Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Nog even en ze zijn weer samen. :love:
Ghe, gezellig met het hele gezin op de camping. :P
Hoi maxisas, ik heb aflopen dagen je topic gelezen en ik wilde even zeggen hoe knap ik het vind dat je je zo staande houdt in deze chaos.
Wat heeft die man jou en je kinderen ontzettend bedrogen....

Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat je snel weer wat stabiliteit vindt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
tampontouwtje schreef:
11-08-2017 11:25
En ze leefden nog lang en gelukkig :proud:
Anna Karenina schreef:
11-08-2017 11:26
Ghe, gezellig met het hele gezin op de camping. :P
:yes: Voordat je het weet schuiven zus en zwager ook weer aan. Knus knus.
tampontouwtje schreef:
11-08-2017 11:31
:yes: Voordat je het weet schuiven zus en zwager ook weer aan. Knus knus.
Echt reuze gezellig ja!
tampontouwtje schreef:
11-08-2017 11:25
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-08-2017 21:10
Reden: trollhinten
14.98% gewijzigd
Maxisas87 schreef:
11-08-2017 09:35
Op de een of andere manier gaat alles een stuk gemoedelijker sinds het gesprek dit weekend.

We hebben woensdag besloten dat hij t/m het weekend mag blijven. Daarna gaat hij naar huis en zijn dingen regelen en blijf ik nog een weekje hier (camping in Duitsland) met de kinderen.
Voor de kinderen lijkt me dit een goede overgangsfase naar de definitieve scheiding. Zij zullen eraan moeten wennen dat mama en papa apart wonen van elkaar. Een te goede en te kleffe verstandhouding met ex kan tot onduidelijkheden leiden voor kinderen.
gemini2009 schreef:
11-08-2017 10:09
Knap hoe je hier mee omgaan. Ik zou het niet kunnen denk ik.
Knap?
elske1975 schreef:
11-08-2017 12:09
Voor de kinderen lijkt me dit een goede overgangsfase naar de definitieve scheiding. Zij zullen eraan moeten wennen dat mama en papa apart wonen van elkaar. Een te goede en te kleffe verstandhouding met ex kan tot onduidelijkheden leiden voor kinderen.
Daarom gaat hij ook na het weekend weer weg. Overdag hebbenze volgens mij al snel het idee dat het wel oké is allemaal, want we doen wel gewoon beleefd enz.
Maar feit is gewoon dat die scheiding er komt. Er is teveel kapotgemaakt qua vertrouwen, respect enz.
'Goed' wordt het niet meer. Dus ik wil ook niet dat de kinderen er aan wennen dat hij toch nog regelmatig gezellig bij ons langskomt alsof er niks gebeurd is.

Wat betreft zus: alle contact is verbroken zegt hij.
Maar waarom zou dat nu wel werken, terwijl dat eerder in ons huwelijk blijkbaar ook geen optie was?

Voor nu scheelt het wel even dat hij er is; we hebben al ruim een dag regen en ik ben door mijn 'vermaak-de-kinderen'-ideëen heen. :facepalm: Nu mag hij. :proud:
Gelukkig zie je er de lol er nog van in.

Ik zou doodziek zijn als mijn man op deze manier een bom onder ons huwelijk en gezin zou hebben gelegd.

Ik zou zijn verhalen over hoe hij zich voelt en wel of geen contact met zijn zus niet kunnen verdragen. Wat een grote verliezer is het. Vrij val en zus dook weg. Voor haar was het vooral een spel lijkt het.

Slapen jullie in een bed?
Nu pas als alles kapot is beseft hij pas wat hij had. Ofcourse. Dat is niet zo gek maar het feit ligt idd dat het zijn eigen schuld is. Egoïsme van eerder naar jullie toe puur omdat hij dacht wat hij doet beter was. Ik ben blij dat hij nu ook normaal doet met zijn kinderen maar ook dit vind ik een beetje..ja.. nep?! Eerder keek hij nauwlijks naar om omdat alles draaide om hem en nu zijn ze wel weer belangrijk. Dát vind ik nog het ergste.
Niks is fijner dat het contact goed loopt voor ze maar idd het zal niet meer goed komen. Moet je ook niet eens willen, voor jezelf überhaupt.

Heb je nog contact met je schoonouders ? Ik ben ook huiver op het feit van wies kant het kwam dat je ex en zus geen contact meer hebben. Maar wat dan nog. Jij beschermt jezelf en je kinderen. Daar gaat het om. Je doet het heel goed. Al snap ik wel dat je vragen hebt naar hem toe. Geniet er zo even van. Straks is het back to the reality..
Bam!!!!
tampontouwtje schreef:
11-08-2017 13:12
Slapen jullie in een bed?
No way. Dat we met z'n allen in 1 camper zitten, vind ik close genoeg.
Hij slaapt boven, met dochter, want die wou dat graag. Zoontje en ik slapen beneden.
Maxisas87 schreef:
11-08-2017 13:02
Daarom gaat hij ook na het weekend weer weg. Overdag hebbenze volgens mij al snel het idee dat het wel oké is allemaal, want we doen wel gewoon beleefd enz.
Ik denk dat het voor de kinderen heel fijn is dat jullie in hun bijzijn goed met elkaar omgaan. Ruzie en vechtscheidingen zijn vreselijk.
Ik vind de reacties wat flauw.
Ik snap heel goed dat na zon rollercoaster het fijn is dat ex ff weer met beide benen op de grond staat, en er voor de kinderen is. Dan heeft TO ook even lucht.
Dat dat niet iedereens keuze is, prima. En ja, het is vast wat raar. Maar voor de kinderen wel prettig. En zolang TO ex kan dulden, is dat t enige wat telt toch?
Heel veel sterkte nog!
Wow wat een heftig verhaal!

Het is dus duidelijk dat het tussen jullie over is. De scheiding doorzetten zal nog even een moeilijke periode worden, maar ik denk echt dat je er uiteindelijk sterker uitkomt. Fijn dat jullie situatie nu even rustig is, maar ik hoop niet dat je daardoor hoop krijgt dat het nog goed komt.

Dat hij vreemd ging met z'n zus is heel erg (lijkt me vooral ook vervelend omdat het zo'n taboe onderwerp is dat je niet zomaar met iedereen bespreekt), maar dit maakt hem nog geen slechte papa. Ik hoop dat jullie scheiding vreedzaam zal verlopen, vooral voor de kinderen en ook voor jou natuurlijk. Volgens mij hebben jullie allemaal de beste bedoelingen, dus dat zal vast goed komen uiteindelijk.

Wat hij verder met het contact met z'n zus doet lijkt me niet meer jouw probleem, zolang de kinderen er maar geen last van hebben toch? Weet de man van je (ex)schoonzus eigenlijk zeker dat hij wel de vader is van hun kind?

Veel sterkte met je situatie!
Fijn dat het nu relatief rustig is. Straks een goede omgangsregeling. En waarom wil hij met zijn zus breken? Met welk doel? Vraag ik me echt af. Wil hij jou daarmee terug krijgen? Of wilde zus dit om huwelijk te redden?
HasseSimonsdochter schreef:
11-08-2017 12:18
Knap?
Ja.
Wat is daar zo vreemd aan dat jij mij gaat quoten?
Het is fijn en wellicht goed voor de kinderen dat ex TO down 2 earth is, en er voor de kinderen kan zijn na een tijd van 'afwezigheid' tov de kinderen.
Nu heeft TO ook even pauze en kan wat dingen voor haarzelf verwerken en praktische zaken op een rijtje zetten.

TO heeft het op deze manier aangepakt en daar is niet iedereen hier op viva mee eens. So what?
Als ze op deze manier met elkaar om kunnen gaan ten behoeve van de kinderen.
Iedereen gaat er op zijn/haar eigen manier mee om.

Sterkte en knuffels.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
gemini2009 schreef:
11-08-2017 18:57
Ja.
Wat is daar zo vreemd aan dat jij mij gaat quoten?
Ik verbaas me erover dat jij dat knap vindt. Ik vind het namelijk erg raar en zeker niet knap. Enne... "dat jij mij gaat quoten"? Ik quote wie ik wil, tante.
HasseSimonsdochter schreef:
11-08-2017 20:53
Ik verbaas me erover dat jij dat knap vindt. Ik vind het namelijk erg raar en zeker niet knap. Enne... "dat jij mij gaat quoten"? Ik quote wie ik wil, tante.
Was gewoon een vraag hoor. Je hoeft niet meteen je tanden te laten zien, tante.

En nu weer ontopic.
Vind het eerlijk gezegd erg apart dat hij op deze manier nu bij jullie op de camping is.

Jullie hadden afgesproken dat hij even langs kon komen en hoe hij nu in de caravan ligt is me een raadsel.
De kids waren al op de hoogte van een bezoek.

Zo snel na zijn jaren durende vreselijke bedrog, vind ik dat je met deze actie hem ' beloond'....

Hij kan zoveel zeggen dus ook dat hij met zus gebroken heeft, hij heeft altijd al gelogen dus ja.

Begrijp je ergens wel maar meer niet dan wel.

Hij had gewoon weer weg moeten gaan wat mij betreft of ergens in een hotel kunnen gaan zitten daar...of eigenlijk niet maar hup opzouten.
Heeeel bijzonder allemaal. Ik begrijp werkelijk niet hoe je nu nog met hem in 1 camper wil slapen terwijl hij nog niet zolang geleden nog onder je eigen douche stond te neuken met zijn eigen zus. Terwijl het net allemaal was uitgekomen,
Froezel schreef:
12-08-2017 11:13
Heeeel bijzonder allemaal. Ik begrijp werkelijk niet hoe je nu nog met hem in 1 camper wil slapen terwijl hij nog niet zolang geleden nog onder je eigen douche stond te neuken met zijn eigen zus. Terwijl het net allemaal was uitgekomen,
Eind van de vakantie zijn ze toch weer bij elkaar :rolling:
Wish you were beer
Mijn broer heeft ook nog een paar keer gelogeerd bij zijn ex.
Achteraf vind hij het niet handig.
Iets met sterke wil maar ook zwakke momenten omdat hij er alleen voor stond, zijn ex miste om hoe het ooit geweest was.

Dat Sas hem liet blijven omdat dochter het vroeg is de makkelijke weg op dat moment denk ik.
Je haalt er de pleister langzamer mee van de wond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven