Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Wat een boel rare mensen bij elkaar, dat iedereen dat maar vind kunnen, dat jij trouwt met hem terwijl zwager en waarschijnlijk de rest van de familie wel weet hoe het zit met die twee. Dat ze misschien wel een blik hebben uitgewisseld terwijl jij je jawoord stond te geven... Hier valt niet mee te praten, daar kunnen je alleen maar van wegrennen. Ik denk dat ze oppassen ook wel zouden mogen vergeten. Ik zou keihard voor het eenzijdige ouderschap knokken in dit geval. Niet te vertrouwen wat een gemene griezels... :hug:
Lorem Ipsum
Maar hij zegt toch niet dat het NU nog gebeurd? Alleen dat het voorgekomen is in het verleden. En dat hij accepteert dat zijn vrouw ook van haar broer houdt en dat hij ook zijn vertier zoekt. Zorgwekkend huwelijk dat Sterkte TO!
Dat het serieus zo zou zijn had ik werkelijk niet verwacht. Niet gehoopt voor je ook, TO. Het hele zootje stinkt. Broer en zus. De familie eromheen. De zwager die het al die tijd oogluikend toelaat. En jij zit nu met een enorme berg ellende.

Hou je sterk, succes met het maken van keuzes en het uitstippelen van je pad na deze keiharde ontknoping.
Hips, hopsakee en pierlala.
Jee, wat een verhaal! Totaal verknipte familie, dit is echt niet normaal. TO, als ik jou was ging ik zsm weg bij je man. Heel veel sterkte.
Ik zou man buiten de deur zetten en zelf in de woning blijven. Alleen al voor je kinderen is dat belangrijk. Zo blijven ze in ieder geval in hun vertrouwde omgeving. Man gaat maar bij zijn zus logeren. Kan hij daar met zijn zwager uitvechten wie naast haar in bed mag liggen.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:40
99.60% gewijzigd
Brrr ik googlede even op vrijwillige incest, kwam ik op een forum waarbij een vader schreef dat zijn zoon en dochter regelmatig seks met elkaar hadden en hij zich afvroeg wat ie hiermee moest. Kwamen er veel reacties op van: heel normaal, heb ik ook weleens gedaan met mijn broer. Gaat vanzelf over. Komt vaak voor. En 1 iemand: fantastisch dat ze dat doen, ik wens ze nog veel seksplezier. OMG O_O
appelientjex wijzigde dit bericht op 31-07-2017 14:10
5.43% gewijzigd
Tamboti schreef:
31-07-2017 14:05
Ik heb eens een keer een bruiloft gefotografeerd waar bij de groepsfoto's bruidegom en zijn vader gingen tongen, voor de grap. In nog vrij nuchtere toestand. Daar reageerde de hele familie toen ook op met een hi-la-ri-sche lachbui terwijl ik echt dacht: WTF. De normen en waarden in sommige families zijn blijkbaar echt heel anders dan bij anderen.. en dat lacherige gebeurde daar dus ook.
:O
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
appelientjex schreef:
31-07-2017 14:10
Brrr ik googlede even op vrijwillige incest,
:rofl: doe dat dan ook niet!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tot zover de geloofwaardigheid, sorry
Snoesje666 schreef:
31-07-2017 13:50
Ook mijn eerste gedachte.
Wie is Lannister?
Pientjexxxx schreef:
31-07-2017 14:04
Ik zou man buiten de deur zetten en zelf in de woning blijven. Alleen al voor je kinderen is dat belangrijk. Zo blijven ze in ieder geval in hun vertrouwde omgeving. Man gaat maar bij zijn zus logeren. Kan hij daar met zijn zwager uitvechten wie naast haar in bed mag liggen.
en dit
Lorem Ipsum
De (schoon)ouders waren natuurlijk hardstikke blij, dat beide kinderen een huwelijk zijn aangegaan. Dat lijkt het voor de buitenwereld in ieder geval 'normaal' terwijl het binnen de familie meer fungeert als dekmantel.
nohr schreef:
31-07-2017 14:13
Wie is Lannister?
Twee karakters uit de fantasyreeks Game of thrones.
Broer en zus die samen drie kinderen verwekken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
appelientjex schreef:
Brrr ik googlede even op vrijwillige incest, kwam ik op een forum waarbij een vader schreef dat zijn zoon en dochter regelmatig seks met elkaar hadden en hij zich afvroeg wat ie hiermee moest. Kwamen er veel reacties op van: heel normaal, heb ik ook weleens gedaan met mijn broer. Gaat vanzelf over. Komt vaak voor. En 1 iemand: fantastisch dat ze dat doen, ik wens ze nog veel seksplezier. OMG O_O
:sick:
Ik heb vroeger (als kind zijnde) een stel gekend. Broer en zus, met kind. Overigens allemaal wel met (zeer) verstandelijke beperking.
Wtf..
Veel sterkte Maxisas! Wat een rare en gênante situatie..
Sterkte ook op je werk, als het niet gaat dan gaat het niet he. Je hebt al overgegeven. Zorg goed voor jezelf :hug:
highlander schreef:
31-07-2017 14:16
Twee karakters uit de fantasyreeks Game of thrones.
Broer en zus die samen drie kinderen verwekken.
Ah bedankt. Die serie volg ik dus niet :-)
Maxisas87 schreef:
31-07-2017 13:33
Volgens man van zus "is dat in het verleden regelmatig voorgekomen".
Maar hoe ver dat terug gaat, weet ik niet. Of dat nog steeds gebeurt, ook geen idee, geen bewijs van. Man van zus zegt het ook niet te willen weten en blijft een gezinnetje spelen met zus en hun dochtertje.
Zwager heeft nu toch volgens hem een open relatie kan hij ook zijn gang gaan zonder dat zijn vrouw er wat van zegt want zij kan dan met broerlief haar gang gaan.
Ik hoop dat je asap een punt zet achter dit eenzijdig (schijn)huwelijk want wat verdien jij beter zeg... Het is echt de hel dit maar je komt er zeker uit TO...
TO: Ik denk dat ik jouw man recht op de man zou afvragen of hij inderdaad seks als in penetratie als in seksuele betrekkingen heeft of heeft gehad met [naam zus]. Nu heb je het van horen zeggen via de zwager. Ik zeg niet dat deze liegt, maar ik zou het zelf van de direct belanghebbende willen horen en niet van jouw zwager.

Indien dit inderdaad plaatsvindt of plaats zou hebben gevonden zou ik er absoluut de stekker uit hebben getrokken. Als hij ontkent zou ik eens met mijnzelf in conclaaf gaan, maar ik vrees dat deze situatie niet meer te redden is. Want zelfs als ze geen seks met elkaar zouden hebben, blijft dit gedrag bizar en zijn reactie daarop onbegrijpelijk. Op basis van wat jij schrijft is dit nl. echt geen gezonde broer en zus verhouding.
En jouw man is voorts respectloos naar jou toe. Jouw man weet immers inmiddels dat jij moeite hebt met zijn relatie met zijn zus en het eerste waar hij naar toe gaat na een ruzie met jou is de armen van zijn zus. Dat is nogal beledigend en ook de kern van het probleem. Hetzelfde geldt voor de opmerking dat jij nooit zijn prioriteit zal worden. Wat verwacht jouw man van dit huwelijk met jou?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
francieneke schreef:
31-07-2017 13:58
Dit is zo bizar dat TO het waarschijnlijk niet eens wilde denken of wilde zien. Dat kan ik me heel goed voorstellen.
De houding van de zwager vind ik ook heel raar. Die man is murw of het maakt hem allemaal gewoon niks uit.
Misschien dacht hij dat de relatie van broer met TO zou betekenen dat het zou stoppen.
appelientjex schreef:
Gatverdamme.

Ik wil daar helemaal niet over nadenken! Niet in dat soort details.
Ik ga nu alleen maar piekeren over de gevoelens van man voor mij. Was daarvan ooit iets echt gemeend? Heeft hij wel echt van mij gehouden? We zijn notabene getrouwd! Lief aanzoek, mooie bruiloft, en een half jaar later was ik zwanger.
In mijn ogen was dat perfect, ik was gek op hem.
En ondanks dit zieke gedoe, is er een deel van mij dat nog steeds van hem houdt.
Maar als ik dan bedenk dat alles misschien gewoon een goeie dekmantel was... :"-( :frusty:
Dat idee doet meer pijn dan de hele gestoorde relatie op zich!

Ik hoef gelukkig maar een paar uurtjes werken straks. En op maandag is het rustig en kan ik doorgaans andere mensen wel ontwijken. Dat scheelt.
Of man aan het werk is, geen idee.
Ik krijg geen respons.

Ik heb gestuurd dat ik vanavond wil praten zonder dat hij wegloopt. Dat ik van hem de waarheid wil horen over ALLES en dat er niet eerder iemand het huis uit gaat voordat dit is uitgepraat, ongeacht de uitkomst.
Ik hoop nog steeds dat het niet waar is... Dit is het meest smakeloze hoogverraad in kwadraat.
Only dead fish go with the flow
Heb dit topic met stijgende verbazing gelezen. Eerst omwille van de reacties die zeiden "overdrijf nou niet, is toch lekker normaal, joh!" en daarna omwille van hoe deze situatie geëscaleerd is.
Wat een puinhoop. Heel veel sterkte! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven