Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Ik heb zin om een hele flauwe grap te maken, kan dat denk je Amarna?
appelientjex schreef:
03-08-2017 10:58
Precies. Ik vraag me ook af waarom het zo schadelijk is. Niet schadelijker dan Kluun die vreemdging toen zijn vrouw op sterven lag iig. Een rechter kijkt gewoon in hoeverre de vader of moeder voor de kinderen kan zorgen. Aangezien hij dat al die jaren gewoon heeft gedaan, zie ik niet in waarom hij dat ineens niet zou kunnen.
Helaas lijden er veel kinderen onder een vechtscheiding omdat de ouders zo kinderachtig zijn dat ze hun eigen emoties niet uit kunnen schakelen. Alles wat jouw ex JOUW heeft aangedaan, staat TOTAAL los van de omgang met de kinderen.
Nou ik heb in de situatie gezeten van Kluun zijn dochter behalve het vreemd gaan. En als mijn vader vreemd was gegaan op dat moment en ik dat had meegekregen had dat denk ik erg schadelijk voor mij geweest als kind.

Schadelijk genoeg om mij uit mijn gezin te halen? Nee natuurlijk niet. Maar dit zijn wel dingen waar je als ouder verstandig mee om moet gaan. Je vader die met je tante naar bed gaat, lijkt mij net wat lastiger mee om te gaan voor een kind dan vader en moeder die uit elkaar gaan omdat ze alleen maar ruzie maakten. En ik persoonlijk vind dat je een kind daarvoor moet afschermen totdat het de scheiding alleen al heeft verwerkt. En dan kan je altijd nog kijken of je het kind de waarheid gaat vertellen of dat überhaupt verstandig is enz enz. Maar dat zijn weer dingen die ik dus met een professioneel zou bespreken.
Ycjoo- schreef:
03-08-2017 11:23
TO,

Ik vroeg me af wat je tegen je kinderen hebt gezegd of gaat zeggen. Want hoe ouder ze worden. Ze komen er ooit achter. Maar misschien zijn ze nog te jong...
Ja ze zijn 3 en 5... iemand suggesties? Het zus-verhaal hoeft er niet in, en ik wil ook niet dat ze een hekel aan hun vader krijgen. Ik wil eigenlijk nog met ex om tafel, om ze samen iets te vertellen.
Maxisas87 schreef:
03-08-2017 12:31
Ja ze zijn 3 en 5... iemand suggesties? Het zus-verhaal hoeft er niet in, en ik wil ook niet dat ze een hekel aan hun vader krijgen. Ik wil eigenlijk nog met ex om tafel, om ze samen iets te vertellen.
3 en 5 is veel te jong om überhaupt over vreemdgaan te beginnen. Ik weet niet precies wat het beste is, gelukkig geen ervaring mee, maar ik zou het echt heel simpel houden. Dat papa en mama niet meer verliefd zijn of zo.
badmeester schreef:
03-08-2017 11:59
Ik heb zin om een hele flauwe grap te maken, kan dat denk je Amarna?
Wel als het over mij gaat, niet over TO.
Pappa en mamma willen liever ieder in hun eigen huis wonen in plaats van samen in één huis. Pappa en mamma maken anders te veel ruzie.

Dat zou ik zeggen.
Hamer, zoiets heb ik nu al gezegd ja. Dat we ruzie hadden gemaakt en daarom zijn we nu even bij opa en oma.
Het permanent beide ergens anders gaan wonen, daar had ik nog niet echt iets over genoemd.
Ik wil, lekker egoistisch misschien, niet degene zijn die het slechte nieuws brengt. Niet in mn eentje, want het is niet alleen mijn probleem.
Waarom egoistisch? Hij heeft immers het probleem veroorzaakt!
Dat je nog iets samen met hem kunt doen. Ik vind het knap, maar ik zou mijn man niet meer om me heen kunnen velen.
Ik weet dat het in het belang van de kinderen is, maar ik zou ronduit van hem huiveren van afschuw. En dan niet eens primair vanwege die relatie met zus, maar wel vanwege de koude onverschilligheid die hij naar jou toe laat zien!
Samen vertellen, lijkt mee heel hard nodig.
Jullie brengen samen een boodschap, niet jij alleen.
En dat moet zo snel mogelijk, want kinderen zijn ook niet gek - en gaan zelf wel dingen verzinnen. Vooral over hoe het hun schuld zou zijn.

ik zou proberen bepaalde dingen te ontwijken om te zeggen...
"we houden niet meer van elkaar" kan een kind vertalen naar: oh, houden van kan overgaan. Wat als ze niet meer van ons houden?
"we hebben teveel ruzie": kinderen maken continu ruzie....dat kunnen ze ook gaan koppelen.

Leg eerder de nadruk op het feit dat het niks met de kinderen te maken heeft.
Scheiden is iets wat alleen volwassenen doen - kinderen niet.
Ze hoeven ook niet te kiezen tussen jullie, mama blijft mama en papa blijft papa.

Sterkte!
Helemaal eens met Sar-kast.

Hou het inderdaad simpel en vooral heel duidelijk. Duidelijkheid met oog op dat het niet hun schuld is en dat vader en moeder allebei in hun leven blijven. Simpel de boodschap brengen: Mama en papa kunnen niet meer in hetzelfde huis wonen. En duidelijkheid over wat staat te gebeuren: Jullie blijven hier met mama wonen en papa gaat een ander huis zoeken (afhankelijk van hoe ex en jij dit stuk afspreken uiteraard). Mochten kinderen vragen waarom, zou je (denk ik) kunnen zeggen: we zijn niet meer verliefd op elkaar en daarom kunnen we niet meer bij elkaar wonen.

Correct me if i'm wrong, maar ik denk dat zoiets het beste werkt.
"we zijn niet meer verliefd op elkaar" is een hele goede.
Zo leg je niet direct een verband met 'houden van' wat de kinderen op zichzelf kunnen betrekken.
Zijn daar ook niet allerlei goede websites of instanties voor, met tips over hoe je scheidingen aan jonge kinderen uitlegt en wanneer etc? Ik ken ze niet, maar het lijkt me dat je vast ergens terecht kunt.
TO: volgens mij heb je heel veel geode adviezen hier gekregen en ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. De kinderen zou ik NIETS vertellen over de exacte toedracht. Alleen dat jullie uit elkaar gaan en samen veel van de kinderen houden en dat dit er niets mee te maken heeft.

Ik vond het overigens wel vriendelijk dat je een appje kreeg van je andere zwager. Laat hij toch blijken dat hij het heel rot vindt en stom dat hij het zelf ook niet eerder in de gaten had.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Maxisas87 schreef:
03-08-2017 09:30
Geen nieuws, wel een redelijke nachtrust. Dat is ook wat waard.

Vandaag geen echte grote acties in de planning, alleen alvast thuis kleding en spullen uitzoeken en inpakken voor de vakantie. Kinderen mogen wat speelgoed mee enz.

Ik las net de vraag waar mijn boosheid is. Ik weet het niet. Bij vlagen borrelt het op, in een mengeling van woede, verdriet en frustratie. Maar ik voel me vooral leeg en alleen. Focus ligt nu op de kinderen, die zorgen wel voor afleiding, gelukkig.

Maandag ga ik met de kinderen op vakantie, dus van tevoren nog even tijd voor wasjes, rustig inpakken en een beetje de reis plannen.
Sterkte. Jouw kids hadden zich, denk ik, al op de vakantie verheugd.
Geniet van elk moment met de kinderen.
Dat kan niemand van jou afpakken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
oudebaas schreef:
03-08-2017 10:30
Het meest schadelijk voor de kinderen is de enorme heisa die er wordt geschopt door volwassenen om hen heen.
Idd, vooral door sommige "volwassenen" hier op viva met hun trollhintpost.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jaja007 schreef:
03-08-2017 14:21
Idd, vooral door sommige "volwassenen" hier op viva met hun trollhintpost.

Ja joh, denk je dat de kinderen van TO dat ook lezen? :facepalm:
Blij dat je goed geslapen hebt, TO! :hug:
Even wat frustratie van me afschrijven als dat mag...
Ik erger me steeds meer aan de manier waarop ex nu reageert. Namelijk: NIET. Ik vraag dingen (over de kinderen samen vertellen, over het huis en wat spullen...) en hij reageert gewoon niet.
:frusty:

Ik heb overwogen om schoonouders te bellen, want voelde ineens de behoefte om gewoon even met ze te praten, omdat dit voor hen dus ook als een flinke klap komt. Maar heb het toch maar niet gedaan. Te vroeg, denk ik.

Pluspunt: sinds zondag 3 kilo afgevallen. :$ dat dan weer wel.

Ik wou dat mijn hoofd even op pauze kon. Gewoon kunnen luisteren als de kinderen iets vertellen ofzo, in plaats van tussen tig gedachten door mijn aandacht erbij moeten houden.
Bah.
Psycholoog wordt m ook pas na de vakantie, dus alles wordt nog even uitgesteld en dat voelt zo raar. Ik wil NU dingen doen, regelen, afspreken enz.
Ik ben bang dat het na mijn vakantie een stuk zwaarder gaat worden. :-[
Maxisas87 schreef:
03-08-2017 20:12
Ik erger me steeds meer aan de manier waarop ex nu reageert. Namelijk: NIET. Ik vraag dingen (over de kinderen samen vertellen, over het huis en wat spullen...) en hij reageert gewoon niet.

Ik heb overwogen om schoonouders te bellen, want voelde ineens de behoefte om gewoon even met ze te praten, omdat dit voor hen dus ook als een flinke klap komt. Maar heb het toch maar niet gedaan. Te vroeg, denk ik.

Ik wou dat mijn hoofd even op pauze kon. Gewoon kunnen luisteren als de kinderen iets vertellen ofzo, in plaats van tussen tig gedachten door mijn aandacht erbij moeten houden.
Bah.
Psycholoog wordt m ook pas na de vakantie, dus alles wordt nog even uitgesteld en dat voelt zo raar. Ik wil NU dingen doen, regelen, afspreken enz.
Neemt hij de telefoon niet op of app je hem?
Is het wel duidelijk dat HIJ het huis uit moet zijn na de vakantie?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jaa dat denk ik ook dat het zwaarder gaat worden. Vooral het geregel met je kinderen. Dat zal totaal niet vlekkeloos gaan.
Ik zal het gesprek met je kinderen ook simpel houden.
Maar ik ben bang dat je niet veel hoeft te rekenen op je exman. Hij doet zn best nu al niet voor de kinderen. En dat zou bij mij betekenen weinig contact. Hoog nodige, hoe moeilijk voor jou maar puur om je kinderen te beschermen. Dit verdienen ze niet dat hun vader laks is en nauwelijks om kijkt naar hun.

Blijft na dit alles de man van je schoon zus nog wel bij haar? Ben zeer benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen ook tussen je ex-man en haar.
Bam!!!!
Heel irritant wanneer ex niet wil reageren. Zijn hele gedrag kenmerkt zich door weinig te doen (behalve als het zijn zusje betreft), in te zien wat het te weeg heeft gebracht en mee te denken naar oplossingen. Zo raar, omdat je dit gedrag gewoon niet kan duiden...
Hij kan op z'n minst antwoorden dat hij er iig over na zal denken. Maar goed - jij kan niet in zijn hoofd denken en zijn gedrag kenmerkt zich al door respectloos te zijn naar jou toe.

Op z'n vroegst kun je de schoonouders morgen wel bellen denk ik. Kun je even polsen hoe het nieuws bij hen geland is en hoe het met ze gaat (zonder negatief te doen over de ex zelf). Misschien willen ze (nog) niet praten en hebben ze even ruimte nodig, maar dat zie je dan vanzelf wel. Je hebt altijd een redelijke verstandhouding met ze gehad als ik het goed begrijp.

Ondertussen ben ik stiekem heel benieuwd hoe het er in het huis van je ex schoonzus aan toe gaat. Niet dat dit jouw probleem is, maar ik ben benieuwd hoe jouw zwager er nu instaat en hoe jouw schoonouders ook t.o.v. haar staan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb even een paar dagen nodig gehad om dit topic helemaal door te lezen en bij elke pagina zakt mijn mond weer een stukje verder open.

Het is echt bewonderenswaardig hoe jij met deze klote situatie omgaat. :worship:

Heel veel :hug: :hug: :hug: :hug:
Als jij in de buurt woont zou ik je ook in real life een hoop steun willen bieden, maar heb geen idee of je behoefte hebt aan een vreemde, of wat ik voor je zou kunnen betekenen op dit moment :redrose:
Lampie1986 schreef:
03-08-2017 11:46
Ik heb de dag nadat mijn vader overleed in mijn armen de trein gepakt om uren verderop een test te maken waar mijn toekomst van af hing.
Geslaagd.

Iedereen doet dingen op een andere manier.
Sommige mensen leven niet enkel in hun gevoel.

Ik ken ook veel mensen die handelen uit gevoel en impulsen maar dat is sowieso nooit het beste.
Herkenning.
Mijn moeder is in september overleden. Ik zat naast haar bed toen ze overleed. Ik heb de periode daarna alleen maar gewerkt en mij op allerlei activiteiten gestort.
Mijn buurvrouw is verleden week overleden en er stond een rouwauto in de straat om haar op te halen.
Bij de aanblik van de rouwauto ben ik volledig ingestort.
De klap kwam duidelijk later.
Maxisas87 schreef:

Bah.

Wat vindt jouw man/ex ervan dat jij met jullie kinderen op vakantie gaat?

En wat vinden jullie kinderen ervan dat paps opeens niet meegaat op vakantie?
Maxisas87 schreef:

Bah.
Struisvogelpolitiek. Kop in het zand steken en als je het niet ziet, is het er niet. Denk dat je man daarmee bezig is.
Wat betreft je schoonouders: je kan ze best bellen lijkt me. En dan eerst peilen of ze erop zitten te wachten dat je belt. Je bent dan wel schoondochter, maar niet degene die het huwelijk heeft opgeblazen. Moet wel heel raar lopen, willen ze jou ineens iets gaan verwijten.

Weet je man dat hij na je vakantie weg moet zijn?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven