Mode & Beauty alle pijlers

Herfst / Winter 2017-2018

29-07-2017 22:36 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Meer volume

De mode wordt over het algemeen wat breder/wijder vooral bij de mouwen en de schouders. Rokken, truien, vesten en jassen zijn wijder. En hoewel de slim fit broek populair blijft, worden broeken ook hoger in de taille en wijder in de pijpen. Toch blijft de taille in de meeste gevallen wel slank en zijn er veel ceintuurs of brede riemen die de taille benadrukken.
Afbeelding

2. Bijzondere mouwen

Met de mouwen is duidelijk iets aan de hand deze winter. Als er al vernieuwing is, dan zit dat vaak in de mouwen. Ze zijn heel lang, hebben lintjes, strikjes zijn gedeeltelijk gerimpeld of zijn van verschillende materialen of hebben inzetjes van andere kleuren of stoffen. Ook pofmouwen zijn weer te zien. De pof kan bij de schouder zitten of juist ter hoogte van de polsen. Romantische mouwen dus. Vaak zijn ze ook wijduitlopend.
Afbeelding

3. Van top tot teen in dezelfde kleur

Van boven en onder dezelfde stof en/of dezelfde kleur en soms ook nog bijpassende schoenen. Vorige winter noemden we dit verschijnsel ook al voor de kleur zwart. Dit jaar gaat het voor alle kleuren op. Ook voor denim. Kleding uit één stuk of losse kledingstukken die allemaal in bijna of helemaal in dezelfde kleur hebben.
Afbeelding

Lange handschoenen

De lange handschoenen, ze komen regelmatig terug. Ze waren bijvoorbeeld ook te zien in de jaren ’20 en ’50 en ’60 van de vorige eeuw. Nu de aandacht op de mouwen en armen lijkt te liggen, zien we ze weer.
Afbeelding

Brede riemen

Opvallend was het grote aantal brede riemen. En niet zomaar breed, maar echt breed. Riemen of banden die de aandacht vol naar de taille brengen, echte blikvangers dus. Draag ze om jassen, jasjes, blouses en vesten.

Grove netpanty’s

Verschillende ontwerpers lieten grove netpanty’s zien onder hun jurken en rokken. Panty’s met grote gaten soms ook gedragen over een panty met een andere kleur. Ook een trend die we eerder zagen, bijvoorbeeld in de jaren ’20, ’50 en ’90 van de vorige eeuw.
Afbeelding

Zakelijk grijs

Het mannenpak is wel een item dit najaar. Maar wat ook opviel was de grote verscheidenheid aan grijze kostuums. Grijs is ook een modekleur dit seizoen. De kostuums variëren van vrouwelijk tot hele mannelijke modellen.
Afbeelding

Jeans en denim

Denim, denim jacks of spijkerjacks blijven onverminderd populair. Veel jasjes zijn opgesierd met applicaties, borduursels en/of kralen. Ook het van top tot teen spijkerpak was vaker te zien. Beetje jaren ’70 stijl.
Afbeelding

Donkerrood leer

Het bomberjack is al een paar seizoenen populair en dat blijft nog wel even zo. Natuurlijk veel zwart leer, maar opvallend waren aantal jacks van donkerrood leer. Donkerrood leer is ook veel te zien bij accessoires als schoenen, tassen en lange handschoenen bijvoorbeeld.
Afbeelding

Fluweel

Sinds vorig jaar zijn fluweel- of velours stoffen weer terug van weggeweest. Ze geven kleding al snel een luxe uitstraling. Het wordt gebruikt voor jurken, jasjes, broeken of kostuums.
Afbeelding

Verder zijn gewatteerde jacks en geruite broeken hip komende herfst/winter. Ook streepjes zijn populair, evenals veterschoenen.
Afbeelding

Zilver

Er is best wel wat bling bling te zien en metallic. Maar het aantal zilveren kledingstukken viel op. Zilver is al een paar seizoenen erg populair. Zilveren schoenen, maar zoals hieronder ook hele zilverkleurige jassen, tops of shirts.
Afbeelding

Kleuren
Daarnaast valt op dat er heel veel aardetinten te zien zijn zoals roodbruin, bruinoranje, koperbruine en karamelkleuren. Daarnaast lijkt grijs, donkerblauw en donkerrood favoriet. Naast de aardetinten is wit ook populair, evenals zilver.

Afbeelding
Meer over de modekleuren vind je hier: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-kle ... -2017-2018

Bron: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-tre ... -2017-2018

Goed. Wat vinden we er van ?
ceci wijzigde dit bericht op 29-07-2017 22:44
Reden: Bron toegevoegd, dubbele paatjes weggehaald
14.11% gewijzigd
Ik vind het erg leuk om hier ideeën en inspiratie op te doen. Kijken wat je zelf in de kast hebt liggen en wat je nodig hebt.
Nu mijn vraag : ik zie nu ook suède rokken en jasjes in de winkels liggen.
Hoort suède dit najaar tot het modebeeld en hoe kan dit leuk gecombineerd worden?
hiltje schreef:
02-08-2017 10:05
Daarom is een lange wollen mantel best wel een 'investment piece'. Ook al draag je hem maar paar keer per jaar: gaat toch 100 jaar mee als het goed is en is tijdloos.

Ik heb een hele mooie op marktplaats gescoord 2 jaar geleden. Een camelkleurige van Escada. Maar Zara heeft ze ook elk jaar.
Escada heeft fantastische kleding, ik had een vintage jasje van dat merk, helemaal afgedragen. Goede vondst !

Ik heb zelf 2 klassieke winterjassen, 1 rode en 1 zwarte. Beide tot iets onder de knie, perfect voor de meeste rokken. Heel soms piept er 1 cm rok onder uit, het zij zo. Storend vind ik het niet.

Dit zijn de mijne:
Afbeelding

Afbeelding
hiltje schreef:
01-08-2017 19:40
Haha :-D

Deze sale inderdaad weer 5 jurken met originele prijs van 250,- voor 50,- per stuk op de kop getikt. En een twinset wat 320,- naar 80,- euro.

Het is gewoon echt een hobby :-D

Maar ik heb ook- bijna voor het eerst- plastic (nou ja kunstleer) schoenen voor 38,- euro gekocht waar ik heel blij mee ben.

Ik plak heel af en toe plaatjes van net-a-porter van hele dure designers als inspiratie maar zelf koop ik kleding voor H&M en Zara prijzen, alleen dan in de sale zodat ik (meestal) betere kwaliteit en pasvorm krijg.
Ha, goed geregeld :lol: Zo hoop ik over een tijdje ook te kunnen winkelen. Al ben ik zelf ook wel een goede koopjesjager. Vorige winter een paar schoenen, een winterjas en een jurk gekocht voor in totaal nog geen €150,-. Alleen voor de schoenen heb ik de volledige prijs betaald (wel leer). Hoewel die wel een spijtaankoop zijn want de hiel is zo hard dat ik ze zelden draag, ik krijg er blaren van.
Volgende keer koop ik dus wel die Van Bommels in de sale.
Ik zie de vrouwen erop straat er niet zo uitzien. Leuk de rokjes met pumps eronder maar waar ik woon zie ik vooral jeans, platte enkellaarsjes en sneakers.
Troeteltje schreef:
02-08-2017 05:23
Mooi, die kleding. :jump:

Die gekleurde laarzen, echt wat voor Cateau. Dacht ik meteen toen ik ze zag!

Afbeelding

Psssssst, eigenlijk nog collectie trend zomer 2017.
Who cares, ze zijn schitterend ! :loveys: Ik ben dol op fancy schoenen en ik vind de suede schoenen van Dolce & Gabbana uit een oude collectie dan ook fantastisch. Ze passen trouwens ook prima in de collectie van fall/winter 2017-2018 dus ik vind dat ze wel geplakt mogen worden :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:flirting:
moonlight schreef:
02-08-2017 11:27
Ik zie de vrouwen erop straat er niet zo uitzien. Leuk de rokjes met pumps eronder maar waar ik woon zie ik vooral jeans, platte enkellaarsjes en sneakers.
Dat vind ik ook hoor. De mode op de catwalk is hartstikke mooi om naar te kijken, maar dames die zo op straat lopen zijn schaars.
Toch vind ik het heel leuk om te zien allemaal en er uit te halen wat me aanspreekt en dat dan te combineren met met eigen stijl.
Die fluwelige, zachte stofjes vind ik zoooooo mooi voor de winter. Ook de koelere kleuren zoals grijs fluweel, aaibaar!
Christian Dior heeft iets heel aparts, is dit nu een jurk met een cape? Ik vind het prachtig in ieder geval.
Afbeelding
thistle schreef:
02-08-2017 12:19
Christian Dior heeft iets heel aparts, is dit nu een jurk met een cape? Ik vind het prachtig in ieder geval.
Afbeelding
Leuk met paardrijcap?????
Ik denk dat het een jas is.
thistle schreef:
02-08-2017 12:19
Afbeelding
Idd prachtig, al zou ik de cap erbij niet dragen.
Voor echt paardrijden lijkt me dit trouwens volledig ongeschikt. ;-D
herfstappeltaart schreef:
02-08-2017 11:55
Dat vind ik ook hoor. De mode op de catwalk is hartstikke mooi om naar te kijken, maar dames die zo op straat lopen zijn schaars.
Toch vind ik het heel leuk om te zien allemaal en er uit te halen wat me aanspreekt en dat dan te combineren met met eigen stijl.
Die fluwelige, zachte stofjes vind ik zoooooo mooi voor de winter. Ook de koelere kleuren zoals grijs fluweel, aaibaar!

Die fluwelen laarsjes zijn erg leuk, die zie je veel in de winkels nu

Verder is het niet mijn ding, netkousen en al het andere wat hierlangs komt. Ik zie me er zelf niet in lopen
dannas schreef:
31-07-2017 21:52
Ik houd van fluweel. Heb een hele mooie zwarte fluwelen broek. Die zwarte fluwelen rok ergens hierboven wil ik. Die vind ik echt super. En die groene outfit met gouden rok vind ik ook echt heel gaaf.

Ik houd van winterkleding. Met mijn maat 46 staat winterkleding ook altijd veel mooier dan zomerkleding.
Mij ook!
En de kleuren van winterkleding staan mij beter.

Ik zie hier erg leuke kleding tussen staan. Die kostuums, fluweel, spijkerstof, hogere jeans, Dr. Martens, grijs, zilver, Bordeaux, petrol, zwart
Ik voel een duur seizoen aankomen ! ;)
Ceci schreef:
01-08-2017 23:52

Wederom Dior, ik vind de jas echt geweldig.
afbeelding
Wow, die kleuren, dat silhouet, die stoffen... :heart:
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
herfstappeltaart schreef:
02-08-2017 11:55
Ik vind het ook heel mooi. Maar ik vind de mode minder vrouwelijk. Mijn moeder en oma kleedde zich erg vrouwelijk in hun tijd. Vaak mooie jurken, rokken en (hoge) hakken. In die tijd was dat niet raar, maar nu zie je het gewoon niet. En ik doe er ook aan mee hoor, want je gaat toch met de massa mee.

Vraag me af waarom vroeger de mode voor vrouwen kleurrijker, sexier, vrouwelijker was dan nu. Heeft het met de huidige onzekere tijden te maken? Economie? Ze zeggen weleens dat je aan de mode de toestand van een land kunt zien.
Het is een jas.
Ik heb zo een model maar dan voor onder een jas. Echter ook draagbaar bij temperaturen waarbij het zonder een jas net te koud is....dus als tussendoor kledingstuk. De echte naam...poncho.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 12:59
0.74% gewijzigd
moonlight schreef:
02-08-2017 11:27
Ik zie veel variatie op straat, niet alleen comfortabel en makkelijk.
Maar zelfs dan: nou en? Het echte leven is ook niet zoals in films, maar toch kunnen we daarvan genieten en er inspiratie uit halen.

Ik zie een verschil tussen kleren en mode.
Kleren zijn functioneel. Die trek je aan om je te bedekken en beschermen. Je hebt er behoorlijk wat van nodig en het is niet altijd mogelijk of praktisch om iets te vinden dat precies voldoet aan je persoonlijke stijl en eisen. Het grootste deel van de tijd loop ik in kleding die in de eerste plaats functioneel en comfortabel is en die ongeveer aansluit bij mijn smaak en stijl.

Mode is een kunstvorm. Daarbij gaat het over het uitdrukken van stijl en concepten in kleding. Achter een collectie zit een heel idee of verhaal dat tot in de kleinste details wordt vertaald naar stof, snit, techniek, etc. Soms met ondraagbare stukken, maar dat is het punt ook niet. Ontwerpers verwachten niet dat iedereen midden in de winter op gouden pumps naar het werk forenst, of dat men dode flamingo's om zich heen drapeert. De ideeën van de catwalk worden vertaald naar meer draagbare collecties. En binnen die collecties heb je de aandachttrekkers, de nieuwe trends van het seizoen (zoals bijvoorbeeld de mouwen uit de OP. Spijkerbroeken met gigantische gaten zijn een ander voorbeeld). Een klein groepje modebewusten koopt dat soort stukken, maar de meerderheid van de klanten gaat voor de meer neutrale stukken uit de collectie. Maar doordat de stijl van de 'aandachttrekkers' ze aanspreekt, worden ze wel naar de winkel of het merk gelokt.

Je ziet daarom in het straatbeeld veel dingen die al meerdere seizoenen of jaren meegaan en die nog steeds voldoen. De skinny jeans, het biker jack, streepjesshirts, oversized tops, athleisure... allemaal dingen die misschien niet dé nieuwe trend van 2017 zijn, maar die worden aangevuld met nieuwe stukken die net weer even anders zijn vormgegeven.

Ik ben zelf dol op plaatjes die een verhaal vertellen of die wat meer abstract zijn, en dat kan ook gerust iets zijn van drie jaar terug. Dan krijg je toch een bepaalde indruk van de stijl, zie je hoe verschillende kledingstukken samen een geheel kunnen vormen, en kun je daar je eigen garderobe door laten inspireren.

Ik ga even op zoek naar plaatjes om de hoeveelheid tekst te compenseren. :)
Je hebt prachtige jassen Ceci!

Ik had er zo een in het lang. Dus echt lang....tot enkel. Met dezelfde kraag en getailleerd. Ideaal voor de dames die hier schrijven over de lange jas/mantel.

Ooit gekocht in een Duitse grote stad in een heel klein zaakje. Inmiddels bekend tot heinde en verre......Pimkie. Voor een prikkie.
Tyche, jij bent sterk met taal! :high5:
IJsprinses, want waarom niet?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De trends uit de OP die hierbij aansluiten: de koele kleuren uit het palet, zilver, ton-sur-ton, fluweel.
Troeteltje schreef:
02-08-2017 13:01
Je hebt prachtige jassen Ceci!

Ik had er zo een in het lang. Dus echt lang....tot enkel. Met dezelfde kraag en getailleerd. Ideaal voor de dames die hier schrijven over de lange jas/mantel.

Ooit gekocht in een Duitse grote stad in een heel klein zaakje. Inmiddels bekend tot heinde en verre......Pimkie. Voor een prikkie.
Oeh, ik vind heel lange jassen geweldig ! Al lijkt het me wel heel onhandig op de fiets...

Heb je een plaatje ?
moonlight schreef:
02-08-2017 12:50
Ik vind het ook heel mooi. Maar ik vind de mode minder vrouwelijk. Mijn moeder en oma kleedde zich erg vrouwelijk in hun tijd. Vaak mooie jurken, rokken en (hoge) hakken. In die tijd was dat niet raar, maar nu zie je het gewoon niet. En ik doe er ook aan mee hoor, want je gaat toch met de massa mee.

Vraag me af waarom vroeger de mode voor vrouwen kleurrijker, sexier, vrouwelijker was dan nu. Heeft het met de huidige onzekere tijden te maken? Economie? Ze zeggen weleens dat je aan de mode de toestand van een land kunt zien.
De gemiddelde Nederlandse vrouw vindt dat je in elke outfit moet kunnen fietsen, het huis schoonmaken en met de kinderen naar de speeltuin. Ik denk dat het vooral gemakzucht is.

Zelf had ik de afgelopen jaren ook last van een uniform met t-shirt, skinny jeans en All Stars, maar kreeg de laatste tijd ineens toch het verlangen om ook wat vrouwelijkere kleding te kopen zoals rokken en pumps, gewoon omdat ik het toch wel mooi vind. Nee, dat is niet handig op de fiets, maar ik hoef dan ook echt niet elke dag de hele dag te fietsen.

Niet elke outfit hoeft alles te kunnen en soms kleed je je dan even om.

Trouwens op mijn vorige werk (kantoor) droegen de meeste dames jurkjes en hoge hakken en daar was ik in de minderheid met jeans en All Stars. Op straat zie ik ook nog wel eens jurkjes/ rokken en hakken, maar het gros is inderdaad toch wel broeken en platte comfortabele schoenen (praktische kleding).
tyche schreef:
02-08-2017 12:59
Ik zie veel variatie op straat, niet alleen comfortabel en makkelijk.
Maar zelfs dan: nou en? Het echte leven is ook niet zoals in films, maar toch kunnen we daarvan genieten en er inspiratie uit halen.

Ik zie een verschil tussen kleren en mode.
Kleren zijn functioneel. Die trek je aan om je te bedekken en beschermen. Je hebt er behoorlijk wat van nodig en het is niet altijd mogelijk of praktisch om iets te vinden dat precies voldoet aan je persoonlijke stijl en eisen. Het grootste deel van de tijd loop ik in kleding die in de eerste plaats functioneel en comfortabel is en die ongeveer aansluit bij mijn smaak en stijl.
Tuurlijk is de mode op de catwalk anders dan van de straat. Maar het ging mij erom dat de mode van nu dus anders is dan vroeger. Dat onze moeders en oma's vrouwelijker en kleurrijker gekleed waren. Mijn moeder kon ook kinderen opvoeden op schoenen met een hakje ipv sneakers, met een lange rok ipv jeans. Ook had ze altijd lippenstift op.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen en waren niet alle vrouwen van vroeger vrouwelijke beauty's, maar de mode had meer mogelijkheden om je echt vrouwelijk te presenteren.
De tijd was toen anders en daarom vroeg ik me af of er een verband is. Omdat ik las dat je aan de mode de toestand van een land kon zien.

Ik draag nooit rokken trouwens, dit omdat ik me dan zo bekeken voel. Want ik ben de enige die dat doet. Van mij mag de mode dus weer vrouwelijker zodat ik ooit met m'n rokjes en (lage hakjes in mijn geval) hakken de straat op kan.
Voor die dagen dat je het liefst een harnas aan zou trekken.
Geïnspireerd op superhelden, ridders (ridderinnen?) en Lisbeth Salander-achtige types; van dramatisch middeleeuws tot next century hacker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trends uit de OP die hierbij passen: aubergine/plum, brede riemen, lange handschoenen, veterschoenen, (rood) leer.
moonlight schreef:
02-08-2017 14:14
Tuurlijk is de mode op de catwalk anders dan van de straat. Maar het ging mij erom dat de mode van nu dus anders is dan vroeger. Dat onze moeders en oma's vrouwelijker en kleurrijker gekleed waren. Mijn moeder kon ook kinderen opvoeden op schoenen met een hakje ipv sneakers, met een lange rok ipv jeans. Ook had ze altijd lippenstift op.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen en waren niet alle vrouwen van vroeger vrouwelijke beauty's, maar de mode had meer mogelijkheden om je echt vrouwelijk te presenteren.
De tijd was toen anders en daarom vroeg ik me af of er een verband is. Omdat ik las dat je aan de mode de toestand van een land kon zien.

Ik draag nooit rokken trouwens, dit omdat ik me dan zo bekeken voel. Want ik ben de enige die dat doet. Van mij mag de mode dus weer vrouwelijker zodat ik ooit met m'n rokjes en (lage hakjes in mijn geval) hakken de straat op kan.
Ik denk dat je nu juist veel meer opties hebt dan vroeger. Verzorgdheid en vrouwelijkheid komen in allerlei vormen naast de traditionele zandloper en bloemenprint.
Jammer dat je het gevoel hebt dat je niet kan dragen wat je zou willen. Ik herken het niet, dat rokken en jurken uitzonderlijk zijn. Ik zou zeggen: trek gewoon aan wat JIJ mooi vindt, en doe die lippenstift op! Als het al opvalt, dan toch in positieve zin? Ik vind het in elk geval altijd erg leuk om vrouwen te zien lopen die duidelijk hebben nagedacht over wat ze aantrekken en wat bij ze past. Ik draag geregeld jurken en rokjes trouwens, en dat voelt niet als uitzonderlijk. Krijg wel meer complimenten dan in spijkerbroek.
Nog eentje en dan ga ik wat anders doen.

Ik noem dit de Nomade: comfortabele stoffen en vrouwelijke vormen, warme en natuurlijke kleuren, bohemian en folkloristische prints, mix van culturen, kleuren, en laagjes. Voor lange wandelingen door roodkleurende bossen en mistige bergen (en om je warm te houden op het treinperron).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven