Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
maandag 31 juli 2017 om 10:18
5e rad aan de wagen
of
5e wiel aan de wagen
niet
5e rad aan het wiel

maandag 31 juli 2017 om 10:35
Ik zou even hoofdzaak van bijzaak scheiden.
Je relatie zit niet goed, ga daarover in gesprek zonder zijn zus erbij te halen /te benoemen. Wil hij dat nu even niet dan laat hem even tot rust komen en neem zelf ook even tijd om alles op een rijtje te krijgen.
In deze hysterie worden kinderen mee in de auto gesleept door een moeder die overstuur is en hier doet hij het met zijn zus blijkbaar?
Olie op het vuur..andere mannen gaan naar een ruzie naar beste vriend deze man gaat naar zijn zus. En waarom de zwager erbij betrekken? Zet jezelf niet zo voor gek! De basis is dat jullie relatie niet goed is.
Mensen kom op zeg.
Je relatie zit niet goed, ga daarover in gesprek zonder zijn zus erbij te halen /te benoemen. Wil hij dat nu even niet dan laat hem even tot rust komen en neem zelf ook even tijd om alles op een rijtje te krijgen.
In deze hysterie worden kinderen mee in de auto gesleept door een moeder die overstuur is en hier doet hij het met zijn zus blijkbaar?
Olie op het vuur..andere mannen gaan naar een ruzie naar beste vriend deze man gaat naar zijn zus. En waarom de zwager erbij betrekken? Zet jezelf niet zo voor gek! De basis is dat jullie relatie niet goed is.
Mensen kom op zeg.
maandag 31 juli 2017 om 10:36
Als je voor je echtgenoot of echtgenote geen prioriteit bent, wat ben je dan wel voor elkaar? Een willekeurige voorbijganger?
Heftig dit.
Je wilt een huwelijk met kinderen niet zomaar opgeven, maar zo te horen heeft je man dat al wel gedaan.
Misschien dat er met relatietherapie nog wat te redden valt, maar de vraag is of man dat wel wil. Hij wil niet eens een avondje uit...
Het gaat in elk geval zwaar worden voor je TO, welke beslissing ( scheiden of eventueel met hulp proberen de boel nog op de rails te krijgen) je ook neemt.
De opmerking dat je geen prioriteit bent zou bij mij ook behoorlijk lang nadreunen en niet makkelijk vergeten worden.
Heel veel sterkte!
Heftig dit.
Je wilt een huwelijk met kinderen niet zomaar opgeven, maar zo te horen heeft je man dat al wel gedaan.
Misschien dat er met relatietherapie nog wat te redden valt, maar de vraag is of man dat wel wil. Hij wil niet eens een avondje uit...
Het gaat in elk geval zwaar worden voor je TO, welke beslissing ( scheiden of eventueel met hulp proberen de boel nog op de rails te krijgen) je ook neemt.
De opmerking dat je geen prioriteit bent zou bij mij ook behoorlijk lang nadreunen en niet makkelijk vergeten worden.
Heel veel sterkte!

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

maandag 31 juli 2017 om 10:57
Die man heeft gewoon twee relaties joh: een liefdevolle, warme relatie met zijn zus en een relatie met iemand die voor hem en zijn kinderen zorgt. Vraag me wel oprecht af waar hij de seks vandaan haalt, aangezien jullie die niet meer hebben. Of hij heeft geen testosteron meer in zijn lijf natuurlijk met al die vrouwen om zich heen, dat kan ook.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.

maandag 31 juli 2017 om 10:57
+1000Opblaasflamingo schreef: ↑31-07-2017 10:35Ik zou even hoofdzaak van bijzaak scheiden.
Mensen kom op zeg.
Mensen draven echt door hier.
Lieve Maxisa, zet jezelf wel op nummer 1. En je kinderen natuurlijk. ik zou die zus en haar man even laten voor wat het is. Denk nu aan je eigen welzijn, ga naar een vriendin, lieve familie of net waar jij behoefte aan hebt.
Gesprek met zwager kan altijd nog en lijkt me niet de grootste prioriteit. Het lijkt bij sommige mensen die dat aanraden wel een soort van rancune om de relatie van schoonzus er ook bij te betrekken.
TS heeft net een enorme klap gehad met betrekking tot haar eigen relatie (of het gebrek daaraan) en mensen blijven doortetteren over lollies en seks met schoonzus.
Lieve Maxisa, Let goed op jezelf, dat ben je waard. Heel dikke knuffel. Laat iedereen (behalve je kindjes) maar even in hun eigen sop gaar koken.
maandag 31 juli 2017 om 10:59
Alles gelezen en ik zou ook met zwager gaan praten.
En daarbij alles bij jezelf houden, dus niet de relatie van je man met zijn zus torpederen, maar wat het met jou doet. En dat je blijkbaar geen prioriteit bent voor je man. Mag je zwager zelf invullen wie dat wel is...
En daarbij alles bij jezelf houden, dus niet de relatie van je man met zijn zus torpederen, maar wat het met jou doet. En dat je blijkbaar geen prioriteit bent voor je man. Mag je zwager zelf invullen wie dat wel is...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

maandag 31 juli 2017 om 11:04
Wat is dan nu de meerwaarde voor TS? Ze heeft net een enorme klap gehad dus het lijkt me dat ze nu vooral steun nodig heeft. En of de zwager daar nou de aangewezen persoon voor is...Hightower schreef: ↑31-07-2017 10:59Alles gelezen en ik zou ook met zwager gaan praten.
maandag 31 juli 2017 om 11:05
Ik weet niet waar ik het eerst op moet reageren, dus ik ga lukraak wat dingen noemen die ik voorbij heb zien komen.
Voor zover ik weet, is hij nu ergens met zus. Geen idee waar.
En ik heb tegen mijn ouders gezegd dat het even niet zo lekker gaat thuis, maar wil nog niet het hele verhaal aan ze kwijt. Als er tussen man en mij hardop uitgesproken is dat we niet samen verder gaan, dan pas wil ik er echt met hun over praten.
Eerst duidelijkheid, ook vanuit mezelf.
Dankjewel trouwens allemaal voor de knuffels en het meedenken.
Voor zover ik weet, is hij nu ergens met zus. Geen idee waar.
En ik heb tegen mijn ouders gezegd dat het even niet zo lekker gaat thuis, maar wil nog niet het hele verhaal aan ze kwijt. Als er tussen man en mij hardop uitgesproken is dat we niet samen verder gaan, dan pas wil ik er echt met hun over praten.
Eerst duidelijkheid, ook vanuit mezelf.
Dankjewel trouwens allemaal voor de knuffels en het meedenken.
maandag 31 juli 2017 om 11:11
Zij voelde dingen aan en zwager ook. Zij spreekt het in haar relatie uit met gevolgen. Die 2 zitten in hetzelfde schuitje en dat kan prettig zijn om dat met elkaar te bespreken. Er kunnen meer dingen boven komen waarin zij gesterkt wordt in haar vermoedens en feiten wat weer kan zorgen voor een betere beslissing.vivautrecht85 schreef: ↑31-07-2017 11:04Wat is dan nu de meerwaarde voor TS? Ze heeft net een enorme klap gehad dus het lijkt me dat ze nu vooral steun nodig heeft. En of de zwager daar nou de aangewezen persoon voor is...
Verder zegt het naar mijn idee al alles als zij en man in crisis zitten waarvan zus onderdeel van uit maakt en man holt juist naar degene die een rol speelt in de crisis. Ik zou zeggen dat hij gelijk daar kon gaan intrekken.

maandag 31 juli 2017 om 11:13
Ik snap die zus niet goed eerlijk gezegd. Ik heb een hele goede band met mijn broer en toen hij ging trouwen heel bewust wat afstand genomen. Ik vond niet dat ik de eerste was die gebeld moest worden als hij wou praten. Ik wou die eerste plek niet, niet leuk voor zijn vrouw. Nare situatie TO, gauw ontploft. Die opmerking van hem over prioriteit.. Is het ook niet gewoon dommigheid? Haha sorry dat ik dat zo cru stel.. maar hij komt zo kinderachtig, naïef en dommig over op mij. Als er verdere context miste had ik gedacht dat dit alles over een jongetje van 15 ging.

maandag 31 juli 2017 om 11:16
Waarom moeten haar vermoedens nog bevestigd worden als man hier heel duidelijk over is? Pijnlijk duidelijk. Hij zegt letterlijk dat Maxisa geen prioriteit is. En wat dan wel prioriteit nummer 1 is, of dat nou zijn zus of hijzelf of zijn postzegelverzameling is, doet er niet toe. TS (en gezin) staat niet op nummer 1 en dat gaat ook niet veranderen, heeft hij notabene zelf gezegd.somana schreef: ↑31-07-2017 11:11Zij voelde dingen aan en zwager ook. Zij spreekt het in haar relatie uit met gevolgen. Die 2 zitten in hetzelfde schuitje en dat kan prettig zijn om dat met elkaar te bespreken. Er kunnen meer dingen boven komen waarin zij gesterkt wordt in haar vermoedens en feiten wat weer kan zorgen voor een betere beslissing.
Verder zegt het naar mijn idee al alles als zij en man in crisis zitten waarvan zus onderdeel van uit maakt en man holt juist naar degene die een rol speelt in de crisis. Ik zou zeggen dat hij gelijk daar kon gaan intrekken.

maandag 31 juli 2017 om 11:21
Buiten het feit dat de broer en zus relatie ongezond is zoals door TO beschreven, vraag ik mij af dat TO dit toch al vanaf het begin wist toen zij een relatie met haar man kreeg?
Toch heeft zij ervoor gekozen met deze man te trouwen en kinderen te krijgen, dus begrijp niet zo goed waarom het nu ineens zo steekt, omdat het huwelijk slecht gaat?
Toch heeft zij ervoor gekozen met deze man te trouwen en kinderen te krijgen, dus begrijp niet zo goed waarom het nu ineens zo steekt, omdat het huwelijk slecht gaat?

maandag 31 juli 2017 om 11:24
Sjaantje37 schreef: ↑31-07-2017 11:21
Edit: las je post verkeerd. Maar inderdaad, als blijkt dat eigen huwelijk minder waard is dan contact met zus, is er wat loos natuurlijk.
anoniem_232063 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 11:26
26.02% gewijzigd
maandag 31 juli 2017 om 11:25
Het was geen (of iig een véél kleiner) probleem geweest als TO's relatie verder in orde was. Als hun relatie vroeger wel goed is geweest kan ik me voorstellen dat het nu pas een duidelijk probleem vormt.Sjaantje37 schreef: ↑31-07-2017 11:21Buiten het feit dat de broer en zus relatie ongezond is zoals door TO beschreven, vraag ik mij af dat TO dit toch al vanaf het begin wist toen zij een relatie met haar man kreeg?

maandag 31 juli 2017 om 11:36
Ik snap zus ook niet om dezelfde redenen. En dan ook nog berichtje terugsturen met de mededeling dat hij bij haar blijft slapen. Lekkere dame.Sereia schreef: ↑31-07-2017 11:13Ik snap die zus niet goed eerlijk gezegd. Ik heb een hele goede band met mijn broer en toen hij ging trouwen heel bewust wat afstand genomen. Ik vond niet dat ik de eerste was die gebeld moest worden als hij wou praten. Ik wou die eerste plek niet, niet leuk voor zijn vrouw. Nare situatie TO, gauw ontploft. Die opmerking van hem over prioriteit.. Is het ook niet gewoon dommigheid? Haha sorry dat ik dat zo cru stel.. maar hij komt zo kinderachtig, naïef en dommig over op mij. Als er verdere context miste had ik gedacht dat dit alles over een jongetje van 15 ging.
Liggen ze samen in 1 bed want haar man heeft toch nachtdienst. Als ik haar man was geweest had ik mn zwager eerst uit bed getrapt en haar idem.