Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
dinsdag 8 augustus 2017 om 07:58
je hebt van brio wel zelfrijdende trein appeltree.... vaak is brio bij amazon duitsland ook wel wat goedkoper als hier en af en toe hebben ze ook kortingscodes dat scheelt ook nog.... ik heb thomas wooden Railway treinen daar vandaag ook stukken goedkoper dan hier en oudste vind het geweldig. en voor playmobil had ik op vorige pagina denk ik linkje waar je per set het goedkoopste adres kunt opzoeken.

dinsdag 8 augustus 2017 om 07:59
Wow jullie schrijven snel!
Smartje had van ons voor haar 2e verjaardag ook een 12 inch fiets gehad. Daar kon ze binnen een maand al op en een jaar later fietste ze zonder zijwieltjes. Ze is gek op alles met wielen en trappers, ik zou zooooo graag een wit met roze Berg skelter voor haar kopen maar mijn man vindt dat een sta in de weg. Wie weet krijg ik hem nog zo ver, want hij had er vroeger ook 1 en was er niet af te slaan haha.
Qua baby kadootjes, waarom geen bruikbare dingen inpakken? Dat hebben de andere kinderen toch niet door. Zo hadden wij een speen ingepakt, een flesje met wasspul, sokjes, een pakje billendoekjes, een leuke washand voor in bad enz.
Elk jaar krijgen de kinderen een dekbedovertrek, smartje kreeg toen een nieuwe slaapzak. Smartje was overigens 2 maanden bij haar eerste sinterklaas.
Ik ben gek op kadootjes kopen en geven. Heerlijk vind ik het. Gedurende het jaar krijgen ze hier weinig, het is alleen lastig dat er maar 2 maanden tussen haar verjaardag en sinterklaas zitten. Echt buitenspeelgoed geef je dan niet meer en daar loop je tegen de zomer weer tegenaan. Stiefkind heeft het wat dat betreft beter verdeeld over het jaar.
Bij ons krijgen de volwassenen ook kadootjes, dus de zakken zijn altijd goed gevuld.
Smartje had van ons voor haar 2e verjaardag ook een 12 inch fiets gehad. Daar kon ze binnen een maand al op en een jaar later fietste ze zonder zijwieltjes. Ze is gek op alles met wielen en trappers, ik zou zooooo graag een wit met roze Berg skelter voor haar kopen maar mijn man vindt dat een sta in de weg. Wie weet krijg ik hem nog zo ver, want hij had er vroeger ook 1 en was er niet af te slaan haha.
Qua baby kadootjes, waarom geen bruikbare dingen inpakken? Dat hebben de andere kinderen toch niet door. Zo hadden wij een speen ingepakt, een flesje met wasspul, sokjes, een pakje billendoekjes, een leuke washand voor in bad enz.
Elk jaar krijgen de kinderen een dekbedovertrek, smartje kreeg toen een nieuwe slaapzak. Smartje was overigens 2 maanden bij haar eerste sinterklaas.
Ik ben gek op kadootjes kopen en geven. Heerlijk vind ik het. Gedurende het jaar krijgen ze hier weinig, het is alleen lastig dat er maar 2 maanden tussen haar verjaardag en sinterklaas zitten. Echt buitenspeelgoed geef je dan niet meer en daar loop je tegen de zomer weer tegenaan. Stiefkind heeft het wat dat betreft beter verdeeld over het jaar.
Bij ons krijgen de volwassenen ook kadootjes, dus de zakken zijn altijd goed gevuld.

dinsdag 8 augustus 2017 om 08:03
Soms zie je iets en weet je gewoon dat ze het nodig hebben of leuk vinden.ingelke_kepringelke schreef: ↑07-08-2017 20:57Het lijkt mij best lastig om nu al dingen voor over een paar maanden te kopen.
Maar wellicht komt dat omdat ik 'maar' 1 kind heb, van nog geen 2 jaar oud. En het idee heb dat haar interesses welicht nog gaan verschuiven. Maar als ik jullie reacties zo lees kun je best al een inschatting maken van wat ze leuk (blijven) vinden.
Deze week is bij de trekpleister een mens-erger-je-niet van Frozen in de aanbieding. Deze heb ik laatst al gekocht voor een euro, in de opruimingsbak. Maar ook puzzels; in de opruiming betaal je daar hetzelfde voor als bij de kringloop. Dan koop ik ze liever nieuw. Een puzzel van Chuggington voor 75 ct, een puzzel van Pooh voor 1,50 enz.
Zo heb ik ook wat kleine doosjes playmobil en lego op de kop getikt. En krijgen zij het niet in de schoen, dan wel een keer als er wat te vieren is. Of ik geef het bij een verjaardag van een buurkindje of zo.

dinsdag 8 augustus 2017 om 08:13
Ik zou een extra pony doen. Daar heeft ze meer plezier van, verwacht ik.queenfan25 schreef: ↑08-08-2017 01:47Ik doe ook niet aan een budget. Ik kijk wat ze leuk vinden op dat moment en dat wordt het hoofdcadeau dat is rond de 45 euro en dan een boek en pyjama en een spel/puzzel erbij. Mijn oudste wil de My Little pony trein zei ze vandaag ( ja het leeft al hier) die kost dan minder dan het pakket friends lego van haar zus zouden jullie dan een iets duurder boek of pyjama geven of een extra pony bij de doos geven?
I
Wij kijken eigenlijk nooit reclames, veel netflix enz, dus smartje weet voor de helft niet wat er allemaal te koop of te krijgen is. Dit jaar is denk ik het laatste jaar dat ik nog een lijstje kan maken hahaha.
Kan niet wachten tot in september de speelgoedboeken uitkomen, kijken of smartje dan ook zelf dingen gaat aanwijzen die ze graag zou willen hebben. Van de week vroeg ik haar nog wat ze zou willen, het antwoord; roze bellenblaas.
Dit jaar zijn we op vakantie net voor dat we haar verjaardag vieren dus ik moet het lijstje al eerder af hebben dan de boeken in huis zijn. Bij ons in de familie legt iedereen graag geld bij elkaar voor een groter kado. Dit jaar heb ik gevraagd of ze Koko de aap van furreal friends willen kopen en een mega mindy pak. Dus geen grote hoeveelheid speelgoed.
Van ons krijgt ze een Vtech kidizoom (was zondag enorm afgeprijsd bij bart smit) en van opa en oma een radio/cd speler (niet zo'n dure als stiefkind krijgt met sinterklaas) met wat luisterboeken.
Verder heb ik op haar lijstje staan;
- Boek 'nog 1 nachtje' van jacques Vriens
- Boek 'het mooiste visje van de zee'
- tiptoi boek over getallen
- tiptoi boek over paarden
- my little pony (op haar verzoek)
- knuffel van Ty beany boo
- spaarpot
- verkleed prinsessenjurk
- Kroko Loko spel
Ik wil nog wat dingetjes onder de 10,- bedenken voor de overige visite.

dinsdag 8 augustus 2017 om 11:56
Voor een baby: wij gaven vorig jaar een nieuwe speen, eetsetje, pyjama en een paar nieuwe kleine speeltjes.
Oa deze tractor
http://m.intertoys.nl/m20/speelgoedvoer ... le-tractor
En deze kubus: https://www.lobbes.nl/speelgoed/babyspe ... iten-kubus
Allebei in nieuwstaat via MP en veel mee gespeeld.
(en verder lees ik graag mee voor tips)
Oa deze tractor

dinsdag 8 augustus 2017 om 20:02
Ik ben ook al hard aan het nadenken wat ik moet gaan kopen voor de 1e verjaardag van zoon en daarna voor Sinterklaas. Oudste was niet echt een "speel-baby" en de jongste wel, dus eindelijk wordt het baby-speelgoed gebruikt, maar die oudste is zo'n slimme wijsneus dat ik er echt niet mee weg kom om 'oud' speelgoed opnieuw in te pakken. Helaas, hahaha.
Heb altijd wel wat klein spul aan kadootjes in de kelder liggen, maar moet nog wel wat groter kadootje hebben vind ik zelf. Ik denk dat als er straks meer speelgoed in de winkels ligt, ik wel wat meer inspiratie ga krijgen. En ik lees lekker hier mee.
Maar misschien kan iemand me hier mee helpen: ik zoek een houten groeimeter met "brave" figuurtjes. Dus geen schreeuwerige piraten en wilde dino's, maar meer iets als Nijntje, bosdiertjes, Jip en Janneke etc. En echt op hout zodat ik makkelijk de lengte er op kan schrijven. Ik kom heel veel plastic meters en muurstickers tegen. Of hele dure houten meters (35,- en meer) met naam er op en zo. Maar misschien zoek ik niet goed.
dinsdag 8 augustus 2017 om 20:35
Speen weet ik niet of hij die wel gaat pakken, eet setje komt op zijn lijst, pyjama of een shirt/vest zal ik ook doen (even kijken welke maat hij tegen die tijd heeft en wat we in die maat nog nodig hebben).elko schreef: ↑08-08-2017 11:56Voor een baby: wij gaven vorig jaar een nieuwe speen, eetsetje, pyjama en een paar nieuwe kleine speeltjes.
Oa deze tractor
Die tractor is heel leuk, maar hebben wel al. Zo'n kubus niet omdat die (of los speelgoed dat er onderdeel van zoals een kralenspiraal) al veel in de omgeving is en de oudste buitens huis al 2 keer in de week dat ding zag. Ik vond het onzinnig om hem dan te kopen.. Maar we gaan verhuizen dus voor de jongste is het misschien wel een idee.

dinsdag 8 augustus 2017 om 20:50
Wij kopen het hele jaar door eigenlijk al wel veel speelgoed en bekijken per gelegenheid of we nog voldoende in de cadeaukast hebben liggen of dat we nog iets moeten kopen. Oudste komt nu ook wel in een fase dat hij zelf met wensen zal gaan komen.
Dit zijn o.a. cadeautjes die we op voorraad hebben liggen:

dinsdag 8 augustus 2017 om 20:53
Dat met zomerspeelgied weet ik ook niet echt een oplossing voor, in de winter waterspeelgoed geven is gewoon niet zo leuk.. Misschien dat toch aan het begin van de zomer wat geven? Als ze naar school gaan is het begin van de zomervakantie altijd wel een leuk moment om nog een cadeautje voor de zomer te geven vind ik zelf.smart79 schreef: ↑08-08-2017 07:59Wow jullie schrijven snel!
De oudste wist met 1,5 zich al raad met kinderrolschaatsen en een step,
Zodra hij op een fiets past denken ik dat hij dat ook leuk vind. Hij is alleen wel klein, weet jij nog welke broek maat smartje had toen ze op de 13 inch fiets paste?
Ik heb niks tegen bruikbare dingen inpakken en geven. Idem voor tweedehands of gratis spul. Alleen de oudste kreeg de eerste keer wel gelijk dingen echt voor de leuk en afgelopen jaar is hij enorm verwend. Voor de baby alleen bruikbaar spul in pakken vind ik dan niet leuk. Dus een eetsetje,
Pyjama of kleren ed is een naast een cadeautje voor de leuk. Kerst vieren we oa met familie en voor ieder kind een 'echt' cadeau mee nemen en voor onze baby een flesje wasspul vind ik niet zo leuk ook al merkt de baby er zelf niks van.
dinsdag 8 augustus 2017 om 20:57
Bedankt voor de tip van de Duitse amazon!pimpelmeesje123 schreef: ↑08-08-2017 07:58je hebt van brio wel zelfrijdende trein appeltree.... vaak is brio bij amazon duitsland ook wel wat goedkoper als hier en af en toe hebben ze ook kortingscodes dat scheelt ook nog.... ik heb thomas wooden Railway treinen daar vandaag ook stukken goedkoper dan hier en oudste vind het geweldig. en voor playmobil had ik op vorige pagina denk ik linkje waar je per set het goedkoopste adres kunt opzoeken.
Playmobil vind ik ze met straks 6 maanden en 2 jaar nog te jong voor, maar is voor volgend jaar misschien wel een goede.
dinsdag 8 augustus 2017 om 21:00
Wat leuk spul zeg!NYC schreef: ↑08-08-2017 20:50Wij kopen het hele jaar door eigenlijk al wel veel speelgoed en bekijken per gelegenheid of we nog voldoende in de cadeaukast hebben liggen of dat we nog iets moeten kopen. Oudste komt nu ook wel in een fase dat hij zelf met wensen zal gaan komen.
Stef stuntpiloot hebben we hier nog liggen uit mijn studententijd

anoniem_228585 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 21:19
Reden: Met alle plaatjes er bij werd het wel een heel groot bericht
Reden: Met alle plaatjes er bij werd het wel een heel groot bericht
36.01% gewijzigd

dinsdag 8 augustus 2017 om 21:03
Ben je zelf een beetje handig/creatief? Ik heb een plank hout geschuurd en met acrylverf beschilderd. Plaatjes van internet gehaald, geprint en met carbonpapier overgetrokken. Erg leuk geworden en een stuk goedkoper dan die je op google allemaal tegenkomt.ShaunTheSheep schreef: ↑08-08-2017 20:02Ik ben ook al hard aan het nadenken wat ik moet gaan kopen voor de 1e verjaardag van zoon en daarna voor Sinterklaas. Oudste was niet echt een "speel-baby" en de jongste wel, dus eindelijk wordt het baby-speelgoed gebruikt, maar die oudste is zo'n slimme wijsneus dat ik er echt niet mee weg kom om 'oud' speelgoed opnieuw in te pakken. Helaas, hahaha.
Heb altijd wel wat klein spul aan kadootjes in de kelder liggen, maar moet nog wel wat groter kadootje hebben vind ik zelf. Ik denk dat als er straks meer speelgoed in de winkels ligt, ik wel wat meer inspiratie ga krijgen. En ik lees lekker hier mee.
Maar misschien kan iemand me hier mee helpen: ik zoek een houten groeimeter met "brave" figuurtjes. Dus geen schreeuwerige piraten en wilde dino's, maar meer iets als Nijntje, bosdiertjes, Jip en Janneke etc. En echt op hout zodat ik makkelijk de lengte er op kan schrijven. Ik kom heel veel plastic meters en muurstickers tegen. Of hele dure houten meters (35,- en meer) met naam er op en zo. Maar misschien zoek ik niet goed.
dinsdag 8 augustus 2017 om 21:18
Kan opzich wel natuurlijk, maar de oudste krijgt dan voor het 3e jaar op rij wel 'echte' cadeaus dus dan wil ik voor de jongste ook wel iets. Daarnaast willen anderen voor kerst en sinterklaas ook wat geven dus er van af komen met het her inpakken van dingen gaat sowieso niet.
dinsdag 8 augustus 2017 om 21:23
Oh die bedoel je, ik dacht de gewone.. de oudste vind de gewone heel leuk en speelt er graag mee maar met een baby er bij vind ik het nog niet zo geschikt om zelf in huis te hebben. De 123 variant vind ik een beetje te veel van het goede worden naast de duplo.. zeker als er misschien over een jaar al echte playmobil bij komt. Of wordt er heel ander mee gespeeld bij jullie met duplo en playmobil 123?pimpelmeesje123 schreef: ↑08-08-2017 21:09Playmobil 123 vond mij. Dochter met 1 jaar echt al leuk.... dus dat zou nog overweging kunnen zijn my little appletree...

dinsdag 8 augustus 2017 om 21:29
Treinbanen en treintjes zijn het momenteel helemaal dus ik vermoed dat zoon zelf voor zijn verjaardag (die volgt nog voor de feestdagen) een nieuw Märklin treintje wil en evt uitbreiding van rails. We hebben nu de Märkin NS trein.
Hij houdt ook erg van spelletjes en als tip heb ik nog het spel 'Familie Poen'. Het is eigenlijk vanaf 6 jaar maar mijn bijna vierjarige kan het dus al prima meespelen dankzij de duidelijke kaarten. Hij heeft alleen hulp nodig met (uit)betalen van de strafcentjes.
Hij houdt ook erg van spelletjes en als tip heb ik nog het spel 'Familie Poen'. Het is eigenlijk vanaf 6 jaar maar mijn bijna vierjarige kan het dus al prima meespelen dankzij de duidelijke kaarten. Hij heeft alleen hulp nodig met (uit)betalen van de strafcentjes.

dinsdag 8 augustus 2017 om 21:34
Prenatale had er een van done by deer, misschien dat je die leuk vind. Die komt vast wel weer op voorraad.ShaunTheSheep schreef: ↑08-08-2017 20:02Ik ben ook al hard aan het nadenken wat ik moet gaan kopen voor de 1e verjaardag van zoon en daarna voor Sinterklaas. Oudste was niet echt een "speel-baby" en de jongste wel, dus eindelijk wordt het baby-speelgoed gebruikt, maar die oudste is zo'n slimme wijsneus dat ik er echt niet mee weg kom om 'oud' speelgoed opnieuw in te pakken. Helaas, hahaha.

dinsdag 8 augustus 2017 om 21:46
Ja die stijl zoek ik! Even de voorraad hiervan in de gaten houden dus.my-little-appletree schreef: ↑08-08-2017 21:34Prenatale had er een van done by deer, misschien dat je die leuk vind. Die komt vast wel weer op voorraad.
@Elifantje: zelf maken had ik wel aan gedacht en ik ben wel handig, maar heb last van chronisch tijdgebrek, dus wilde voor de luie online-bestellen-variant gaan

dinsdag 8 augustus 2017 om 23:08
@my little appletree: je vroeg welk zoekboek. Bij mijn zoon is het om het even welk boek, als de voorbeelden van wat je moet zoeken, er maar wel in staan aan de zijkant. Je hebt ook boeken waarbij kinderen zelf moeten verzinnen wat ze gaan zoeken. Dat vindt hij minder.
Het boek dat erg in de smaak viel was: Wat hoort poes? - van auteur Lotje
Knap trouwens dat hier best al wat tweejarigen met fietsjes overweg kunnen. De mijne van bijna 2,5 snapt nog niks van een loopfiets.
Knap trouwens dat hier best al wat tweejarigen met fietsjes overweg kunnen. De mijne van bijna 2,5 snapt nog niks van een loopfiets.
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:27
Als je op Google zoekt (meetlat done by deer) vind je hem op nog een aantal webwinkels, dus als je er over uit ben en niet wil wachten kan dat ook. Met 13,95 niet heel duur (al komen er dan misschien nog wel verzendkosten bij).ShaunTheSheep schreef: ↑08-08-2017 21:46Ja die stijl zoek ik! Even de voorraad hiervan in de gaten houden dus.
@Elifantje: zelf maken had ik wel aan gedacht en ik ben wel handig, maar heb last van chronisch tijdgebrek, dus wilde voor de luie online-bestellen-variant gaan![]()
woensdag 9 augustus 2017 om 07:17
Bedankt voor de tip, ik ga naar wat hoort de poes kijken en anders een ander zoek boek met duidelijke plaatjes van wat je moet zoeken.kwartje schreef: ↑08-08-2017 23:08@my little appletree: je vroeg welk zoekboek. Bij mijn zoon is het om het even welk boek, als de voorbeelden van wat je moet zoeken, er maar wel in staan aan de zijkant. Je hebt ook boeken waarbij kinderen zelf moeten verzinnen wat ze gaan zoeken. Dat vindt hij minder.
Of hij gelijk kan fietsen weet ik nog niet, maar op de tractor bij andere probeert hij de trappers wel (lukt niet want die zijn te zwaar en net iets te ver weg voor hem), maar als ik zie hoe hij op andere dingen is denk ik dat hij een fiets ook heel leuk zal vinden. En ach, ze doen het allemaal in hun eigen volgorde en tempo. Zoontje van een vriendin kan niet op de loopfiets, step oid maar praat al heel goed en die van mij juist andersom. Die praat een stuk minder goed maar klimt overal op en stept er lustig op los.
woensdag 9 augustus 2017 om 07:25