Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 09:42
Reden: ivm trollhunten
92.86% gewijzigd
pamelacourson schreef:
02-08-2017 09:02
Als jullie het niet geloven, hoeven jullie dat niet keer op keer te roepen. Ga dan lekker een nieuwsbericht lezen dat tig keer gecheckt is op waarheid.
Excuus voor het driedubbel posten. Het forum was langzaam en in mijn enthousiasme heb ik twee keer op plaatsen geklikt.
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2017 10:03
Reden: ivm trollhunten
98.87% gewijzigd
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Bewaar alle appjes en bewijzen die je hebt.
Je kan het nog nodig hebben.
Als ze als nog kiezen voor hun zoon zou ik zeggen dat het begrijpelijk is dat ze achter hun zoon staan maar donders goed weten dat dit hardstikke fout is. Jij kan hier niet achter staan en dat is de reden dat je op stapt.
Bam!!!!
Hou nou op met dat troll hinten en off topic gezeur waarmee jullie aangeven te twijfelen, doe dat toch gewoon voor napraat of maak een melding maar ga niet het topic zelf vervuilen. Niemand verplicht jullie dit te lezen en voor diegene die het wel geloven en to zelf is dit ontzettend irritant.
TO, jij bent er niet om jouw gelijk te halen bij zijn ouders en hun steun te krijgen, jij bent er om schoonouders uit bleefdheid in persoon te vertellen waarom jullie gaan scheiden en waarom het niet goed komt.

Aan alle mensen die TO niet geloven: ik hou bij ieder onderwerp altijd rekening mee dat het nep is maar ik ben wel zo beleefd om dat niet op te schrijven.
fru1t3lla schreef:
02-08-2017 09:17
Hou nou op met dat troll hinten en off topic gezeur waarmee jullie aangeven te twijfelen, doe dat toch gewoon voor napraat of maak een melding maar ga niet het topic zelf vervuilen. Niemand verplicht jullie dit te lezen en voor diegene die het wel geloven en to zelf is dit ontzettend irritant.
Eens.. En niet alleen voor TO is het irritant...
Ycjoo- schreef:
02-08-2017 09:12
Als ze als nog kiezen voor hun zoon zou ik zeggen dat het begrijpelijk is dat ze achter hun zoon staan maar donders goed weten dat dit hardstikke fout is. Jij kan hier niet achter staan en dat is de reden dat je op stapt.
Dit.

Fijn dat je goed hebt geslapen. Dat geeft je weer energie.

Succes Max. Weet je zeker dat je niet iemand meeneemt voor de steun?
Ik zou inderdaad je vader mee nemen als steun en getuige .
Ik zou ook iemand meenemen voor dat gesprek zodat je je wat sterker in jouw schoenen voelt staan TO. Ik zou wel even kijken wie, ik zie mensen jouw vader opperen, denk je dat hij het rustig houden, gezien zijn (zeer begrijpelijke) reactie van eerder? Want ik denk wel dat het voor die familie ook de ogen zou openen dat dit gedrag gewoon niet door de beugel kan als er meer mensen zijn die dit duidelijk maken.

Ik had nog een vraag; ging het mentaal wel goed met jouw man? Ik doel niet op dit fiasco maar buiten dit verhaal om. Die desinteresse die van hem uitgaat vind ik eerlijk gezegd zorgwekkend, ik vraag me af of dit een karaktertrek van hem is of dat er iets anders speelt (ziekte, depressie, drugs,..). Ik wil je niet meer zorgen aanpraten en het kan gewoon zijn karakter zijn maar het valt me wel heel erg op. Dit is uiteindelijk ook wel de persoon waarmee je de zorg om jullie kinderen moet delen.
Iemand meenemen naar dat gesprek? Zomaar een suggestie: een van zijn broers?
(geen idee hoe de verstandhouding daarmee is, maar er zullen toch wel normale lieden in dat gezin zitten?)
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
H
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 08:45
0.00% gewijzigd
Appjes van schoonzus en zwager bij je hebben mocht hij het bij zijn ouders toch nog ontkennen.
Max,

Bedenk me net nog iets: ik ga ervan uit dat de klap ook bij schoonouders heel hard gaat aankomen (en ze je dus gaan geloven).
Het getuigt van volwassenheid als je er op een of andere manier ook voor ze kan zijn. Al is het maar even een knuffel en een potje samen janken.

Jij bent niet degene die dit heeft aangericht en jij hebt dit nooit zo gewild. En dat het zo loopt, hoeft nog niet te betekenen dat schoonouders en jij voortaan lijnrecht tegenover elkaar staan.
De reactie van schoonouders is onvoorspelbaar. Houdt daar rekening mee en heb geen verwachtingen richting hun. Reageer op dat moment zoals jij denkt dat goed is.
I
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 24-10-2017 13:27
99.84% gewijzigd
Heel sterk dat je vanmiddag naar je schoonouders gaat, succes met het moeilijke gesprek!
Tralalalala
En voor de troll hunters hier, ik hoop echt dat het nep is want ik zou het echt erg vinden als er serieus kinderen zo'n gestoorde familie hebben.

Maar goed TO ik ben ook benieuwd hoe het bij je ex schoonouders gaat aflopen.
Koffiekop schreef:
02-08-2017 10:23
O_O :rofl:

Je moet het verhaal echt wat beter lezen hoor, of wil je nu een nog gekkere wending meegeven?

TO wordt zogezegd bedrogen door haar man met zijn zus. Is met twee kinderen ontheemd en betrapt ze ook nig eens live. Schoonouders en hele familie hebben nooit enig respect getoond voor TO door het gedrag in het openbaar toe te laten. (Ik zou als moeder tocht echt tegen mijn volwassen kinderen zeggen "moet dat nou" en "doe eens normaal" als ze bij elkaar op schoot een lolly aflikken).

Maar jij vind dat TO haar eigen kleine probleempjes maar even opzij moet schuiven en haar schoonouders moet gaan knuffelen, want díe hebben het zo zwaar?

Interessante plottwist hoor maar erg vergezocht.
Ben het helemaal met je eens dat het niet normaal is, lolly aflikken etc. Maar ik vermoed dat ouders denken dat het bij dat, relatief onschuldig (maar in mijn ogen wel minstens afwijkend), gedrag is gebleven. En dat het dus een schok voor ze zal zijn als ze horen dat twee van hun kinderen er andere grenzen op nahouden.

En wat ik dus bedoel te zeggen: het wordt ook een afscheid tussen TO en schoonouders. En dat is ook verdrietig. En de relatie mbt kleinkinderen gaat, hoe dan ook veranderen.

Natuurlijk hoeft TO haar eigen problemen niet opzij te zetten. Integendeel zelfs. Ze komt helder genoeg op me over om te kunnen bedenken wat de insteek gaat worden: twee kampen creëren (met modder gooien) en dan zij versus ik of de verstandhouding met schoonouders zo goed mogelijk houden.
Heel veel sterkte vandaag bij je schoonouders.
Sterkte vandaag Maxisa. In moeilijke discussies helpt het soms om een paar zinnen voor jezelf op te stellen, die de essentie zijn. Wat zij ook zeggen en hoe zij alles misschien ook om zullen proberen te draaien, je blijft die zinnen gewoon herhalen. Dit helpt je om zelf voet bij stuk te houden. Bijvoorbeeld: ik ben niet degene die dit huwelijk kapot heeft gemaakt, dat is mijn man. Wij hadden samen afspraken en vreemdgaan hoorde daar niet bij. Het is zijn keuze geweest het huwelijk en dus het gezinsleven van de kinderen in gevaar te brengen.

Iemand meenemen is misschien zo gek nog niet, al is het maar iemand die in de auto op je wacht? Ik weet niet hoe zij zich op zullen stellen, maar het kan best een 'familiefront' worden en dan zit jij daar alleen.
Het nadeel van iemand, een buitenstaander, meenemen is dat dit meteen aanvallend kan overkomen op de ander. Als de ouders van het duo Lannister nog niet op de hoogte waren, komt dat wel heel confronterend over als daar een derde bij zit. Idealiter zou zwager mee kunnen, ook om het verhaal te bevestigen. Alleen denk ik niet dat hij daarop zit te wachten. Te meer omdat hij nog ''gelukkig'' getrouwd is en zich er minder of niet aan lijkt te storen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
02-08-2017 11:16
Het nadeel van iemand, een buitenstaander, meenemen is dat dit meteen aanvallend kan overkomen op de ander. Als de ouders van het duo Lannister nog niet op de hoogte waren, komt dat wel heel confronterend over als daar een derde bij zit. Idealiter zou zwager mee kunnen, ook om het verhaal te bevestigen. Alleen denk ik niet dat hij daarop zit te wachten. Te meer omdat hij nog ''gelukkig'' getrouwd is en zich er minder of niet aan lijkt te storen.
Dit idd!
Sterkte vandaag :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven