Utrecht

07-02-2009 19:23 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij vertellen waar in Utrecht het fijnste is om te wonen? Ik denk erover na om naar Utrecht te verhuizen (met kinderen) maar welke wijk zou ik echt niet weten. Ik ga huren, overigens. Alle tips welkom!
Er zijn al een hoop opties genoemd lees ik, maar ben het er niet mee eens dat Zuilen zo´n slechte buurt zou zijn. Het is er echt prima, wederom afhankelijk van hoe diep je in Zuilen zit. Bovendien worden de wat aftandse flatjes afgebroken en verbouwd tot appartementencomplexen en streven ze naar meer groen.

Verder worden ook alle oude huizen (behoorlijk weinig echte flats in verhouding tot Overvecht en Kanaaleiland) helemaal opgeknapt.

De stankoverlast (werd genoemd nav Opburen en Zuilen) wordt aan gewerkt, de gemeente is al een hoop maatregelen aan het treffen.

Voor de kinderen in de buurt is er een sport en spelbus, die eens (of vaker, dat weet ik niet) bij de speelplekken staat en activiteiten aanbied. Er is een bibliotheek, je hebt bijna alle winkels in de buurt en het centrum is 10 min. fietsen (afhankelijk van waar je woont natuurlijk).

Persoonlijk vind ik de Vogelenbuurt erg leuk! Hele vriendelijke buurt met prima mensen en erg leuke huizen.

Voor een gezin is Houten echt ideaal. Er is een prima winkelcentrum (mooi nieuw gedeelte ook) en van wat ik er van zie is het een heel kindvriendelijk dorpsgeheel.
Opburen wordt overigens geprofileerd als luxe wonen met alle gemakken voorzien (denk aan sterrenrestaurant etc.) met de uitstraling van de oude Vechtse dorpen. Ze proberen volgens mij voornamelijk nieuw rijk en de yupperige starters aan te trekken.

Overigens vind ik het erg aantrekkelijk, ook al ben ik niet Yupperig en al helemaal niet nieuw rijk. Was het maar zo
Hoograven is helemaal niet zo verkeerd hoor! Al moet je wel een beetje de 'goede' straten uitkiezen. Veder heb je Nieuwegein, Zeist, IJsselstein natuurlijk nog. En dat lijkt me veel leuker wonen met een gezinnetje
Leuk om hier over Lunetten te lezen

Ik ga er over een paar maanden wonen en weet er nog niet veel van. Dus mensen met ervaring: vooral uw positieve ervaringen zijn zeer gewenst!
Digijuf,

Ik heb je gemaild....
Mail terug
Mijn vriend en ik hadden hetzelfde probleem. We woonden al jaren in Utrecht, maar hadden nu echt behoefte aan een wat grotere woning met een tuin (oa voor de katten ). We stonden een aantal jaar bij woningnet ingeschreven, maar pas na 10 jaar heb je ongeveer een kansje. Dus wij zijn t particulier gaan proberen en met resultaat! Wonen nu in een mooie 5 kamer eensgezinswoning in een plaats dichtbij Utrecht. Veel makelaars hebben ook een huuraanbod en dan vooral in de plaatsen ijsselstein, nieuwegein, vleuten/de meern etc. Kijk is op funda bij het huuraanbod bijvoorbeeld. Je zei ergens dat je sowieso niet particulier kunt huren.. Waarom niet? Bij sommige makelaars zijn de inkomenseisen niet heel hoog en je kan soms ook nog werken met een bankgarantie. Succes in ieder geval! Waar woon je nu trouwens? Geen kindvriendelijke omgeving dus?
Ah, zo erg is Overvecht echt niet hoor. Ligt er echt aan in welk gedeelte je woont. Ik heb heel lang tegenover de Gageldijk gewoont, daar in de tienhoogflat bij de Shell bij het tuincentrum zeg maar. Er gebeurde af en toe wel iets, maar ik vond het over het algemeen prima wonen.

Lekker veel speelvelden in de buurt, volkstuintje als je wil, winkels dichtbij, tien minuten fietsen naar de stad...

We zijn er weggegaan uiteindelijk omdat het te klein werd voor ons gezin. Omdat we met ons budget niks konden kopen in de stad zijn we meteen maar honderd kilometer naar het Oosten verhuisd.
Oh, ik las iets over Bilthoven en De Bilt, via Woningnet is het best lastig om daar terecht te komen, want inwoners uit de dorpen zelf krijgen voorrang.
Hoi Stoeptegel,

Met drie jaar inschrijving kun je geen huis vinden in Utrecht waar je met kinderen kunt wonen..

Zelf heb ik met heel veel mazzel na ruim 4 jaar een twee kamer flat gekregen in Houten.

Via woningnet gaat 't voorlopig nog niet lukken voor je.

Heel veel succes met zoeken!
Zelf zou ik idd buiten Utrecht zoeken. IJsselstein, Nieuwegein, houten etc. Zeist is volgens mij erg duur, evenals mijn woonplaats Vianen. Het enige wat hier wel snel gaat en erg goed is, zijn de flats op de vijfheerenlanden. Daar woon ik nu zelf en is een aparte inschrijving voor. Weet niet of dat nu nog zo is eigenlijk, maar was wel altijd zo. Wij hadden zelf binnen een jaar een flat hier. Goede flats, heel ruim en niet duur voor wat je krijgt. Wij betalen incl. voorschot verwarming 500 euro huur voor 84 vierkante meter. En van dat voorschot krijgen we altijd teurg. De buurt is prima en ze gaan alle flats renoveren en het winkelcentrum hier wordt ook opgeknapt. Er zijn ook apartementen aan de grond met een tuin, maar volgens mij is de doorloop daar niet echt geweldig. Heel veel mensen blijven zitten waar ze zitten in die apartementen. Maar goed, denk niet dat het is wat je zoekt hoewel je hier voor kinderen ook speeltuinen hebt, groen tussen de flats, scholen in de buurt etc.
quote:Tulpje34 schreef op 10 februari 2009 @ 22:01:

woon nu al bijna 2 jaar in Sterrenwijk. Inderdaad lekker dichtbij Grappig, je woont zowat bij mij 'om de hoek' (Schildersbuurt)
Dan woon jij ook vlakbij mij
Wat leuk!!! Welke wijk?
quote:Stoeptegel schreef op 12 februari 2009 @ 10:25:

[...]

Hoe is Zeeland ? In Zeeland is het goed wonen! Ik ben vanuit Utrecht naar Zeeland verhuisd omdat mijn man hier een baan vond.
Wittevrouwen! Overigens wel vrij duur over t algemeen geloof ik
Shebyte: ook Schildersbuurt.
quote:digijuf schreef op 14 februari 2009 @ 20:42:

Shebyte: ook Schildersbuurt.Wat grappig!!! Wonen we inderdaad heel dicht bij elkaar in de buurt (zo groot is de schildersbuurt nou ook weer niet....)
Ik woon in Lombok (studentenkamer weliswaar) en dat vind ik een erg leuke wijk. Hiervoor woonde ik 3 jaar in Zeist, wat voor een gezin denk ik erg geschikt is.
Volgens mij heb je in de omgeving van de Croeselaan huurwoningen die goed te betalen zijn en je zit dicht bij het centrum.

Ik ben in oog in al opgegroeid, erg goede buurt, maar da's bijna geen huur en voor koop moet je zo'n 4 ton neertellen....
quote:Moondancer schreef op 15 februari 2009 @ 14:13:

Ik woon in Lombok (studentenkamer weliswaar) en dat vind ik een erg leuke wijk. Hiervoor woonde ik 3 jaar in Zeist, wat voor een gezin denk ik erg geschikt is.Huurwoningen in Zeist waar je niet zoveel wachttijd voor nodig hebt, zijn vnl.de 'mindere' flatbuurten.
Overvecht is trouwens zo slecht nog niet hoor.. Zijn echt wel goede stukken. Net als Kanaleneiland trouwens..

Digijuf, echt zo grappig dat je in dezelfde buurt woont! Zit echt te denken of ik je nou ken of niet hahaha
quote:Lizzl schreef op 13 februari 2009 @ 08:06:

Leuk om hier over Lunetten te lezen

Ik ga er over een paar maanden wonen en weet er nog niet veel van. Dus mensen met ervaring: vooral uw positieve ervaringen zijn zeer gewenst!

Net een paar dagen later en ik kan niet anders zeggen dan dat Lunetten mij doet denken aan de hitserie Twin Peaks (jaren '90)

Tot nu toe heb ik werkelijk alleen maar rare mensen getroffen.

Schuw, lijken geen 'gedag' te durven zeggen en persen met moeite toch nog een groet nadat ik vriendelijk heb gegroet. Ze lijken wel bang te zijn of iets naars te hebben meegemaakt waardoor ze zo spastisch reageren.

Ze hoeven heus niet super enthousiast te gillen als ze me zien , maar dit is echt net Twin Peaks. Vaaaaaaage mensen....

Haha Lizzl, je hebt gewoon pech gehad. Ik ken best veel mensen die in Lunetten wonen of hebben gewoond, stuk voor stuk leuke mensen, en niks Twin-Peakerigs aan.
quote:Schabolleke schreef op 16 februari 2009 @ 17:38:

Haha Lizzl, je hebt gewoon pech gehad. Ik ken best veel mensen die in Lunetten wonen of hebben gewoond, stuk voor stuk leuke mensen, en niks Twin-Peakerigs aan.

Ik hoop 't maar. Ik doel vooral op een stuk of 15 buren in de flat waar ik ga wonen, die ik tot nu toe ben tegengekomen. Zo schuw als een mishandelde kat

En de mensen bij de Blokker zeggen gewoon geen gedag terug

Over een tijdje ga ik er wonen en ik hoop toch echt dat het allemaal wat vriendelijker zal gaan dan hoe moeizaam ik het tot nu toe heb ervaren *zucht*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven