Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Rooss4.0 schreef:
05-08-2017 14:45
En dan te bedenken dat de meeste nare toestanden vooral veroorzaakt worden door bekenden, vooral dichtbij, familie enzo.
Daar is dit topic een geweldig voorbeeld van eigenlijk! :proud:
Nou idd! Ik heb hier iig geleerd welke forummers ik NIET op mijn kinderen laat passen. Degenen met de hatelijke opmerkingen bijvoorbeeld.
Zo hey, en dat allemaal omdat ik aangaf dat ik niet zomaar iemand die ik verder niet op het vivaforum gesproken zou hebben, zou laten oppassen terwijl ik mensen om mij heen heb die dat ook eventueel zouden kunnen.

Dat je je hulp aanbiedt door een keer een kop koffie of kop thee aan te bieden, snap ik. Maar je kinderen achter laten bij iemand die je verder nog niet gezien hebt, vind ik persoonlijk een beetje raar. Maar misschien TO niet, dat mag. Net zoals ik mag zeggen dat ik dat niet zou doen en het daarom dus een beetje een raar voorstel vond.
Je weet toch, op je eigen anonieme internetforum spreekt iedereen de waarheid en zitten alleen maar aardige mensen.
Je moet wel door en door cynisch om je kinderen niet mee te geven aan een totale vreemde die je wil helpen. Iedereen is heus wel wie hij zegt.
Het moet niet gekker worden.
:facepalm: :facepalm: :facepalm:

Conclusie van dit (off?)topic-topic: misschien kun je inderdaad beter vreemden vertrouwen dan bekenden? :facepalm:

Enn.... weer ontopic. TO gaat op vakantie, vandaar dat er waarschijnlijk dan geen mensen in de buurt zijn die TO kent.
Falathiel schreef:
05-08-2017 14:53
Zo hey, en dat allemaal omdat ik aangaf dat ik niet zomaar iemand die ik verder niet op het vivaforum gesproken zou hebben, zou laten oppassen terwijl ik mensen om mij heen heb die dat ook eventueel zouden kunnen.

Dat je je hulp aanbiedt door een keer een kop koffie of kop thee aan te bieden, snap ik. Maar je kinderen achter laten bij iemand die je verder nog niet gezien hebt, vind ik persoonlijk een beetje raar. Maar misschien TO niet, dat mag. Net zoals ik mag zeggen dat ik dat niet zou doen en het daarom dus een beetje een raar voorstel vond.
Je hoeft niet elk bericht zo serieus te nemen. Iemand biedt het gewoon aardig aan. Net als dat je tegen een vage kennis zegt: we spreken af binnenkort! Dat komt er toch ook nooit van. Dit is net zoiets. Het is gewoon uit aardigheid gezegd, gaat waarschijnlijk nooit gebeuren. Gaat om het gebaar! Waarom daar direct negatief overheen? Verder laat je natuurlijk (als het al zover komt) niet direct je kids achter bij een onbekende. Je drinkt eerst een kopje thee en maakt kennis. Net zoals je bij een vreemd oppasmeisje wat een briefje in je brievenbus stopt zou doen.
Jeetje TO... ik zat bij pagina 11, moet nog tot 53... maar ik moest er gewoon zelf hier van huilen... die opmerking...

'je zult nooit mijn prioriteit zijn, dat weet jezelf ook wel' o.i.d.

Alsof het nog jouw schuld ook is! JIJ wist dat altijd al en had dat van te vore al moeten bedenken voor je een relatie met hem aanging en kinderen met hem kreeg... jouw schuld... HOLA meneertje; jij had evengoed al van te vore kunnen zien dat een relatie aangaan en kinderen krijgen logischerwijs met aandacht en inzet komt... je bent geen magische baarkoe...

Heb de rest van de pagina's niet meer kunnen lezen....dus misschien spuit 11...

Maar laat je jezelf niet ompraten dat het jouw schuld is waardoor je hem tóch nog een kans geeft e.d.
Het wordt tijd dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt.
En bot gezegd; praten werkt niet dus laat hem het voelen.
Hoe kinderachtig ook; ga doen zoals hij doet. Exact. Spiegel hem.
Praten helpt kennelijk niet dus dat is je laatste strohalm om hem ooit nog zo ver te krijgen dat het iig nog een goede co-ouderschap relatie wordt en fijne pa en dat wens je je kinderen toe.
Dus ga zelf inderdaad even totaal doen met jan-en-alleman wat je maar wilt; als hij belt neem je niet op. Nuja, na de 100ste keer en zeg je 'oh sorry, had ff andere prioriteiten'. (zorg dat kinderen even niet bij jou of hem zijn en hier niks van meekrijgen).

Het is superkinderachtig en ik zou me nooit hier toe verlagen... maar soms heb je geen keus omdat sommige mensen een bijzonder groot bord voor hun kop hebben en pas iets begrijpen als ze zelf voelen en ervaren hoe ze anderen laten voelen...
Snoekbaars schreef:
05-08-2017 15:35
Jeetje TO... ik zat bij pagina 11, moet nog tot 53... maar ik moest er gewoon zelf hier van huilen... die opmerking...

Alsof het nog jouw schuld ook is! JIJ wist dat altijd al en had dat van te vore al moeten bedenken voor je een relatie met hem aanging en kinderen met hem kreeg... jouw schuld... HOLA meneertje; jij had evengoed al van te vore kunnen zien dat een relatie aangaan en kinderen krijgen logischerwijs met aandacht en inzet komt... je bent geen magische baarkoe...

Maar laat je jezelf niet ompraten dat het jouw schuld is waardoor je hem tóch nog een kans geeft e.d.
Praten helpt kennelijk niet dus dat is je laatste strohalm om hem ooit nog zo ver te krijgen dat het iig nog een goede co-ouderschap relatie wordt en fijne pa en dat wens je je kinderen toe.
Dus ga zelf inderdaad even totaal doen met jan-en-alleman wat je maar wilt; als hij belt neem je niet op. Nuja, na de 100ste keer en zeg je 'oh sorry, had ff andere prioriteiten'. (zorg dat kinderen even niet bij jou of hem zijn en hier niks van meekrijgen).

Het is superkinderachtig en ik zou me nooit hier toe verlagen... maar soms heb je geen keus omdat sommige mensen een bijzonder groot bord voor hun kop hebben en pas iets begrijpen als ze zelf voelen en ervaren hoe ze anderen laten voelen...
het gaat hier om grotemensenproblemen, niet om kleutergedoe
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
appelientjex schreef:
05-08-2017 12:28
Niemand is toch ooit afkeurend in hun gezicht geweest? Hebben broer en zus ooit geprobeerd uit de kast te komen? Nee. Wat ze tegen hield was hun eigen angst, en misschien wel hun kinderwens. En dat het in de maatschappij niet gangbaar of normaal is om een relatie te hebben met je eigen broer/zus, is iets waar ze maar mee moeten dealen.
Ik denk dat het een goeie suggestie was dat ze het spanningselement erg prettig vonden. Nu dat wegvalt, ziet hun relatie er heel anders uit. En niet geheel onbelangrijk, maar zus is nog gebonden en blijkbaar niet voornemens uit elkaar te gaan.
Nou inderdaad dit! Ze hebben ook de buitenwereld kansen ontnomen om de liefde die ze kennelijk voor elkaar voelen te begrijpen en in plaats daarvan een partner gekozen om zich mee voort te planten terwijl ze ondertussen doorgingen met elkaar. Toch blijf ik wel zeggen dat een relatie tussen broer en zus ook bij mij wat weerzien oproept. Dat gezegd hebbende: mijn man is jaren ouder dan ik zelf en daar zal de buitenwereld ook wat van vinden en dit afkeuren (en dat terwijl we al meer dan 10 jaar bij elkaar zijn).

Verder denk ik dat mensen Juffert niet zo moeten afzeiken. Het is een lief aanbod en het staat TO helemaal vrij om er vanaf te zien. Dat heeft niets met opdringen te maken en ik krijg een beetje de indruk dat mensen nu bewust negatief naar elkaar toe reageren. En dat is wel een beetje egoïstisch als je bedenkt dat dit topic om TO draait die in een hele moeilijke situatie zit en vandaag een heel moeilijk gesprek met haar aanstaande ex moet voeren naar de kinderen toe.

On topic: Sterkte vandaag TO. Ik hoop dat het zo goed als het kan een beetje gaat allemaal.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
calvijn1 schreef:
05-08-2017 13:36
Echt?
Ik vind het behoorlijk opdringerig eigenlijk
Ja echt.

Excuseer je vooral niet Juffertje voor je spontaniteit in een helpende hand, is een mooie eigenschap.
Snoekbaars schreef:
05-08-2017 15:35

Lees even door, je reactie slaat nu nergens op.
Frankly my dear, I don"t give a damn
EvaHier2 schreef:
05-08-2017 13:48
Oh de fanclub

En wat ben jij, de antifan of hoe heet dat? Het enige wat jij hier doet is negatief posten en triomfantelijk vertellen hoezeer je het niet gelooft. Prima, kan. Maar toch ben je niet weg te slaan van dit topic. Dat snap ik dus echt niet. Dan ge je toch gewoon wat doen ofzo?
calvijn1 schreef:
05-08-2017 16:57
Lees even door, je reactie slaat nu nergens op.
Lukte niet door de tranen bij pagina 11 :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik ga nu verder :P

Niet verden dan pagina 16 gekomen zonder de drang om te reageren..

'ziek' hij is ziek, de familie is ziek...

Een broer en zus die er een romantische relatie op na houden is niet 'ziek' of 'vies' maar een natuurlijk verschijnsel wat wel eens voorkomt. Als een zus en broer dat doen wil ook niet zeggen dat héél die familie dan 'ziek' is en het allemaal met elkaar doet...
Je zou het ergens kunnen vergelijken met homoseksualiteit. Het is gewoon een variëteit die bij mensen wel eens ontstaat; en dus geheel menselijk is.
Het is eigenlijk heel sneu dat broers-zussen, neven-nichten, broers-broers, etc. daar nog niet voor mogen en kunnen uitkomen.

Wat 'ziek' en 'vies' is om desondanks terwijl je al een relatie hebt met de liefde van je leven, maar daar niet voor uit durft te komen, de relatie doorzet en i.p.v. dat 'single' te doen er een man en vrouw bij betrekt en die in de waan laten dat jullie elkaars liefde van hun leven zijn en dan óók nog eens kinderen. Dat is ronduit egoïstisch en asociaal. Zus en broer hadden er ook voor kunnen kiezen om 'single' te blijven.
Idem wanneer zus nu een man/vrouw was zonder gedeelde genen. Je bent gewoon ronduit een botte egoïst als je mensen en kinderen dit aandoet. Trouwen doe je niet zomaar, kinderen krijgen niet zomaar, en bij elke stap heeft hij wel degelijk kunnen bedenken en waarschijnlijk ook bedacht dat hij liever bij zijn zus was maar is tóch doorgegaan ongeacht de gevoelens van TO en nu de kinderen...
anoniem_336591 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 17:36
77.87% gewijzigd
Falathiel schreef:
05-08-2017 14:53

Eens.

Ik vind het ook een raar voorstel om te doen. Er kunnen nu een paar wel zo cynisch reageren, maar we laten onze tas nog niet eens achter bij een wilde vreemde. Waarom je kinderen dan wel?
juffert22 schreef:
05-08-2017 13:35
Chill out hoor ;-)

Ik bood dit alleen maar aan, meer omdat ik me zo kan voorstellen dat als je met je kids op vakantie gaat en je je kids de hele tijd om je heen hebt, dat je dan misschien ook wellicht even een momentje voor jezelf zou willen hebben om erop uit te trekken. En natuurlijk ben ik gewoon een vreemde, en ik verwacht ook verder niet dat TO het überhaupt zou willen, maar je kunt hulp maar aangeboden hebben toch :-? Mogen jullie raar vinden, prima, maar zo ben ik gewoon, sta altijd klaar voor anderen (ook al ken ik ze niet).
Wanneer ga jij eigenlijk op vakantie? Er wil vast wel iemand van het internet op je huis passen.
Snoekbaars schreef:
05-08-2017 17:06
Lukte niet door de tranen bij pagina 11 :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik ga nu verder :P

Niet verden dan pagina 16 gekomen zonder de drang om te reageren..

'ziek' hij is ziek, de familie is ziek...

Een broer en zus die er een romantische relatie op na houden is niet 'ziek' of 'vies' maar een natuurlijk verschijnsel wat wel eens voorkomt. Als een zus en broer dat doen wil ook niet zeggen dat héél die familie dan 'ziek' is en het allemaal met elkaar doet...
Je zou het ergens kunnen vergelijken met homoseksualiteit. Het is gewoon een variëteit die bij mensen wel eens ontstaat; en dus geheel menselijk is.
Het is eigenlijk heel sneu dat broers-zussen, neven-nichten, broers-broers, etc. daar nog niet voor mogen en kunnen uitkomen.

Wat 'ziek' en 'vies' is om desondanks terwijl je al een relatie hebt met de liefde van je leven, maar daar niet voor uit durft te komen, de relatie doorzet en i.p.v. dat 'single' te doen er een man en vrouw bij betrekt en die in de waan laten dat jullie elkaars liefde van hun leven zijn en dan óók nog eens kinderen. Dat is ronduit egoïstisch en asociaal. Zus en broer hadden er ook voor kunnen kiezen om 'single' te blijven.
Idem wanneer zus nu een man/vrouw was zonder gedeelde genen. Je bent gewoon ronduit een botte egoïst als je mensen en kinderen dit aandoet. Trouwen doe je niet zomaar, kinderen krijgen niet zomaar, en bij elke stap heeft hij wel degelijk kunnen bedenken en waarschijnlijk ook bedacht dat hij liever bij zijn zus was maar is tóch doorgegaan ongeacht de gevoelens van dTO en nu de kinderen...
Wie gaat zoiets nou vergelijken met homoseksualiteit? Dus als het uit is met de ene zus gaat broer over op de andere zus? Want hij valt nou eenmaal alleen op zussen? Hoe kom je er op.

Sommige mensen doen alsof ze ergens geen moeite mee hebben, maar dan maken ze opmerkingen waaruit blijkt dat ze er toch eigenlijk heel verknipt tegenaan kijken en er niks van begrijpen.
tampontouwtje schreef:
05-08-2017 17:47
Wie gaat zoiets nou vergelijken met homoseksualiteit? Dus als het uit is met de ene zus gaat broer over op de andere zus? Want hij valt nou eenmaal alleen op zussen? Hoe kom je er op.

Sommige mensen doen alsof ze ergens geen moeite mee hebben, maar dan maken ze opmerkingen waaruit blijkt dat ze er toch eigenlijk heel verknipt tegenaan kijken en er niks van begrijpen.
Eens. Daarbij klinkt het m.i. wat neerbuigend naar homoseksuelen. Ik ga maar uit van puur onbegrip en naïviteit.
tampontouwtje schreef:
05-08-2017 17:47

Veel homoseksuele mensen hebben ook lang in leugens moeten leven; een relatie hebben met hun zogenaamde 'beste vriend' en er een vrouwtje en kinders bijnemen omdat het 'zo hoort' en wat ze eigenlijk willen 'niet kan' 'vies' en 'ziek' was. En ontdane echtgenoten met kinderen achterlieten met de gedachten 'was dit alles dus al die tijd een leugen?' toen ze opeens toch durfde of het per ongeluk uitkwam...

Als niemand zo spastisch zou doen over een broer en zus die het met elkaar doen, zoals we nu niet meer doen bij twee vrouwen of twee mannen, dan was TO gespaard gebleven en had ze de kans gehad om deze kinderen te krijgen met een man die haar oprecht wou en niet deed alsof en haar als dekmantel gebruikte.

Dat is geen onbegrip...maar juist begrip... en nog niet zo lang het leven van veel homoseksuelen en diens echtegenoten.. :wtf: en nu nog van veel broers/zussen
Overigens over die familie;

Laat kinders bij schoonouders.

In mijn familie hebben we veel van die 'vuile was die je niet buiten hangt'... die iedereen weet... wat iedereen eigenlijk ook tegen elkaar wil vertellen maar ze hebben aangeleerd dat je gewoon moet doen alsof het er niet is dus maken ze van die rare 'grapjes'. Die je net niet hoort...of begrijpt...tenzij je er van weet.
Ik ben er op latere leeftijd achter gekomen;
Mijn tante is niet aangetrouwd. Mijn tante en oom zijn broer en zus.
Mijn opa en oma hebben moeten trouwen omdat mijn oma zwanger was.
Mijn oom is van 'de melkboer'.
Mijn moeder is ook 'van de melkboer'
Mijn neef heeft mijn nicht seksueel misbruikt.
Deze neef is zelf door zijn oom misbruikt.
Mijn moeder is door haar opa misbruikt.
Mijn nakomer oom is het kind van zijn 'zus'. Ze heeft hem gebaard toen ze 16 was en ouders hebben gedaan dat het hun kind was om schandalen te voorkomen.

Alles in die tijd werd gedaan of het er allemaal niet was; hoe je overkwam als familie zijnde of wat de buren dachten is belangrijker. Zo zijn deze mensen opgevoed. Maar stuk voor stuk zijn het eigenlijk hele lieve aardige mensen. Schoonouders van TO waarschijnlijk ook... zijn gewoon lieve mensen...maar zijn opgevoed om dergelijke onderwerpen te vermijden.. maar ze zouden hun kleinkind écht nooit iets aandoen omdat ze moeite hebben om topics bespreekbaar te maken hoor door hun eigen opvoeding.. hun liefde en aardigheid is oprecht.
tampontouwtje schreef:
05-08-2017 17:39
Wanneer ga jij eigenlijk op vakantie? Er wil vast wel iemand van het internet op je huis passen.
Doe niet zo raar. Het staat Juffert vrij om zoiets aan te bieden en TO is vrij om het af te slaan.
Er zijn trouwens best veel mensen die via internet aan huizenruil doen of hun huis te huur aan bieden tijdens hun eigen vakantie. Dus zo gek is dat niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
TO hoe is het gegaan? Hoop dat de kinderen het een beetje goed opnamen!
Als eerst vind ik het ook wel een heel mooi gebaar dat sommige hier aanbieden iets voor TO te willen betekenen . Het is dan toch aan TO zelf om daar wel of niets mee te doen. Mij zou het al goed doen om dat te lezen dat iemand het aanbied vanuit goede bedoelingen.

TO: hoe is het vandaag gegaan? Hebben jij en ex de kinderen wat kunnen vertellen? En hoe gaat het nu met jou en je kindjes?
Tralalalala
Lieve Max hoe is het vandaag gegaan?
Ik ben erg benieuwd.
Snoekbaar probeer je nou te zeggen dat de misbruikers in jouw familie ook maar gewoon lieve, aardige mensen zijn?
appelientjex schreef:
05-08-2017 20:49
Snoekbaar probeer je nou te zeggen dat de misbruikers in jouw familie ook maar gewoon lieve, aardige mensen zijn?
Nee, ik begrijp eruit dat ze het heeft over de familieleden die zijn opgevoed met het idee dat je dat soort dingen niet buiten de familie brengt, en uit schaamte hun mond hebben gehouden. Dat dat lieve mensen zijn ondanks het zwijgen.
Valeriaansnoepje schreef:
05-08-2017 20:52
Nee, ik begrijp eruit dat ze het heeft over de familieleden die zijn opgevoed met het idee dat je dat soort dingen niet buiten de familie brengt, en uit schaamte hun mond hebben gehouden. Dat dat lieve mensen zijn ondanks het zwijgen.
Het zwijgen is nog het minste van hun problemen in de familie als ik dat zo lees. Ik noem dat geen lieve mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven