Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Diamond, nee. Ivf2 is bij ons een rare behandeling.
Ivf2 is omgezet naar escape-iui. 3 follikels en dus waarschijnlijk 2 bevrucht waarvan 1 een 'menstruatie' was en 1 met 6 weken is gestopt.
Ivf2.2 is afgebroken vanwege zwangerschap
Ivf2.3 is icsi geworden en daar wachten we nu op ;-)
Alle reacties Link kopieren
@ diamond shit wat balen. Ik had wel verwacht/gehoopt dat het bij jou wel raak zou zijn ivm jong, geen oorzaak en eerdere zwangerschap. Geef de moed niet op. Genoeg paren die meerdere terugplaatsingen nodig hebben. Ik hoop dat 2e poging beter verloopt met meerdere cryo's en natuurlijk met een zwangerschap!

@ duufje, fijn en heel erg knap dat je je al wat beter voelt. Ik snap dat je geen hoop meer hebt in een zwangerschap, maar tegelijkertijd heb jij nog geen nieuwe kansen gehad. Ik hoop en denk dat ze in DD misschien betere protocollen hebben waarbij er wel lukt om bevruchtingen te krijgen en embryo's. Dan is zwangerworden voor jou geen probleem (gezien eerste keer snel zwanger). Voor nu is het balen en weer moed verzamelen, wat ontzettend moeilijk is na herhaalde teleurstellingen. :Hug:

@ fruity, dan hoop ik dat je aangenaam verrast wordt. Net als wat weija zegt, 1 a 2 uur verschil is niet erg (bij gonal f wel). Het zal idd gewenning zijn.

@ dazzle en weija hoe gaat het op wachtbankje? Ik hoop dat jullie snel aansluiten in andere topic.

Er is inderdaad weer tijd voor goed nieuws hier. :redrose:
@ windmolen, ik had precies zelfde gevoelens. 1e tp was mislukt en ik had daar heel veel moeite mee. Ik wilde ook niet aan 2e beginnen, was ook bang mijn embryo (vriezer babies) te verliezen zonder zwangerschap, maar het heeft gelukkig anders uitgepakt voor mij. Tegelijkertijd dacht ik ik wil meteen door, want wat als we pas bij 10e zwanger kunnen worden (doemdenken)? Dan wil ik snel 9 tp achter de rug hebben. Zonder een tp heb je (waarschijnlijk) ook geen zeangerschap dan is een kans op zwangerschap met een tp wel beter. Zijn het 3 of 5 daagse embryo's? Succes en hoe meer terugplaatsingen hoe groter de kans op een zwangerschap. ik hoop dat je 2e tp raak is!
Hoi lieve dames,

wilde bijlezen en reageren maar moet eerlijk zeggen dat ik na een paar posts mezelf zo slecht voelde dat ik het niet kan opbrengen om verder te lezen :( voel zo met jullie mee, fruity, duufje, boulu, diamond, zizo. ..
ik zit zelf nog niet zo erg lang in het hele traject en het breekt me soms ook al erg op, ik weet niet wat zeggen maar weet dat ik zo met jullie meeleef, ik wil zo graag zeggen dat het beter wordt, dat jullie (onze) tijd nog komt, maar dat zijn slechts woorden die het verdriet van een mislukte poging niet kunnen wegnemen..

Sorry... kan het niet verder opbrengen, ben mee verdrietig met jullie, het wordt inderdaad hoog tijd voor goed nieuws hier..

:hug: :hug: :hug: voor jullie allemaal
Diamond wat enorm balen dat je ongesteld bent geworden.... sterkte! Blijft elke keer een grote teleurstelling.... :hug:

Duufje wat fijn om wat van je te lezen. Enerzijds goed om te horen dat het nieuws een beetje geland is en dat jullie weer een voorzichtig plan van aanpak hebben tav het vervolgtraject. Maar ook heel verdrietig om te horen dat je minder vertrouwen hebt in dat je nog een keer opnieuw zwanger mag raken. Tegelijkertijd snap ik goed dat de moed je na twee mislukte icsi-pogingen je wat in de schoenen zakt. Ik hoop zo dat het jullie gegund is opnieuw ouders te worden van een broertje of zusje van B.

Angel lief dat je hier even komt meeschrijven. De wachtweken vind ik prima te doen, na 9 terugplaatsingen gaat het leven gewoon door in de wachtweken. Het testmoment zelf blijft daarentegen altijd spannend.
Zo fijn dat je zwangerschap zo voorspoedig verloopt, na de spannende start met de bloeding bij 5 weken.
Selin wat naar dat je zo verdrietig wordt van alle verhalen hier. Maar onthoud dat wat Baggal eerder schreef, elk verhaal staat op zich zelf en zegt niets over jullie kansen. En morgen krijg je weer een mooie embryo teruggeplaatst. Wie weet wordt deze het wel.
Meiden, bedankt voor jullie ontzettend lieve berichtjes, hier en op het andere topic. Doet me goed. Super lief hoe iedereen meeleeft.

Vandaag gaat ons meisje 'geboren' worden. Ik ben er klaar voor maar ook weer niet. De tijd die hierna zal komen zal zwaar zijn.
Ergens in het najaar hoop ik weer te beginnen voor een tweede kindje... Dan begint het spuiten ed weer! Ongelooflijk... Gelukkig wel 3 nieuwe pogingen die we vergoed krijgen.
Ik wens jullie hier allemaal ook heel veel succes. Heb wel bi jgelezen maar kan het niet allemaal bijhouden. Vindt het shit voor Diamond en ook aan Duufje denk ik nog veel. Voor nu wacht ik op goed nieuws van Weija, Fruity en Dazzle. (of nog meer??). Veel liefs!!
Boulu, sjee, heel veel kracht voor vandaag en daarna.

...
Lieve Boulu heel veel sterkte op deze verdrietige (maar wellicht ook mooie) en bijzondere dag. Ik heb de bevalling van X nl ook als heel intiem ervaren en was onder de indruk van de ontmoeting met X.
Sterkte voor jou en Boulu man. :hug:
Lieve lieve Boulu, heel veel stertke vandaag en ik hoop dat je deze dag een mooi plekje kan geven. Ik denk aan jou!
Ik denk aan je Boulu, en wou dat ik meer kon doen dan dat. Heel veel sterkte en liefde gewenst, x
Als eerste voor Boulu heel veel sterkte voor vandaag en wat sta je er sterk in zeg, jullie slaan je er samen doorheen meid. :hug: :bigkiss:
Fruity jeetje wat bijzonder zeg, mag ik vragen waarom jullie nu isci doen ipv ivf ? Vergroot isci de kansen voor jullie?
Angel dank je wel voor je bemoedigde woorden, lief van je. Ja het is gewoon ff een domper nu..begin mezelf nu ook af te vragen of het aan mijn baarmoeder ligt waarom gewoon niet lukt om in te nestelen iedere keer.. Hoe gaat het met jou en hoe ver ben je nu?
SelinHet is idd nu even een periode van veel slecht nieuws, maar met zijn allen slaan we er door heen en ik hoop ook op goede nieuws van de dames op het wachtbankje. Ik zit er ook net in en ik moet zeggen dat het slikken, prikken, punctie en tp mij erg is meegevallen, de wachtweken vind ik tot nu toe het zwaarst...nog zwaarder dan bij IUI heb ik gemerkt. Succes vandaag met de TP!
Weija klopt idd ik probeerde mij op de teleurstelling voor te bereiden..maar hoe dan ook het is toch weer een erge domper als het weer niet gelukt is :'-(

Vanochtend was het drama, mijn menstruatie is nog nooit zo hevig geweest als nu..en vooral 's nachts niet..zal dat komen door alle hormonen dat je menstruatie opeens zo veranderd?
Shine bright like a diamond
Bulou: heb een lang berichtje heb ik voor je achtergelaten in het vervolgtopic. Ik ben ondanks alles oplgelucht dat je toch de 3 pogingen weer hebt moet ik zeggen, al zijn de omstandigheden ontzettend moeilijk. Heel veel succes vandaag en we denken hier allemaal aan je. :rose: En het is vreselijk moeilijk om afschied te moeten nemen van een enorm gewenste zwangerschap. Het blijft toch jullie kleine mini-meisje :heart:

Selin: Het gaat hier met pieken en dalen. Helaas was deze afgelopen maand hier voor de meeste dames ronduit slecht. Maar laat je daardoor niet ontmoedigen!!! :hug:
Dat het een keer niet lukt, wil niet zeggen dat je vandaag dus ook pech zal hebben: er is daartussen geen verband.
Ik wil het topic niet naar mijn toe trekken, echter ik denk wel dat het een goed voorbeeld is ter geruststelling: ICSI 2/TP1: zwanger- VMK. ICSI 2/TP 2 (cryo): zwanger - wederom VMK - ICSI 2/TP 3 (cryo) - zwanger en dus ging ik er vanuit dat dit wel weer een VMK/MK zou worden ondanks dat de CB Pregnant 2-3 aangaf. Waarom die laatste nu wel een doorgaande zwangerschap is geweest en de vorige twee niet weet ik niet. Evenmin begrijp ik niet waarom, ik heb nl. altijd 2 laten terugplaatsen, het ene embryo zich wel heeft ingenesteld en de andere niet, terwijl de kwaliteit van de ene beter leek dan die van de ander... Het blijft de natuur natuurlijk.
Zo zijn er genoeg mensen die niet zwanger worden van een 5AA maar wel van een 3CC blasto bijvoorbeeld. Dus, het feit dat jij uit een poging een keer niet zwanger bent geworden zegt niets over de kwaliteit of innesteling van de andere embryos.

Diamond: Herkenbaar hoor - dat voorbereiden op, omdat je dan denkt dat je beter in staat bent om ermee te dealen. Terwijl als het moment echt daar is, het nog net zo rot en pijnlijk voelt als wanneer je dat niet gedaan zou hebben @( Als je zo'n embryo ziet dat geplaatst wordt, heb je automatisch toch gewoon hoop. En de eerste teleurstelling(en) zijn de ergste. Mijn MS na de 1e mislukte ICSI was ook heftiger overigens: 8 dagen met meer stolsels. Ik denk dat dit komt door alle hormonen. En je vraag of het aan je baarmoeder ligt, embryo kwaliteit of wat dan ook is niet zo 1,2,3 te beantwoorden. Per TP heb je ongeveer 30% kans en sommige mensen hebben een paar pogingen nodig.

Dazzle, Weija & Fruity: succes :duckie: Laten jullie alsjeblieft de eerste 3 zijn die het tij keren hier!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Boulu, heel erg veel sterkte vandaag, maar ook de komende dagen/weken. Hoe dan ook, het zal moeilijk zijn, heel moeilijk, maar jullie zijn zo sterk, jullie komen hier samen doorheen...
"Fijn" dat je hierna weer 3 vergoede pogingen hebt. Ik kan me voorstellen dat dat toch een extra zetje geeft om door te gaan. Ik neem aan dat jullie alsnog naar DD gaan? Of ga je toch weer een poging in NL doen? Ik snap goed dat jullie nog niet zo ver vooruit kijken hoor en het nog niet eens weten..

Diamond, ik had dat al bij andere meiden gelezen dat de menstruatie na utrogestan vreselijk kan zijn, met "10 cm lange stukken baarmoeder slijmvlies". Dat stond er, kan natuurlijk ook een stolsel zijn geweest. Bij mij is het nauwelijks heftiger dan zonder, en zonder is het al weinig. Het zou mij goede hoop geven als ik wel eens flink gebloed had. Nu denk ik elke keer dat mijn baarmoederslijmvlies gewoon niet goed genoeg is (genoeg verhalen gelezen van vrouwen die nog minder bloeden en die toch zwanger raken..) Ik hoop voor je dat het snel een stuk minder wordt en dat je geen krampen hebt.

Selin kom op meid! Natuurlijk is het allemaal ontzettend verdrietig, maar we moeten elkaar juist ondersteunen ipv verdrietiger te worden van elkaars slechte nieuws. 1 mislukte tp is er tenslotte geen. De kans dat je van 1 tp zwanger wordt is maar ong 25%. Houd moed meid!!

Hier lijkt het bloeden eindelijk opgehouden te zijn. Gisteravond nog wat oud bloed weggeveegd, vanmorgen niets meer. Zou het dan nu over zijn? En ik wordt natuurlijk over een paar dagen ongesteld ;-)
Selin, ik sluit me aan bij Baggal. Laat je vooral niet ontmoedigen doordat er nu even van alles tegenzit bij veel dames. Het gaat ook vaak (vaker) wel goed.
Ik zit wel heel erg aan de verkeerde kant van de medaille (van 4 icsi pogingen, 3 keer geen embryos ontstaan en dus 3 x geen terugplaatsing kunnen hebben), maar zelfs ik ben zwanger geweest. Er kan heel veel gelukkig.

Diamond, mijn menstruatie is na een icsi-poging ook totaal onvergelijkbaar met 'normaal'. Soms veel heftiger en soms juist heeeeel licht. Zal vast wel komen door alle hormonen die je erin hebt gepompt ;-)

Hier gaat het steeds beter. Ik ben nog wel heel onrustig en mijn hoofd is vol. Maar de wanhoop is wel weg.
De hoop ook helaas. Dat is wel een nieuwe ervaring voor me. Ik ben er steeds van overtuigd geweest dat ik wel weer zwanger zou worden, maar nu niet meer.
Het helpt ook niet dat we zo langzamerhand zijn begonnen met opruimen en verhuizen van de spullen die we nu niet gebruiken. Waaronder natuurlijk ook de babyspulletjes. Ik heb altijd gedacht dat ik die wel weer een keer zou gebruiken en nu heb ik ze weggezet met het idee dat ze misschien wel nooit gebruikt gaan worden. Dat viel zwaar.
Aan de andere kant weet ik ook dat ik mezelf nu door heeeeel realistisch te zijn probeer te beschermen voor een volgende teleurstelling en dat ik dat op den duur wel weer kan omdraaien. Maar ik heb er even wat meer tijd voor nodig dan anders.
De beslissing die we hebben genomen om zo nodig van verzekering te switchen om op die manier nog een extra poging te kunnen doen, heeft wel weer wat rust gebracht. Nog 2 (of misschien zelfs 3) voor de boeg is toch anders dan nog maar 1. En de wetenschap dat ik wel degelijk zwanger kan zijn, geeft ook wel rust. Alleen zo lang het steeds mis gaat voor die tijd, hebben we daar niks aan natuurlijk.
We zijn ons ook aan het verdiepen in pleegzorg. Dat zouden we in de toekomst graag sowieso gaan doen. Het liefst naast de zorg voor een biologisch kindje, maar als dat niet gaat lukken dan is pleegzorg ook de volgende stap voor ons. Tegen adoptie heb ik teveel bezwaren, dus dat is wel definitief afgeschoten.

En nu ga ik keihard duimen voor alleen nog maar goed nieuws de komende maanden. Het is mooi geweest met alle ellende.
Boulu meis, heel veel sterkte vandaag. Hoop dat je in het zkh lieve mensen om je heen hebt, maar dat zal vast! Ik hoop dat het geluk de volgende ronde aan jullie zijde mag zijn.

Diamond, ik had na het stimuleren ook een langere en heftigere ms.
Boulu, denk aan je en veel sterkte vandaag.

Diamond, wij doen ivf. Dat het nu icsi is geworden komt door longontsteking van man vorige maand. Zaadkwaliteit was daardoor zeer slecht
Boulu was is dit heftig allemaal. Ik wens je heel veel sterkte vandaag en de komende tijd. : :rose:

Duufje wat naar dat je geen hoop meer hebt. Ergens begrijp ik het wel na alle ellende, maar soms kan hoop je er wel wat beter doorheen slaan. Ik hoop dat dat gevoel wel terugkomt. :hug:
Over adoptie: ik heb daar ook principiële bezwaren tegen, naast het feit dat het ongelooflijk zwaar is. Ik heb dit van nabij meegemaakt. Ik heb wel alles over adoptie uitgezocht, maar ik zie ons dat niet doen. Pleegzorg zou voor ons ook een optie kunnen zijn, maar daar moet ik me nog in verdiepen.

Diamond ik heb gehoord dat de menstruatie kan afwijken. Bij de een veel zwaarder, bij de ander lichter. In mijn geval is hij veel lichter. Zondag dacht ik dat het gestopt was, maar ik verlies nu nog steeds elke dag een paar drupjes bloed. Ook heel apart in mijn geval.

Animal wat fijn dat het bloedverlies bij jou is gestopt. Ik hoop dat het een goede innesteling was. De duimen draaien!

Selin succes met je terugplaatsing vandaag!

Ik heb het gevoel dat na alle ellende hier binnenkort weer positieve uitkomsten gaan komen. Dat was in het verleden ook steeds zo, dus dat komt nu vast goed. Ik heb me voorgenomen dat -als wij door mogen- ik ook ga kijken naar een andere zorgverzekering voor extra vergoedde pogingen. Het geeft mij rust als ik weet dat er nog meer mogelijk is. Bovendien wil ik ook uitzoeken wat het kost om zelf een poging te betalen. Dan kunnen we daar ook voor sparen. Aan de ene kant denk ik nu erg vooruit en is dit misschien niet eens nodig. Aan de andere kant geeft mij dit rust in mijn hoofd. Ik ben nogal een planner en wil alles goed uitgezocht en uitgedacht hebben.
zizo wijzigde dit bericht op 16-08-2017 07:50
10.71% gewijzigd
Lieve Boulu, heel veel sterkte vandaag. Zo verdrietig dat jullie afscheid moeten gaan nemen van jullie meisje. Ik vind het moeilijk wat te schrijven, maar ik hoop maar dat het een mooi afscheid wordt. Veel kracht ook voor de daarop volgende periode. Ik ben wel blij te lezen dat jullie weer drie nieuwe pogingen vergoed krijgen. Ik had ergens gelezen dat dat pas zo zou zijn als het hartje klopt bij 12 weken en vond het zo naar dat net bij die echo gebleken was dat het hartje niet meer klopte. Maar gelukkig dus wel weer drie pogingen.

Diamond, wat jammer dat het echt doorgebroken is. Ik ben het even kwijt, hadden jullie nog cryo's of moet je weer beginnen met spuiten? Wbt die HSG, ik denk dat je daar voor IVF niet echt iets aan hebt, toch? Aangezien het er daarbij gaat dat de eileiders goed doorgespoeld worden, en je die bij IVF helemaal niet gebruikt? Of doet de olie ook iets voor de baarmoeder? Oh en ik had ook een heftigere menstruatie na de punctie. Hopelijk heb je er niet te erg last van.

Angel, dank je wel voor je berichtje. Jij was bij de tweede TP zwanger toch? Dat geeft mij hoop. En ja, m'n man denkt ook zo, hoe meer TP hoe groter de kans op een zwangerschap. Ik ben een pessimist en denk dan eerder, hoe groter de kans dat er nog iets mis is met mij waardoor het helemaal niet lukt ;). Maar daarvoor is het nu nog te vroeg om zo te denken. Onze embryo's zijn 5 dagen oud trouwens, dus dat is positief. Onze kliniek geeft aan dat we ongeveer 50% kans hebben per terugplaatsing op een positieve test, dus daar gaan we voor :).

Selin, heel veel succes vandaag met de terugplaatsing! En positief blijven hoor, wat de anderen ook al schrijven. Hopelijk komt er nu weer een keerpunt en volgt er positief nieuws. En hopelijk ben jij daar straks ook één van! Ik duim!

Animal, fijn dat het bloeden is opgehouden. Nu op naar het volgende bloed, je menstruatie ;).

Duufje, dikke knuffel. Wat je schrijft over de babyspulletjes raakt me. Ik hoop toch zo voor jullie dat ze wel gebruikt gaan worden. Fijn dat jullie gaan switchen van verzekering en er op die manier extra pogingen bij komen.

Hier weer een rare ontwikkeling. Ik heb vandaag op dag 11 ineens last van bruinverlies :-?. Ik ben een beetje bang dat het door m'n endometriose komt, ik had ook de afgelopen dagen wat last van zeurende (endo)buikpijn. Voor m'n operatie had ik vaak last van bruinverlies in de tweede helft van m'n cyclus, maar na de operatie niet meer. En nog nooit heb ik het voor m'n eisprong gehad eigenlijk. Beetje raar allemaal. Zou ik de kliniek erover moeten bellen? Ik heb vrijdag m'n eerste controle-echo gepland staan.
dank jullie wel voor de lieve berichtjes.

Ik wil boulu heel veel sterkte toewensen, voor nu en voor de aankomende periode.. hier zijn geen woorden voor :( Hopelijk kan je mooi afscheid nemen van jullie meisje.. . En als de tijd rijp is, begin je er terug met volle moed aan, met nieuwe vergoede pogingen. Sterkte!

Hier vanmorgen dus terugplaatsing gehad, blijkbaar toch 2 cryo's ontdooit, eentje had het niet overleefd, het andere is van 8 naar 7 cellen gegaan en was ook nog niet terug aan het verder delen, dus het klonk niet zo wauw... had wel al gehoord dat het normaal is dat er 1 of enkele cellen afsterven? Maar het feit dat het gisteren ontdooit is en nu nog niet verder deelt geeft me toch weinig vertrouwen, maar goed, we zien wel.. ik ga nu vooral genieten van mijn vakantie vanaf morgen! :)
Selin Spannend! Hopelijk blijft deze goed plakken en over twee weken positief nieuws.

Zizo Wat vervelend dat je er zo'n last van blijft houden zeg. Ik zou anders gewoon even bellen voor de zekerheid en voor je eigen geruststelling.

Ik kom net weer terug van een FM. Vrijdag is de punctie gepland en ik vind het toch echt heel spannend nu. 10 eiblaasjes links allemaal 19 mm en 5 rechts waarvan drie ook rond die koers en 2 kleinere. Hopelijk zitten er wat mooie exemplaren bij :)
Lieve Boulu, heel veel sterkte vandaag.

Selin, fijn dat de terugplaatsing achter de rug is maar balen dat het lijkt alsof het niet verder deelt. Ik hoop dat het toch allemaal goed gaat komen! Geniet van je vakantie.

Wat een rotverhalen allemaal, ik hoop ook dat het allemaal beter wordt hierna. Voor jullie allemaal. Voor ons allemaal. Ik denk aan jullie.

Vanochtend gelukkig goed nieuws gehad hier. Het wachten op het telefoontje duurde zo ontzettend lang! Hoe moet dat nou de komende 2 weken vraag ik me af. Ik was zo bang dat er geen bevruchtingen waren maar uit de 5 eicellen zijn 3 embryo's ontstaan. Morgenmiddag krijg ik de mooiste teruggeplaatst. Voor nu ben ik heel blij dat het prikken en de punctie niet voor niets is geweest.
Mooie aantallen labgeek!! Nog even doorgroeien en dan op naar de punctie. Alvast veel succes!
Selin: Heb je nog gevraagd of je kon zwemmen in Turkije? Het komt inderdaad wel eens voor dat het mis gaat met het ontdooien. Als de kliniek de overtuiging zou hebben dat de TP zinloos zou zijn geweest, dan was men niet tot terugplaatsen overgegaan. Zeker niet nu jij ook nog een aantal in de vriezer hebt liggen (want dan hadden ze die gebruikt inen daar moet je maar op vertrouwen. Hoe is het tussen jou en jouw man op het moment? Iets meer wederzijds begrip?

Zizo: er zijn nog mogelijkheden - je zit pas aan het begin van de medische molen en als het nodig is (en dat hoop ik niet) kun je je altijd nog bijverzekeren of sparen voor de poging. Het vervelende van de poging betalen uit eigen middelen zoals ik gedaan heb is dat er a) altijd verborgen kosten zijn b) je gaat investeren in iets waarvan je de uitkomst niet weet c) je ook niet weet waar je de grens moet/kunt/gaat trekken. Nu kan ik makkelijker zeggen: ze was elke cent waard, maar ik heb daar ook wel eens heel gefrustreerd mijn bankpas door het apparaat gehaald voor een paar bloedtesten, niet wetende of het ons ooit zou lukken.
En dat terwijl zowel man als ik doorgaans niet kinderachtig zijn als het om geld gaat. 't Is een lastig dilemma waarvan ik hoop dat je die keuzes allemaal niet hoeft te maken, omdat het de volgende ronde wel raak is. Ik had ook zoiets van ik wil alles uit de kast halen en als ik echt alles op alles gezet heb en de donor ook niet aanslaat dan moet ik het misschien wel opgeven. Maar zover is het niet gekomen.

Windmolen: Ik zou het bloedverlies wel even aankaarten bij je kliniek vrijdag. En 50% is een goede statistiek: zeker met een blastocyst heb je gewoon een goede kans. Ik duim ook voor jou!

Boulu: Ik hoop dat je inmiddels 'bevallen' bent zonder al te veel lichamelijke pijn of krampen. Ik denk aan je meis.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Labgeek: Nette score! Heel veel succes aankomende vrijdag. :cheer: Op naar bevruchtingen.

Rucio: Mooi dat 60% bevrucht is van de embryo's :kneel: ! Op naar een mooie TP (en hopelijk een zwangerschap).

Op mijn werk is het wederom enorm stil :wtf: en onze vaste paralegal gaat ermee stoppen, dus ik ben benieuwd hoe het de komende weken gaat en of wij dan meer te doen krijgen gedurende haar afwezigheid (terwijl ons werk wel gescheiden is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven