Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
zaterdag 5 augustus 2017 om 10:20
Ach neeee... wat lees ik nou, wat verdrietig Duufje
. Ik had net nog een PB teruggestuurd en was nog voor je aan het duimen en dan lees ik nu dit, sorry.
Oh ik snap dat je helemaal kapot bent van verdriet/angst/niet weten hoe verder te moeten/gaan. Wat oneerlijk zeg. Pff, hoe kan het nou. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, had zo anders gehoopt voor jullie en jullie hebben het meer dan wie ook verdiend.
Jullie moeten gewoon tot die stap van een terugplaatsing komen maar nu lukt het elke keer maar niet
.
@Zizo: Ik snap dat je er ook even helemaal doorheen zit. Afgelopen poging was natuurlijk een drama voor jullie. Met die ziekenhuisopname, niet normaal. Toch weet ik dat elke poging wel heel anders kan zijn. Ik snap dat je dan uiteindelijk DD overweegt.
Misschien moet je het even allemaal laten bezinken, rust nemen, tijd nemen en weer een keer verder gaan als je eraan toe bent.
Bedankt meiden voor jullie lieve reacties. We hebben gisteren inderdaad een goede uitslag gekregen: geen Down of Turner. We zijn een beetje verbaasd maar ook blij. Maar dan baal ik weer dat ik blij ben want er kan nog van alles anders uit komen natuurlijk...

Oh ik snap dat je helemaal kapot bent van verdriet/angst/niet weten hoe verder te moeten/gaan. Wat oneerlijk zeg. Pff, hoe kan het nou. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, had zo anders gehoopt voor jullie en jullie hebben het meer dan wie ook verdiend.
Jullie moeten gewoon tot die stap van een terugplaatsing komen maar nu lukt het elke keer maar niet

@Zizo: Ik snap dat je er ook even helemaal doorheen zit. Afgelopen poging was natuurlijk een drama voor jullie. Met die ziekenhuisopname, niet normaal. Toch weet ik dat elke poging wel heel anders kan zijn. Ik snap dat je dan uiteindelijk DD overweegt.
Misschien moet je het even allemaal laten bezinken, rust nemen, tijd nemen en weer een keer verder gaan als je eraan toe bent.
Bedankt meiden voor jullie lieve reacties. We hebben gisteren inderdaad een goede uitslag gekregen: geen Down of Turner. We zijn een beetje verbaasd maar ook blij. Maar dan baal ik weer dat ik blij ben want er kan nog van alles anders uit komen natuurlijk...

zaterdag 5 augustus 2017 om 11:20
zaterdag 5 augustus 2017 om 11:24
zaterdag 5 augustus 2017 om 11:30
Oh Duufje nee wat erg!
wat zal je kapot zijn nu. Ik snap dat het erg lastig is om positief te blijven ( in reactie nog op je vorige posts). Ik hoop dat ze met een plan (kunnen) komen
En anders? Sta je überhaupt open voor eicel- en/of zaaddonatie? Of wil je daar totaal niet aan denken (nog)? ( sorry dan!)

En anders? Sta je überhaupt open voor eicel- en/of zaaddonatie? Of wil je daar totaal niet aan denken (nog)? ( sorry dan!)
zaterdag 5 augustus 2017 om 11:40
Duufje: als het goed is zit er een PB in je postvak. Ik weet niet of je dit goed ontvangt met de huidige interface van het forum. Zo niet, laat me het dan even weten. Nogmaals een enorm dikke knuffel...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

zaterdag 5 augustus 2017 om 11:46
Lieve Duufje, ik heb hier geen woorden voor. Ik vind het intens verdrietig voor jullie.
Zizo ook voor jou. Wat ontzettend zwaar is het traject tot op heden voor je geweest. En dan zo'n uitkomst.
En lieve Flip ook voor jou een dikke knuffel.
Sorry voor degenen die ik vergeet of niet noem. Ik lees een beetje half mee op het moment.
Ik raak er met momenten helemaal ondersteboven van. Van al dat moeilijke nieuws hier. Wat een ontzettende lijdensweg is dit traject. Voor sommigen lijkt het dan ondanks de moeilijkheden van het traject redelijk vlot te lukken. En wat anderen allemaal moeten doorstaan vind ik zo verschrikkelijk.
Zizo ook voor jou. Wat ontzettend zwaar is het traject tot op heden voor je geweest. En dan zo'n uitkomst.
En lieve Flip ook voor jou een dikke knuffel.
Sorry voor degenen die ik vergeet of niet noem. Ik lees een beetje half mee op het moment.
Ik raak er met momenten helemaal ondersteboven van. Van al dat moeilijke nieuws hier. Wat een ontzettende lijdensweg is dit traject. Voor sommigen lijkt het dan ondanks de moeilijkheden van het traject redelijk vlot te lukken. En wat anderen allemaal moeten doorstaan vind ik zo verschrikkelijk.

zaterdag 5 augustus 2017 om 11:51
zaterdag 5 augustus 2017 om 12:06
Wat is het deze ronde toch een slagveld! Vreselijk!
Even een vraag die niet geheel ontopic is. Ik overweeg er een nieuw topic over, maar misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb een Braun thermoscan oorthermometer. Als ik hiermee meet, krijg ik soms wisselende resultaten. Linker en rechteroor schelen soms wel 0,3 graden Celsius. Ik heb daarom een 15-jaar oude digitale thermometer gepakt. Rectaal meet deze 37,6 terwijl mijn oorthermometer 38,1 meet. Wat moet ik nu vertrouwen? Ik snap er niets meer van.

Even een vraag die niet geheel ontopic is. Ik overweeg er een nieuw topic over, maar misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb een Braun thermoscan oorthermometer. Als ik hiermee meet, krijg ik soms wisselende resultaten. Linker en rechteroor schelen soms wel 0,3 graden Celsius. Ik heb daarom een 15-jaar oude digitale thermometer gepakt. Rectaal meet deze 37,6 terwijl mijn oorthermometer 38,1 meet. Wat moet ik nu vertrouwen? Ik snap er niets meer van.

zaterdag 5 augustus 2017 om 12:44
Oh Duufje wat ontzettend verdrietig dat er geen embryo's zijn ontstaan..... alle woorden die ik kan bedenken schieten te kort voor weer zo'n teleurstelling. Had zo voor je/ jullie gehoopt op een mooie terugplaatsing en zwangerschap.
Heel veel sterkte samen om dit verdriet samen te verwerken.
Zizo bij mijn weten is rectaal je temperatuur meten altijd het meest betrouwbaar.
Heel veel sterkte samen om dit verdriet samen te verwerken.

Zizo bij mijn weten is rectaal je temperatuur meten altijd het meest betrouwbaar.
zaterdag 5 augustus 2017 om 12:47
Dank je wel mevrouw Stippel. Ik snap dat je wat teneergeslagen wordt van de verhalen hier de laatste tijd. Want het is idd een redelijk slagveld hier de afgelopen weken. Maar onthoud dat ook een heel stel vrouwen gewoon van ivf 1 de eerste terugplaatsing zwanger worden. Over 2 weken begint het avontuur 2.0 voor jullie ook. Succes met aftellen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 14:59
Duufje, wat een ontzettend klote nieuws... Echt ontzettend verdrietig... ik kan me voorstellen dat jullie er al wel over na gedacht hebben dat als er weer geen bevruchtingen zouden zijn. Misschien kan eicelactivatie jullie wel helpen en er zijn ongetwijfeld nog meer dingen die ze kunnen doen. Dit is wel een ontzettende teleurstelling zeg... Sterkte de komende dagen...
Selin, als er min 1 eicel gevonden wordt met een punctie, kost je dat een poging.
Weija, heel veel plezier morgen met het ophalen van de embryo. Net als de afgelopen tp, vind ik dat deze gewoon moet blijven plakken! Ik denk aan je meid.
Mevrouw Stippel, het is inderdaad wel een week met veel slecht nieuws... wanneer mogen jullie starten? Ik hoop zo dat het bij jullie allemaal goed gaat komen!
Selin, als er min 1 eicel gevonden wordt met een punctie, kost je dat een poging.
Weija, heel veel plezier morgen met het ophalen van de embryo. Net als de afgelopen tp, vind ik dat deze gewoon moet blijven plakken! Ik denk aan je meid.
Mevrouw Stippel, het is inderdaad wel een week met veel slecht nieuws... wanneer mogen jullie starten? Ik hoop zo dat het bij jullie allemaal goed gaat komen!
zaterdag 5 augustus 2017 om 15:35
Duufje, wat ontzettend verdrietig zeg. Er zijn echt geen woorden voor en iedereen had het je zo gegund.
Mocht je je op het buitenland gaan oriënteren, kijk dan ook eens bij Gent. Daar hebben ze MOAT en AOA, iets wat kan helpen bij bevruchten en doordelen geloof ik. En Dusseldorf heeft natuurlijk het calciumbadje en picsi. Hoe dan ook, voor nu heel veel sterkte. Ik snap dat je er even helemaal doorheen zit en het weer mama mogen worden verder weg lijkt dan ooit.
Mocht je je op het buitenland gaan oriënteren, kijk dan ook eens bij Gent. Daar hebben ze MOAT en AOA, iets wat kan helpen bij bevruchten en doordelen geloof ik. En Dusseldorf heeft natuurlijk het calciumbadje en picsi. Hoe dan ook, voor nu heel veel sterkte. Ik snap dat je er even helemaal doorheen zit en het weer mama mogen worden verder weg lijkt dan ooit.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:04
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:08
Wat zijn jullie lief... Bedankt.
Ik weet nog niet hoe we verder gaan. Eerst dit maar laten bezinken en weer in gesprek met onze fertiliteitsarts. Ik denk dat we wel gaan overstappen naar Düsseldorf. Terwijl ik aan de andere kant ook heel erg vind dat je je er soms ook maar bij moet neerleggen dat iets misschien wel gewoon niet gaat gebeuren en niet tot in den treure alle strohalmen moet proberen te grijpen. Misschien moeten we ook wel gaan nadenken over adoptie (ook niet eenvoudig vanwege onze leeftijd, bovendien was dat tot nu toe eigenlijk geen optie voor mij) of pleegzorg.
Voor nu is het echt nog te vers om daar al over te denken en word ik letterlijk misselijk van het idee dat wij misschien wel die uitzondering zijn die aan het einde van het traject met lege handen staan.
Baggal, ik heb je pb gelezen, ben erdoor geroerd, vind het echt heel bijzonder. X
Chevrolet, ik heb elders gelezen dat jij wel heel fijn nieuws heb. Durf het alsjeblieft wel hier te melden, dat geeft alleen maar hoop. Van al die triestigheid wordt niemand beter... Heel erg ontzettend gemeend; van harte!
Ik weet nog niet hoe we verder gaan. Eerst dit maar laten bezinken en weer in gesprek met onze fertiliteitsarts. Ik denk dat we wel gaan overstappen naar Düsseldorf. Terwijl ik aan de andere kant ook heel erg vind dat je je er soms ook maar bij moet neerleggen dat iets misschien wel gewoon niet gaat gebeuren en niet tot in den treure alle strohalmen moet proberen te grijpen. Misschien moeten we ook wel gaan nadenken over adoptie (ook niet eenvoudig vanwege onze leeftijd, bovendien was dat tot nu toe eigenlijk geen optie voor mij) of pleegzorg.
Voor nu is het echt nog te vers om daar al over te denken en word ik letterlijk misselijk van het idee dat wij misschien wel die uitzondering zijn die aan het einde van het traject met lege handen staan.
Baggal, ik heb je pb gelezen, ben erdoor geroerd, vind het echt heel bijzonder. X
Chevrolet, ik heb elders gelezen dat jij wel heel fijn nieuws heb. Durf het alsjeblieft wel hier te melden, dat geeft alleen maar hoop. Van al die triestigheid wordt niemand beter... Heel erg ontzettend gemeend; van harte!

zaterdag 5 augustus 2017 om 19:21
@duufje, lief dat je ondanks je eigen situatie toch ook nog een berichtje voor mij hebt. Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen, ook om jullie situatie. Het is gewoon een kl*te traject en uiteindelijk weet je gewoon niet wat de uitkomst zal zijn en dat is heel vervelend en soms ook wel beangstigend. Ik hoop dat jullie voor je zelf een goede beslissing kunnen maken in het vervolg traject. Misschien zijn er nog andere opties binnen het ziekenhuis. nogmaals een dikke knuffel

zaterdag 5 augustus 2017 om 19:35
Zeg dat Chevrolet! Kl#te is idd een omschrijving...
Ik heb de MMM vaak aanbeden om het moois dat het kan geven, maar op dagen als deze vervloek ik het ook en vind ik het allemaal enorm oneerlijk Duufje! Niet dat jij daarmee geholpen bent, maar Grrrr!!
Diamond: erg benieuwd wanneer je gaat testen. Hoop dat je het roer kan omgooien en dat er straks iets van een positief geluid komt. En daarna Dazzle en Fruity...
Ik heb de MMM vaak aanbeden om het moois dat het kan geven, maar op dagen als deze vervloek ik het ook en vind ik het allemaal enorm oneerlijk Duufje! Niet dat jij daarmee geholpen bent, maar Grrrr!!
Diamond: erg benieuwd wanneer je gaat testen. Hoop dat je het roer kan omgooien en dat er straks iets van een positief geluid komt. En daarna Dazzle en Fruity...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 5 augustus 2017 om 20:08