Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Of ze ziet hoeveel mensen haar gelijk geven :sick: :misselijk: :@@: , maar doe vooral alsof seks tussen broer en zus ok is :facepalm:
Schuldgevoelzoon schreef:
01-08-2017 00:15
Jeetje zeg wat een verhaal.. Dit heeft echt even tijd nodig om te bezinken. Doe alles stap voor stap op jouw tempo en probeer vooral niets tegen je eigen wil te doen. Als jij je even lekker voelt bij je ouders nu, is dat goed. Dit zijn de enige mensen die je echt kunt vertrouwen nu. Wil je huilen doe dat, wil je schreeuwen, dan mag dat ook.

Ik vind het gedrag abnormaal en vraag me af of de ouders van de 2 het weten. Indien zij het niet weten, zullen de arme mensen ook in shock raken. Mij lijkt het ook niet wenselijk dat de kinderen hun vader en opa en oma niet meer zouden zien. Ik zou de omgang en/of het contact niet 1-2-3 verbreken maar wel serieus het gesprek aangaan om te bezien hoe iedereen ertegenaan kijkt en wat de grootouders wisten. Op basis hiervan kun je gaan afwegen..

In ieder geval kan hulp bij een scheiding voor kinderen nooit kwaad, in dit geval lijkt me iemand (professional) om mee te praten, al helemaal geen overbodige luxe. Ook voor jezelf niet.

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe want een deel van jullie toekomst is vandaag gestorven. Jij ziet het nog niet, maar ik ben ervan overtuigd dat een deel van jou en jouw toekomst vandaag pas is geboren en dit uiteindelijk veel goeds voor jou gaat brengen. Je komt dapper en wijs over maar je kunt dit niet alleen. Ik hoop dat je de strijd met behulp van anderen aangaat, dan zal hij een stuk minder zwaar en eenzaam zijn. Je komt er wel!!

Wat ik overigens het meest pijnlijk vind is niet de seks maar het feit dat ze je in your face al die tijd bedrogen hebben. Op de schoot zitten bij elkaar, lollies likken van elkaar, kusjes geven... wat een disrespect voor jou en de kinderen hebben ze getoond, gewoon voor de gek gehouden waar je bij was. Wat een smeerlappen!

Wanneer je er klaar voor bent: een voorlopige voorziening starten om het gebruiksrecht van het huis te krijgen, toevertrouwing van de kinderen, kinder- en partneralimentatie alsmede eventueel een onderzoek door de Raad voor de Kinderbescherming om te bezien welke regeling met vader in het belang van jouw kinderen is.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel
Weloverwogen en mooi advies. :redrose:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind eigenlijk dat iones een interessante mening heeft, met goede voorbeelden. Ze zegt zelf ook het niet eens te zijn met het gebeuren, maar heeft een andere kijk (minder kortzichtig ) en dat is prima ! Ware het niet dat het nu even om TO gaat en zij kan nu wel wat steun gebruiken. @indiansummer stel je niet zo vreselijk aan. Het gaat even niet om jou hier. Bovendien lees je niet goed en begin je te blèren voordat je beide kanten hebt bekeken. Blokkade is waarschijnlijk
Een goed idee.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Indiansummer* schreef:
01-08-2017 00:44
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er hier discussie over is. Vandaar mijn vraag om mij te verwijderen.
Dramaqueen
Frankly my dear, I don"t give a damn
S-Groot schreef:
31-07-2017 23:05
TO, denk heel goed na over wie je in vertrouwen neemt, over wie je vertelt van de relatie tussen jouw man en zijn zus. Je gaf zelf al aan dat je schrikt van de conclusies die mensen trekken (pedofilie) en dat het niet fijn zou zijn als jij tot in lengte van dagen het contact tussen je kinderen en hun vader moet gaan verdedigen. Daarnaast: hoe meer mensen het weten hoe moeilijker het is om zélf de beslissing te nemen of je het je kinderen ooit wil vertellen en zoja, hoe (ik zag dat je aangeraden werd om ook je vriendinnen alles te vertellen, daar zou ik echt héél goed over nadenken).

Daarmee wil ik niet zeggen dat dat contact er per definitie vrijelijk moet zijn (dat zal allemaal moeten gaan blijken) of dat je per definitie je ouders niet op de hoogte moet stellen. Maar wel dat je er verstandig aan doet om daar eerst nog even over na te denken.

Mijn advies: ga morgen naar je huisarts en/of de praktijkondersteuner. Daar kun je je hele verhaal kwijt en met een aantal gesprekken de zaken misschien wat meer op een rijtje krijgen en/of advies over hoe nu verder.

Afgezien van het broer/zus-verhaal kun je natuurlijk verder wel vertellen wat er speelt aan de mensen om je heen, zodat je daar ook steun kunt vinden.
En deze ook M. maar ik ga er vanuit dat vriendinnen toch niet de kinderen zullen belemmeren in het contact met hun vader? Anders kan je jouw vrienden en vriendinnen toch geen vrienden en vriendinnen noemen. Jij hebt mensen nodig die je kan vertrouwen en met wie je open kan praten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:40
99.75% gewijzigd
iones schreef:
31-07-2017 23:25
Juist door het veroordelen zoals jullie doen, hebben broer en zus hun gevoelens verloochend, en daarom zijn ze getrouwd met iemand anders, waardoor ze die ander ongelukkig nu maken.
Dus een ander is er verantwoordelijk voor dat hij zijn zus neukt of geneukt heeft? En misschien verliefd op haar is... En anderen zijn er verantwoordelijk voor dat ze 2 gezinnen naar de kloten helpen.

To kan er niks aan doen dat zij bang zijn veroordeeld te worden.

Zij was verliefd... dacht dat het wederzijds was (wat ook zo kan zijn) stichtte een gezin.

Dat de toekomstige ex en zuslief te bang was veroordeeld te worden is hun probleem. Hadden ze haar probleem niet van mogen maken.

Het valt niet goed te praten hij is als hij zijn zus geneukt heeft vreemd gegaan.
Alleen het stiekeme hier om heen is al niet goed.
lautje87 schreef:
01-08-2017 00:52
Ik vind eigenlijk dat iones een interessante mening heeft, met goede voorbeelden. Ze zegt zelf ook het niet eens te zijn met het gebeuren, maar heeft een andere kijk (minder kortzichtig ) en dat is prima ! Ware het niet dat het nu even om TO gaat en zij kan nu wel wat steun gebruiken. @indiansummer stel je niet zo vreselijk aan. Het gaat even niet om jou hier. Bovendien lees je niet goed en begin je te blèren voordat je beide kanten hebt bekeken. Blokkade is waarschijnlijk
Een goed idee.
+1 dan wel weer.
Indiansummer* schreef:
01-08-2017 00:49
Of ze ziet hoeveel mensen haar gelijk geven :sick: :misselijk: :@@: , maar doe vooral alsof seks tussen broer en zus ok is :facepalm:
Je hebt jouw punt al pagina's terug gemaakt, het wordt bloed irritant dat je hierop blijft doorzeuren en het topic zit te vervuilen. Dit topic gaat niet om jou en met dit soort gezeur maak je het er niet beter op. Als je zonodig wilt emmeren over incestueuze relaties, maak dan een eigen topic in plaats van een ander topic te kapen.
nou nou
Indiansummer* schreef:
01-08-2017 00:49
Dat zegt gewoon helemaal niemand.

Moet je eens horen.. Als jou iets dwars zit en je erkenning nodig hebt dan open je een eigen topic.

Ik zeg eerlijk dat ik ook vervelende ervaringen heb betreft het onderwerp maar in dit geval is er niemand minderjarig.

Dus misschien als je een eigen topic opens dat je een ander soort reactie krijgt maar nu is wat je doet ongepast on dit topic en help je jezelf er niet mee.
Niemand keurt incest goed.
Niemand hier in ieder geval.
Lampie1986 schreef:
01-08-2017 01:17
Dus een ander is er verantwoordelijk voor dat hij zijn zus neukt of geneukt heeft? En misschien verliefd op haar is... En anderen zijn er verantwoordelijk voor dat ze 2 gezinnen naar de kloten helpen.

To kan er niks aan doen dat zij bang zijn veroordeeld te worden.

Zij was verliefd... dacht dat het wederzijds was (wat ook zo kan zijn) stichtte een gezin.

Dat de toekomstige ex en zuslief te bang was veroordeeld te worden is hun probleem. Hadden ze haar probleem niet van mogen maken.

Het valt niet goed te praten hij is als hij zijn zus geneukt heeft vreemd gegaan.
Alleen het stiekeme hier om heen is al niet goed.
Dat zegt ze toch helemaal niet?
Maxisas87 schreef:
31-07-2017 21:00
Nou dan. Er is gepraat.
Het ging redelijker dan ik had verwacht, en ondanks dat ik dingen heb gehoord die ik liever niet zou horen, voel ik er nu even totaal niks bij. De echte klap komt vast nog wel, maar de heftige emoties zoals vanochtend, bleven weg.

Hoofdzakelijk: over zus:
- er zijn dus inderdaad al jaren gevoelens tussen hem en schoonzus. Volgens hem hebben ze geprobeerd afstand te nemen na hun samenwoongedoe, toen schoonzus iets met dr man kreeg. Dat lukte niet helemaal.
- en ja, ze zijn ook "intiem geweest". In de samenwoon-tijd, maar ook daarna nog. Er is dus gewoon geneukt. :pukey:
Nu ik het opschrijf, word ik eigenlijk pissiger dan toen hij het vertelde.
-de man van schoonzus is globaal op de hoogte van hun vroegere intieme activiteiten, hij laat ze hun gang gaan maar wil er verder niets over weten, zegt man.
-hij weet niet in hoeverre zijn ouders of andere broers doorhebben/weten wat er tussen hen is, niemand heeft het ze verteld "maar het zal ze vast niet verbazen". :nooo:

Over ons:
- hij heeft wel echt van me gehouden. Wat er tussen ons was toen we trouwden, was niet gespeeld, maar echt gemeend. De gevoelens voor zus werden pas weer veel sterker toen ik zwanger was van de tweede.
- sinds de gevoelens voor zus weer veel aanweziger waren (en werden beantwoord), is zijn liefde voor mij weggezakt.
- als hij eerlijk moet zijn, denkt hij niet dat er tussen ons nog iets te redden valt. Weer zo'n fijne steek: "Ik hou gewoon niet meer op die manier van jou, en ik denk ook niet dat dat nog terugkomt."
-uiteraard is de vakantie geschrapt.

Ik ga straks naar mijn ouders. Ze vertellen dat hij al tijden iets met een ander heeft, maar niet specifiek schoonzus noemen.
En nu eerst een stevig potje janken, want die scheiding gaat er dus komen. :'( :'( :'(
Dus toch.
Jesus dame, wat 'n klote-situatie!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Hoe gaat het nu met je TO? Hoe reageerden je ouders? En heb je wat kunnen slapen?
Ik wens je een strijdbare dag! Kom op voor je kinderen en regel de dingen goed voor jezelf. Je kunt het!
Hebben zijn zus en haar man eigenlijk kinderen?

De incestdiscussie vind ik ook niet ter zake doende, sterkte iig.
die ik wilde bestaat al...
Volgens mij hebben zus en haar man een dochtertje, dat meende ik ergens te hebben gelezen.

Ik hoop dat TO heeft kunnen slapen (zal wel niet).

Sterkte vandaag Maxisas :hug:
Ik hoop ook dat je nog enigzins geslapen hebt.

En nogmaals hoop ik ook dat je toch op vakantie gaat met de kinderen. Het cancelen zal de kinderen verdrietig maken en daar ga jij je ook niet beter van voelen.
Ellendig voel je je thuis en ellendig zal je je ook op vakantie voelen. Maar het kijken naar je kinderen die plezier maken en blij zijn, zal je ook kracht geven om hier doorheen te komen :rose:
Maxisas, ik hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen. Dat is nu wel belangrijk omdat je je hoofd er goed bij moet houden. Zijn er mensen die echt wat voor je kunnen betekenen de komende tijd?
Moon-Alisa schreef:
01-08-2017 00:47
Kan de discussie niet worden afgesplitst en verder gevoerd worden in een ander topic?

Lijkt me zo kut voor TO straks, wereld is al ingestort en dan komt ze hier dat hele geneuzel tegen...
Nou idd. Dank voor deze post, dan hoef ik iig niet terug te lezen. Snap nooit waarom mensen pagina's lang blijven doordiscussiëren, om maar hun eigen punt te maken.
Maxisa alle posts tussen 11 uur s avonds en 7 uur ochtend even vergeten. Aub.

Hoe gaat het nu met je?
iones schreef:
31-07-2017 23:57
Ik heb dit onderbouwd maar jij staat er niet voor open. Zou het werkelijk uitmaken voor de ts dat het familie is?
Waar het om gaat, is dat zijn hart ligt bij iemand anders, ipv bij haar, de moeder van zijn kinderen. En dat is een hard gelag voor haar. Zeker nu het ook doorgedrongen is, en ze nu inziet dat haar huwelijk en een toekomst met de vader van haar kinderen voorbij is. Dát is erg.
En wat het nog erger maakt, is dat degene met wie hij vreemd gaat zijn zus is! De tante van zijn kinderen! Bovendien is het al van jongs af aan gaande en is TO eigenlijk vanaf het begin door haar man bedrogen. En wat het echt erg maakt, is dat je dit niet verwacht! Vreemd gaan wil ik niet goed praten, maar komt helaas vaker voor. Maar met een zus/broer? Dát is pas echt erg!

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst, TO! Ik heb geen idee wat te zeggen om het leed te verzachten. Diep en diep triest. :hug:
Maxisa, heel veel sterkte voor jou en de kinderen!
Wat ontzettend klote TO. Moeilijk ook hoe hier mee om te gaan, incest is namelijk strafbaar. Ook zou ik me oprecht afvragen wie de vader van haar kind is? Hoe dan ook is je man een eikel die wegloopt ipv werkt aan jullie relatie. Uiteindelijk ben je zeker beter af. Sterkte voor nu!
PlayingTheAngel schreef:
01-08-2017 08:02
incest is namelijk strafbaar

Nee hoor, niet als het tussen twee volwassenen gebeurt en uit vrije wil.
Beste TO, ik lees sinds eergisteren met je mee en ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.
anoniem_64c5898a81864 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 21:31
16.40% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven