Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
calvijn1 schreef:
31-07-2017 15:23
Noem mij maar een rancuneus loeder, maar als ik to was trok ik de hele beerput open.
Man en schoonzus gingen en plein public aan de schandpaal
Ik wilde als meelezer niet met zoiets wraakzuchtigs binnen komen vallen, maar ben het er helemaal mee eens.
Ik dropte die bom snoeihard bij schoonouders en de hele familie, vandaag nog.
calvijn1 schreef:
Noem mij maar een rancuneus loeder, maar als ik to was trok ik de hele beerput open.
Daar zou ik nog even mee wachten.
Ik zou denk ik wel eisen dat die kinderen onder begeleiding bezocht zouden worden.
Als hij daar niet akkoord mee zou gaan kan die beerput (na dreiging ermee) alsnog open.
calvijn1 schreef:
Hoe zie je dat voor je?
calvijn1 schreef:
Ik ook hoor, en zulke schatten van schoonouders pfff pleurt op hoor als ze dit gedrag normaal vinden hoef ik ze niet bij mijn kinderen te hebben. Ben wel benieuwd wat veilig thuis van deze situatie zou vinden. Papa en tante lebberen elkaar af waar iedereen bij zit te lachen en ze toe zit te klappen. Nee hoor had met mijn kinderen gelijk de benen genomen.
TO houdt van haar schoonouders he? Ze zijn ook een heel fijne oma en opa voor de kinderen. Ik kan me voorstellen dat ze hen niet wil kwetsen. Het kan heel goed dat ook deze mensen geen flauw idee hebben.....dat ze dat kleffe vooral heel grappig en lief vinden omdat dat andere niet eens in hun hoofd opkomt.
vast super lieve mensen, maar niet goed bij hun hoofd en dus een gevaar... helaas
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
31-07-2017 15:46
vast super lieve mensen, maar niet goed bij hun hoofd en dus een gevaar... helaas
Idd
Pieps en Calvijn: jullie reactie is heel begrijpelijk en gevoelsmatig ben ik het misschien ook wel met jullie eens. Echter in dit stadium is het niet doelmatig iedereen in de stront te trekken en mee te zuigen in de ellende.

Ik ken een gezin waarbij de vader was veroordeeld voor pedofelie met minderjarige jongens. Hier had hij zelfs 18 maanden voor vast gezeten en dit had hij zijn nieuwe vrouw nooit verteld (de man in kwestie was veroordeeld gedurende WOII) en heeft dat zijn vrouw en kinderen nooit verteld. Heeft zich ook nooit meer vergrepen aan kinderen overigens. Kwam jaren later toch uit en daar waren ook mensen die het nodig vonden om de beerput open te trekken. Het gezin en de familie verhoudingen zijn er compleet door verwoest. Niet alleen door wat had plaatsgevonden en het verzwijgen daarvan, maar ook omdat het gezin en met name de vrouw van met de nek werd aangekeken. Dat soort dingen wil je ook niet. Dit soort dingen zijn enorm delicaat en meteen met de botte bijl gaan hakken is ook niet handig, hoe boos je ook bent op iemand die je, als het allemaal waar is, zo belazerd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Een afschuwelijke situatie TO. Heel veel sterkte en succes vnv. Kom goed voor jezelf op! En ik kan me voorstellen dat je vooral twijfelt over zijn liefde voor jou, of dat oprecht is geweest. Daar moet het gesprek denk ik vooral over gaan. Waarom jij geen prioriteit voor hem bent. En wat de consequenties daarvan zijn. :hug:
Sorry maar waarom moeten de kinderen ineens bij vader en zijn ouders vandaan worden gehouden? Dat partner van TO waarschijnlijk gevoelens heeft voor zijn zus en er mogelijk een liefdes/seksrelatie tussen hen speelt, betekent nog niet dat ie zich aan zijn kinderen vergrijpt??? Dat is toch totaal iets anders?
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:40
99.73% gewijzigd
appelientjex schreef:
31-07-2017 15:55
Sorry maar waarom moeten de kinderen ineens bij vader en zijn ouders vandaan worden gehouden? Dat partner van TO waarschijnlijk gevoelens heeft voor zijn zus en er mogelijk een liefdes/seksrelatie tussen hen speelt, betekent nog niet dat ie zich aan zijn kinderen vergrijpt??? Dat is toch totaal iets anders?

Absoluut!
appelientjex schreef:
31-07-2017 15:55
Inderdaad. Mensen reageren hysterisch en rancuneus, terwijl TS zelf best rationeel kan denken nog, waarvoor hulde.

Valt me wel vaker op op internet hoe mensen meteen tetteren over de schandpaal enzo. Nee dat is goed voor de kinderen!
Maxisas87 schreef:
31-07-2017 15:14
Dankjullie wel voor de reacties. :'(

Wat iemand zojuist schreef, kids bij de schoonfamilie uit de buurt houden, dat ga ik niet doen. Omwille van de kinderen zelf. Die zijn nog te jong om alles te snappen en ze zijn dol op hun opa en oma (en andersom).

Dat is ook weer zo pijnpuntje: ik heb verdorie schatten van schoonouders! Dus al met al kan ik er gewoon echt niet bij dat dit nu serieus allemaal zo gaat. :|
Oké. Jouw keus. Je komt oud en wijs genoeg over.

Laat je morgen weten hoe 't vanavond is gegaan?
volg je verstand, gebruik je gevoel
vind ik niet, kennelijk kunnen die mensen niet inschatten wat ernstig grensoverschrijdend seksueel gedrag is

ze zouden hooguit met begeleiding nog met de kinderen om mogen gaan tot ze blijk geven van gezond verstand, empathie naar TO en de gevolgen voor die kids en alle andere oorzaak-gevolg consequenties van hun ach-wat-lief enabling gedrag

omdat deze randdebielen zo lang de andere kant op hebben gekeken is er nu een gebroken gezin, mogen ze best voelen lijkt me
Lorem Ipsum
Ik ben ook heel blij dat TO verstandiger over de toekomst en de kinderen praat dan sommige mensen hier rancuneus suggereren.

Dat papa een klapjosti is, betekent niet dat je je kinderen papa/grootouders/familie moet afpakken, ik vind het uitstekend zoals TO daarover reageert.
Mezcal schreef:
31-07-2017 15:25
Ik wilde als meelezer niet met zoiets wraakzuchtigs binnen komen vallen, maar ben het er helemaal mee eens.
Ik dropte die bom snoeihard bij schoonouders en de hele familie, vandaag nog.
Met welk nut? De kinderen zullen nog naar papa, en dus ook naar schoonfamilie moeten, waardoor contact later misschien wel onvermijdelijk is. En wat schiet je er verder mee op? Want waarschijnlijk zien zij ook wel wat er speelt, maar is het voor hen gewoon te ongemakkelijk om het erover te hebben.
turquasi schreef:
31-07-2017 16:09
vind ik niet, kennelijk kunnen die mensen niet inschatten wat ernstig grensoverschrijdend seksueel gedrag is

ze zouden hooguit met begeleiding nog met de kinderen om mogen gaan tot ze blijk geven van gezond verstand, empathie naar TO en de gevolgen voor die kids en alle andere oorzaak-gevolg consequenties van hun ach-wat-lief enabling gedrag

omdat deze randdebielen zo lang de andere kant op hebben gekeken is er nu een gebroken gezin, mogen ze best voelen lijkt me
Zodra twee volwassenen scheiden horen hun kinderen centraal te staan. Je kunt kinderen niet harder straffen en pijn doen dan ze hun vader/opa/oma afnemen.
Maxisa wat een klotezooi...
Anders kan ik het niet zeggen.
Heel veel sterkte. :hug:
TO ik ben een meelezer, wil je laten weten dat ik je echt een kanjer vind. Je denkt in het belang van jouw kinderen en houdt jouw hoofd best cool.

Veel wijsheid enl sterkte toegewenst!
anoniem_167983 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 16:17
7.20% gewijzigd
Even weggeweest, nu weer verder lezen
En ik ben totaal perplex.
Deze wending is echt bizar.
Sterkte To!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Als "jij geen prioriteit bent" ... geeft hij dan wel een cent om zijn kinderen?
Want die komen ook van jou en jij moet duidelijk maar alles opvangen ...

Die vakantie samen zou ik al maar aflassen of uitstellen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-07-2017 18:14
Reden: provoceren en trollhinten
0.00% gewijzigd
turquasi schreef:
31-07-2017 16:09

Idd, ik zou echt niet willen dat mijn kinderen leren dat seks met je familie normaal is en al helemaal niet dat opa en oma erbij zitten te klappen.
kerol schreef:
31-07-2017 16:14
Zodra twee volwassenen scheiden horen hun kinderen centraal te staan. Je kunt kinderen niet harder straffen en pijn doen dan ze hun vader/opa/oma afnemen.
kijk, en dat is nu waar het hier om draait... je kunt die kinderen wel degelijk erger beschadigen door ze bij hun opa en oma te laten blijven

ze mogen best voortaan naar een speeltuin met ze, maar ik zou ze nooit meer alleen laten onder hun hoede
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven