Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Ik heb je topic gelezen en wat een ongelooflijk verhaal. Wat moet dit zwaar zijn, TO. Veel sterkte gewenst voor jou en de kinderen. :hug:
Wat een bizar verhaal, dat ontkennen ook.... Disrespectvol naar jou en je kinderen toe.
Je gevoel was dus goed.
Ik zou t ook aan je ouders vertellen, alles. Ik vertelde in t begin ook niet alles, uit schaamte ook, ( narcistische man en nare uitspraken over mij of juist anderen ) Maar t lucht erg op, mensen die weten hoe t precies zit. Waar je terecht kan.

Heel veel sterkte... Wat een rotzooi. Bah bah.

Blijf je hier posten? Ons op de hoogte houden?
Ik verbaas me erover dat hij het toegegeven heeft, hij weet dat hij de scheiding aankondigd en dat de waarheid vertellen hem alleen maar problemen kan bezorgen dus je zou denken dat zijn zus en hij het nooit zouden toegeven..
Weet je ook waarom hij het nu ineens verteld heeft? Ik zou als ik hem was zo beschaamd zijn dat ik het mijn mond niet uit kreeg.

En als hij dat wel had gedaan en ik zou Facebook hebben kon ik het misschien niet laten het met iedereen te delen!

Nou sterkte :hug:
S-Groot schreef:
31-07-2017 23:05
TO, denk heel goed na over wie je in vertrouwen neemt, over wie je vertelt van de relatie tussen jouw man en zijn zus. Je gaf zelf al aan dat je schrikt van de conclusies die mensen trekken (pedofilie) en dat het niet fijn zou zijn als jij tot in lengte van dagen het contact tussen je kinderen en hun vader moet gaan verdedigen. Daarnaast: hoe meer mensen het weten hoe moeilijker het is om zélf de beslissing te nemen of je het je kinderen ooit wil vertellen en zoja, hoe (ik zag dat je aangeraden werd om ook je vriendinnen alles te vertellen, daar zou ik echt héél goed over nadenken).

Daarmee wil ik niet zeggen dat dat contact er per definitie vrijelijk moet zijn (dat zal allemaal moeten gaan blijken) of dat je per definitie je ouders niet op de hoogte moet stellen. Maar wel dat je er verstandig aan doet om daar eerst nog even over na te denken.

Mijn advies: ga morgen naar je huisarts en/of de praktijkondersteuner. Daar kun je je hele verhaal kwijt en met een aantal gesprekken de zaken misschien wat meer op een rijtje krijgen en/of advies over hoe nu verder.

Afgezien van het broer/zus-verhaal kun je natuurlijk verder wel vertellen wat er speelt aan de mensen om je heen, zodat je daar ook steun kunt vinden.
Dit. Ik schrik van de reacties hier.
PlayingTheAngel schreef:
01-08-2017 08:02
Wat ontzettend klote TO. Moeilijk ook hoe hier mee om te gaan, incest is namelijk strafbaar. Ook zou ik me oprecht afvragen wie de vader van haar kind is? Hoe dan ook is je man een eikel die wegloopt ipv werkt aan jullie relatie. Uiteindelijk ben je zeker beter af. Sterkte voor nu!
He ja, maak het nog erger voor to
Nergens wordt bevestigd dat man en zus nog steeds seks hebben.
Blijkbaar wel gehad in het verleden.
Om nu te gaan suggereren dat nichtje van man zou kunnen zijn, gaat mij te ver
Frankly my dear, I don"t give a damn
Lieve Max hoe gaat het nu met Je? Laat je maar goed troosten door je kids en ouders. Hopelijk heb je je hart bij hen kunnen luchten en nog wat kunnen slapen .
Het liefst zou ik naar je toekomen voor een dikke :hug:
Jeetje, Maxisas, wat een verhaal en wat een hel voor jou. Je had niet kunnen zien aankomen dat het zo erg zou zijn.
Heel veel sterkte de komende tijd, ook voor je kinderen :hug:
Pfff jeetje mensen. Wat worden dingen hier door sommigen enorm uit hun verband getrokken! :O

Ik ben gisteren dus naar mijn ouders gegaan, en heb ze alles verteld. Ze zijn nog steeds enigszins in shock geloof ik. Dat hadden ze echt niet verwacht. Wel dat er iets niet goed zat, maar dit...
Het luchtte ontzettend op om er over te kunnen praten, dus ik heb vanmiddag die afspraak voor een doorverwijzing naar een psych.

Geslapen... weinig. Dus nu brak en flinke hoofdpijn.
Morgen is mijn laatste dagje werken, daarna heb ik ruim 3 weken vakantie. Ik overweeg om wel ergens naar toe te gaan met de kindjes, omdat ik de verandering van omgeving wel kan gebruiken.
Wat het huis betreft: het is een huurhuis, en ik hoef het niet. We gaan wel wat meer spullen ophalen vandaag, en dan kunnen we gelukkig terecht in de logeerkamer hier bij mijn ouders.

Ik heb vannach nog wat berichtjes gehad uit verschillende hoeken.
Ook van schoonzus. In tegenstelling tot man, laat zij wel weten dat ze spijt heeft dat het zover is gekomen. :roll: mooi op tijd ook he.
Man stuurde dat hij hoopt dat ik de kinderen niet tegen hem ga opzetten.
:nope: zo'n kutwijf ben ik nou ook weer niet.
En nog een berichtje van een vriendin/collega die vroeg of alles oké was, want ze vond me wat afwezig op het werk.
Daar heb ik midden in de nacht nog mee liggen bellen. Wel verteld dat hij al langere tijd een ander had, niet wie dat was.

En ik voel me zo leeg nu. Niet eens boos of verdrietig, al komen bij vlagen de tranen soms wel ineens. Maar echt een algeheel gevoel alsof ik compleet lamgeslagen ben. Pijnstillers en energiedrank op het menu vandaag. |-)
ik heb nergens pedofilie willen suggereren al is het automatisch uitsluiten ervan me ook een brug te ver, alleen omdat we het ons niet kunnen voorstellen wil het nog niet zeggen dat het niet aan de orde kan zijn....

wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat man en familie heeft laten zien dat ze er geen normale normen op na houden
dat hij zijn gezin geen prioriteit vind hebben, ze heeft zelf al gezien dat zijn gedrag waar iedereen zelfs bij is grenzen overschrijdt en kinderachtig is en wanneer hij daarop gewezen word het grappig vind

Hij lijkt mij dus iemand die uberhaupt geen vader zou moeten zijn en dus ook niet alleen kan zijn met zijn kinderen
en aangezien zijn familie dit allemaal 'lief' en ok vind zijn ze daarmee ook uitgesloten als veilig oppasadres, helaas...

Mede hierom is het dus heel erg belangrijk dat TO zich nu anders gaat opstellen, het word nu eenmaal niet beter nu door bij haar ouders te schuilen terwijl hij maar doet waar hij zin in heeft zoals hij altijd al gedaan heeft. Hem zijn gangetje laten gaan onder het mom van lieve vrede en het zal toch zeker wel meevallen is deels de reden dat dit zo is ontstaan. Hij is een egoïst zoveel is duidelijk en dan zit er niks anders op dan keihard te onderhandelen en te zorgen dat je zeker kan zijn van jullie veiligheid. Later kun je altijd nog toegeeflijker worden als je denkt dat te doen is, maar ik zou ze nooit meer vertrouwen.
turquasi wijzigde dit bericht op 01-08-2017 09:25
0.14% gewijzigd
Lorem Ipsum
Wijs niet bij voorhand het huis af. Een nieuw huis kost tijd en het is de vraag of je maanden, zo niet een jaar bij jouw ouders kan blijven.
Eis het huis op en zoek van daar uit naar een ander huis als je dat perse wilt.
Verder fijn dat je iig je verhaal aan je ouders en collega hebt kunnen vertellen.
Veel sterkte Maxisas. :hug:
anoniem_291501 wijzigde dit bericht op 01-08-2017 09:19
1.80% gewijzigd
Jeetje, Maxisas.... wat een nachtmerrie zeg!

Zus vind ik rijkelijk laat met haar spijt, maar ze durft je wél haar spijt te getuigen. Daarbij heeft ze een puntje voor op je (ex)man!

Naar je man zou ik alleen iets terugsturen met als inhoud dat jij, in tegenstelling tot hem, wel gewoon een fijn, fris, oprecht en lief karakter hebt. Dus dat je het hem flink kwalijk neemt dat hij je daarvoor aanziet!

En meld je voor morgen ziek joh! Ik weet niet wat je voor werk doet, maar ik kan maar weinig banen bedenken die je naar behoren kunt doen in deze situatie!

Heel veel sterkte!
Je kunt dit, je bent hem uiteindelijk liever kwijt dan rijk! Wat een zak stront zeg!
JustcallmeTuT schreef:
01-08-2017 09:07
Wijs niet bij voorhand het huis af. Een nieuw huis kost tijd en het is de vraag of je maanden, zo niet een jaar bij jouw ouders kan blijven.
Eis het huis op en zoek van daar uit naar een ander huis als je dat perse wilt.
Mijn gedachte!
Goed dat je het aan je ouders hebt verteld TO en ga maar lekker met je kindjes ergens heen. Dat schoonzus spijt heeft zou ik alleen maar om lachen en haar blokkeren, met haar heb je niets meer te maken. En die spijt van haar zal wel meevallen.

En ik denk dat niemand iets uit zijn verband heeft gerukt maar dat jij gewoon nog loyaal naar je ex toe bent en dat is logisch. Het moet nog allemaal bezinken bij je natuurlijk. Maar vergelijk je ex schoon familie met een familie die elke dag om 11.00 al aan het bier zit, is ook schadelijk om aan je kinderen de boodschap te geven dat dat normaal is. Net zoals seks tussen familieleden en dat je ex schoonouders dat normaal vinden want echt TO dat is het niet en daar kunnen je kinderen nog een flinke tik van krijgen. Meerdere mensen hebben geopperd een onderzoek door de kinderbescherming in te laten stellen, persoonlijk zou ik dat niet doen ( want mijn kinderen zouden direct geen contact meer met ze mogen hebben) maar in jouw geval lijkt het mij erg verstandig. Eerst maar eens uitzoeken hoe schadelijk het echt voor ze is. En wil je dat je kinderen hun samen zien?
Dat je man geen spijt betoont, dat vind ik ronduit shocking! Wat een zelfingenomen, arrogante en empathie-loze houding!
Maar wat ben jij sterk, en wat blijf jij dicht bij jezelf Maxisas, ik heb echt bewondering voor je.
Helemaal wat Pieps zegt, en als dat van jou een 'kutwijf' maakt in hun ogen dan is dat maar zo. Je hebt verantwoordelijkheden en hun mening zou me een zorg zijn zeg.
Lorem Ipsum
Maxisas,

Ik neem mn petje heel diep voor je af. Je bent een heel sterke vrouw om dit besluit te nemen en alles aan je ouders te vertellen.
Goed dat je met een psycholoog gaat praten! Die zal jou ook kunnen adviseren m.b.t. jullie kinderen.
Wat heftig TO!
Dat je van alles bevestigd krijgt, het zal wel voelen als een nachtmerrie.
Fijn dat je het met je ouders hebt besproken, hun steun heb je al. Ik wens je veel sterkte en kracht toe.

Oh en denk goed na over het huis verlaten, in onze regio is de wachttijd al bijna 3 jaar.... Ik zou hem lekker wegsturen uit het huis.
Maxisas87 schreef:
01-08-2017 08:58
Pfff jeetje mensen. Wat worden dingen hier door sommigen enorm uit hun verband getrokken! :O

Ik ben gisteren dus naar mijn ouders gegaan, en heb ze alles verteld. Ze zijn nog steeds enigszins in shock geloof ik. Dat hadden ze echt niet verwacht. Wel dat er iets niet goed zat, maar dit...
Het luchtte ontzettend op om er over te kunnen praten, dus ik heb vanmiddag die afspraak voor een doorverwijzing naar een psych.

Geslapen... weinig. Dus nu brak en flinke hoofdpijn.
Morgen is mijn laatste dagje werken, daarna heb ik ruim 3 weken vakantie. Ik overweeg om wel ergens naar toe te gaan met de kindjes, omdat ik de verandering van omgeving wel kan gebruiken.
Wat het huis betreft: het is een huurhuis, en ik hoef het niet. We gaan wel wat meer spullen ophalen vandaag, en dan kunnen we gelukkig terecht in de logeerkamer hier bij mijn ouders.

Ik heb vannach nog wat berichtjes gehad uit verschillende hoeken.
Ook van schoonzus. In tegenstelling tot man, laat zij wel weten dat ze spijt heeft dat het zover is gekomen. :roll: mooi op tijd ook he.
En nog een berichtje van een vriendin/collega die vroeg of alles oké was, want ze vond me wat afwezig op het werk.
Daar heb ik midden in de nacht nog mee liggen bellen. Wel verteld dat hij al langere tijd een ander had, niet wie dat was.

En ik voel me zo leeg nu. Niet eens boos of verdrietig, al komen bij vlagen de tranen soms wel ineens. Maar echt een algeheel gevoel alsof ik compleet lamgeslagen ben. Pijnstillers en energiedrank op het menu vandaag. |-)
Heftig hoor, sterkte. :redrose:
Hoe gaat het met de kinderen?
Sterkte TO!

Sommige reacties vind ik hier echt wel kort door de bocht, zomaar kinderen weghouden bij hun vader. Hoe traumatisch is dat wel niet voor die kinderen? En in principe hoeven ze ook nooit de waarheid te ontdekken, schiet niemand iets mee op.
Hoe ziek seks tussen broer en zus ook is, het gaat hier NIET om misbruik dat door heel de familie gedoogd wordt.
Maxisas87 schreef:
01-08-2017 08:58

Jeetje... dat je man nu zo'n evil spirit heeft hoeft niet meteen te betekenen dat jij hierdoor een bitch wordt :-| (hoewel boosheid natuurlijk wel een logische reactie zou zijn... maar niet richting de kinderen toe). Goed dat je jezelf trouw blijft en je eigen normen en waarden voorop stelt. Denk dat jouw (ex)man serieus hulp nodig heeft, want die heeft ze allemaal niet op een rijtje hoor. Maar dat is jouw zorg niet.. jij moet er zijn voor jezelf en voor je kids. Ik vind dat je het tot nu toe erg goed doet :hug:
FarFarAway schreef:
01-08-2017 09:36
Sterkte TO!

Sommige reacties vind ik hier echt wel kort door de bocht, zomaar kinderen weghouden bij hun vader. Hoe traumatisch is dat wel niet voor die kinderen? En in principe hoeven ze ook nooit de waarheid te ontdekken, schiet niemand iets mee op.
Hoe ziek seks tussen broer en zus ook is, het gaat hier NIET om misbruik dat door heel de familie gedoogd wordt.
Dat ligt er maar aan. Als dit een katalysator is voor het ook laten ploffen van het andere huwelijk zou het wel eens kunnen zijn dat ze voor elkaar kiezen en samen gaan wonen.
anoniem_63e2266849ea6 wijzigde dit bericht op 01-08-2017 09:53
0.08% gewijzigd
Zorg ervoor dat jij voorlopig in het huis kan blijven totdat je iets anders gevonden hebt. Ik weet niet in welke regio je woont, maar hier is het vrijwel onmogelijk om binnen een redelijke termijn een betaalbare huurwoning te vinden.
Maxisas,

Wat goed dat je al met je ouders en je collega hebt kunnen praten! Groot gelijk ook dat je met de kindjes op vakantie gaat. Andere omgeving zal je goed doen. EN wat het huis betreft: poot stijf houden, hij vertrekt maar! Zo snel heb je geen huis (huur), je kinderen moet je zoveel mogelijk in hun vertrouwde omgeving laten zitten en waarom zou jij weer vanaf nul moeten beginnen (denk ook aan opknappen van een huis, inrichting etc). Niet te snel toegeven met dat huis dus!

Tot slot: ik hoop dat deze post nu een beetje on-topic kan blijven. Alle richtingen waarin het vliegt (incest, kids weghouden bij schoonfamilie, etc en de discussies die daarover ontstaan geven alleen maar ruis op de lijn en maken het voor TO niet overzichtelijker om de echte tips eruit te filteren
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik zou het huis voor nu ook nog niet zomaar opzij schuiven. (overigens wel erg fijn dat het huur is! Daar kun je zonder lastige afwikkeling uit als je iets nieuws hebt)

Het is voor je kinderen 'het enige' wat nog bekend/eigen is. Alles gaat veranderen nu, hun kamers en huis is nog het vertrouwde.
Ik snap dat het voor jou niet fijn aanvoelt, maar vanuit daar kun je op zoek gaan naar iets nieuws.

Ook het nieuws vertellen aan de kinderen dat jullie uit elkaar gaan, zou ik samen doen.
Zorg dat iedereen aan tafel zit, dat jij niet de enige boodschapper bent hierin.

En verder heel veel sterkte....wat een nachtmerrie is dit....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven