Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Qua vormpjes leggen vinden wij Blokus erg leuk.
Het tegellegspel van dit moment is natuurlijk Kingdomino.
Speelt snel en eenvoudig weg.

Een ander tegellegspel, wat ik eigenlijk veel leuker vindt, is between2cities.
Ik heb between 2 cities nooit gespeeld, maar als ik het zo bekijk is het een heel ander niveau dan kingdomino ( Ik zag dat er ook een queendomino in de maak is, nog niet in het Nederlands volgens mij)
En dat spel waarvan ik de naam vergeten ben, was ook tegels leggen, ook leuk
Isle of Skye ook een leuk tegellegspel
Bij nader inzien, er zijn veel te veel leuke spellen, met of zonder tegels leggen
Doet iemand van jullie nog mee aan de wereldrecordpoging catan op 24 september? Wij gaan met een clubje, hadden toch al in de planning samen eens een dag weg te gaan, en dit lijkt leuk te worden :)
Nee ik niet, Catan is een van de spellen waar ik niet blij van word, maar succes en veel plezier daar, kom je wel vertellen hoe het geweest is?
Between2cities is inderdaad een gradatie pittiger.

Hoewel ik catan nog steeds best leuk kan vinden doe ik hier niet aan mee. Mij veel te masaal.
Ik kom 't zeker melden. Ben benieuwd wat het wordt; dit clubje is het enige waarmee ik regelmatig catan speel, en dat is altijd erg gezellig. Eens zien wat de mega-catan inhoudt.
Bloemetjesolifant schreef:
03-08-2017 17:41
Ik kom 't zeker melden. Ben benieuwd wat het wordt; dit clubje is het enige waarmee ik regelmatig catan speel, en dat is altijd erg gezellig. Eens zien wat de mega-catan inhoudt.
Dan moeten we zeker zorgen dat dit topic in de lucht blijft he, tot minstens eind september
Zomerspel, Spiel, Spellenspektakel, Zuiderspel..
Genoeg inspiratie om een jaar vol te maken NLies!
Eerst nog naar "De Kempen speelt" nogal kleinschalig in vergelijking met de rest, maar heel gezellig
En volgend jaar september is Noorderspel weer, dat is tweejaarlijks. Dus het topic moet nog minstens 14 maanden blijven lopen :)
Hoi,

Ik (en man) zijn erg druk met het doorlezen van het topic. We zijn nog beginners qua spelletjes maar spelen wel erg graag. Helaas vaak maar met 2 en daarom mijn vraag: hoe vinden jullie een club of weten jullie van een spelletjes club omgeving Gorinchem?

Om ook maar een bijdrage te leveren hierbij een lijstje van spellen die we geregeld spelen:
1. Rummikub
2. Machiavelli
3. Set
4. Trivial persuit
5. Cluedo

Spellen die we willen aanschaffen (deels n.a.v. dit topic):
1. Pandemie
2. Ticket to Ride
3. Vlotte geesten
4. Love Letter
- en we twijfelen nog over Carcassonne...
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Ik vind Mansions of madness een leuk spel.
Flipflop: Ik zou carcassonne zeker halen! Die komt hier met z'n tweeën ook vaak uit de kast, het is vlot om te spelen en is ook met twee echt leuk :)
@ flip-flopbij de boekenvoordeel is vaak een aanbieding van los te spelen Carcassonne variant, misschien ook leuk. De andere spellen die ze hebben vind ik vaak niet zo interessant.
https://www.bordspelmania.eu/spellenvereniging.php
Daar staat een lijst met een aantal spellenclubs, er zijn natuurlijk ook nog clubs die niet bij hen vermeld staan. Misschien is er een spellenwinkel in de buurt die wel adressen kennen
of als je op Facebook zit, zoek daar eens even, de meeste clubs hebben wel een pagina.
Als je daar toch zit zou je ook lid kunnen worden van let's play, een pagina waar je spelgenoten kunt vinden om samen thuis af te spreken. De pagina is in België opgestart maar langzamerhand komen er ook wel meer Nederlanders
nlies schreef:
04-08-2017 10:08
@ flip-flopbij de boekenvoordeel is vaak een aanbieding van los te spelen Carcassonne variant, misschien ook leuk. De andere spellen die ze hebben vind ik vaak niet zo interessant.
https://www.bordspelmania.eu/spellenvereniging.php
Daar staat een lijst met een aantal spellenclubs, er zijn natuurlijk ook nog clubs die niet bij hen vermeld staan. Misschien is er een spellenwinkel in de buurt die wel adressen kennen
of als je op Facebook zit, zoek daar eens even, de meeste clubs hebben wel een pagina.
Als je daar toch zit zou je ook lid kunnen worden van let's play, een pagina waar je spelgenoten kunt vinden om samen thuis af te spreken. De pagina is in België opgestart maar langzamerhand komen er ook wel meer Nederlanders
Op Bordspelmania enkel clubs die allang ter ziele zijn gegaan voor zover ik zie helaas. Let's play ben ik ooit lid geweest maar toch het idee dat daar weinig Nederlanders zitten die wat verder van de grens wonen. Spellenwinkel is wel een goed idee, bedankt!

Carcassonne hebben we in een spellenwinkel mogen spelen maar we waren niet overtuigd. Dit vooral doordat we het gevoel hadden dat we ieder ons eigen spelletje aan het spelen waren. Ik denk dat we de competitie misten, wordt dat nog beter?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
04-08-2017 11:39
Carcassonne hebben we in een spellenwinkel mogen spelen maar we waren niet overtuigd. Dit vooral doordat we het gevoel hadden dat we ieder ons eigen spelletje aan het spelen waren. Ik denk dat we de competitie misten, wordt dat nog beter?
Als je de tactiek doorkrijgt dan krijg je ook competitie. Ga je proberen om bij de steden van anderen er aan te komen of anderen te hinderen door een weg bij een stad in de buurt te leggen waardoor je hele speciale kaartjes nodig hebt om de stad af te kunnen maken enzovoort.
Als je niet overtuigd bent, niet doen. Misschien is Isle of Skye meer iets voor jullie. Ook kaarten aanleggen
Nox spellenzolder heeft er een uitlegfilmpje van gemaakt
Ik vind Skye juist meer je eigen spelletje spelen dan Carcassonne. Maar misschien puur omdat je dan je eigen bord aan het creëren bent.
Als tvp:

River dragons is ook leuk voor kinderen. Wij spelen het vanaf 6/7 jaar. Hoef je niet te kunnen lezen en vanaf 2 spelers.
lekker pestspel die dragons
Je kunt elkaar met carcasonne best dwarszitten. Wel vind ik zelf de versie met het rad van fortuin leuker dan de originele versie. En carcasonne-de burcht is leuk en ook heel tactisch te spelen met twee spelers! Die is echt wel heel anders dan het gewone carcasonne spel, je legt de tegels binnen de stadsmuur en er liggen kaartjes op de puntentelling stadsmuur waarmee je nog extra punten kunt scoren.
worteltaart wijzigde dit bericht op 04-08-2017 19:04
12.92% gewijzigd
nlies schreef:
04-08-2017 16:45
lekker pestspel die dragons
Yep
Ohh leuk een spellen topic!

Heel toevallig zag ik dit topic, terwijl ik viva net wilde wegklikken, en naar bol.com wilde gaan opzoek naar leuke nieuwe spellen.

Ik wil nog een leuk spelletje erbij voor op vakantie.
Wat wij in ieder geval leuk vinden: Kolonisten van Catan met Steden en Ridders en Regenwormen.

Ik vind Catan kaartspel ook leuk, vriend helaas niet.
Boonanza vind ik ook leuk, vriend niet.

Ik zal het topic eens helemaal doorlezen, kijken of er nog leuke ideeën tussen staan! :) Heb nu alleen pagina 16 maar gelezen.
Welkom twilight,
zeg wat je leuk vindt en wij spuien de ideeën (en dan weet je het helemaal niet meer :hihi: )
Als je bij bol.com gaat kijken, ik weet niet hoelang die aanbieding nog is van 2 voor 20 €. Ze noemen het reisspellen, maar dat zijn het niet allemaal, het zijn wel allemaal redelijk kleine doosjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven