Uitgerekend van 1-15 april 2018
vrijdag 4 augustus 2017 om 22:57
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.
Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!
= kloppend hartje
= 20-weken echo gehad
Zwanger0418
Srs
Verybueno
Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Browneyes88 | 29 | Eerste | 30 maart | Meisje | - | ![]() ![]() |
Hartje04 | 27 | Tweede | 31 maart | Jongen | - | ![]() ![]() Mk mrt '14; jun '17 |
Maisnon3 | 33 | Eerste | 31 maart | Meisje | - | ![]() ![]() MA jul 2016; Mk dec '16; feb '17 |
MissMarjorie | 36 | Eerste | 31 maart | Jongen | - | ![]() ![]() |
Soulsister76 | Eerste | 5 april | Meisje | - | ![]() ![]() |
|
Traveler84 | 33 | Eerste | 7 april | Meisje | - | ![]() ![]() |
Evaviva | 35 | Tweede | 8 april | Meisje | - | ![]() |
PKT | 33 | Eerste | 10 april | Jongen | - | MA mei '17![]() ![]() |
Jo_86 | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - | MK 2016![]() ![]() |
Krullen-bol | 27 | Eerste | 12 April | Jongen | stuitligger / 14-03 draaipoging zkh | ![]() ![]() |
Mugh | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - | ![]() |

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
dinsdag 8 augustus 2017 om 11:04
Hier in Den Haag is het ook flut weerZwanger0418 schreef: ↑08-08-2017 10:49Het is hier trouwens maar slecht weer vind ik, maastricht.
Vandaag beetje poetsen verder niks denk ik.
Wat zijn jullie plannen?![]()

Ik werk vandaag voornamelijk vanuit huis, omdat ik net de door de dokter over mijn bloeduitslagen ben gebeld.
Vanmiddag word ik door de verloskundige teruggebeld of ik bij hun praktijk terecht kan. Ik hoop het wel, want het is wel een praktijk die in hetzelfde gebouw als de huisarts is, dus dat scheelt weer.
dinsdag 8 augustus 2017 om 11:14
Lieve meiden we moeten er toch maar eens wat positiever in gaan staan met zn alle hoor 
Ik probeer nu heel erg te denken (als ik weer even bang ben): Het gaat vaker goed dan niet goed bij een zwangerschap.
En meer als afwachten en goed voor jezelf zorgen kunnen we niet doen toch???
En ik denk ook echt dat je in de maatschappij van tegenwoordig veel sneller ''bang'' gemaakt wordt.
In de middeleeuwen en natuurlijk ver daarvoor en nu in de minder rijke landen krijgen en kregen vrouwen ook gezonde baby's en toen waren er ook geen voorschriften over foliumzuur, rood vlees, alcohol, koffie thee enzovoorts....

Ik probeer nu heel erg te denken (als ik weer even bang ben): Het gaat vaker goed dan niet goed bij een zwangerschap.
En meer als afwachten en goed voor jezelf zorgen kunnen we niet doen toch???
En ik denk ook echt dat je in de maatschappij van tegenwoordig veel sneller ''bang'' gemaakt wordt.
In de middeleeuwen en natuurlijk ver daarvoor en nu in de minder rijke landen krijgen en kregen vrouwen ook gezonde baby's en toen waren er ook geen voorschriften over foliumzuur, rood vlees, alcohol, koffie thee enzovoorts....
Tralalalala
dinsdag 8 augustus 2017 om 11:32
Welkom Zwanger en gefeliciteerd!
Maisnon: ik vond een app waarin enkele oefeningen staan voor zwangere vrouwen met zo'n opblaasbal etc. Misschien is dat iets? Ik ben ook helemaal niet sportief maar dat lijkt me wel leuk! De app noemt "Zwanger & Fit" !
Verder heb ik ook geen last van echt kwaaltjes, alleen af en toe es beetje misselijk maar zoals Canofcoke zegt gaat het meestal weg door wat te eten.
Maar niet alles smaakt me, sommige dingen heb ik echt geen zin in die ik anders heel graag eet. Gelukkig nog niet omgekeerd. Ha ha
Krullenbol heeft wel gelijk, ik word ook wel vrij pessimistisch wanneer ik iets teveel gelezen heb hier. Er kan inderdaad vanalles misgaan, dat moeten we in ons achterhoofd houden. Maar we moeten ook proberen genieten want we missen al het leuks door te paniekeren... Mijn moeder had bij 3 zwangerschappen (en mijn zus bij 2 zwangerschappen) helemaal GEEN kwaaltjes en daar zijn 5 super gezonde kinderen uit gekomen
We hoeven ons echt niet meteen zorgen te maken omdat we iets wel of niet voelen..
Srs: hopelijk gaat het een beetje met jou.. en kan je een beetje rust nemen en tijd voor jezelf!
Ik hoop echt goed nieuws te horen van jou vrijdag.....
Ivm het weer, hier in België frisjes en goed aan het regenen. Ik heb momenteel 3 dagen weekend. Vrijdag beginnen de nachtdiensten terug.
Wij gaan straks, na mijn vriend zijn werk (rond 15u) eens naar de stad, en wat shoppen
we gaan morgen de meter vragen, en volgende week de peter, dus we willen het op een speciale manier vragen met enkele cadeautjes!
Ik heb een 'starterskit' samengesteld voor hen, met een brief waarin staat dat ze oordoppen krijgen voor wanneer ik (de baby dus) niet stop met zagen over iets wat ik wil maar niet krijgen zal, een koffietas voor de nachten dat ik (de baby) je heb wakker gehouden,....... enzoverder :-p
Ik ben benieuwd naar hun reactie wanneer we het geven!
En nu hopen dat ze allebei ja zeggen en meter en peter WILLEN zijn! Hihi.
Dus vandaag naar de stad om de oordoppen etc.. Lekker dik aankleden dus, we willen nu niet ziek worden!
Maisnon: ik vond een app waarin enkele oefeningen staan voor zwangere vrouwen met zo'n opblaasbal etc. Misschien is dat iets? Ik ben ook helemaal niet sportief maar dat lijkt me wel leuk! De app noemt "Zwanger & Fit" !
Verder heb ik ook geen last van echt kwaaltjes, alleen af en toe es beetje misselijk maar zoals Canofcoke zegt gaat het meestal weg door wat te eten.
Maar niet alles smaakt me, sommige dingen heb ik echt geen zin in die ik anders heel graag eet. Gelukkig nog niet omgekeerd. Ha ha
Krullenbol heeft wel gelijk, ik word ook wel vrij pessimistisch wanneer ik iets teveel gelezen heb hier. Er kan inderdaad vanalles misgaan, dat moeten we in ons achterhoofd houden. Maar we moeten ook proberen genieten want we missen al het leuks door te paniekeren... Mijn moeder had bij 3 zwangerschappen (en mijn zus bij 2 zwangerschappen) helemaal GEEN kwaaltjes en daar zijn 5 super gezonde kinderen uit gekomen

We hoeven ons echt niet meteen zorgen te maken omdat we iets wel of niet voelen..
Srs: hopelijk gaat het een beetje met jou.. en kan je een beetje rust nemen en tijd voor jezelf!
Ik hoop echt goed nieuws te horen van jou vrijdag.....
Ivm het weer, hier in België frisjes en goed aan het regenen. Ik heb momenteel 3 dagen weekend. Vrijdag beginnen de nachtdiensten terug.
Wij gaan straks, na mijn vriend zijn werk (rond 15u) eens naar de stad, en wat shoppen

Ik heb een 'starterskit' samengesteld voor hen, met een brief waarin staat dat ze oordoppen krijgen voor wanneer ik (de baby dus) niet stop met zagen over iets wat ik wil maar niet krijgen zal, een koffietas voor de nachten dat ik (de baby) je heb wakker gehouden,....... enzoverder :-p
Ik ben benieuwd naar hun reactie wanneer we het geven!
En nu hopen dat ze allebei ja zeggen en meter en peter WILLEN zijn! Hihi.
Dus vandaag naar de stad om de oordoppen etc.. Lekker dik aankleden dus, we willen nu niet ziek worden!
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!
dinsdag 8 augustus 2017 om 11:35
[quote=Soulsister76 post_id=27401587 time=1502183086 user_id=351977]
Hier in Den Haag is het ook flut weer
.
Ik werk vandaag voornamelijk vanuit huis, omdat ik net de door de dokter over mijn bloeduitslagen ben gebeld.
Weet je dan de uitslag ook ivm toxoplasmose etc?
Hier in Den Haag is het ook flut weer

Weet je dan de uitslag ook ivm toxoplasmose etc?

anoniem_351582 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 11:35
12.03% gewijzigd
Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
dinsdag 8 augustus 2017 om 11:35
Goedemorgen ladies,
Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik voel me wel een stuk rustiger sinds ik de echo heb gehad gisteren. Geen gekke krampaanval meer gehad, wel wat zeurderige steken vannacht. Nog niet naar de wc gekund maar misschien dat het spul al wel wat soepeler maakt daar binnen. We wachten af.
De misselijkheid 's ochtends blijft hoor. Pff. Ik zet nu rond 3 uur 's nachts de wekker om een rijstwafel te eten, zodat mijn maag niet zo leeg is 's ochtends. Als ik wakker word eet ik dan weer een rijstwafel of soepstengels in bed en probeer ik een ontbijtkoekreep weg te werken. Daar doe ik wel even over, maar op zich scheelt dit wel. Maar toch, na het opstaan blijf ik me weeïg en misselijk voelen. Ik probeer dan wel een cracker te eten, omdat ik weet dat het helpt. Maar bah ik heb er echt geen zin in. Gelukkig voel ik me 's middags wel beter.
Ik werk vandaag ook thuis, toch geen afspraken maar ik ben wel benieuwd hoe ik dit moet gaan doen. Naar kantoor terwijl ik me zo misselijk voel zie ik echt niet zitten. Misschien dat ik mijn leidinggevende wel in vertrouwen neem en tegen de rest een verhaal ophang van mijn prikkelbare darmsyndroom. Qua vermoeidheid: 's avonds valt het mee, gewoon normale tijd naar bed maar 's ochtends kan ik niet wakker worden! Toch maar eerder naar bed dan.
Welkom Zwanger0418! Wat heftig lijkt me dat een ongeplande zwangerschap. Ik vind het al zo heftig terwijl wij er heel lang over nagedacht hebben. Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt!
CanofCoke, be careful what you wish for
. Zo zat ik namelijk ook te piekeren, had t/m week 5 nergens last van en dat maakte me heel onzeker. Ik zat daarover te klagen tegen mijn vriend. Twee dagen later kickte het in. Dat moet ik nog wel vaak horen haha. Echt waar, elke zwangerschap is anders en ik ken genoeg mensen die zonder kwaaltjes een hele gezonde baby hebben gekregen!
Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik voel me wel een stuk rustiger sinds ik de echo heb gehad gisteren. Geen gekke krampaanval meer gehad, wel wat zeurderige steken vannacht. Nog niet naar de wc gekund maar misschien dat het spul al wel wat soepeler maakt daar binnen. We wachten af.
De misselijkheid 's ochtends blijft hoor. Pff. Ik zet nu rond 3 uur 's nachts de wekker om een rijstwafel te eten, zodat mijn maag niet zo leeg is 's ochtends. Als ik wakker word eet ik dan weer een rijstwafel of soepstengels in bed en probeer ik een ontbijtkoekreep weg te werken. Daar doe ik wel even over, maar op zich scheelt dit wel. Maar toch, na het opstaan blijf ik me weeïg en misselijk voelen. Ik probeer dan wel een cracker te eten, omdat ik weet dat het helpt. Maar bah ik heb er echt geen zin in. Gelukkig voel ik me 's middags wel beter.
Ik werk vandaag ook thuis, toch geen afspraken maar ik ben wel benieuwd hoe ik dit moet gaan doen. Naar kantoor terwijl ik me zo misselijk voel zie ik echt niet zitten. Misschien dat ik mijn leidinggevende wel in vertrouwen neem en tegen de rest een verhaal ophang van mijn prikkelbare darmsyndroom. Qua vermoeidheid: 's avonds valt het mee, gewoon normale tijd naar bed maar 's ochtends kan ik niet wakker worden! Toch maar eerder naar bed dan.
Welkom Zwanger0418! Wat heftig lijkt me dat een ongeplande zwangerschap. Ik vind het al zo heftig terwijl wij er heel lang over nagedacht hebben. Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt!
CanofCoke, be careful what you wish for

dinsdag 8 augustus 2017 om 11:45
Krullenbol, fijn dat de dienst je meeviel!
Een mijlpaal Maisnon, het eerste eten dat je toch niet lekker vindt
. Ik had gisteren op een terras zo'n trek dat we nacho's bestelden. De rest van de avond buikpijn
Zwangere, wij hebben het aan onze ouders en broers en zussen en aan twee vriendinnen van me verteld. Heerlijk om het nieuws te delen.
Wat sport betreft, als het zwembad in de wijk straks weer open is ga ik een keer per week zwemmen en verder een keer per week yoga. Ga gedurende de zwangerschap dan over op zwangerschapsyoga.
Swirls, lastig, maar als het misgaat deel je het ook met hem of haar waarschijnlijk, ivm ziek melden. Ik zou het eerder wel dan niet doen. Je hebt namelijk bv ook recht later te beginnen zodat je tijd hebt rustig te ontbijten bijv.
Canofcoke, deel je je zorgen ook met je partner of iemand in omgeving? Ik bedoel het absoluut niet vervelend, maar het lijkt wel alsof je ie meer dan normaal zorgen maakt. Ook toen je zwanger probeerde te worden. Het lijkt me heel vervelend voor jezelf en ook ongezond. Zou je er iets mee willen/ kunnen doen? Want zo'n echo geeft natuurlijk ook maar tijdelijke geruststelling.
Zwangere, ik let heel erg op wat ik eet en drink. Ook qua kruiden enzo. Eet sowieso al geen vlees. Sommigen hier zijn weer vrij makkelijk. Het is maar net wat voor jou goed voelt!
Ik heb gisteren zitten kijken naar cursussen en overweeg 'samen bevallen' of 'hypnobirthing' te doen met mijn vriend. Twijfel nog! Heb er een topic over geopend. zwanger/samen-bevallen-of-hypnobirthing ... ges/388129
Verder hier geen nieuwe kwaaltjes. Zie alleen patroon dat ik eind middag moe wordt en minder kan hebben.
Inderdaad Krullenbol, positief erin staan. Je hebt toch geen controle. En niet tien procent dat het misgaat,maar negentig procent dat het goed gaat.
Een mijlpaal Maisnon, het eerste eten dat je toch niet lekker vindt

Zwangere, wij hebben het aan onze ouders en broers en zussen en aan twee vriendinnen van me verteld. Heerlijk om het nieuws te delen.
Wat sport betreft, als het zwembad in de wijk straks weer open is ga ik een keer per week zwemmen en verder een keer per week yoga. Ga gedurende de zwangerschap dan over op zwangerschapsyoga.
Swirls, lastig, maar als het misgaat deel je het ook met hem of haar waarschijnlijk, ivm ziek melden. Ik zou het eerder wel dan niet doen. Je hebt namelijk bv ook recht later te beginnen zodat je tijd hebt rustig te ontbijten bijv.
Canofcoke, deel je je zorgen ook met je partner of iemand in omgeving? Ik bedoel het absoluut niet vervelend, maar het lijkt wel alsof je ie meer dan normaal zorgen maakt. Ook toen je zwanger probeerde te worden. Het lijkt me heel vervelend voor jezelf en ook ongezond. Zou je er iets mee willen/ kunnen doen? Want zo'n echo geeft natuurlijk ook maar tijdelijke geruststelling.
Zwangere, ik let heel erg op wat ik eet en drink. Ook qua kruiden enzo. Eet sowieso al geen vlees. Sommigen hier zijn weer vrij makkelijk. Het is maar net wat voor jou goed voelt!
Ik heb gisteren zitten kijken naar cursussen en overweeg 'samen bevallen' of 'hypnobirthing' te doen met mijn vriend. Twijfel nog! Heb er een topic over geopend. zwanger/samen-bevallen-of-hypnobirthing ... ges/388129
Verder hier geen nieuwe kwaaltjes. Zie alleen patroon dat ik eind middag moe wordt en minder kan hebben.
Inderdaad Krullenbol, positief erin staan. Je hebt toch geen controle. En niet tien procent dat het misgaat,maar negentig procent dat het goed gaat.
dinsdag 8 augustus 2017 om 12:58
Hopelijk zijn je bloeduitslagen oke soulsister? Heb nog niet terug gelezen dus weet niet hoe of watSoulsister76 schreef: ↑08-08-2017 11:04Hier in Den Haag is het ook flut weer.
Vanmiddag word ik door de verloskundige teruggebeld of ik bij hun praktijk terecht kan. Ik hoop het wel, want het is wel een praktijk die in hetzelfde gebouw als de huisarts is, dus dat scheelt weer.

Ik hoop voor je dat je bij hun praktijk terecht kan. Lekker makkelijk als alles in het zelfde gebouw is.
Ik heb mijn beweging voor vandaag gehad, lopend naar de winkel gegaan en dus terug moeten lopen met 2 zware bigshoppers. Viel best tegen hahaha

dinsdag 8 augustus 2017 om 13:14
Browneyes88 eng lijkt me dat! Die aanvallen. Hopelijk komt alles goed
als je zo misselijk blijft zou ik inderdaad de leidinggevende in vertrouwen nemen,
Is er tenminste iemand op de hoogte en word er ook rekening met je gehouden.
Maar doe waar jij je goed bij voelt.
Inderdaad heftig ja een ongeplande zwangerschap. Was echt even in schok en vriend moet er nog steeds heel erg aan wennen. Maar ik verheug me er ook wel op ondanks mijn onzekerheid. Ga proberen zoveel mogelijk te genieten.

als je zo misselijk blijft zou ik inderdaad de leidinggevende in vertrouwen nemen,
Is er tenminste iemand op de hoogte en word er ook rekening met je gehouden.
Maar doe waar jij je goed bij voelt.
Inderdaad heftig ja een ongeplande zwangerschap. Was echt even in schok en vriend moet er nog steeds heel erg aan wennen. Maar ik verheug me er ook wel op ondanks mijn onzekerheid. Ga proberen zoveel mogelijk te genieten.

dinsdag 8 augustus 2017 om 13:36
Haha, ik heb de bigshoppers nu nog niet uitgeprobeerd, maar ik vond ze al behoorlijk zwaar voordat ik zwanger werdZwanger0418 schreef: ↑08-08-2017 12:58Hopelijk zijn je bloeduitslagen oke soulsister? Heb nog niet terug gelezen dus weet niet hoe of wat![]()
Ik hoop voor je dat je bij hun praktijk terecht kan. Lekker makkelijk als alles in het zelfde gebouw is.
Ik heb mijn beweging voor vandaag gehad, lopend naar de winkel gegaan en dus terug moeten lopen met 2 zware bigshoppers. Viel best tegen hahaha![]()

Bloeduitslagen waren prima. Ik word nu iedere 4 weken getest omdat ik een trage schildklier heb. De waardes waren overigens goed, alleen moet de medicatie nu iets omhoog, omdat mn schildklier anders ''overwerkt'' kan raken.
Helaas waren de antistoffen resultaten nog niet binnen, maar de huisarts zegt dat ik voorlopig gewoon naar de verloskundige kan gaan. Vallen ze tegen, dan verwijzen ze me alsnog door naar de gynacoloog.
Nog even een vraagje voor iedereen overigens. Ik zag bij het introductie formulier van de verloskundige dat je moet nagaan of er erfelijke ziektes in de familie voorkomen. Weet iemand welke ziektes er dan specifiek bedoeld worden? Het enige wat ik kan bedenken dat het vermelden waard is, is dat mn schoonmoeder diabetes heeft en dat dit vaker in haar familie voorkomt.
Wel wil mijn vriend sowieso navragen in hoeverre allergieën overdraagbaar zijn, omdat o.a. een notenallergie heeft, en als kind naar het ziekenhuis moest, wegens het eten van een boterham met pindakaas. Hij vind het best spannend om dan in de toekomst ons kind dan iets met noten te geven.

dinsdag 8 augustus 2017 om 13:41
Soulsister, als je de zwangerwijzer invult (zwangerwijzer.nl) kom je de belangrijkste aandoeningen tegen. Dat zijn deze aaandoeningen (die kunnen soms erfelijk zijn staat erbij):
o Blindheid of ernstige slechtziendheid
o Downsyndroom
o Epilepsie, toevallen, (koorts)stuipen
o Ernstige doofheid
o Aangeboren hartafwijkingen
o Hartritmestoornissen
o Hartinfarct voor 35ste jaar
o Hemofilie of dragerschap van hemofilie
o Lip- of gehemeltespleet (hazenlip)
o Aandoeningen van hersenen, zenuwstelsel of spieren
o Open rug (spina bifida), open schedel (anencefalie), waterhoofd
o Sikkelcelziekte of dragerschap van sikkelcelziekte (erfelijke
bloedarmoede)
o Spierziekten (bijv. de ziekte van Duchenne)
o Taaislijmziekte (cystic fibrosis of CF) of dragerschap van CF
o Thalassemie of dragerschap van thalassemie (erfelijke bloedarmoede)
o Twee of meer miskramen bij één persoon
o Vertraagde verstandelijke ontwikkeling (bijv. fragiele-X-syndroom)
o Andere aangeboren afwijkingen of erfelijke aandoeningen
o Blindheid of ernstige slechtziendheid
o Downsyndroom
o Epilepsie, toevallen, (koorts)stuipen
o Ernstige doofheid
o Aangeboren hartafwijkingen
o Hartritmestoornissen
o Hartinfarct voor 35ste jaar
o Hemofilie of dragerschap van hemofilie
o Lip- of gehemeltespleet (hazenlip)
o Aandoeningen van hersenen, zenuwstelsel of spieren
o Open rug (spina bifida), open schedel (anencefalie), waterhoofd
o Sikkelcelziekte of dragerschap van sikkelcelziekte (erfelijke
bloedarmoede)
o Spierziekten (bijv. de ziekte van Duchenne)
o Taaislijmziekte (cystic fibrosis of CF) of dragerschap van CF
o Thalassemie of dragerschap van thalassemie (erfelijke bloedarmoede)
o Twee of meer miskramen bij één persoon
o Vertraagde verstandelijke ontwikkeling (bijv. fragiele-X-syndroom)
o Andere aangeboren afwijkingen of erfelijke aandoeningen
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:48
Ik ga me ook nog oriënteren op iets van een zwangerschapscursus. Of ik het dan ook ga doen dat weet ik nog niet.
De misselijkheid is nu wel weer weg, al een uurtje. En stom genoeg ga ook ik - zoals meerdere meiden hier - me zorgen maken of alles goed is. Ik probeer dat steeds meer los te laten, maar soms steekt het de kop weer op.
Hier in Arnhem (waar ik werk) is het net weer droog...
De misselijkheid is nu wel weer weg, al een uurtje. En stom genoeg ga ook ik - zoals meerdere meiden hier - me zorgen maken of alles goed is. Ik probeer dat steeds meer los te laten, maar soms steekt het de kop weer op.
Hier in Arnhem (waar ik werk) is het net weer droog...
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:58
Jenthe, ik ga ook iets van zwangerschapsgym doen. Vorige keer deed ik zwangerschapsyoga maar dat vond ik te rustig. Deze keer wil ik het liefste iets actievers, even kijken wat er allemaal mogelijk is hier in de buurt.
Momenteel sport ik nog 'gewoon' (hardlopen en sportschool) en wil dat zo lang mogelijk volhouden.
BrownEyes wat zul je geschrokken zijn! Fijn dat alles ok is en dat de 1e ervaring met de vk dus goed was.
Welkom Zwangere0418. Ik volg gewoon de officiële voorschriften van wat je wel en niet mag eten
.
Swirls, als het je werk beïnvloed zou je iets kunnen zeggen van de misselijkheid.Als je het verborgen kan houden lijkt het me niet noodzakelijk om al te vertellen.
Doen er al dames mee met Moeders voor Moeders? Ik moet me nog opgeven.
Momenteel sport ik nog 'gewoon' (hardlopen en sportschool) en wil dat zo lang mogelijk volhouden.
BrownEyes wat zul je geschrokken zijn! Fijn dat alles ok is en dat de 1e ervaring met de vk dus goed was.
Welkom Zwangere0418. Ik volg gewoon de officiële voorschriften van wat je wel en niet mag eten

Swirls, als het je werk beïnvloed zou je iets kunnen zeggen van de misselijkheid.Als je het verborgen kan houden lijkt het me niet noodzakelijk om al te vertellen.
Doen er al dames mee met Moeders voor Moeders? Ik moet me nog opgeven.
dinsdag 8 augustus 2017 om 14:01
Bepaald eten niet lusten/dat het je tegenstaat heb ik soms ook. Normaal at ik in de ochtend altijd yoghurt of kwark en nu word ik onpasselijk van het idee. Als de geur van avondeten je tegenstaat vind ik het zo'n zonde!!! Ik probeer dan altijd wel even, soms trekt de afkeer/misselijkheid na een paar happen weer weg haha. En anders eet ik wel een cracker
.
Soulsister, toevallig dat je dat zegt van die notenallergie. Ik heb die zelf ook en was ook best bang ons zoontje iets met noten te geven. De eerste keer gaf ik hem een mini hapje boterham met pindakaas haha. Kijken hoe die reageerde.
Allergie kan namelijk erfelijk overdraagbaar zijn maar het hoeft niet. Hij heeft er tot nu toe geen last van gelukkig!

Soulsister, toevallig dat je dat zegt van die notenallergie. Ik heb die zelf ook en was ook best bang ons zoontje iets met noten te geven. De eerste keer gaf ik hem een mini hapje boterham met pindakaas haha. Kijken hoe die reageerde.
Allergie kan namelijk erfelijk overdraagbaar zijn maar het hoeft niet. Hij heeft er tot nu toe geen last van gelukkig!

dinsdag 8 augustus 2017 om 14:31
Browneyes fijn dat de erge krampen nu weg zijn. Lijkt mij ook erg schrikken. Kleine krampen horen erbij maar ze zouden niet echt pijn moeten doen.
Fijn dat de bloeduitslagen goed waren van je schildklier soulsister.
Ik vind het lastig om iedereen zijn naam te onthouden helemaal nu heb echt een geheugen van een zeef. Ben ook al 2x mijn telefoon thuis vergeten en laatst gewoon mijn tas in een bar laten staan en naar buiten gelopen
dat kan hier dus echt niet. Gelukkig kwamen ze hem heel snel achter me aan brengen maar had ook alles kwijt kunnen zijn. Haha.
Ik vind het ook naar om te lezen dat zoveel meiden zich druk maken en onzeker zijn. Vooral voor hunzelf. Het is zo'n mooie tijd en het gaat zo snel. Heb vertrouwen in je lijf en wat is het allerergste dat er nu kan gebeuren. Een miskraam? Ja dat is heel naar en verdrietig (weet er alles van) maar dat kan je niet voorkomen door je druk te maken. Als dat gebeurd dan gebeurd dat omdat er iets niet goed is in de aanleg van het vruchtje (meeste gevallen). Dat gebeurd dan dus toch wel. Maar die kans is niet groot. Niet iedereen heeft klachten en we zijn daarnaast nog maar pril zwanger. Vanaf 7 wkn of 8 wkn kan je ook nog supermisselijk worden. En dan als je misselijk bent ia dat dan een garantie dat het goed gaat?
Probeer het dus los te laten en de natuur zijn gang te laten gaan. Ga lekker een muziekje luisteren of maak een kop thee voor jezelf en kom even tot rust. Dat is het beste voor jou, je partner maar ook zeker voor die worm die aan het groeien is.
Anders wordt het geen 9 mnd zwangerschap maar 18 mnd gevoelsmatig.
Fijn dat de bloeduitslagen goed waren van je schildklier soulsister.
Ik vind het lastig om iedereen zijn naam te onthouden helemaal nu heb echt een geheugen van een zeef. Ben ook al 2x mijn telefoon thuis vergeten en laatst gewoon mijn tas in een bar laten staan en naar buiten gelopen

Ik vind het ook naar om te lezen dat zoveel meiden zich druk maken en onzeker zijn. Vooral voor hunzelf. Het is zo'n mooie tijd en het gaat zo snel. Heb vertrouwen in je lijf en wat is het allerergste dat er nu kan gebeuren. Een miskraam? Ja dat is heel naar en verdrietig (weet er alles van) maar dat kan je niet voorkomen door je druk te maken. Als dat gebeurd dan gebeurd dat omdat er iets niet goed is in de aanleg van het vruchtje (meeste gevallen). Dat gebeurd dan dus toch wel. Maar die kans is niet groot. Niet iedereen heeft klachten en we zijn daarnaast nog maar pril zwanger. Vanaf 7 wkn of 8 wkn kan je ook nog supermisselijk worden. En dan als je misselijk bent ia dat dan een garantie dat het goed gaat?
Probeer het dus los te laten en de natuur zijn gang te laten gaan. Ga lekker een muziekje luisteren of maak een kop thee voor jezelf en kom even tot rust. Dat is het beste voor jou, je partner maar ook zeker voor die worm die aan het groeien is.
Anders wordt het geen 9 mnd zwangerschap maar 18 mnd gevoelsmatig.

dinsdag 8 augustus 2017 om 14:44
PKT wat een mooie woorden, ik weet het allemaal wel maar het is echt goed om even te lezen zo! Je hebt helemaal gelijk!! De kansen spreken in ons voordeel, dus laten we daar op vertrouwen! Dat lukt me meestal wel, maar soms even niet en dan zal ik even aan jouw post denken.
En herkenbaar, ik ben normaal superscherp maar nu zeker niet. Vergeet ik boodschappen te bestellen of dat ik de wasmachine had aangezet
. Gelukkig nog niet mijn complete tas laten staan ergens hahaha.
En herkenbaar, ik ben normaal superscherp maar nu zeker niet. Vergeet ik boodschappen te bestellen of dat ik de wasmachine had aangezet

dinsdag 8 augustus 2017 om 15:12
PKT, in de basis heb je natuurlijk helemaal gelijk. Het is ook zoals ik probeer te denken, maar dat lukt gewoon niet altijd. Want na drie miskramen, zonder gezonde voldragen zwangerschap, is het vertouwen in mijn lijf er nu gewoon niet. En dat mag van mij nu ook even zo zijn. Dat is mijn manier om mezelf mentaal te beschermen voor als het nu toch weer mis is.PKT schreef: ↑08-08-2017 14:31
Anders wordt het geen 9 mnd zwangerschap maar 18 mnd gevoelsmatig.![]()
Zoals ik eerder schreef heb ik veel aan de enthousiaste verhalen van anderen die dit beter lukt. Dat helpt mij focussen op wat er mogelijk is en ook een beetje rustig te blijven.
Ik probeer ook om niet al mijn twijfels op te schrijven, omdat dit mij meestal niet helpt en anderen onzeker maakt. Maar genieten zit er nu gewoon nog even niet in, en dat heb ik maar geaccepteerd. Ik kan me voorstellen dat het vanzelf makkelijker wordt naar mate het langer goed gaat.
dinsdag 8 augustus 2017 om 15:51
Vriendlief en ik gaan lekker gezonde wraps eten vanavond.Zwanger0418 schreef: ↑08-08-2017 15:36Zou iemand mij willen toevoegen aan de tabel?heb er zelf geen verstand van.
1ste zwangerschap en ongeveer 09-04 uitgerekend. Leeftijd is 21.
Hier nog aan het twijfelen wat we gaan eten, wat gaan jullie eten dames?![]()

Ik heb zelf laatst online gekeken naar recepten die lekker en gezond zijn voor zwangere vrouwen, en daar heb ik een lekker wokrecept met vis op gevonden.