 11:41
Wat maakt het eigenlijk uit of een topic echt is of niet? Ik bedoel, dat kun je natuurlijk nooit helemaal zeker weten.
Als je twijfelt kun je toch besluiten om niet te reageren in plaats van een topic te vullen met beschuldigingen en flauwe grappen?
Ik neem toch aan dat mensen die er voor kiezen wél serieus te reageren ook wel in hun achterhoofd houden dat dit een forum is, en dat de kans dat een topic fake is er altijd inzit?
Dus waarom voelen sommigen dan toch de behoefte om een topic om zeep te helpen?
Oprechte vraag, ik ben daar echt benieuwd naar.
Om mensen te beschermen die onervaren of niet zo argwanend zijn. Het beïnvloedt de sfeer op negatieve wijze dat er zoveel troep op het forum terechtkomt.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 11:49
6.97% gewijzigd
Ik vind 'niet te doen' sowieso een doodse overtuiging.
Bescherm mij maar liever niet en neem mijn vermogen om zelf te besluiten wat ik wel/niet geloof en hoe ik reageer serieus aub.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
27-07-2017 11:48
Bescherm mij maar liever niet en neem mijn vermogen om zelf te besluiten wat ik wel/niet geloof en hoe ik reageer serieus aub.
Je zou een punt hebben als iedereen er zo over dacht, misschien iets voor een poll, maar dat mag zeker weer niet.

Sociaal van je. ;')
Bossanova schreef:
27-07-2017 11:44
Om mensen te beschermen die niet zo argwanend zijn. Het beïnvloed de sfeer dat er zoveel troep op het forum terechtkomt.
Oke, die redenatie snap ik. Maar denk je echt dat bijvoorbeeld mensen die hier al jaren schrijven beschermd moeten worden?
En waarom voel je wel de noodzaak om mensen die op een topic te reageren te beschermen en mensen die een topic openen (waarvan je nooit zeker weet of het misschien toch waar is) niet?
En als laatste denk ik dat trollhinten de sfeer meer bepaald dan een topic wat al dan niet waar is.
_Marana_ schreef:
27-07-2017 08:14
Doreia schrijft dat het verhaal consistent is maar ik zie dat toch echt heel anders. Het tempo van de ontwikkelingen ligt ontzettend hoog, daar had Skull helemaal gelijk in. En verder zijn de appjes die ze kopieert ook nogal raar. In het eerste appje staat niets in het Spaans en niets over de baby. Na dat eerste appje vertelt de TO dat hij buitenlands is en dat ze zwanger is en in alle volgende appjes schrijft hij ineens amor en mami en we verwachten een kindje samen. Wat een toeval dat daar niets over stond in de eerste lange app.
Verder schreef ze gisteren dat ze een app had gestuurd om het uit te maken, en ze plaatste die hele app hier. Alleen opvallend dat in die tekst (zie de quote die Doreia doet) eerst 3 maanden stond, later is het in de post aangepast naar 6 maanden. Als je de app hebt gestuurd en daarna naar hier kopieert verbeter je er niet hier iets in.

Ik vind het heel ergerlijk dat zo'n trollverhaal maakt dat mensen als Doreia zich helemaal inleven en er druk mee zijn, van alles oprakelen.

(Nog steeds Ijskoningin dus, het topic trekt wel genoeg om het te blijven volgen :( )
Welk topic is het precies? Zie wel een topic met titel 'ijskoningin meldt zich' en nog iets maar die TO heet geen ijskoningin. Is dat wel het topic waar het hier om gaat?
sjansje schreef:
27-07-2017 11:52
Oke, die redenatie snap ik. Maar denk je echt dat bijvoorbeeld mensen die hier al jaren schrijven beschermd moeten worden?
En waarom voel je wel de noodzaak om mensen die op een topic te reageren te beschermen en mensen die een topic openen (waarvan je nooit zeker weet of het misschien toch waar is) niet?
En als laatste denk ik dat trollhinten de sfeer meer bepaald dan een topic wat al dan niet waar is.
Nee, ik had mijn post reeds aangepast, uiteraard heb ik het niet over de ervaren forummers...
Misschien heb je gelijk en overschat ik de Mods in hun ervaring met trollen, maar uiteindelijk vellen zij wel altijd het oordeel over wanneer iemand een troll is, dus waarom dan niet vooraf aan de hand van het topic?
Meestal is het voor veel forummers achteraf ook niet duidelijk waarom iemand door de Mods als troll geband werd of een topic verwijderd wegens trollen.

Trollhinten vind ik ook niks, ondanks dat ik het wel begrijp, trollen kunnen gewoon bloedirritant zijn en soms reageren Mods niet meteen waardoor een topic ondanks het staffen toch ontspoort.
-
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 12:19
0.00% gewijzigd
Knuffelheks schreef:
27-07-2017 11:15
Als ik het gevoel heb dat er iets niet klopt aan een topic ben ik voorzichtig met reageren inderdaad.
Of gewoon reageren en schijt hebben of het echt of niet is. Maar niet gaan miepen dat je er zoveel tijd in hebt zitten als het nep blijkt. Dat vind ik altijd zo stom. Je doet het zelf toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oké je mag geen diagnose geven, maar er had iemand wel haar ex herkend in de post van to, laat die nu diagnose narcistisch hebben gekregen.
Vroeg to om een diagnose op de relatiepijler?
relaties/vriend-twijfelt-of-hij-verder- ... ges/387290
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 12:17
18.78% gewijzigd
Vind iemand al een troll wanneer hij of zij wel erg opzichtig domme vragen stelt zoals bijvoorbeeld: "zou de kaasboer ook jong belegen kaas in zijn assortiment hebben?"
Ik log maar weer is uit... Forum ze en fijne dag allemaal!
Saz schreef:
27-07-2017 11:59
Welk topic is het precies? Zie wel een topic met titel 'ijskoningin meldt zich' en nog iets maar die TO heet geen ijskoningin. Is dat wel het topic waar het hier om gaat?
:thumbsup:
Nouschi schreef:
27-07-2017 12:15
Of gewoon reageren en schijt hebben of het echt of niet is. Maar niet gaan miepen dat je er zoveel tijd in hebt zitten als het nep blijkt. Dat vind ik altijd zo stom. Je doet het zelf toch?
Klopt, eens. Maar voelde me laatst wel heel lullig toen frankdeman vals bleek te zijn.
Had echt goed advies gegeven :mrgreen:
shifty schreef:
27-07-2017 12:28
:thumbsup:
Jo! zal eens bijlezen :)
Als je goed advies geeft is het niet alleen voor de to maar misschien steekt iemand anders ook wat van op, dus is het niet niets voor niets. Het is gewoon rete irritant om een topic om zeep te helpen. Iedereen is bekwaam genoeg om zelf te bepalen wat ze willen schrijven noch of het nep of echt is. De wereld is groter dan wat je ziet en zelf meemaakt. Niet alles hoeft nep te zijn.
Precies, Tass.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Ttass30 schreef:
27-07-2017 12:46
Als je goed advies geeft is het niet alleen voor de to maar misschien steekt iemand anders ook wat van op, dus is het niet niets voor niets. Het is gewoon rete irritant om een topic om zeep te helpen. Iedereen is bekwaam genoeg om zelf te bepalen wat ze willen schrijven noch of het nep of echt is. De wereld is groter dan wat je ziet en zelf meemaakt. Niet alles hoeft nep te zijn.
Eens.
Life is short. Eat dessert first.
Wat wel k*t is zijn de troltopics over geldgebrek. Mensen hier blijken nogal van het behulpzame slag te zijn.
En troltopics over hele ernstige zaken zoals kindermisbruik etc. Ook niet tof.
Is die stroopwafelcake ( oid ) nog aktief ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
27-07-2017 14:32

En troltopics over hele ernstige zaken zoals kindermisbruik etc. Ook niet tof.
Is die stroopwafelcake ( oid ) nog aktief ?
Was dat fake? :|
aliva schreef:
27-07-2017 14:36
Was dat fake? :|
Geen idee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven