Stamcafe XXXI
maandag 24 juli 2017 om 18:07
dinsdag 25 juli 2017 om 17:41
Ik kan er gewoon niet mee omgaandoornroosje9 schreef: ↑25-07-2017 17:33Ik snap het, het zijn de rozijnen. Duurt even vooraleer je daar overheen bent.![]()
woensdag 26 juli 2017 om 09:39
Goedemorgen lieve Stammers,
Hier begint langzaam de knop om te gaan richting vakantiegevoel. Vandaag en morgen nog werken.
Gisteren iets heel gaafs - vind ik - gedaan: op mijn verzorgpaard gereden met alleen een neckrope (touw om zijn hals ipv een hoofdstel). Die Beer: hij moest even wennen, maar pikte het heel gauw op, inclusief sturen, zo leuk!
Nu moet ik mezelf oppeppen en het nog twee dagen achter mijn bureau zien uit te houden... Ondertussen rukken de meeuwen op en houden nu ook ons 's nachts wakker. Waar is Sjoerd als je hem nodig hebt??
Hier begint langzaam de knop om te gaan richting vakantiegevoel. Vandaag en morgen nog werken.
Gisteren iets heel gaafs - vind ik - gedaan: op mijn verzorgpaard gereden met alleen een neckrope (touw om zijn hals ipv een hoofdstel). Die Beer: hij moest even wennen, maar pikte het heel gauw op, inclusief sturen, zo leuk!
Nu moet ik mezelf oppeppen en het nog twee dagen achter mijn bureau zien uit te houden... Ondertussen rukken de meeuwen op en houden nu ook ons 's nachts wakker. Waar is Sjoerd als je hem nodig hebt??
woensdag 26 juli 2017 om 12:15
Sjoerd moet wel ergens rond begin augustus even naar mij komen.Watervrouw333 schreef: ↑26-07-2017 12:10Sjoerd heeft even zomercursus. Hij is er nog niet over uit of ie docent is of deelnemer.
![]()
woensdag 26 juli 2017 om 19:25
Fijn Hunnie bijna vakantie. En leuk van paard.
Ik ben morgen vrij maar mijn moeder komt op bezoek ( als ze tenminste niet weer afbelt) ik geloof dat ik liever werk al ging dat vanmorgen niet echt fijn. Druk, herrie etc. Morgen eerst sporten, dat is niet alleen goed voor mijn lijf maar ook voor mijn geest.
Vrijdag en zaterdag werken en verder niet echt plannen. Man " moet" dan koken maar hij gaat bij de toko een rijsttafel halen zaterdag. Nu al zin in
Ik ben morgen vrij maar mijn moeder komt op bezoek ( als ze tenminste niet weer afbelt) ik geloof dat ik liever werk al ging dat vanmorgen niet echt fijn. Druk, herrie etc. Morgen eerst sporten, dat is niet alleen goed voor mijn lijf maar ook voor mijn geest.
Vrijdag en zaterdag werken en verder niet echt plannen. Man " moet" dan koken maar hij gaat bij de toko een rijsttafel halen zaterdag. Nu al zin in
donderdag 27 juli 2017 om 08:57
Goedemorgen Elfje en alle andere Stammers,
Het is ook heel gaaf, om zo in vrijheid op een paard te rijden. Echt zo anders dan op een manegepaard rondjes lopen. Paard reageert er ook zo leuk op, hij weet niet wat hem overkomt! Zijn baasje is superlief hoor en laat mij mijn ding doen, maar zij rijdt traditioneel, dus met bit en klassieke dressuur. Maar ze is wel geïnteresseerd in wat ik doe en dat vind ik supertof van haar.
Hier laatste werkdag - begin nu eindelijk een beetje in het vakantiegevoel te komen. Ik doe niet aan vakantiestress gelukkig. Al het kampeerspul zit in kratten, dus het gaat om kleren, handdoeken en slaapspul inpakken. En eten voor onderweg. Dat is het wel zo'n beetje. Morgen even naar de bieb voor een stapeltje boeken. Heb net de trilogie 'Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap' van Hilary Mantel uit - over de Franse Revolutie - en nu moet ik zwaar afkicken. Iemand nog tips? Historische romans vindt ik mooi, soms een goede detective. 'Centurion' moet ik ook nog lezen...
Wanneer ga je verhuizen, Aza?
Blondie, hoe gaat het jou/jullie/de kittens/maman/schoonpa?
Doornroosje, gaat het weer een beetje?
Ik moet nu een agenda maken voor een laatste redactievergadering. Echt laatste loden zeg!
Het is ook heel gaaf, om zo in vrijheid op een paard te rijden. Echt zo anders dan op een manegepaard rondjes lopen. Paard reageert er ook zo leuk op, hij weet niet wat hem overkomt! Zijn baasje is superlief hoor en laat mij mijn ding doen, maar zij rijdt traditioneel, dus met bit en klassieke dressuur. Maar ze is wel geïnteresseerd in wat ik doe en dat vind ik supertof van haar.
Hier laatste werkdag - begin nu eindelijk een beetje in het vakantiegevoel te komen. Ik doe niet aan vakantiestress gelukkig. Al het kampeerspul zit in kratten, dus het gaat om kleren, handdoeken en slaapspul inpakken. En eten voor onderweg. Dat is het wel zo'n beetje. Morgen even naar de bieb voor een stapeltje boeken. Heb net de trilogie 'Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap' van Hilary Mantel uit - over de Franse Revolutie - en nu moet ik zwaar afkicken. Iemand nog tips? Historische romans vindt ik mooi, soms een goede detective. 'Centurion' moet ik ook nog lezen...
Wanneer ga je verhuizen, Aza?
Blondie, hoe gaat het jou/jullie/de kittens/maman/schoonpa?
Doornroosje, gaat het weer een beetje?
Ik moet nu een agenda maken voor een laatste redactievergadering. Echt laatste loden zeg!
donderdag 27 juli 2017 om 19:11
Alle drie al gelezen, leuke serie vind ik datWatervrouw333 schreef: ↑27-07-2017 19:10In de vakantiebieb-app zat een boek dat deel 2 van een trilogie blijkt te zijn: bloedlink, verleidsters en zondeval van Marianne en Theo Hoogstraaten.
donderdag 27 juli 2017 om 21:12
Hallo! Ik ben even wat minder online geweest. Vrij van werk en daar zit mijn lijf blijkbaar op te wachten om in te storten. Opstoot van vanalles maar het gaat weer de goede kant uit.
Hunnie op reis! Heerlijk. Ik lees als ik veel rustige tijd heb graag Isabel Allende. Het 'ge-geest' is normaliter niet aan me besteed, maar haar vrouwen-familie-histories vind ik heerlijk om lezen. Lief dat je naar de familie en de katjes vroeg! Schoonvader is hersteld van het auto ongeluk en hij doet zijn best naar ons toe. Maar hij wil nog steeds geen profie hulp. En dat is voor ons een zware voorwaarde om hem verder toe te laten in ons leven. We bellen en dat is leuk en prima. We plannen ook weer een bezoekje, maar op onze voorwaarden: als hij drama van niets maakt is het weer voorbij. Dan ga ik in elk geval niet meer naar hem toe als hij geen hulp accepteert.
Wonder boven wonder is Maman vorige zaterdag met zus bij ons op bezoek geweest. Ik had het niet meer durven hopen, maar al in het ziekenhuis was ze stellig dat ze kennis kwam maken met de katjes. En dat is gelukt dankzij de inventiviteit van mijn zus en de wil van mijn lieve Maman. Het was super! Ze kwamen net voor de lunch aan en daarna ging Maman rusten op ons bed. De katjes kropen bij haar en we hoorden haar hele verhalen tegen die beestjes vertellen waarna ze met z'n drietjes in slaap zijn gevallen
Heel stiekem heb ik een foto gemaakt van dit rustige geluk. Ik ben intens dankbaar voor die dag.
Aza schiet eens op met die leuke man!
Dan is je twijfel over alleen wonen ook een stuk minder. En jij kan dat trouwens gewoon en hebt ook hier vrienden die graag lezen over je leven en je ontwikkelingen. Je gaat gewoon met ons allemaal samenwonen
Ik kan heel goed alleen zijn, maar ik ben dan ook in een hele andere fase van mijn leven. Ik kan me de tijd dat ik werkte, doorstoomde, af wilde spreken, en en en .... ook nog herinneren. Met de tijd en ervaring kreeg ik zelfkennis en kon ik steeds meer gewoon tijd met mezelf doorbrengen. Omdat bleek dat ik dat nodig heb om in balans te blijven.
Voor iedereen!
Hunnie op reis! Heerlijk. Ik lees als ik veel rustige tijd heb graag Isabel Allende. Het 'ge-geest' is normaliter niet aan me besteed, maar haar vrouwen-familie-histories vind ik heerlijk om lezen. Lief dat je naar de familie en de katjes vroeg! Schoonvader is hersteld van het auto ongeluk en hij doet zijn best naar ons toe. Maar hij wil nog steeds geen profie hulp. En dat is voor ons een zware voorwaarde om hem verder toe te laten in ons leven. We bellen en dat is leuk en prima. We plannen ook weer een bezoekje, maar op onze voorwaarden: als hij drama van niets maakt is het weer voorbij. Dan ga ik in elk geval niet meer naar hem toe als hij geen hulp accepteert.
Wonder boven wonder is Maman vorige zaterdag met zus bij ons op bezoek geweest. Ik had het niet meer durven hopen, maar al in het ziekenhuis was ze stellig dat ze kennis kwam maken met de katjes. En dat is gelukt dankzij de inventiviteit van mijn zus en de wil van mijn lieve Maman. Het was super! Ze kwamen net voor de lunch aan en daarna ging Maman rusten op ons bed. De katjes kropen bij haar en we hoorden haar hele verhalen tegen die beestjes vertellen waarna ze met z'n drietjes in slaap zijn gevallen
Aza schiet eens op met die leuke man!
Voor iedereen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 28 juli 2017 om 09:11
Goedemorgen! Drukke dagen gehad qua werk en moeder, maar ik ben er weer.
Blond wat fijn van Maman! En sterkte met schoonvader.
Hunnie klinkt goed wat je met het paard voor elkaar krijgt! Ik zou dat niet zomaar durven denk ik, niet genoeg controle. Maar als het lukt lijkt het me superfijn! Fijne vakantie!
Dolfje leuke dag gehad gisteren?
Blond wat fijn van Maman! En sterkte met schoonvader.
Hunnie klinkt goed wat je met het paard voor elkaar krijgt! Ik zou dat niet zomaar durven denk ik, niet genoeg controle. Maar als het lukt lijkt het me superfijn! Fijne vakantie!
Dolfje leuke dag gehad gisteren?
The owls are not what they seem
vrijdag 28 juli 2017 om 11:19
Zeker! We gaan in september een weekje naar Edinburgh. We zitten niet aan schoolvakanties vast en voor man en mij is de zomer juist een geschikte tijd om een aantal werkprojecten in alle rust te kunnen afronden. Dus nog even geduld hebben...
Hoe gaat het met jouw project?
The owls are not what they seem
vrijdag 28 juli 2017 om 11:30
Klinkt goed! Maar nog wel even wachten, idd.LadyL0101 schreef: ↑28-07-2017 11:19Zeker! We gaan in september een weekje naar Edinburgh. We zitten niet aan schoolvakanties vast en voor man en mij is de zomer juist een geschikte tijd om een aantal werkprojecten in alle rust te kunnen afronden. Dus nog even geduld hebben...![]()
Hoe gaat het met jouw project?
Gaat redelijk. Het heeft ook geen haast en neemt veel tijd in beslag. Er komen nu wat grotere klussen aan in huis dus dat slokt mijn aandacht even wat meer op.