Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

woensdag 2 augustus 2017 om 11:53
TO, ik heb dit topic bijgelezen en vind het vreselijk voor jou en ook voor je kinderen.
De respectloosheid waarmee dit gebeurt is buiten proportie. Ik snap niet dat het zo ver komt en dat een zus en een broer alles belangen van iedereen zo opzij zetten en die van zichzelf boven alles plaatsten! Zelfs boven partners en eigen kinderen
vreselijk droevig en pijnlijk.
Ik wens je kracht en wijsheid toe. Ik hoop en wens dat je een fijne vakantie hebt met je kinderen.
Ontzettend veel sterkte.
De respectloosheid waarmee dit gebeurt is buiten proportie. Ik snap niet dat het zo ver komt en dat een zus en een broer alles belangen van iedereen zo opzij zetten en die van zichzelf boven alles plaatsten! Zelfs boven partners en eigen kinderen

Ik wens je kracht en wijsheid toe. Ik hoop en wens dat je een fijne vakantie hebt met je kinderen.
Ontzettend veel sterkte.
woensdag 2 augustus 2017 om 12:04
Dit dus.
De suggestie om je eigen vader mee te nemen vind ik wel een goede. Mochten je schoonouders je vandaag niet geloven of gaan ze in de ontkenningsfase, dan zou ik bij een volgend gesprek wel je vader meenemen.
woensdag 2 augustus 2017 om 12:34
Dit. Heb ik ook aan gedacht. Hoe ver weg moet een mens zijn om zo alles over je heen te laten komen en keuzes te maken die anderen pijn doen en dan apathisch voor je uit kijken. Hij reageert elke keer zonder emotie. Hij klinkt volledig van het padje.fru1t3lla schreef: ↑02-08-2017 09:45
Ik had nog een vraag; ging het mentaal wel goed met jouw man? Ik doel niet op dit fiasco maar buiten dit verhaal om. Die desinteresse die van hem uitgaat vind ik eerlijk gezegd zorgwekkend, ik vraag me af of dit een karaktertrek van hem is of dat er iets anders speelt (ziekte, depressie, drugs,..). Ik wil je niet meer zorgen aanpraten en het kan gewoon zijn karakter zijn maar het valt me wel heel erg op. Dit is uiteindelijk ook wel de persoon waarmee je de zorg om jullie kinderen moet delen.
Hips, hopsakee en pierlala.

woensdag 2 augustus 2017 om 12:52
Inderdaad - niet alleen je partner, maar ook de kinderen, de ouders, schoonouders, broers en zussen die straks ongewild toch worden meegesleept in de ellende. Maar misschien is bij hem de overtuiging ontstaan dat de verhouding met zijn zus 'normaal' is en dat het allemaal niet zo erg is. Ik weet het niet - ik kan het niet duiden, maar vreemd is het wel.
Verder eens met Koffiekop hierboven. Eerst maar open dat gesprek in gaan en zien wat er komt. Hou er rekening mee dat als de ouders dit oprecht niet wisten het een enorme klap voor ze zal zijn - en terecht. Ik denk dat ik vooral zelf ook zou aangeven dat je het niet wilde/kon geloven in eerste instantie en nog steeds niet helemaal weet hoe verder te handelen, behalve dat je weet dat je kinderen veel van opa en oma houden - zoiets in die strekking. Als ze wel op de hoogte waren is het misschien weer een ander verhaal, maar dat bepaal je op het moment natuurlijk en verder hoef je vanmiddag ook helemaal geen beslissingen te nemen over de relatie die jij hebt t.o.v. je schoonouders.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 2 augustus 2017 om 13:30
Jemig, ik ben echt kapot nu. Vooral emotioneel uitgeput. Zowel mijn eigen emoties als die van ex- schoonouders vlogen alle kanten op.
Ik ben na het gesprek eerst even een tijdje thuis in bed gaan liggen. Alleen, deuren op slot en telefoon uit. Lig er nog steeds, met mobiel.
Bij schoonouders stond ex me al buiten op te wachten, duidelijk in de stress. Probeerde me nog om te praten om het niet te vertellen, maar toen ik zei dat het niet anders kon, ook vanwege de kinderen en wat die er van meekrijgen, was hij ineens een stuk menselijker dan de afgelopen dagen. Hij stond volgens mij op het punt om te gaan huilen en zei dat hij dit nooit zo gewild heeft enz.
Toen zijn we dan eindelijk naar binnen gegaan.
Schoonouders waren zenuwachtig en stil, dus ik ben begonnen met vertellen dat we gaan scheiden. Op dat moment was ik nog vrij helder eigenlijk en kon ik ook nog gewoon vertellen dat ex al jaren gevoelens voor een ander heeft.
Schoonouders waren teleurgesteld en schoonmoeder pinkte wat traantjes weg. Zei dat ze dat zo jammer vond. Toen heb ik gezegd dat het ergste nog moest komen en dat ex dat zelf mocht vertellen, voor zover zij dat nog niet wisten.
En ik werd weer boos/ verdrietig/ misselijk toen ik hem dat hardop hoorde zeggen. Maar het eerste wat ik wilde weten, was of zij het wisten. En gezien hun reactie, hebben ze niet geweten hoe ver het ging tussen ex en zus.
Ik ga het gesprek niet letterlijk neertypen, maar het gedrag wat zij zagen op visites enzo, ging al zo ver terug, dat ze dachten dat dat er gewoon bijhoorde tussen die twee. Ze wisten wel dat ze hechter dan normaal waren, maar omdat ze uiteindelijk wel beide een gezin kregen, hebben ("of misschien wilden") ze daar verder niets achter gezocht.
Schoonmoeder was vooral erg verdrietig en in shock. Schoonpa wist niet wat hij er mee moest en werd boos. Bleef maar zeggen dat dat toch niet kan en wat nu dan?
Ik heb aangegeven dat het tot vandaag voor mij niet duidelijk was in hoeverre zij op de hoogte waren, en dat ik daarom ook met gemengde gevoelens daar zat. Dat ik het gevoel had dat iedereen het wist en tegen me loog.
Dat werd (gelukkig) meteen ontkend, dat het zó ver ging wisten ze niet, en keuren ze ook absoluut niet goed.
Ondanks zijn eerste tekenen van gevoel, zat ex er uiteindelijk weer als een zoutzak bij terwijl vooral zijn vader hem liet weten wat hij ervan dacht.
Zijn fantastische reactie: "Ja wij doen het toch ook niet expres?! Je kunt niet kiezen op wie je verliefd wordt." En hop, hij stampte weer weg.
En toen was ik er wel klaar mee. Ik heb gezegd tegen schoonouders dat we nog wel weer even contact hebben als alles wat bezonken is.
Ik snap echt die reactie van ex niet. Hij is de laatste maanden sowieso wel wat meer in zichzelf gekeerd geweest, weinig interesse in andere dingen, inclusief de kinderen. Maar als ze dan iets met hem wilden doen, was hij er wel gewoon met z'n hoofd bij. Hij leek dan niet afwezig ofzo.
En nu ineens lijkt het alsof niks hem nog iets kan schelen. Het huis: ok. Mediator: best. Hulp voor kindjes dmv gesprek bij (kinder) psycholoog: als jij dat nodig vindt...
En juist die onverschilligheid maakt me zó ontzettend boos! Het liefst zou ik hem keihard in z'n smoel slaan, alleen maar om een normale reactie te krijgen, waar nog iets van leven in zit.
Ik wil nog zoveel meer schrijven, maar ben er voor nu echt klaar mee. Bovendien is het al meer dan genoeg tekst geworden, dus dankjewel aan iedereen die de moeite neemt om het nog te lezen.
Ik ben na het gesprek eerst even een tijdje thuis in bed gaan liggen. Alleen, deuren op slot en telefoon uit. Lig er nog steeds, met mobiel.
Bij schoonouders stond ex me al buiten op te wachten, duidelijk in de stress. Probeerde me nog om te praten om het niet te vertellen, maar toen ik zei dat het niet anders kon, ook vanwege de kinderen en wat die er van meekrijgen, was hij ineens een stuk menselijker dan de afgelopen dagen. Hij stond volgens mij op het punt om te gaan huilen en zei dat hij dit nooit zo gewild heeft enz.
Toen zijn we dan eindelijk naar binnen gegaan.
Schoonouders waren zenuwachtig en stil, dus ik ben begonnen met vertellen dat we gaan scheiden. Op dat moment was ik nog vrij helder eigenlijk en kon ik ook nog gewoon vertellen dat ex al jaren gevoelens voor een ander heeft.
Schoonouders waren teleurgesteld en schoonmoeder pinkte wat traantjes weg. Zei dat ze dat zo jammer vond. Toen heb ik gezegd dat het ergste nog moest komen en dat ex dat zelf mocht vertellen, voor zover zij dat nog niet wisten.
En ik werd weer boos/ verdrietig/ misselijk toen ik hem dat hardop hoorde zeggen. Maar het eerste wat ik wilde weten, was of zij het wisten. En gezien hun reactie, hebben ze niet geweten hoe ver het ging tussen ex en zus.
Ik ga het gesprek niet letterlijk neertypen, maar het gedrag wat zij zagen op visites enzo, ging al zo ver terug, dat ze dachten dat dat er gewoon bijhoorde tussen die twee. Ze wisten wel dat ze hechter dan normaal waren, maar omdat ze uiteindelijk wel beide een gezin kregen, hebben ("of misschien wilden") ze daar verder niets achter gezocht.
Schoonmoeder was vooral erg verdrietig en in shock. Schoonpa wist niet wat hij er mee moest en werd boos. Bleef maar zeggen dat dat toch niet kan en wat nu dan?
Ik heb aangegeven dat het tot vandaag voor mij niet duidelijk was in hoeverre zij op de hoogte waren, en dat ik daarom ook met gemengde gevoelens daar zat. Dat ik het gevoel had dat iedereen het wist en tegen me loog.
Dat werd (gelukkig) meteen ontkend, dat het zó ver ging wisten ze niet, en keuren ze ook absoluut niet goed.
Ondanks zijn eerste tekenen van gevoel, zat ex er uiteindelijk weer als een zoutzak bij terwijl vooral zijn vader hem liet weten wat hij ervan dacht.
Zijn fantastische reactie: "Ja wij doen het toch ook niet expres?! Je kunt niet kiezen op wie je verliefd wordt." En hop, hij stampte weer weg.
En toen was ik er wel klaar mee. Ik heb gezegd tegen schoonouders dat we nog wel weer even contact hebben als alles wat bezonken is.
Ik snap echt die reactie van ex niet. Hij is de laatste maanden sowieso wel wat meer in zichzelf gekeerd geweest, weinig interesse in andere dingen, inclusief de kinderen. Maar als ze dan iets met hem wilden doen, was hij er wel gewoon met z'n hoofd bij. Hij leek dan niet afwezig ofzo.
En nu ineens lijkt het alsof niks hem nog iets kan schelen. Het huis: ok. Mediator: best. Hulp voor kindjes dmv gesprek bij (kinder) psycholoog: als jij dat nodig vindt...
En juist die onverschilligheid maakt me zó ontzettend boos! Het liefst zou ik hem keihard in z'n smoel slaan, alleen maar om een normale reactie te krijgen, waar nog iets van leven in zit.

Ik wil nog zoveel meer schrijven, maar ben er voor nu echt klaar mee. Bovendien is het al meer dan genoeg tekst geworden, dus dankjewel aan iedereen die de moeite neemt om het nog te lezen.

woensdag 2 augustus 2017 om 13:36
Even kort want ik moet zo de deur uit: klinkt als een redelijk gesprek met in ieder geval de schoonouders en wat prettig dat ze het idd niet zagen aankomen. Dit lijkt mij voor jou prettig en voor toekomstig contact met de kinderen. Jouw ex vindt het kennelijk helemaal normaal in zijn hoofd en heeft zichzelf al wijsgemaakt dat hij het slachtoffer is in dit hele verhaal. Natuurlijk kies je niet op wie je verliefd wordt (ik heb een echtgenoot die 20+ jaar ouder is dan ik en dat is voor mensen ook een no go), maar er in het geval van jouw ex naar handelen is een tweede. Kennelijk kan hij dat zelf rechtvaardigen...
Ik reageer vanmiddag even uitgebreid maar voor nu: ik vind dat je het erg ok gedaan hebt met de gepaste emotie. En dat de schoonouders ook even niet weten wat ze ermee aan moeten is ook te begrijpen...
Ik reageer vanmiddag even uitgebreid maar voor nu: ik vind dat je het erg ok gedaan hebt met de gepaste emotie. En dat de schoonouders ook even niet weten wat ze ermee aan moeten is ook te begrijpen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

woensdag 2 augustus 2017 om 13:39
Dat is al bij al wel een goed gesprek geweest en je hebt het goed aangevoeld dat jouw man helemaal niets heeft verteld en dat hij daarom zo bang was en jou er van probeerde te overtuigen het niet te doen. Ook fijn dat jouw schoonouders dit helemaal niet goedkeuren, dan voel je je gesteund en heb je toch het idee dat je niet door die hele familie belogen bent.
Dat jouw man er als een zoutzak bij zit vind ik ook apart, hij leek emotie te tonen wanneer het om zijn eigen hachje gaat maar zodra de rest aan bod komt lijkt het hem weinig te interesseren. Terecht dat dat je boos maakt en gebruik die boosheid nu dan ook om jouw eigen zaken voor jou en jullie kinderen goed op orde te krijgen.
Dat jouw man er als een zoutzak bij zit vind ik ook apart, hij leek emotie te tonen wanneer het om zijn eigen hachje gaat maar zodra de rest aan bod komt lijkt het hem weinig te interesseren. Terecht dat dat je boos maakt en gebruik die boosheid nu dan ook om jouw eigen zaken voor jou en jullie kinderen goed op orde te krijgen.

woensdag 2 augustus 2017 om 13:47
Eigenlijk dus wel een goed gesprek met schoonouders. Geef ze ook de tijd om dit te verwerken, geef een nieuw contact tussen hun en de kinderen ook de tijd.
Dat ze verliefd op elkaar worden, ja daar kunnen ze niets aan doen. Maar erna handelen is een eigen keuze. Dat je ex nu zo timide is snap ik wel. Zijn wereld ligt ineens in duigen en hij weet ook niet wat te doen. Is denk geen onverschilligheid, maar gewoon verstijfd door alles. De emoties komen nog wel.
Dat ze verliefd op elkaar worden, ja daar kunnen ze niets aan doen. Maar erna handelen is een eigen keuze. Dat je ex nu zo timide is snap ik wel. Zijn wereld ligt ineens in duigen en hij weet ook niet wat te doen. Is denk geen onverschilligheid, maar gewoon verstijfd door alles. De emoties komen nog wel.
woensdag 2 augustus 2017 om 13:48
Ik denk dat het goed nieuws is dat je schoonouders de ware toedracht niet kenden en de situatie afkeuren.
De kans dat ze hun zoon en dochter door dik en dun zullen steunen schat ik laag in.
En dat is beter voor jou en je kinderen.
Je mans houding begrijp ik niet. Het lijkt wel of hij zich helemaal in zijn eigen wereldje heeft teruggetrokken.
Maar het geeft jou de ruimte je zaakjes zo goed mogelijk te regelen nu zonder dat jij gaat dwarsliggen.
De kans dat ze hun zoon en dochter door dik en dun zullen steunen schat ik laag in.
En dat is beter voor jou en je kinderen.
Je mans houding begrijp ik niet. Het lijkt wel of hij zich helemaal in zijn eigen wereldje heeft teruggetrokken.
Maar het geeft jou de ruimte je zaakjes zo goed mogelijk te regelen nu zonder dat jij gaat dwarsliggen.

woensdag 2 augustus 2017 om 14:15
woensdag 2 augustus 2017 om 14:47
Wel fijn dat hij het toegeven heeft anders had jij als leugenachtige heks te kijk gestaan.
Het lijkt wel of je man geestelijk helemaal wappie is, of heeft hij last van een midlifecrisis? Dat hij daarom nu eindelijk eerlijk over zijn gevoelens is?
Wat zullen je schoonouders teleurgesteld zijn. Wat zou jij teleurgesteld zijn!
Het lijkt wel of je man geestelijk helemaal wappie is, of heeft hij last van een midlifecrisis? Dat hij daarom nu eindelijk eerlijk over zijn gevoelens is?
Wat zullen je schoonouders teleurgesteld zijn. Wat zou jij teleurgesteld zijn!
woensdag 2 augustus 2017 om 14:52
Ik heb trouwens ooit gelezen over een andere broer en zus die verliefd waren op elkaar. Familie was er fel op tegen natuurlijk maar daar trokken ze zich niks van aan. Uiteindelijk zijn ze ver weg gaan wonen samen en omdat ze dezelfde achternaam hebben valt het natuurlijk niet op dat ze broer en zus zijn voor de directe omgeving.
woensdag 2 augustus 2017 om 14:58
Een mediator is er om te heloen tot een overeenkomst tussen 2 personen te komen. Dat is niet altijd hetzelfde als een oplossing te zoeken die het beste is voor beiden. Hou daar rekening mee; jij klinkt erg redelijk en je ex heeft de empathie van een verroeste botte bijl en gezien het douche voorval ook niet het belang van de kinderen voorop staan. Maak 2 lijsten. Schrijf op een wat de absolute musts zijn (bijvoorbeeld: ingeval van co ouderschap trekken jouw kinderen niet in bij hem en zijn zus) en maak een andere lijst met dingen die je graag zou zijn. Wees redelijk wanneer het de 2e lijst betreft (maar wees geen deurmat). Wat de eerste lijst betreft,doe geen enkele concessie. Mochten jullie er niet uitkoment, dan maar naar de rechter. Ja dat is gezeik wat je er echt niet bij kan hebben, maar dit is het moment waar je vastlegt hoe de komende jaren gaan verlopen. Win juridisch advies in (los van je man) over de minder conventionele aspecten van jullie breuk: incest is niet verboden maar moet je ieder weekend je kinderen bij hem afleveren wetende dat hij en zijn zus bezig zijn in de douche? Hoe zit dat juridisch? Probeer deze zaken zwart op wit en BINDEND en AFDWINGBAAR te krijgen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit maar beter voorkomen dan genezen.

woensdag 2 augustus 2017 om 15:27
Goed gedaan Maxi, echt heel knap vind ik het. Reactie ex kan misschien vanuit een gelatenheid komen, niet weten wat hij ermee moet en blokkeren. Maar je hebt er niets aan natuurlijk.
Nu heb je dit stuk gehad en kun je weer helemaal jezelf en kindjes op plaats één zetten. Kom eerst maar eens bij van alles.
Sterkte wederom
Nu heb je dit stuk gehad en kun je weer helemaal jezelf en kindjes op plaats één zetten. Kom eerst maar eens bij van alles.
Sterkte wederom

woensdag 2 augustus 2017 om 15:33
In zekere zin is hij natuurlijk ook slachtoffer van zijn eigen gevoelens. Laten we wel wezen: het lijkt mij echt vreselijk om gevoelens te hebben voor een familie lid die verder gaan dan hetgeen we maatschappelijk accepteren en ik kan me er ook geen voorstelling bij maken, gelukkig. Je kan hem m.i. niet verwijten die gevoelens voor zijn zus te hebben en vice versa. Wat je hem (en haar - de zus) wel kan verwijten is dat ze:
a) daar vervolgens invulling aan hebben gegeven (even naar de psych o.i.d. gaan had mij verstandiger geleken);
b) TO en de zwager van TO als een dekmantel hebben gebruikt, daar gezinnen mee hebben gesticht en ondertussen achter de rug van iedereen om lopen te rommelen.
c) Voorts kun je hem verwijten dat wanneer de bekende aap uit de mouw komt, dat hij geen verantwoordelijkheden neemt, integendeel. Het duo Lannister meent dat het passend is om samen te badderen in het huis waar TO ook woont. Dat is laakbaar gedrag...
d) Nog steeds niet in willen zien dat de anderen onondig pijn gedaan hebben en daar geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Ik ben niet verbaasd dat de ouders ontzettend naief zijn geweest en allang blij waren toen zoon en dochter in het huwelijk traden met TO en de zwager van TO. Zoiets verwacht je nl. niet van je eigen kinderen. En het is niet voor niets dat mensen twijfelen aan het verhaal van TO. Omdat de meeste mensen zich er geen voorstelling bij kunnen maken, laat staan de eigen ouders. Ik zou de gemoederen even laten bezinken TO. Het hoge woord is eruit en dat is heel fijn in ieder geval. Als is fijn ook niet het juiste woord; er is niets fijns aan deze K-situatie. Sterkte.
baggal wijzigde dit bericht op 02-08-2017 15:34
0.03% gewijzigd