Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

maandag 31 juli 2017 om 23:53
maandag 31 juli 2017 om 23:57
Ik heb dit onderbouwd maar jij staat er niet voor open. Zou het werkelijk uitmaken voor de ts dat het familie is?HasseSimonsdochter schreef: ↑31-07-2017 23:49Ik vroeg of ze wel spoorde of zat te zuigen. Ik vind dit een gepaste reactie op het minimaliseren van incest. Dat is mijn mening. Ik snap echt eerlijk en oprecht waar niet waar die (imo ongepaste) tolerantie voor incest vandaan komt.
Waar het om gaat, is dat zijn hart ligt bij iemand anders, ipv bij haar, de moeder van zijn kinderen. En dat is een hard gelag voor haar. Zeker nu het ook doorgedrongen is, en ze nu inziet dat haar huwelijk en een toekomst met de vader van haar kinderen voorbij is. Dát is erg.
En scheiden is zwaar, ze gaat een zware periode tegemoet. Daarom wens ik haar hoe dan ook sterkte en ik hoop dat ze steun zoekt in haar omgeving. Ik was in het begin niet een van die mensen die haar probleem bagatelliseerde. Tenslotte ga je al een stap te ver vind ik, als je iemand op de mond kust. Dat doe je alleen bij je levenspartner.

dinsdag 1 augustus 2017 om 00:15
Jeetje zeg wat een verhaal.. Dit heeft echt even tijd nodig om te bezinken. Doe alles stap voor stap op jouw tempo en probeer vooral niets tegen je eigen wil te doen. Als jij je even lekker voelt bij je ouders nu, is dat goed. Dit zijn de enige mensen die je echt kunt vertrouwen nu. Wil je huilen doe dat, wil je schreeuwen, dan mag dat ook.
Ik vind het gedrag abnormaal en vraag me af of de ouders van de 2 het weten. Indien zij het niet weten, zullen de arme mensen ook in shock raken. Mij lijkt het ook niet wenselijk dat de kinderen hun vader en opa en oma niet meer zouden zien. Ik zou de omgang en/of het contact niet 1-2-3 verbreken maar wel serieus het gesprek aangaan om te bezien hoe iedereen ertegenaan kijkt en wat de grootouders wisten. Op basis hiervan kun je gaan afwegen..
In ieder geval kan hulp bij een scheiding voor kinderen nooit kwaad, in dit geval lijkt me iemand (professional) om mee te praten, al helemaal geen overbodige luxe. Ook voor jezelf niet.
Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe want een deel van jullie toekomst is vandaag gestorven. Jij ziet het nog niet, maar ik ben ervan overtuigd dat een deel van jou en jouw toekomst vandaag pas is geboren en dit uiteindelijk veel goeds voor jou gaat brengen. Je komt dapper en wijs over maar je kunt dit niet alleen. Ik hoop dat je de strijd met behulp van anderen aangaat, dan zal hij een stuk minder zwaar en eenzaam zijn. Je komt er wel!!
Wat ik overigens het meest pijnlijk vind is niet de seks maar het feit dat ze je in your face al die tijd bedrogen hebben. Op de schoot zitten bij elkaar, lollies likken van elkaar, kusjes geven... wat een disrespect voor jou en de kinderen hebben ze getoond, gewoon voor de gek gehouden waar je bij was. Wat een smeerlappen!
Wanneer je er klaar voor bent: een voorlopige voorziening starten om het gebruiksrecht van het huis te krijgen, toevertouwing van de kinderen, kinder- en partneralimentatie alsmede eventueel een onderzoek door de Raad voor de Kinderbescherming om te bezien welke regeling met vader in het belang van jouw kinderen is.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel
Ik vind het gedrag abnormaal en vraag me af of de ouders van de 2 het weten. Indien zij het niet weten, zullen de arme mensen ook in shock raken. Mij lijkt het ook niet wenselijk dat de kinderen hun vader en opa en oma niet meer zouden zien. Ik zou de omgang en/of het contact niet 1-2-3 verbreken maar wel serieus het gesprek aangaan om te bezien hoe iedereen ertegenaan kijkt en wat de grootouders wisten. Op basis hiervan kun je gaan afwegen..
In ieder geval kan hulp bij een scheiding voor kinderen nooit kwaad, in dit geval lijkt me iemand (professional) om mee te praten, al helemaal geen overbodige luxe. Ook voor jezelf niet.
Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe want een deel van jullie toekomst is vandaag gestorven. Jij ziet het nog niet, maar ik ben ervan overtuigd dat een deel van jou en jouw toekomst vandaag pas is geboren en dit uiteindelijk veel goeds voor jou gaat brengen. Je komt dapper en wijs over maar je kunt dit niet alleen. Ik hoop dat je de strijd met behulp van anderen aangaat, dan zal hij een stuk minder zwaar en eenzaam zijn. Je komt er wel!!
Wat ik overigens het meest pijnlijk vind is niet de seks maar het feit dat ze je in your face al die tijd bedrogen hebben. Op de schoot zitten bij elkaar, lollies likken van elkaar, kusjes geven... wat een disrespect voor jou en de kinderen hebben ze getoond, gewoon voor de gek gehouden waar je bij was. Wat een smeerlappen!
Wanneer je er klaar voor bent: een voorlopige voorziening starten om het gebruiksrecht van het huis te krijgen, toevertouwing van de kinderen, kinder- en partneralimentatie alsmede eventueel een onderzoek door de Raad voor de Kinderbescherming om te bezien welke regeling met vader in het belang van jouw kinderen is.

dinsdag 1 augustus 2017 om 00:22
Bijzondere Nick?!Schuldgevoelzoon schreef: ↑01-08-2017 00:15Jeetje zeg wat een verhaal.. Dit heeft echt even tijd nodig om te bezinken. Doe alles stap voor stap op jouw tempo en probeer vooral niets tegen je eigen wil te doen. Als jij je even lekker voelt bij je ouders nu, is dat goed. Dit zijn de enige mensen die je echt kunt vertrouwen nu. Wil je huilen doe dat, wil je schreeuwen, dan mag dat ook.
dinsdag 1 augustus 2017 om 00:26
Nou ja, stel je niet aan zegIndiansummer* schreef: ↑01-08-2017 00:21Ik heb gevraagd om me te verwijderen van dit forum. Wil niet geassocieerd worden met mensen die dit ok vinden. Bah bah bah..:
Frankly my dear, I don"t give a damn

dinsdag 1 augustus 2017 om 00:31
Je gaat weg van het forum omdat je het niet met iemand eens bent.
Vind ik overdreven en kinderachtig
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 1 augustus 2017 om 00:32
@Indian: Ik vind dat je het topic nogal naar je toe trekt. Geen idee waarom jij denkt dat je dit kan doen maar het stoort me wel.
enn wijzigde dit bericht op 01-08-2017 00:34
3.61% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 1 augustus 2017 om 00:34
Zo ben ik het met je eens Haaz.
En hij zoekt het maar uit met zijn euh... familie/gedoe.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

dinsdag 1 augustus 2017 om 00:41
Oke, tof dat je die aanbiedt! En dat blokkeren zal wel meevallen, tenzij je zelf echt helemaal weg wilt.
dinsdag 1 augustus 2017 om 00:42
Jeetje. Je weet dat dit jouw topic niet is? En dat mensen van mening kunnen verschillen? Mooi zo.Indiansummer* schreef: ↑01-08-2017 00:21Ik heb gevraagd om me te verwijderen van dit forum. Wil niet geassocieerd worden met mensen die dit ok vinden. Bah bah bah..:
Life is short. Eat dessert first.

dinsdag 1 augustus 2017 om 00:44
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er hier discussie over is. Vandaar mijn vraag om mij te verwijderen.doornroosje9 schreef: ↑01-08-2017 00:42Jeetje. Je weet dat dit jouw topic niet is? En dat mensen van mening kunnen verschillen? Mooi zo.