Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
vrijdag 4 augustus 2017 om 13:44
Duufje ik snap dat je hoop hebt omdat je nog niet gebeld bent. Ik hoop echt op een goede uitslag morgen. Jullie hebben je portie ellende voor meer dan genoeg gehad. Het is je zo gegund dat het nu goed gaat.
Baggal je hebt het nog steeds rustig op je werk. Tsja, dat is natuurlijk niet zo leuk. Als het lekker druk is, gaat de tijd ook veel sneller en heb ik een beter gevoel.
Ik las in het andere topic dat je baby op vier pond geschat wordt. Misschien een gekke ingeving van mij, maar heb je ook de Nederlandse curves opgezocht? Een van mijn beste vriendinnen woont in Frankrijk met een Fransman. Zij kreeg ook steeds te horen dat haar baby veel te groot was. Het blijkt dat de Franse curve afwijkt van de Nederlandse. Niet zo vreemd, want Fransen zijn vaak kleiner dan Nederlanders. Geen idee of dit ook voor UK geldt, maar ik wilde het toch even genoemd hebben.
Rucio hoeveel follikels zijn er in totaal gemeten? Als die ene al 22 is, laten ze die misschien wel schieten zodat de anderen groter kunnen worden en je een grotere opbrengst hebt. Spannend dit he.
Hier gaat het nog niet zo goed. Nog steeds moeite met lopen en zi vanwege de buikpijn. Ook ben ik heel erg moe. Op dit moment vloei ik ook behoorlijk. Ik heb vanochtend utro ingebracht, maar ik denk dat ik daar nu op eigen houtje mee stop. Het vloeit er net zo hard weer uit. En die test was gisteren wit.
Ik merk wel dat dit hele gebeuren er emotioneel inhakt. Heb ik weken zitten spuiten voor niks. Zelfs door dit alles een operatie gehad. Geen cryo's. Lichamelijk erg zwaar allemaal en nu kan het feest weer opnieuw beginnen. En de vraag is of ik überhaupt opnieuw mag beginnen door het eierstokgebeuren. Anders houdt de kinderwens hier nu op. Bovendien had ik weinig follikels en slechts 1 bevruchtte eicel, dus zou ik een hogere dosis Menopur moeten hebben, met dus meer kans op eierstokgezeur. Jullie horen het al, ik zie het even niet meer zo rooskleurig.
Baggal je hebt het nog steeds rustig op je werk. Tsja, dat is natuurlijk niet zo leuk. Als het lekker druk is, gaat de tijd ook veel sneller en heb ik een beter gevoel.
Ik las in het andere topic dat je baby op vier pond geschat wordt. Misschien een gekke ingeving van mij, maar heb je ook de Nederlandse curves opgezocht? Een van mijn beste vriendinnen woont in Frankrijk met een Fransman. Zij kreeg ook steeds te horen dat haar baby veel te groot was. Het blijkt dat de Franse curve afwijkt van de Nederlandse. Niet zo vreemd, want Fransen zijn vaak kleiner dan Nederlanders. Geen idee of dit ook voor UK geldt, maar ik wilde het toch even genoemd hebben.
Rucio hoeveel follikels zijn er in totaal gemeten? Als die ene al 22 is, laten ze die misschien wel schieten zodat de anderen groter kunnen worden en je een grotere opbrengst hebt. Spannend dit he.
Hier gaat het nog niet zo goed. Nog steeds moeite met lopen en zi vanwege de buikpijn. Ook ben ik heel erg moe. Op dit moment vloei ik ook behoorlijk. Ik heb vanochtend utro ingebracht, maar ik denk dat ik daar nu op eigen houtje mee stop. Het vloeit er net zo hard weer uit. En die test was gisteren wit.
Ik merk wel dat dit hele gebeuren er emotioneel inhakt. Heb ik weken zitten spuiten voor niks. Zelfs door dit alles een operatie gehad. Geen cryo's. Lichamelijk erg zwaar allemaal en nu kan het feest weer opnieuw beginnen. En de vraag is of ik überhaupt opnieuw mag beginnen door het eierstokgebeuren. Anders houdt de kinderwens hier nu op. Bovendien had ik weinig follikels en slechts 1 bevruchtte eicel, dus zou ik een hogere dosis Menopur moeten hebben, met dus meer kans op eierstokgezeur. Jullie horen het al, ik zie het even niet meer zo rooskleurig.
vrijdag 4 augustus 2017 om 13:58
Zizo: Ze was zaterdag 1.725 KG en zou op 40 weken rond de 9 pond zijn en dat is flink (zat in mijn eigen hoofd weer met KG vs. ponden) ook voor de Nederlandse maatstaven. Vandaar - sorry voor mijn warrige post in het vervolgtopic.Zizo schreef: ↑04-08-2017 13:44
Ik las in het andere topic dat je baby op vier pond geschat wordt. Misschien een gekke ingeving van mij, maar heb je ook de Nederlandse curves opgezocht?
Het voelt heel verdrietig als zo'n poging op helemaal niets uitloopt. Je hebt er zo ontzettend veel voor gelaten en gedaan - en dat maakt dit proces ook zo slopend. Als jij niet meer mag stimuleren, zou je kunnen kijken naar natural cycle IVF. Als ik mij niet vergis doet het ziekenhuis in Groningen dit en worden 6 pogingen vergoed door de NL zorgverzekeraar. Als je idd zoveel bloed en je testen blijven wit dan kan ik mij voorstellen dat je ook geen zin meer hebt in die vieze utro ballen. Bah - wat kak! Dikke knuffel en hou moed.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 4 augustus 2017 om 14:00
Ach lieve Zizo, dikke knuffel voor jou. Wat een rotsituatie! Klinkt echt alsof alle moeite voor niks is geweest. Was dit je eerste poging?Zizo schreef: ↑04-08-2017 13:44Duufje ik snap dat je hoop hebt omdat je nog niet gebeld bent. Ik hoop echt op een goede uitslag morgen. Jullie hebben je portie ellende voor meer dan genoeg gehad. Het is je zo gegund dat het nu goed gaat.
In totaal waren er nu nog 8 follikels maar aan 1 kant zaten ze erg dicht bij elkaar dus hopelijk zat er nog 1 verstopt. De rest was rond de 14, 15, 16, 17 mm. Eigenlijk mag ik daar ook niet over klagen, zeker als ik jouw verhaal dan lees. Heel veel sterkte.

vrijdag 4 augustus 2017 om 14:58
Zizo, wat naar dat je al zoveel vloeit en dan ook nog de utro in moet brengen. Misschien kun je nog even telefonisch overleggen met de kliniek. Ik weet niet of je bij een nieuwe IVF poging net zo veel kans hebt op een ovariumtorsi als nu of dat de kans hoger is. Dat kunnen ze je vast in het ziekenhuis wel vertellen. Dat ze eerst jouw eierstokken helemaal tot rust willen laten komen, vind ik wel heel logisch. Ik weet het allemaal niet meer uit mijn hoofd, maar hoeveel eicellen en follikels had je? Wat baggal zegt over IVF in eigen cyclus, dat is uiteraard minder risicovoller. Ik dacht dat je dan per gewone IVF 6 puncties in eigen cyclus mag hebben. Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen. 6 follikels per IVF behandeling zou je toch gemiddeld genomen moeten kunnen krijgen. Voor nu eerst maar eens herstellen, want die eierstok mag ook echt even bijkomen.
Duuf, ik kan me niet voorstellen dat als jullie geen bevruchtingen zouden hebben, dat ze jullie dan pas morgenochtend gaan bellen, terwijl ze dat al lang weten. Dus ja, er is minimaal 1 bevruchting. Ik ga voor 1 topper als verse TP en dan heb je er nog min 1 als cryo, meer mag natuurlijk altijd! En ja, het is verdorie echt een keer jullie tijd!
Rucio, klinkt voor nu als een mooie score! Nog een paar dagen geduld.
Baggal, klinkt als een flinke dame!
Boulu, ik hoop dat ze ondertussen gebeld hebben met de uitslag. Verder weet ik je eigenlijk niet zoveel te zeggen behalve een dikke knuffel geven...
Duuf, ik kan me niet voorstellen dat als jullie geen bevruchtingen zouden hebben, dat ze jullie dan pas morgenochtend gaan bellen, terwijl ze dat al lang weten. Dus ja, er is minimaal 1 bevruchting. Ik ga voor 1 topper als verse TP en dan heb je er nog min 1 als cryo, meer mag natuurlijk altijd! En ja, het is verdorie echt een keer jullie tijd!
Rucio, klinkt voor nu als een mooie score! Nog een paar dagen geduld.
Baggal, klinkt als een flinke dame!
Boulu, ik hoop dat ze ondertussen gebeld hebben met de uitslag. Verder weet ik je eigenlijk niet zoveel te zeggen behalve een dikke knuffel geven...
vrijdag 4 augustus 2017 om 15:01
Baggal dankjewel. Negen pond is idd een flinke baby. Ik ben benieuwd wat uit de suikertest komt.
Ik ben al onder behandeling in Groningen. Ik kwam niet in aanmerking voor icsi in de natuurlijke cyclus omdat mijn cyclus te lang is. Maar misschien word dit door de omstandigheden wel heroverwogen.
Rucio acht follikels is erg mooi. Als ze nog een beetje groeien, levert dat vast een aantal mooie eitjes op.
Ik heb zes mislukte iui's gehad en nu dus de eerste icsi mislukt. Omdat ik geen cryo's heb, moet ik naar poging twee.
Ik hoopte dat dit zou lukken. We hadden weinig bevruchtingen. Iets in mij zei dat dat "het probleem" was. Nu de eicel bevrucht was, zou het probleem verholpen zijn en zou ik zwanger worden. Althans volgens mijn gedachten. Blijkbaar is de werkelijkheid anders.
Ik ben al onder behandeling in Groningen. Ik kwam niet in aanmerking voor icsi in de natuurlijke cyclus omdat mijn cyclus te lang is. Maar misschien word dit door de omstandigheden wel heroverwogen.
Rucio acht follikels is erg mooi. Als ze nog een beetje groeien, levert dat vast een aantal mooie eitjes op.
Ik heb zes mislukte iui's gehad en nu dus de eerste icsi mislukt. Omdat ik geen cryo's heb, moet ik naar poging twee.
Ik hoopte dat dit zou lukken. We hadden weinig bevruchtingen. Iets in mij zei dat dat "het probleem" was. Nu de eicel bevrucht was, zou het probleem verholpen zijn en zou ik zwanger worden. Althans volgens mijn gedachten. Blijkbaar is de werkelijkheid anders.
vrijdag 4 augustus 2017 om 15:05
Animal ik had drie goede follikels en twee wat kleinere. Ze zijn alle vijf aangeprikt. Dat leverde 3 rijpe en 1 onrijpe eicel op. Slechts 1 eicel werd bevrucht en teruggeplaatst.
We moeten het binnenkort maar evalueren met de ivf-arts.
Zoals Flipje al zei: het forum werkt therapeutisch. Zo fijn om van me af te schrijven en zo lief om jullie reacties en ervaringen te lezen.
We moeten het binnenkort maar evalueren met de ivf-arts.
Zoals Flipje al zei: het forum werkt therapeutisch. Zo fijn om van me af te schrijven en zo lief om jullie reacties en ervaringen te lezen.
vrijdag 4 augustus 2017 om 15:15
Zizo, het is fijn om te horen dat van je afschrijven helpt. Ik kan dan wat makkelijker mijn gedachten ordenen en soms schiet mij mooie dingen te binnen die ik anders misschien gemist had.
Dat is inderdaad niet een hele hoge score qua eicellen. Hoeveel hormonen heb je gehad en welke? Hebben ze ooit jouw AMH getest? Fijn dat je al in Groningen loopt, dan hoef je niet over te stappen en ze kennen je al. Volgens mij kunnen ze ook met lichte stimulatie ivf in eigen cyclus doen, juist om het wat te versnellen, maar dan maar 1 follikel die ze een handje helpen. Voor een 2e keer een ovariumtorsi wil je natuurlijk echt niet!
Dat is inderdaad niet een hele hoge score qua eicellen. Hoeveel hormonen heb je gehad en welke? Hebben ze ooit jouw AMH getest? Fijn dat je al in Groningen loopt, dan hoef je niet over te stappen en ze kennen je al. Volgens mij kunnen ze ook met lichte stimulatie ivf in eigen cyclus doen, juist om het wat te versnellen, maar dan maar 1 follikel die ze een handje helpen. Voor een 2e keer een ovariumtorsi wil je natuurlijk echt niet!
vrijdag 4 augustus 2017 om 15:18
Zizo: Per terugplaatsing heb je ongeveer 30% kans op een zwangerschap. Met de bevruchte eicel heb je idd een hobbel overwonnen die je met IUI niet hebt, maar niet elk embryo gaat zich daadwerkelijk innestellen in je baarmoeder. En dat maakt het wachten zo ontzettend moeilijk omdat je nooit gegarandeerd bent van de zwangerschap. Verder helemaal eens met Animal.
Rucio: Dat klinkt als een mooie score zeg!
Rucio: Dat klinkt als een mooie score zeg!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 4 augustus 2017 om 19:43
Haha forumtherapie, mooi woord Rucio!
Baggal je hebt gelijk. Ik ken de statistieken, maar toch had ik veel hoop. Blijkbaar breng ik mezelf het hoofd op hol.
Animal mijn amh is vorig jaar gecheckt. Dat was toen goed volgens de gyn, maar ik weet de waarde niet. Ik heb deze ronde 150 IE Menopur gespoten. De ivf-arts gaf al aan dat dit de volgende ronde omhoog moet. Maar dat was voordat ik de ovariumtorsie had.
Overigens hou ik wel DD in mijn achterhoofd. De derde icsi wil ik daar doen, mocht het eerder niets opleveren.
Boulu ik heb je bericht in het andere topic gelezen. Wat een goed nieuws! Ik hoop dat de volgende uitslagen ook goed zijn.
Baggal je hebt gelijk. Ik ken de statistieken, maar toch had ik veel hoop. Blijkbaar breng ik mezelf het hoofd op hol.

Animal mijn amh is vorig jaar gecheckt. Dat was toen goed volgens de gyn, maar ik weet de waarde niet. Ik heb deze ronde 150 IE Menopur gespoten. De ivf-arts gaf al aan dat dit de volgende ronde omhoog moet. Maar dat was voordat ik de ovariumtorsie had.
Overigens hou ik wel DD in mijn achterhoofd. De derde icsi wil ik daar doen, mocht het eerder niets opleveren.
Boulu ik heb je bericht in het andere topic gelezen. Wat een goed nieuws! Ik hoop dat de volgende uitslagen ook goed zijn.
vrijdag 4 augustus 2017 om 22:53
Hallo meiden!
Ik lees nu al best een tijdje mee op dit topic, dus ken jullie best een beetje voor mijn gevoel
Nu wordt het tijd om mezelf voor te stellen, want het is (eindelijk) zover, we mogen starten!
Het heeft allemaal best een tijdje geduurd. Vorig jaar gestart, omdat ik wist dat ik PCOS had. Had gehoopt met Clomid te starten maar helaas bleek dat mijn vriend ook verminderd vruchtbaar was. Toen van onderzoek naar onderzoek en toen dat klaar was, we ingeschreven waren om in juni te starten bleek het dat ik een cyste had. Die is nu gelukkig eindelijk opgelost bleek vandaag op de echo. Dus toch een klein vreugdemomentje ook al blijft het allemaal heel dubbel dat we dit moeten ondergaan.
Morgen start ik met prikken. Ik vind het erg spannend! Ik zit op een kort schema. Eerste dag menopur en de 2e dag cetrocide erbij.
Keek net nog even naar mijn 1e schema en zag dat de verpleegkundige in eerste instantie uit is gegaan van orgulatran en cetrocide had doorgestreept. Maar in het schema van vandaag staan wel weer beide zonder voorkeur. Dus ik ben een beetje in de war. Bel morgen ook nog wel even, maar weten jullie of er verschil zit tussen beide?
@alle meiden die hier schrijven of meelezen en nu ook bezig zijn heel veel succes! En sterkte voor als het deze ronde helaas niet zo mocht zijn... Hoop hier de komende tijd wat actiever mee te schrijven en lezen. Fijn om mensen om je heen te hebben die hetzelfde meemaken en je begrijpen
Ik lees nu al best een tijdje mee op dit topic, dus ken jullie best een beetje voor mijn gevoel

Het heeft allemaal best een tijdje geduurd. Vorig jaar gestart, omdat ik wist dat ik PCOS had. Had gehoopt met Clomid te starten maar helaas bleek dat mijn vriend ook verminderd vruchtbaar was. Toen van onderzoek naar onderzoek en toen dat klaar was, we ingeschreven waren om in juni te starten bleek het dat ik een cyste had. Die is nu gelukkig eindelijk opgelost bleek vandaag op de echo. Dus toch een klein vreugdemomentje ook al blijft het allemaal heel dubbel dat we dit moeten ondergaan.
Morgen start ik met prikken. Ik vind het erg spannend! Ik zit op een kort schema. Eerste dag menopur en de 2e dag cetrocide erbij.
Keek net nog even naar mijn 1e schema en zag dat de verpleegkundige in eerste instantie uit is gegaan van orgulatran en cetrocide had doorgestreept. Maar in het schema van vandaag staan wel weer beide zonder voorkeur. Dus ik ben een beetje in de war. Bel morgen ook nog wel even, maar weten jullie of er verschil zit tussen beide?
@alle meiden die hier schrijven of meelezen en nu ook bezig zijn heel veel succes! En sterkte voor als het deze ronde helaas niet zo mocht zijn... Hoop hier de komende tijd wat actiever mee te schrijven en lezen. Fijn om mensen om je heen te hebben die hetzelfde meemaken en je begrijpen
vrijdag 4 augustus 2017 om 23:06
Zizo: de hoop moet je ook blijven houden, Maar het is soms zo lastig om te balanceren tussen enerzijds hoop en anderzijds realisme. Ik vond de eerste TP heel mooi en waande me ook zwanger. De laatste keren ben ik alleen gegaan.
Smurf: kan je alleen helpen met de cetrocide. Dat middel zorgt er voor dat je ovulatie onderdrukt wordt. Je moet hem zelf mengen overigens. Succes met slikken en prikken!!
Smurf: kan je alleen helpen met de cetrocide. Dat middel zorgt er voor dat je ovulatie onderdrukt wordt. Je moet hem zelf mengen overigens. Succes met slikken en prikken!!
vrijdag 4 augustus 2017 om 23:13
Ik breek even in voor Zizo, want toevallig las ik laatst op de website van uzbrussel wat over IVM. Ik ben er zelf overigens niet bekend mee, maar zoals ik het begreep krijg je nauwelijks hormoonstimulatie, en pikken ze de eicellen uit de antrale follikels, dus voordat ze echt groeien of rijp zijn. In het laboratorium laten ze ze dan verder rijpen. Ik weet natuurlijk niet of het wat voor je is, maar wie weet. Sterkte iig, zo zuur hoe de afgelopen poging gelopen is.
zaterdag 5 augustus 2017 om 08:22
Boulu ik was benieuwd naar de uitslag maar lees bij zizo dat het positief nieuws is??!! IK hoop het voor jullie!!
Duufje houd je ons op de hoogte van de uitslag vandaag? Spannend!
Smurf welkom hier!! Kan je helaas niet helpen met je vraag want heb van beiden nog nooit gehoord... heel veel succes iig!!
Duufje houd je ons op de hoogte van de uitslag vandaag? Spannend!
Smurf welkom hier!! Kan je helaas niet helpen met je vraag want heb van beiden nog nooit gehoord... heel veel succes iig!!
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:01
Smurf, ik heb cetrotide en orgalutran gebruikt. Ze zijn verschillend, maar beide worden op dezelfde manier ingezet. Dat wil zeggen, starten met stimulatie op dag 2 en de remmer er bij als ze grootste follikel een bepaalde grootte bereikt heeft, ik dacht ong 12 of 14 mm. Ik heb het gevoel gehad dat ik van de orgalutran hoofdpijn kreeg, maar achteraf denk ik dat het van de menopur was. Ik heb puregon en cetrotide gebruik en menopur in combi met orgalutran.
FIjn dat je eindelijk mag beginnen! Ik snap de tegenstrijdige gevoelens, maar zonder cyclus maak je natuurlijk nooit maar een kans. Ik hoop dat jullie geduld beloond wordt! Is dit de eerste keer dat je gaat prikken? De remmer prikt een beetje, warm heb goed op, en spuit hem langzaam in, dan heb je de minste last. Succes!
Zizo, 150 IE is inderdaad niet zoveel. Ik snap je angst voor ophogen helemaal! Konden ze je eierstok maar tijdelijk vastzetten... Dat IVM had ik ook al eens van gehoord, maar ik dacht dat dat nog experimenteel was. Niet dus, weer wat geleerd!
Boulu, wat een fijn nieuws! Wat zullen de komende weken spannend zijn meid... Weet je zo waar ze allemaal op testen? Deze embryo laat jullie al van begin af aan verrassen. Alleen zijn dit soort berichten niet de verrassingen waar je op hoopt mee te moeten maken. Je gaf eerder aan dat wat de uitslag ook was dat het sowieso niet goed zou zijn (of iets in die buurt, ik kan het natuurlijk verkeerd begrepen hebben) Is het echt nog steeds zo dat het niet goed is, of is de kans dat het fout is groot, maar niet 100%. Sterkte de komende dagen/weken, ook voor jouw man en familie...
FIjn dat je eindelijk mag beginnen! Ik snap de tegenstrijdige gevoelens, maar zonder cyclus maak je natuurlijk nooit maar een kans. Ik hoop dat jullie geduld beloond wordt! Is dit de eerste keer dat je gaat prikken? De remmer prikt een beetje, warm heb goed op, en spuit hem langzaam in, dan heb je de minste last. Succes!
Zizo, 150 IE is inderdaad niet zoveel. Ik snap je angst voor ophogen helemaal! Konden ze je eierstok maar tijdelijk vastzetten... Dat IVM had ik ook al eens van gehoord, maar ik dacht dat dat nog experimenteel was. Niet dus, weer wat geleerd!
Boulu, wat een fijn nieuws! Wat zullen de komende weken spannend zijn meid... Weet je zo waar ze allemaal op testen? Deze embryo laat jullie al van begin af aan verrassen. Alleen zijn dit soort berichten niet de verrassingen waar je op hoopt mee te moeten maken. Je gaf eerder aan dat wat de uitslag ook was dat het sowieso niet goed zou zijn (of iets in die buurt, ik kan het natuurlijk verkeerd begrepen hebben) Is het echt nog steeds zo dat het niet goed is, of is de kans dat het fout is groot, maar niet 100%. Sterkte de komende dagen/weken, ook voor jouw man en familie...
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:08
Smurf welkom! Ik kan je ook niet helpen want heb met beiden geen ervaring. Heel veel succes met het prikken.
Duufje spannende dag voor jou,..ik duim nog steeds heel hard voor je. Nog ff en dan ben je uit de spanning.
Boulou wat een goed nieuws
, las je dat je over 2 weken de uitgebreide uitslag krijgt. Erg spannend ook.
Duufje spannende dag voor jou,..ik duim nog steeds heel hard voor je. Nog ff en dan ben je uit de spanning.
Boulou wat een goed nieuws

Shine bright like a diamond
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:52
Duufje heel veel succes vandaag met het spannende telefoontje en ik hoop gewoon later vanmiddag de terugplaatsing van een top-embryo.
Smurf welkom hier. Geen ervaring met beide stoffen. Maar bij twijfel altijd met het ziekenhuis bellen. Zou zonde zijn als een poging misloopt doordat je niet de juiste stoffen hebt gespoten.
Boulu wat lees ik nou? Goed nieuws dat er uit de sneltest niets komt?! Wat super fijn! Zullen nog heel spannende weken worden tot de uitgebreide uitslag beschikbaar is.
Zizo ik snap heel goed je teleurstelling en zorgen over de rest van het traject. Het is ook niet niks wat je de afgelopen weken hebt meegemaakt. Hoop voor je dat ze een tailormadeplan kunnen maken waardoor het risico op een nieuwe torsie geminimaliseerd wordt.
Diamond voor jou wordt het spannend zo de laatste wachtdagen.
Smurf welkom hier. Geen ervaring met beide stoffen. Maar bij twijfel altijd met het ziekenhuis bellen. Zou zonde zijn als een poging misloopt doordat je niet de juiste stoffen hebt gespoten.
Boulu wat lees ik nou? Goed nieuws dat er uit de sneltest niets komt?! Wat super fijn! Zullen nog heel spannende weken worden tot de uitgebreide uitslag beschikbaar is.
Zizo ik snap heel goed je teleurstelling en zorgen over de rest van het traject. Het is ook niet niks wat je de afgelopen weken hebt meegemaakt. Hoop voor je dat ze een tailormadeplan kunnen maken waardoor het risico op een nieuwe torsie geminimaliseerd wordt.
Diamond voor jou wordt het spannend zo de laatste wachtdagen.
zaterdag 5 augustus 2017 om 09:58
Geen terugplaatsing. De tweede dag Was al duidelijk dat het met twee eicellen niet goed zou komen, een was er überhaupt niet bevrucht. Voor een hadden ze nog een beetje hoop, maar die bleek vanmorgen ook niet meer goed door te delen. Ze weten niet hoe het komt, blijkbaar zijn mijn eicellen heel moeilijk te bevruchten, naast de slechte zaadkwaliliteit van mijn man. Dit was poging twee dus. Ik weet het even niet meer. Ben helemaal kapot.
zaterdag 5 augustus 2017 om 10:16
Lieve, lieve Duuf - compleet sprakeloos...
Ik ging er stiekem vanuit dat je op de wachtbank kon plaatsnemen. Wat ontzettend verdrietig en wat vind ik dit rot (zacht uitgedrukt). ik heb altijd begrepen dat dag 1-2 voornamelijk de eicel is en dat na dag 3 de invloed van de zaadcel duidelijk zichtbaar wordt. Woorden zijn maar woorden en daar ben je niet mee geholpen, maar ik vind dit zo enorm oneerlijk. Mijn hart huilt mee...
Ik stuur je een PB over het weekend. Dikke knuffel
en nog een en nog een

Ik ging er stiekem vanuit dat je op de wachtbank kon plaatsnemen. Wat ontzettend verdrietig en wat vind ik dit rot (zacht uitgedrukt). ik heb altijd begrepen dat dag 1-2 voornamelijk de eicel is en dat na dag 3 de invloed van de zaadcel duidelijk zichtbaar wordt. Woorden zijn maar woorden en daar ben je niet mee geholpen, maar ik vind dit zo enorm oneerlijk. Mijn hart huilt mee...

Ik stuur je een PB over het weekend. Dikke knuffel