Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Even gauw een paar antwoorden, want het lukt me niet om meer dan 1 stukje te quoten.

De kinderen heb ik verteld dat we zonder papa op vakantie gaan omdat hij het thuis erg druk heeft en daar vanalles moet doen. Ze vinden het inmiddels wel een beetje vervelend dat hij maar steeds niet langskomt (of belt!), maar de oudste had zelf bedacht dat papa het vast heel druk op zijn werk heeft.
:nooo:

Ex weet dat hij na de vakantie weg moet zijn, vandaar dat ik hem heb geappt over gezamenlijke spullen. Wel gelezen, geen reactie. En als ik bel, geen gehoor. Dus laat maar. Nu mag het van zijn kant komen.

Wat er bij schoonzus thuis nu gaande is, geen idee. Ook vanuit die hoek heb ik niets meer gehoord. Ik weet niet of ex daar nu is, of bij zijn ouders, of ergens anders.
Maakt me verder ook niet uit, ik vind het alleen erg irritant dat ik gewoon niks weet nu. :|

Oh en ik weet niet meer wie het zei, over live steunen als ik in de buurt woon: als je in de provincie Groningen woont (ikzelf richting Duitse grens), neem ik de uitnodiging graag aan! :redrose:
Ach arme kinderen... hopelijk trekt hun vader nog bij en toont hij na de vakantie wel gewoon interesse in zijn bloedeigen kids. Als ouder zijnde snap ik echt niet dat je kinderen niet belangrijker zijn.
Max, vol verbazing heb ik je topic gelezen, niet te bevatten. Je komt op mij over als een sterke vrouw. Ik wil je veel sterkte wensen. Ik ben jurist en kan je, wanneer jij er klaar voor bent, wat informatie geven mbt erfrecht (icm een echtscheiding en (minderjarige) kinderen). Dikke knuffel :hug:
Max, ik vind jouw verhaal zo verdrietig en zo heftig. Ook ik had je graag live gesteund maar woon veel en veel te ver weg.
Betreft de kinderen:

Mijn ervaring van dichtbij is 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'. Wees eerlijk en duidelijk tegen jouw 5-jarige. Hij weet dat er iets niet klopt, dat er iets gaande is. Nu gaat hij dingen zelf invullen, het valt hem op dat jij niet écht naar hem luistert, etc
Je doet echt heel goed je best. Heb bewondering voor hoe je je hoofd cool houdt. Je kan volgens mij prima tegen jouw kleuter zeggen dat papa niet meer van mama houdt en dat papa daarom ergens anders gaat wonen. Ik begrijp heel goed dat jij geen zin hebt om 'the messenger' te zijn, maar aan jouw ex heb je op dit moment helemaal niets.

Heel veel kracht en wijsheid :hug:
Het zou de kop in het zand steken kunnen zijn, of misschien begint het besef door te dringen wat hij aan het verliezen is (gezin, huis, goede naam). Misschien zit hij ergens te kniezen.
:hug:
Niet leuk. Vooral voor de kids dat papa niet naar ze omkijkt.
Misschien dat schoonouders hierin man even kunnen aansporen?
Maxisas, ik heb je hele topic gelezen maar nog niet gereageerd. Ik woon zelf in de stad, dus als je een keer hulp nodig hebt...
Maxisas87 schreef:
03-08-2017 21:43
Even gauw een paar antwoorden, want het lukt me niet om meer dan 1 stukje te quoten.

De kinderen heb ik verteld dat we zonder papa op vakantie gaan omdat hij het thuis erg druk heeft en daar vanalles moet doen. Ze vinden het inmiddels wel een beetje vervelend dat hij maar steeds niet langskomt (of belt!), maar de oudste had zelf bedacht dat papa het vast heel druk op zijn werk heeft.

Ex weet dat hij na de vakantie weg moet zijn, vandaar dat ik hem heb geappt over gezamenlijke spullen. Wel gelezen, geen reactie. En als ik bel, geen gehoor. Dus laat maar. Nu mag het van zijn kant komen.

Wat er bij schoonzus thuis nu gaande is, geen idee. Ook vanuit die hoek heb ik niets meer gehoord. Ik weet niet of ex daar nu is, of bij zijn ouders, of ergens anders.
Maakt me verder ook niet uit, ik vind het alleen erg irritant dat ik gewoon niks weet nu. :|

Oh en ik weet niet meer wie het zei, over live steunen als ik in de buurt woon: als je in de provincie Groningen woont (ikzelf richting Duitse grens), neem ik de uitnodiging graag aan! :redrose:

Even gauw: en jouw kinderen en vooral de oudste, geloven dat zomaar? En voor de rest geen probleem of verdriet?
Lekker alleen met mama op vakantie terwijl er een gezinsvakantie op de planning stond?

Superkids hoor.
Ik vraag me dit alles af omdat jij het alleen over jezelf hebt in bijna al je post's. Ik lees bijna niks over jullie kinderen
MonteCara schreef:
04-08-2017 00:12
Even gauw: en jouw kinderen en vooral de oudste, geloven dat zomaar? En voor de rest geen probleem of verdriet?
Lekker alleen met mama op vakantie terwijl er een gezinsvakantie op de planning stond?

Superkids hoor.
Ik vraag me dit alles af omdat jij het alleen over jezelf hebt in bijna al je post's. Ik lees bijna niks over jullie kinderen
TO had eerder geschreven dat de kinderen niet weten dat hun ouders gaan scheiden. TO wil dit samen met man gaan vertellen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
MonteCara schreef:
04-08-2017 00:12

Superkids hoor.
Haar kinderen zijn nog heel klein en weten nog nergens van. En mijn man heeft het altijd druk met zijn eigen bedrijf, mijn kinderen zouden het helemaal niet raar vinden als hij een keer niet mee op vakantie zou kunnen. Dus dat is ook helemaal niet vreemd.
Ik heb ook het gevoel dat de kinderen vooral op Max zijn aangewezen, dat de vader niet heel veel voor z'n rekening neemt.
Max, ik woon ook in het noorden, ik heb vakantie, dus als er iets is laat het me weten. Tot twee jaar geleden had ik een stacaravan in Sellingen, dat zou mooi dichtbij zijn geweest. Maar vanuit de stad is het oosten van Groningen ook heel goed te doen!
Maxisas87 schreef:

Mooi hoe zo'n forum kan werken. Kijk eens aan al 2 aanbiedingen. :thumbsup:
kylie_ schreef:
03-08-2017 22:30
Wees eerlijk en duidelijk tegen jouw 5-jarige. Hij weet dat er iets niet klopt, dat er iets gaande is. Nu gaat hij dingen zelf invullen, het valt hem op dat jij niet écht naar hem luistert, etc
Je doet echt heel goed je best. Heb bewondering voor hoe je je hoofd cool houdt. Je kan volgens mij prima tegen jouw kleuter zeggen dat papa niet meer van mama houdt en dat papa daarom ergens anders gaat wonen. Ik begrijp heel goed dat jij geen zin hebt om 'the messenger' te zijn, maar aan jouw ex heb je op dit moment helemaal niets.

Heel veel kracht en wijsheid :hug:
Echt niet doen. Je gaat een kind van pas vijf jaar toch niet vertellen dat papa, die er niet bij is, niet meer van mama houdt!
Als je al iets moet zeggen zonder dat hij erbij is, kies dan voor het "we zijn niet meer verliefd op elkaar". Je gaat zeker tegenover zulke jonge kinderen níet een van de ouders de schuld geven. Want dat is wat ze horen hè, papa houdt niet meer van mama en gaat weg. Oh en ook weg bij mij dus houdt ie vast ook niet meer van mij. Papa's schuld, en als je pech hebt betrek dat kind het nog op zichzelf ook, qua schuld.
Niet doen. Zelfs al is het waar, niet doen. Als ze ooit de waarheid moeten horen, komt dat vele jaren later wel.
Oh wat fijn om te lezen dat er sowieso al 2 mensen in de buurt wonen! Ik verwacht dat de echte klap gaat komen als ik terug ben van vakantie, dus dan zou af en toe wat afleidig in de vorm van een kopje thee wel fijn zijn. En even eruit kunnen gooien wat me dwarszit, bij iemand die ik niet eerst het hele verhaal opnieuw moet vertellen. Echt heel fijn, en daar ga ik indien nodig ook gebruik van maken hoor!

Hetzelfde geldt voor degene met juridisch advies: hartelijk dank! Mijn ouders hebben een 'vaste' advocaat, maar ik vind het prettig dat er hier ook iemand met verstand van zaken is.

Verder hebben de kinderen echt wel door dat er meer speelt, want ze zijn wel wat uit hun normale doen. De oudste maakt zo af en toe een opmerking terwijl ze bijvoorbeeld gewoon zit te spelen ("misschien vindt papa ons niet lief meer"), die ik dan weer ga ontkennen. Maar verder benoemt ze het niet echt.
De jongste daarentegen, die niet gepland (en door ex eigenlijk ook niet echt gewild) was, hangt juist best wel aan papa. En is erg gevoelig, dus die roept bij alles wat tegenzit (of als hij naar bed moet) dat ik weg moet en dat hij papa wil. :purple: Ik probeer om dat te zien als een uiting van frustratie en onmacht, maar het doet wel even pijn.
Vervolgens kruipt ie wel bij mij in bed en ligt ie de hele nacht tegen me aan te slapen, dat wel. Maar zo sneu dat hij zo graag papa "wil hebben" en die gewoon niks laat horen. :nope:

Hopelijk laat hij nog wel even iets horen voordat we op vakantie gaan. In elk geval voor de kinderen. :|
Knuffel Maxisas
Ach, je kinderen... Wat sneu ook Maxisas.
Zelf heb ik die van mij (ook heel klein toen) altijd verteld dat papa en mama blijer en leuker zijn als ze allebei hun eigen huis hebben, omdat ze het niet leuk vinden om ruzie met elkaar te maken, maar dat we allebei heel graag bij/met hen zijn. Ik heb ons uit elkaar gaan naar mijn idee daarmee losgekoppeld van welk gevoel dan ook dat mijn kinderen op zich zelf zouden kunnen betrekken.
En inderdaad, altijd ego aan de kant en positief blijven over je ex, ook al kost dat soms moeite.

Ik vind dat je het echt geweldig doet. En jammer dat je ex zich zo van zijn slapste kant laat zien en op geen enkel manier verantwoording pakt, zelfs niet richting jullie kinderen. Ik hoop oprecht dat je nog even iets hoort.
Wat verdrietig om te lezen dat oudste dat zegt , wat zal je dat pijn doen :hug:

Ik zou niet het houden van of ruzie maken benoemen. Ruzie maakten jullie denk ik niet zoals ik het heb begrepen dus dat is veel te vaag.
Een man en een vrouw die samen zijn zijn verliefd op elkaar en daarom samen. Dat onderscheidt de liefde van een man en een vrouw van de liefde van een vader en moeder voor hun kinderen.

Ik vind het bizar dat je behalve een appje van een broer helemaal niets van je schoonfamilie hoort. Je bent jaren onderdeel geweest van deze familie, waarom steunen ze je nu niet.

En ex blijven confronteren met zijn houding tav de kinderen. Hij hoort er voor ze te zijn nu.
-Red- schreef:
04-08-2017 08:04
Echt niet doen. Je gaat een kind van pas vijf jaar toch niet vertellen dat papa, die er niet bij is, niet meer van mama houdt!
Als je al iets moet zeggen zonder dat hij erbij is, kies dan voor het "we zijn niet meer verliefd op elkaar". Je gaat zeker tegenover zulke jonge kinderen níet een van de ouders de schuld geven. Want dat is wat ze horen hè, papa houdt niet meer van mama en gaat weg. Oh en ook weg bij mij dus houdt ie vast ook niet meer van mij. Papa's schuld, en als je pech hebt betrek dat kind het nog op zichzelf ook, qua schuld.
Niet doen. Zelfs al is het waar, niet doen. Als ze ooit de waarheid moeten horen, komt dat vele jaren later wel.
Dit inderdaad. Echt niet doen.
Nou dan breekt je hart toch als je kinderen dat soort dingen zeggen :( . Heb je ex ook laten weten dat zijn kinderen hem missen en naar hem vragen? Dat ze zich afvragen of papa hen nog wel lief vindt? Ik zou dat soort dingen gewoon tegen hem zeggen hoor! Hij moet weten wat hij aanricht.
Heel raar dat hij niet eens contact zoekt met de kinderen. Ook vervelend voor de kinderen. Hopelijk kun je een beetje afleiding vinden met de kids.
Only dead fish go with the flow
Wat ontzettend naar voor jou om te horen.
Ik woon in het noorden, dus ben eventueel ook beschikbaar al woon in niet in de buurt van de stad.
appelientjex schreef:
04-08-2017 09:22
Nou dan breekt je hart toch als je kinderen dat soort dingen zeggen :( . Heb je ex ook laten weten dat zijn kinderen hem missen en naar hem vragen? Dat ze zich afvragen of papa hen nog wel lief vindt? Ik zou dat soort dingen gewoon tegen hem zeggen hoor! Hij moet weten wat hij aanricht.

Eens. Ik zou (zonder verwijten te maken) aangeven dat de kinderen hem erg missen (zich afvragen of papa hen nog wel lief vindt) en hem heel graag zouden zien.
appelientjex schreef:
04-08-2017 09:22
Eens!
Schrijf hem een mail met daarin alles wat je wil bespreken voor de komende scheiding en zeker ook dat de kinderen hem missen.
Waarom een mail? Omdat het dan zwart op wit staat en hij niet kan ontkennen dat je er nooit iets over gezegd hebt.

En zodra mail verstuurd is appje sturen dat je een mail gestuurd hebt.

Het is heel erg dat het op die manier moet, maar ga je maar indekken. Anders ga je nog verwijten krijgen dat je hem hebt weggehouden bij de kinderen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Goed idee Hightower.

Sterkte MaxiSas.
Maxisas87 schreef:

Lieve lieve vrouw, wat een nachtmerrie.

Ik sla echt stijl achterover dat jouw ex en zijn zus zo egoïstisch en respectloos zijn en niet echt om de kinderen denken maar alleen aan hun lust.
En ik vind het wel ziek...echt heeeel ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven