Werk & Studie alle pijlers

Capabel, wie heeft ervaring

27-07-2017 15:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier al een paar topics van, maar aangezien ze verouderd zijn hier een nieuw topic.

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben bij Capabel. Hier mijn verhaal :

Ik ben 21 jaar. In 2012 mijn vmbo-tl diploma gehaald. Daarna mbo niv. 4 gaan doen (dierenartsassistent). Dit heb ik 1.5 jaar gedaan. Toen ging alles opeens bergafwaarts (ouder overleden, zwanger geraakt, depressie etc). Ik kon alles niet meer aan en ben toen op mijn 18e gestopt met school. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en heb ik een kerngezonde dochter, geniet van het leven. Wat toch aan mij knaagt is dat ik geen opleiding heb afgerond. Vriendinnen waar ik mee op de middelbare zat, zijn inmiddels al afgestudeerd en aan het werk, of zijn aan het doorleren op het HBO. Ik voel me zo waardeloos! Ik werk parttime in een klein magazijn (zwaar werk!) maar ben dus niet van plan om dit mijn hele leven lang te gaan doen. Ben dus van plan om mijn studie weer op te gaan pakken, maar dat zou betekenen dat ik weer van voor af aan moet beginnen. Vier jaar lang in de schoolbanken gaan zitten dus, en daar heb ik totaal geen zin in.

Door een beetje te googlen kwam ik Capabel tegen. Je mbo diploma in 1 jaar halen, ideaal voor een jonge mama als ik. Ik wil graag de studie die ik aan het begin deed (dierenartsassistent) weer oppakken, en bij Capabel hebben ze die! Toch klinkt het voor mij een beetje te mooi om waar te zijn. Een mbo diploma in 1 jaar, met eventuele studiefinanciering, stage, alles erop en eraan. Klinkt vrij chaotisch. Heb ook veel reviews zitten lezen en die zijn niet al te best. Dingen die niet worden nagekeken, papieren die zoek raken, leraren die niks om je geven en je moet overal zelf achterna gaan. Ik maak me ook zorgen om het vinden van een baan nadat je de studie hebt afgerond. Waarom zouden ze iemand van Capabel aannemen, als ze ook iemand kunnen aannemen die gewoon de reguliere studie heeft afgerond (4 jaar)? Tuurlijk zitten er ook goede reviews bij, maar veel minder. De studie is vrij prijzig (rond de 4000 dacht ik zo, of 300 per maand). Ik wil dus echt wel een goede keuze maken. Er zullen hier vast wat mensen zitten die ervaring hebben met Capabel. Welke studie deed je? Was het te doen? Was alles goed geregeld en heb je uiteindelijk een baan gevonden?

Alvast bedankt!
Er zijn vrij recente topics over Capabel en mensen raden hier je altijd aan om een opleiding bij een normale opleider te doen, zeker als dit je verder geen opleiding hebt gedaan. Kan je tegenwoordig met de opleiding dierenartsenassistant uberhaupt wel een baan vinden? Niet 4 jaar naar school willen gaan terwijl je pas 21 bent? Er zijn sowieso zat genoeg mensen met kinderen die een langere opleiding volgen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Geen ervaring met Capabel hoor maar ik vraag me altijd af hoe dat kan, een opleiding in 1 jaar volgen terwijl normale opleidingen er 4 jaar over doen. Dan leer je of alleen echt de basis van de basis of die andere opleidingen doen er veel te lang over. Ik vermoed het eerste...
Ik heb er een mbo4 opleiding in 1 jaar gedaan.
Natuurlijk gaat de stof niet zo diep als bij een 4-jarige opleiding.

Ik heb het gedaan omdat ik vroeger een mbo3 diploma behaald heb en ik wilde naar het hbo en mijn toenmalige werkgever betaalde die Capabel opleiding.

Ik heb het wel in 1 jaar afgerond maar het is wel hard werken. Je moet toch bepaalde dingen beheersen want het is een erkende opleiding. Bij ons vielen er veel af.

Ik had 1 dag in de week school, werkte onregelmatig 32 uur per week en daarnaast nog 20 uur stage. Je mocht bij ons pas na een bepaald blok met stage beginnen. Dus hoe later je begint, hoe meer uur je stage moet gaan lopen om het binnen een jaar afgerond te krijgen.

Bij ons haalden 4 van de 13 het binnen een jaar.

Je moet wel zelf overal achteraan zitten maar ja dat is op het hbo ook.
borboletas schreef:
27-07-2017 15:54
Geen ervaring met Capabel hoor maar ik vraag me altijd af hoe dat kan, een opleiding in 1 jaar volgen terwijl normale opleidingen er 4 jaar over doen. Dan leer je of alleen echt de basis van de basis of die andere opleidingen doen er veel te lang over. Ik vermoed het eerste...
Dit dacht ik dus ook. je bent sowieso veel minder waard dan iemand die er 4 jaar over heeft gedaan. Een baan vinden na die opleiding lijkt me ook niet heel makkelijk..

Ik overweeg toch om het via loi of een andere opleider te doen (klassikaal). Dan maar wat langer naar school...
Als er nog meer ervaringen zijn hoor ik het graag.
En de LOI lijkt je wel fantastisch?
Ik heb zelf een deel van de opleinding dierenartsassistente gevolgd en ik denk dat je deze opleiding het beste in Barneveld kan volgen. Deze school staat erg goed aangeschreven, dit heb ik ook op veel verschillende stagebedrijven gehoord.
Ik ken een aantal mensen die een studie gevolgd hebben bij Capabel en nooit afgemaakt, omdat het allemaal zo slecht geregeld is. Zonde van het geld.
Ik wil je zowel Capabel als LOI afraden. Ik ken geen enkele dierenarts (en ik ken er veel) die ooit iemand met die achtergrond heeft aangenomen; niet als stagiaire en niet als werkneemster.
Hamy schreef:
27-07-2017 18:31
Ik heb zelf een deel van de opleinding dierenartsassistente gevolgd en ik denk dat je deze opleiding het beste in Barneveld kan volgen. Deze school staat erg goed aangeschreven, dit heb ik ook op veel verschillende stagebedrijven gehoord.
.
.
Wat is er mis met Maasland ?
Niet geschoten is altijd mis
Er is vast niets mis met Maasland, ik heb zelf ook de eerste 2 leerjaren op het Citaverde gevolgd en dit vond ik ook prima, maar ik hoor erg veel positieve verhalen over Barneveld.
Ik heb er ook een opleiding gevolgd en gelukkig ook geslaagd.

We waren met een groepje van 11 personen en uiteindelijk zijn er maar 5 geslaagd. Je moet overal zelf achteraan, lerares had wat mij betreft geen meerwaarde. Ze somde alles op wat in t boek stond en meer info of uitleg kreeg je niet. Doe het alleen als je er echt de discipline voor hebt om keihard te blokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven