Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-08-2017 10:45
Reden: ivm trollhunten
94.59% gewijzigd
Ik wens je ondanks alles een fijne vakantie. Rust uit, denk na en geniet van de tijd met je kinderen.
Vraag over boosheid vind ik misplaatst. Het is nu standje overleven, ook omwille van de kinderen. Ga nou geen extra onrust creëren zou ik zeggen.

@ Maxisas87, ik las dat je contact hebt gehad met de ha en psych. Het lijkt me heel prettig voor je om het verwerkingsproces te laten begeleiden door een professional. Eerst op adem komen. Zorg goed voor jezelf tijdens de vakantie, lekker jezelf verwennen! :hug:
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Snarky schreef:
03-08-2017 09:38
Wasjes doen en reisjes plannen.
Wat kunnen sommige mensen toch goed prioriteiten stellen.
Petje af hoor.
Dit klinkt nogal cynisch.
TO heeft nogal wat op haar bordje gehad, heeft allerlei instanties ingeschakeld, kan op dit moment niet meer doen en is nu even aan rust toe.
Mag ze alsjeblieft!!!
Snarky schreef:
Petje af hoor.
Flikker op joh. TO heeft ook nog 2 kinderen en een vakantie voor de boeg met diezelfde 2 kinderen.
Wat wil je dat ze doet? Moet ze volledig in elkaar storten, onder de dekens kruipen en een week er niet onder vandaan komen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Snarky schreef:
03-08-2017 09:36
Als je vader het met je tante doet, zodat je grote kans hebt dat je broertje je oom is en je oom je vader?

Dan is dat een stabiele thuissituatie, omdat een grootse meeslepende verboden liefde nu eenmaal altijd boven alles gaat?

Ben benieuwd hoe de rechter daarover denkt.
Een rechter denkt daar helemaal niets over. Beide ouders hebben het gezag over hun kinderen, en het is in Nederland echt niet makkelijk om de andere ouder het gezag te laten ontnemen.
Mocht dit verhaal naar voren komen in de rechtbank, dan zal de rechter een onderzoek gelasten door de raad van de kinderbescherming, Eventueel legt de rechtbank een ondertoezichtstelling op, dan zal bureau jeugdzorg toezicht gaan houden in het belang van de kinderen.

Mocht het daadwerkelijk zo ver komen dat de kinderen 'zichtbaar lijden' onder het gedrag van een van de ouders, dan moet bureau jeugdzorg eerst een wijziging in de omgangsregeling gaan regelen met de rechtbank (of de andere ouder kan dit zelf aanvragen bij de rechtbank, maar als bureau jeugdzorg je verzoek niet steunt, dan gaat het niet lukken)

Pas als alle andere maatregelen van bureau jeugdzorg niet werken, kan je als ouder een verzoek tot eenhoofdig gezag bij de rechtbank aanvragen en met de steun van bureau jeugdzorg binnen die ondertoezichtstelling heb je dan grote kans dat dit toegewezen wordt. Maar dan ben je wel 4-5 jaar verder.....

In Nederland komt dit ongeveer 10 keer per jaar voor, dat een verzoek tot eenhoofdig gezag wordt toegewezen.

Jij denkt dat het zo gemakkelijk gaat Snarky?? Vergeet dat maar rustig... (en ja ik spreek uit ervaring, mijn ex-man is 5 jaar na de scheiding het ouderlijk gezag ontnomen door de rechtbank...)

Ik denk dat TO hele goede afspraken kan maken met haar ex, en dat is heel veel meer in het belang van de kinderen dan een ondertoezichtstelling en alles wat daar bij komt kijken.
Tickel schreef:
03-08-2017 09:54
Flikker op joh. TO heeft ook nog 2 kinderen en een vakantie voor de boeg met diezelfde 2 kinderen.
Wat wil je dat ze doet? Moet ze volledig in elkaar storten, onder de dekens kruipen en een week er niet onder vandaan komen?
nee dat kan ook niet, want dan is het allemaal veel te dramatisch
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind dat je het erg goed doet, TO. En je kunt zelf wel bepalen hoe je hier emotioneel mee om wilt gaan. Het is verstandig om waar nodig hulp in te schakelen. Je maakt veel mee in korte tijd. Ik begrijp je prioriteiten naar de kinderen, maar vergeet jezelf en je eigen verwerkingsproces alsjeblieft niet! Dat is tevens de basis voor je kinderen. Succes met pakken voor de vakantie. Wees lief voor jezelf!
Only dead fish go with the flow
Tickel schreef:
03-08-2017 09:54
Het is wel een feit dat ze het toch kàn allemaal voor de vakantie. Ik ken geen ander persoon die, in zelfs minder moeilijke situatie, aan dit soort zaken zou denken, zelfs als het voor de kids is. En dat allemaal al na 2 dagen :rolling:
strandmeisje schreef:
03-08-2017 10:10
Een rechter denkt daar helemaal niets over. Beide ouders hebben het gezag over hun kinderen, en het is in Nederland echt niet makkelijk om de andere ouder het gezag te laten ontnemen.
Precies. Men denkt altijd dat een rechter net zo in termen als viesbah denkt als de gemiddelde vivagoegemeentebewoner.
Daar komt bij, hoe schadelijk is dit nou helemaal voor de kinderen. Het is gek en ongemakkelijk en anders dan anders maar schadelijk? Mwoah, weet ik niet.
.
Dat jij ze niet kent, wil niet zeggen dat ze niet bestaan. De vakantie was al gepland, nu vult TO dit anders in. Ondertussen heeft ze van alles geregeld en is het wachten tot ze daarmee verder kan. Daarnaast blijft ze bewust in Nederland, zodat ze nog zaken kan regelen of bijsturen indien nodig. Daarnaast kan ze zo weer naar huis als de vakantie toch niet zo'n goed idee blijkt bijvoorbeeld. Ook kunnen haar ouders makkelijker bijspringen.

Ieder mens is anders, TO wist onbewust al veel langer dat er van alles niet klopte en dat het huwelijk niet zo veel meer voorstelde. Daarnaast is het vakantietijd en moet TO dus ook wat langer wachten om zaken te regelen. Ze kan nu energie opdoen die ze straks nog hard nodig kan hebben. Even afstand van de situatie is zo gek nog niet.
Dahlia74 schreef:
03-08-2017 10:23
Dat jij ze niet kent, wil niet zeggen dat ze niet bestaan. De vakantie was al gepland, nu vult TO dit anders in. Ondertussen heeft ze van alles geregeld en is het wachten tot ze daarmee verder kan. Daarnaast blijft ze bewust in Nederland, zodat ze nog zaken kan regelen of bijsturen indien nodig. Daarnaast kan ze zo weer naar huis als de vakantie toch niet zo'n goed idee blijkt bijvoorbeeld. Ook kunnen haar ouders makkelijker bijspringen.

Ieder mens is anders, TO wist onbewust al veel langer dat er van alles niet klopte en dat het huwelijk niet zo veel meer voorstelde. Daarnaast is het vakantietijd en moet TO dus ook wat langer wachten om zaken te regelen. Ze kan nu energie opdoen die ze straks nog hard nodig kan hebben. Even afstand van de situatie is zo gek nog niet.
Dat betwist ik ook niet, sta alleen verbaasd van haar 'kunnen'. Goed voor haar dat ze dit kan, het is toch zo dat 95% van de mensen dit niet zou kunnen den ik!
anoniem_339815 wijzigde dit bericht op 03-08-2017 10:31
0.05% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
03-08-2017 10:17
Precies. Men denkt altijd dat een rechter net zo in termen als viesbah denkt als de gemiddelde vivagoegemeentebewoner.
Daar komt bij, hoe schadelijk is dit nou helemaal voor de kinderen. Het is gek en ongemakkelijk en anders dan anders maar schadelijk? Mwoah, weet ik niet.
Het meest schadelijk voor de kinderen is de enorme heisa die er wordt geschopt door volwassenen om hen heen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
03-08-2017 10:30
Het meest schadelijk voor de kinderen is de enorme heisa die er wordt geschopt door volwassenen om hen heen.
Amen to that.
.
Snarky schreef:
Petje af hoor.
Juist dan! Als alles om je heen in elkaar klapt, schiet je in een overlevingsstand. TO heeft kleine kinderen voor wie ze zich heel verantwoordelijk voelt en voor wiens ogen ze niet in elkaar wil storten.

Je doet het heel goed TO. De vakantie alleen zal wel even wennen zijn, maar ook dat kun je! Ik hoop dat je er een beetje van kunt genieten ondanks alles.
Jalapenos schreef:
03-08-2017 10:16
Het is wel een feit dat ze het toch kàn allemaal voor de vakantie. Ik ken geen ander persoon die, in zelfs minder moeilijke situatie, aan dit soort zaken zou denken, zelfs als het voor de kids is. En dat allemaal al na 2 dagen :rolling:
TO is niet alleen, ze heeft haar ouders die haar kunnen steunen en langs kunnen komen als het op vakantie niet lekker gaat.
En dat jij die personen niet kent, wil niet zeggen dat ze niet bestaan.

Heel vaak komt de echte klap later, na al het geregel en als de rust weder is gekeerd.
Jalapenos schreef:
Want alle mensen zijn psychisch en emotionaal 100% identiek?

Er zijn mensen die juist enorm sterk worden in moeilijke situaties. TO is er daar eentje van.
Jalapenos schreef:
03-08-2017 10:30
Dat betwist ik ook niet, sta alleen verbaasd van haar 'kunnen'. Goed voor haar dat ze dit kan, het is toch zo dat 95% van de mensen dit niet zou kunnen den ik!
Wacht maar tot je zelf in een dergelijke situatie komt. Misschien laat jij jezelf nog versteld staan door je eigen handelen op dat moment.
Jalapenos schreef:
Wat een onzin dit. Heel goed dat ze in het belang van kinderen denkt, die hebben meer baat bij een vakantie en een leven dat min of meer gewoon doorgaat, dan bij een boze moeder die in elkaar gestort is. Bovendien geeft het TO afleiding. Je kan niet oordelen over andermans gevoelens.
Rooss4.0 schreef:
03-08-2017 10:17
Precies. Ik vraag me ook af waarom het zo schadelijk is. Niet schadelijker dan Kluun die vreemdging toen zijn vrouw op sterven lag iig. Een rechter kijkt gewoon in hoeverre de vader of moeder voor de kinderen kan zorgen. Aangezien hij dat al die jaren gewoon heeft gedaan, zie ik niet in waarom hij dat ineens niet zou kunnen.
Helaas lijden er veel kinderen onder een vechtscheiding omdat de ouders zo kinderachtig zijn dat ze hun eigen emoties niet uit kunnen schakelen. Alles wat jouw ex JOUW heeft aangedaan, staat TOTAAL los van de omgang met de kinderen.
appelientjex wijzigde dit bericht op 03-08-2017 11:01
Reden: E
30.47% gewijzigd
Maxisas, wat een afschuwelijke gebeurtenis. Soms is de realiteit gekker dan fictie.
Fijn dat je bij je ouders terecht kunt. Er even uit met de kinderen is inderdaad wel een goed idee. Je 'eigen' omgeving is eigenlijk al bezoedeld door ex en zijn zus. Wat respectloos ook, gadverdamme. Ook die onverschillige houding van hem, kan mij voorstellen dat je vingers jeuken. De boel op een rijtje zetten in een neutrale omgeving is een goed plan.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst!
sueann schreef:
02-08-2017 22:35
Komaan, toen ze overdag ging slapen, ging hij haar in slaap knuffelen = erbij in bed. Is dat iets sexloos? De hele familie was er lacherig over, iedereen weet daar dat het niet in de haak is en waarschijnlijk weten ze een boel details.

Sommige dingen zijn dusdanig dat je het amper KAN geloven. Dat broer en zus een innige band hebben wil niet zeggen dat de ouders maar meteen dachten dat het iets seksueels was. Daar wil je ergens ook gewoon niet aan als ouder.

Oh en je vorige post waarin je mijn quote gebruikte: ik denk wel dat nu het uitkomt er iets van schaamte zit. Waarom wilde hij anders zo nodig voorkomen dat TO de toedracht van de scheiding uit de doeken zou doen. Denk alleen dat hij alles voor zichzelf aan het rechtvaardigen is onder het mom: ik kan mijn gevoelens niet helpen. En het gaat om heel veel meer dan dat...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
TO,

Ik vroeg me af wat je tegen je kinderen hebt gezegd of gaat zeggen. Want hoe ouder ze worden. Ze komen er ooit achter. Maar misschien zijn ze nog te jong...
Bam!!!!
Jalapenos schreef:
Ik heb de dag nadat mijn vader overleed in mijn armen de trein gepakt om uren verderop een test te maken waar mijn toekomst van af hing.
Geslaagd.

Iedereen doet dingen op een andere manier.
Sommige mensen leven niet enkel in hun gevoel.

Ik ken ook veel mensen die handelen uit gevoel en impulsen maar dat is sowieso nooit het beste.
Lampie1986 schreef:
03-08-2017 11:46
Ik heb de dag nadat mijn vader overleed in mijn armen de trein gepakt om uren verderop een test te maken waar mijn toekomst van af hing.
Geslaagd.

Iedereen doet dingen op een andere manier.
Sommige mensen leven niet enkel in hun gevoel.

Ik ken ook veel mensen die handelen uit gevoel en impulsen maar dat is sowieso nooit het beste.
Mijn echtgenoot is 2x heel ernstig ziek geweest. 2x werd ons verteld dat er weinig hoop meer was. Nooit ben ik sterker geweest dan op die momenten. Zijn broers en mijn familie gebeld, samen met man de zakelijke kant en de uitvaart besproken, muziek uitgezocht enz. enz.
Gelukkig is hij beide keren hersteld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven