Huisvrouw
maandag 24 juli 2017 om 10:46
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:59
En dat zeg ik dus ook ikzelf zou niet kunnen maar als t kan wat is er dan mis mee? Je kan ook allebei tegelijk je baan kwijt raken en te oud worden bevonden en niet meer aan een baan komen. Als, als. En ben je dan gelijk gefrustreerd? Omdat ik eerlijk ben?Andersom schreef: ↑12-08-2017 07:54.
Omdat het heel vaak niet kan. Dan lijkt het een goed idee op dat moment maar wordt er niet goed over de gevolgen nagedacht.
Bijvoorbeeld: Man en vrouw schelen vijf jaar. Man krijgt vijf jaar eerder AOW dan vrouw. En dan niet weten hoe dit gat te overbruggen. Ze hadden niet stil gestaan bij de veranderingen van het systeem.
Wetten en regels veranderen sneller dan in een mensenleven en uitloopregelingen vallen vaak net korter uit dan voor sommige mensen noodzakelijk is.
Door zelf in het arbeidsproces te blijven kan je nooit verrast worden door zoiets.
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:03
Je hebt inderdaad zelfs huisvrouwen met huishoudelijke hulpen haha, dat zal dan helemaal wel uit den boze zijn.herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 07:44Hahaha wat een herkenning, ik zit echt nooit op een terras zonder mijn man. Als hij aan het werk is ben ik dat ook. Hetzij thuis, hetzij buiten de deur. Er wordt soms net gedaan of de thuiswerkzaamheden bestaan uit een pot pindakaas terug in de kast zetten en een bord in de vaatwasser.
Nou....noem me een schoonmaakfreak maar ik ben gisteren nog een paar uur bezig geweest met het schoonmaken van de jaloezieën in de keuken. Die waren namelijk vet en stoffig. Een karweitje waarvan ik zeker weet dat het nooit gedaan zou worden als we allebei fulltime zouden werken. En dat is maar 1 voorbeeld. Er zijn er nog tientallen (inderdaad die tuin met onkruid, tenzij je de tuin hebt volgeplemt met tegels)
Dan blijft het beperkt tot huishouden met de grove schaaf. Koken, wasen, opruimen. De tijdrovende rest moet dan allemaal in de schaarse vrije tijd gebeuren en aangezien in die schaarse vrije tijd ook moet worden gesport, bezoek ontvangen of afgelegd, boodschappen gedaan enz. komt dat er dus nooit van.
Mijn man en ik leven graag in een schoon huis en dat kost nu eenmaal tijd en inzet. Een echt schone woonomgeving kun je niet bereiken als je allebei fullltime werkt, tenzij je alle vrije tijd erin steekt, oma tijdens het oppassen op je kinderen ook huishoudelijk werk doet, of je een huishoudelijke hulpt hebt ingehuurd.
Ja kom maarrrrrrrrrr![]()
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:03
En ik.pejeka schreef: ↑11-08-2017 21:52Je persoonlijke opmerking laat ik even voor wat het is en ik kies ervoor me te beperken tot het onderwerp. Het is jouw volkomen goede recht je mening te hebben, vanuit jouw persoonlijke situatie of overtuiging, over het maken van bepaalde keuzes. Daarnaast is het het recht van ieder ander, die andere overtuigingen of persoonlijke achtergronden hebben, een keuze te maken vanuit hun persoonlijke situatie die hij wellicht niét gemaakt zou hebben.
Wat mij echter steekt is dat vele mensen, niet alleen hier, maar ook elders in de samenleving, de keuze voor het zijn van huisvrouw, ook als die in alle vrijwilligheid gemaakt wordt door betrokkene(n), wordt weggezet als minderwaardig, dom, onverantwoord, of weet ik wat nog meer. Terwijl ik juist vind dat mensen in alle vrijheid zelf moeten en mogen kunnen beschikken over de inrichting van hun eigen rol binnen een relatie, en als die keuze een rol is die mij wellicht niet past vanuit mijn eigen ideologische gedachten, ik toch het respect zal moeten kunnen opbrengen voor de keuze van die ander, en die niet weg moet zetten als achterhaald, archaïsch of dom.
Maar goed, dat vind ik.
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:08
Waarom zou dat uit den boze zijn? Hoe kom je bij die conclusie? Daar moet je voor willen kiezen. Maar als je eigen baan niet zo leuk ik jan ik me voorstellen dat je het liever zelf doet.
Alles wordt hier in deze discussie steeds zo uit zijn verband getrokken, jammer hoor. Het maakt een eerlijke gedachtenwisseling onmogelijk.
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:10
Mee eens!herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 07:58Ze/hij doet helemaal niet denigrerend over andermans baan, ze/hij probeert wat nuance aan te brengen in al die hoogdravende zooooo interessante/ je enorrrm ontwikkelende/ gespreksstof opleverende carrière-verhalen.
Als iemand kinderen krijgt en de keus heeft tussen zelf voor haar/zijn kinderen zorgen of zich dagelijks naar een slechtbetaald rotbaantje slepen, met nikszeggende collega's in een geestdodende omgeving (en er zijn heeeel veel van dit soort banen) kan ik me de thuisblijfkeuze goed voorstellen.
Dat snap ik ook ik heb dat zelf ook gedaan bij alle drie mijn kinderen. Waarom neem je tenslotte kinderen? Om zelf fulltime te werken en klauwenvol aan op vang uit te geven of ze zelf groot te brengen? Is trouwens mijn mening en wij waren op dat moment in de positie. Dus ik ben ook op latere leeftijd gaan werken en had dus een gat van mijn twintigste tot mijn 32 op werkgebied. Maar ook allemaal goed gekomen en dus onzin dat je later niet meer aan werk kan komen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:13
Door mij niet ik geef ze nog gelijk ook als t kan en je wil t moet je dat doen. Het verbaasd mij alleen t commentaar op huisvrouwen die er bewust voor hebben gekozen, alsof je dan niet mee telt of iets.herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 08:08Waarom zou dat uit den boze zijn? Hoe kom je bij die conclusie? Daar moet je voor willen kiezen. Maar als je eigen baan niet zo leuk ik jan ik me voorstellen dat je het liever zelf doet.
Alles wordt hier in deze discussie steeds zo uit zijn verband getrokken, jammer hoor. Het maakt een eerlijke gedachtenwisseling onmogelijk.
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:14
Daar heb je volkomen gelijk in.LaFleurNoire schreef: ↑11-08-2017 23:01Tsja, weet je, ik wil best uit de doeken doen waarom wij gekozen hebben zoals we dat gedaan hebben. Maar ik vind de manier van posten en bejegenen in deze discussie vrij vervelend, zoals in elke discussie over dit onderwerp overigens, en heb dus simpelweg geen zin om zaken te verhelderen als de insteek om te beginnen al zo negatief is.
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:19
Nou ja, je brengt je kinderen ook als je ze naar de opvang brengt, altijd nog wel zelf groot. Mijn insteek was niet, toen wij aan kinderen begonnen, om huisvrouw te worden en ik wilde mijn kinderen niet per se niet naar de opvang brengen. Mijn oudste zoon vond het heel fijn bij de gastouder. Als iemand daar voor kiest is dat evengoed haar/zijn volste recht en heb daar geen oordeel over, net als je er voor kiest om thuis te blijven.Lovely7 schreef: ↑12-08-2017 08:10Mee eens!
Dat snap ik ook ik heb dat zelf ook gedaan bij alle drie mijn kinderen. Waarom neem je tenslotte kinderen? Om zelf fulltime te werken en klauwenvol aan op vang uit te geven of ze zelf groot te brengen? Is trouwens mijn mening en wij waren op dat moment in de positie. Dus ik ben ook op latere leeftijd gaan werken en had dus een gat van mijn twintigste tot mijn 32 op werkgebied. Maar ook allemaal goed gekomen en dus onzin dat je later niet meer aan werk kan komen.
Ik kom heel, heel moeilijk weer aan het werk, daar maak ik me geen illusies over.
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:24
Ik heb daar ook totaal geen kritiek op. Die keuze moet iedereen zelf maken en fijn dat dat kan. Alleen de snerpende kritiek op de (gedeeltelijke) thuisblijfkeuze vind ik tenenkrommend. En dom. En arrogant. En kortzichtig.LaFleurNoire schreef: ↑12-08-2017 08:19Nou ja, je brengt je kinderen ook als je ze naar de opvang brengt, altijd nog wel zelf groot. Als iemand daar voor kiest vind ik dat evengoed hun volste recht, net als je er voor kiest om thuis te blijven.
Ik kom heel, heel moeilijk weer aan het werk, daar maak ik me geen illusies over.
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:33
LaFleurNoire schreef: ↑12-08-2017 06:25Pejeka is een karikatuur met dito denkbeelden waarvan ik vermoed dat hij/zij hier voor zijn plezier de boel lekker tracht op te schudden. En dat werkt ook nog. Bovendien zelf geen huisvrouw of huisman volgens eigen zeggen.
Overigens "vreet" ik als niet- werkende wél van de maatschappij (en dus ook hen) volgens een flink aantal forummers.
Oh, tja, ik vind dat niet zo belangrijk. Dus van mij mag je, hoor.
Ik reageer omdat ik me rot erger aan het gebash op mensen zoals ikzelf, door forummers, die als enig excuus om zich zo af te reageren hebben dat "al die huisvrouwen hen ook steeds bashen", terwijl dat in deze discussie, op wel 1 persoon na, die bekend staat om lekker op te jutten, absoluut niet het geval is.
En "al" die huisvrouwen, waar zijn ze dan in deze discussie? Het zijn er twee, drie of zo. De rest kijkt wel link uit want heeft geen behoefte om uitgescholden of anderszins in de grond getrapt te worden door andere vrouwen.
Als ik het idee had serieus genomen te worden als discussiepartner inplaats van een dom, onontwikkeld fossiel uit de jaren '50 zou ik best uit de doeken willen doen waarom het is zoals het is.
Zwaktebod? Wellicht. Maar waarom zou ik hier een (herkenbaar) bericht posten, waarom zou ik mezelf blootgeven voor mensen die eigenlijk vooral graag bezig zijn iets wat afwijkt van hun eigen normen belachelijk te maken?
Ik had zelf het idee dat er een stuk meer huisvrouwen zijn. Ik tel al een stuk of 6 nicks, volgens mij. Overigens zit ik persoonlijk nooit op het forum met de intentie anderen belachelijk te maken. Maar dat had ik al uitgelegd.
Mijn man heeft de discussie ook gevolgd en snapt er ook geen hol van waarom ik me ook maar iets zou aantrekken van wat een hoop anonieme mensen op een forum plempen. Dit gaat alleen ons aan en als mensen vinden dat ze benadeeld worden door uitzuigers zoals ik, laat ze lekker. Maar ik trek me dat toch wel aan, want blijkbaar is dit een algemene tendens en wellicht denken mensen in mijn irl, vrienden, kennissen, mensen die dicht bij me staan óók van mij dat ik een domme, onontwikkelde uitzuiger ben maar zijn ze zo "beschaafd" dat slechts anoniem op een forum te zetten.
Oh, dat gevoel herken ik wel, ik heb dat zelf met racisme discussies. Maar hoewel ik je gevoel dus begrijp en herken, vind ik het in jouw geval wel een beetje raar ofzo. Want thuisblijven om huisvrouw te zijn is als het goed is een bewuste keuze, en daar zou je dan toch gewoon achter moeten staan? Dat je je daar toch zo onzeker over voelt zegt mij dan weer dat je blijkbaar niet echt vrede hebt met die keuze, want anders zou je toch wel dikke schijt hebben aan wat een vreemde daar van vindt? Of werkt dat voor jou niet zo?
Wat dat betreft vind ik inderdaad dat een Blondie meer ballen heeft, maar zij heeft er sowieso geen problemen mee haar (controversiële) mening te geven en wordt daarom ook regelmatig uitgekotst.
Er is niet 1 specifieke reden waarom ik niet (meer) werk, er zijn er meerdere en daar behoren redenen als dure kinderopvang, lekker op terrasjes willen zitten en niet voor een schijntje willen werken niet toe. Sterker nog, ik werk voor niks.
Er ligt wel een vrij ernstige leerstoornis met daar aan gekoppelde beperkte opleidingsmogelijkheden en baankansen en twee kinderen met een autistische stoornis aan ten grondslag. Plus inderdaad de echtgenoot met wél een hele grote carrièrepotentie die meer dan 60 uur per week werkt. In het buitenland.
Ongelijkwaardig? Ongetwijfeld. Werkt het voor ons? Ja. Ben ik de lul als hij vroegtijdig overlijdt? Nee. Als hij me zat is? Waarschijnlijk wel.
Maar dat zijn toch helemaal geen redenen om je voor te schamen? Sterker nog, die zijn toch heel begrijpelijk? Ik vind het niet meer dan normaal dat als je kinderen specifieke zorg hebben dat je daar je leven op aanpast. Zelf zou ik du moment dat mijn kinderen die zorg nodig hebben met liefde nog per direct bijstandsmoeder worden als het moet en echt volkomen lak hebben aan wat een ander daarvan vindt. Want mijn kinderen gaan voor alles. Ik vind dat ook echt iets totaal anders dan "huisvrouw worden". Je zou jezelf wat mij betreft dus niet eens aangesproken moeten voelen.
Leuk dat je toch antwoordt, trouwens.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:35
Maar dat is mijn mening en wat een ander doet moet hij echt zelf weten. Ik zal dan ook de laatste zijn om commentaar daarop te hebben. Maar blijkbaar als je bewust kiest om thuis te blijven mag er wel commentaar gegeven worden. Ieder moet lekker doen wat hij of zij zelf wilt.LaFleurNoire schreef: ↑12-08-2017 08:19Nou ja, je brengt je kinderen ook als je ze naar de opvang brengt, altijd nog wel zelf groot. Mijn insteek was niet, toen wij aan kinderen begonnen, om huisvrouw te worden en ik wilde mijn kinderen niet per se niet naar de opvang brengen. Mijn oudste zoon vond het heel fijn bij de gastouder. Als iemand daar voor kiest is dat evengoed haar/zijn volste recht en heb daar geen oordeel over, net als je er voor kiest om thuis te blijven.
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:41
Dat is toch precies wat je man doet: fulltime werken en ze door een ander groot laten brengen? Waarom zou je hem niet meer tijd met zijn kind(eren) gunnen?
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:41
herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 07:44Hahaha wat een herkenning, ik zit echt nooit op een terras zonder mijn man. Als hij aan het werk is ben ik dat ook. Hetzij thuis, hetzij buiten de deur. Er wordt soms net gedaan of de thuiswerkzaamheden bestaan uit een pot pindakaas terug in de kast zetten en een bord in de vaatwasser.
Nou....noem me een schoonmaakfreak maar ik ben gisteren nog een paar uur bezig geweest met het schoonmaken van de jaloezieën in de keuken. Die waren namelijk vet en stoffig. Een karweitje waarvan ik zeker weet dat het nooit gedaan zou worden als we allebei fulltime zouden werken. En dat is maar 1 voorbeeld. Er zijn er nog tientallen (inderdaad die tuin met onkruid, tenzij je de tuin hebt volgeplemt met tegels)
Dan blijft het beperkt tot huishouden met de grove schaaf. Koken, wasen, opruimen. De tijdrovende rest moet dan allemaal in de schaarse vrije tijd gebeuren en aangezien in die schaarse vrije tijd ook moet worden gesport, bezoek ontvangen of afgelegd, boodschappen gedaan enz. komt dat er dus nooit van.
Mijn man en ik leven graag in een schoon huis en dat kost nu eenmaal tijd en inzet. Een echt schone woonomgeving kun je niet bereiken als je allebei fullltime werkt, tenzij je alle vrije tijd erin steekt, oma tijdens het oppassen op je kinderen ook huishoudelijk werk doet, of je een huishoudelijke hulpt hebt ingehuurd.
Wat een gekke aanname. Iemand die werkt heeft toch ook gewoon jaloezieën die vet en stoffig worden? Ik doe dat soort klussen uiteraard ook, want ook ik leef graag in een schoon huis. Alleen mijn tuin is inderdaad op het moment nogal verwaarloosd, maar dat komt vooral doordat hij eigenlijk opnieuw aangelegd moet worden en ik de dingen die daarvoor moeten gebeuren gewoon echt niet zelf kan. Maar dingen als mijn jaloezieën schoonmaken of gewoon normale grote schoonmaakklussen doe ik zeer regelmatig. Mijn huis is over het algemeen een stuk schoner dan de huizen van een aantal van mijn niet of minimaal werkende vriendinnen.
Maar goed, ik ga dan ook niet sporten als ik vrij ben, en plemp mijn dagen niet vol met allerlei uithuizige activiteiten. Daar heb ik dan weer geen zeeën van tijd voor (of zin in!).
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:50
LaFleurNoire schreef: ↑12-08-2017 00:11Ik heb het niet specifiek over jou, maar de algemene toon in dit topic is simpelweg heel negatief. Waarom zou ik hier serieus mijn, of onze, drijfveren uit de doeken doen door hier een persoonlijk verhaal neer te zetten voor forummers (en wederom doel ik niet specifiek op jou) die aangeven dat huisvrouwen in allerlei nuances en gradaties luie, domme uitvreters zijn? Uitspraken die letterlijk hier gepost zijn, met als "excuus" dat al die huisvrouwen ook altijd en eeuwig lopen te schelden op de werkende medevrouw, terwijl er in dit topic geen onvertogen woord is gevallen over werkende vrouwen.
Wat mij betreft dus geen voedingsbodem voor een gelijkwaardige, eerlijke discussie.
Ik kwam daarmee, dat andersom thuisblijvende vrouwen ook nare dingen over werkende moeders zeggen, maar volgens mij heb ik niet gescholden en huisvrouwen dom en wat nog meer genoemd.
anoniem_349626 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 09:01
0.74% gewijzigd
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:51
herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 07:58Ze/hij doet helemaal niet denigrerend over andermans baan, ze/hij probeert wat nuance aan te brengen in al die hoogdravende zooooo interessante/ je enorrrm ontwikkelende/ gespreksstof opleverende carrière-verhalen.
Als iemand kinderen krijgt en de keus heeft tussen zelf voor haar/zijn kinderen zorgen of zich dagelijks naar een slechtbetaald rotbaantje slepen, met nikszeggende collega's in een geestdodende omgeving (en er zijn heeeel veel van dit soort banen) kan ik me de thuisblijfkeuze goed voorstellen.
Ik heb meer het idee dat zowel Pejeka, maar ook jijzelf, geen idee hebben van hoe het werkende leven er nu werkelijk uitziet. Zal wel met gebrek aan ervaring daarmee te maken hebben, maar jullie zeggen beide echte hele rare dingen.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:55
Lovely7 schreef: ↑12-08-2017 07:30Ik vind het zeker wel een verschil of je in de bijstand zit en te lui bent om te werken of dat je er samen voor kiest om huisvrouw te zijn omdat het kan. Zoals ik al zei ik zou dat niet kunnen omdat de financiën dat niet toe laten en ik heb inderdaad best een goede baan maar nou niet een baan dat je zegt goh wat een carrière. Ik zou mij dan ook niet twee keer hoeven te bedenken om die op te zeggen. En als je man een goede baan heeft en t kan gewoon wat is er dan mis mee? Mijn huisje is nu ook schoon en opgeruimd ook met een fulltime baan en al zou dat niet zo zijn t is mijn huis.
Dit vind ik dan weer belachelijk. Een bijstandsmoeder is ineens "te lui om te werken" maar een huisvrouw is wel slim. Die bijstandsmoeder wil misschien ook wel gewoon "zelf voor haar kinderen zorgen" en heeft daar dan precies dezelfde ouderwetse opvattingen over, waarom zou die dan ineens een luie uitvreter zijn omdat zij geen partner heeft? Een partner hebben maakt je niet beter dan iemand die dat niet heeft, hoor.
Ik vind die twee zaken dan ook precies hetzelfde. Een huisvrouw is dan net zo goed te lui om te werken, zij heeft alleen de mazzel gehad dat ze door een individu gesponsord wordt.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:57
herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 07:44Hahaha wat een herkenning, ik zit echt nooit op een terras zonder mijn man. Als hij aan het werk is ben ik dat ook. Hetzij thuis, hetzij buiten de deur. Er wordt soms net gedaan of de thuiswerkzaamheden bestaan uit een pot pindakaas terug in de kast zetten en een bord in de vaatwasser.
Je kan wel heel sarcastisch ja kom maar onder je post zeggen, maar ik ga toch serieus reageren.
Hoezo kun je met full time werken geen echt schone leefomgeving hebben? 1. Je bent niet thuis dus je maakt minder vies
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:58
herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 07:58Ze/hij doet helemaal niet denigrerend over andermans baan, ze/hij probeert wat nuance aan te brengen in al die hoogdravende zooooo interessante/ je enorrrm ontwikkelende/ gespreksstof opleverende carrière-verhalen.
Waar lees jij al die gesprekken?
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:59
Lovely7 schreef: ↑12-08-2017 08:35Maar dat is mijn mening en wat een ander doet moet hij echt zelf weten. Ik zal dan ook de laatste zijn om commentaar daarop te hebben. Maar blijkbaar als je bewust kiest om thuis te blijven mag er wel commentaar gegeven worden. Ieder moet lekker doen wat hij of zij zelf wilt.
Ehm.... je geeft net nog commentaar. Iemand die werkt brengt volgens jou zijn kinderen niet zelf groot.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:00
Eens.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 08:55Dit vind ik dan weer belachelijk. Een bijstandsmoeder is ineens "te lui om te werken" maar een huisvrouw is wel slim. Die bijstandsmoeder wil misschien ook wel gewoon "zelf voor haar kinderen zorgen" en heeft daar dan precies dezelfde ouderwetse opvattingen over, waarom zou die dan ineens een luie uitvreter zijn omdat zij geen partner heeft? Een partner hebben maakt je niet beter dan iemand die dat niet heeft, hoor.
Ik vind die twee zaken dan ook precies hetzelfde. Een huisvrouw is dan net zo goed te lui om te werken, zij heeft alleen de mazzel gehad dat ze door een individu gesponsord wordt.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:02
Wat een foute aannames toch weer. Als je goed gelezen hebt had je kunnen weten dat ik jaren op het gemeentehuis gewerkt heb. Mijn man heeft nog steeds een fulltimebaan. Ik weet precies hoe een werkomgeving eruit ziet. Allebei mijn kinderen hebben op hoog niveau gestudeerd en dito banen. Je hoeft me echt niks te vertellen.fashionvictim schreef: ↑12-08-2017 08:51Ik heb meer het idee dat zowel Pejeka, maar ook jijzelf, geen idee hebben van hoe het werkende leven er nu werkelijk uitziet. Zal wel met gebrek aan ervaring daarmee te maken hebben, maar jullie zeggen beide echte hele rare dingen.
Hieruit blijkt eerder je eigen beperkte blik.
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:06
herfstappeltaart schreef: ↑12-08-2017 09:02Wat een foute aannames toch weer. Als je goed gelezen hebt had je kunnen weten dat ik jaren op het gemeentehuis gewerkt heb. Mijn man heeft nog steeds een fulltimebaan. Ik weet precies hoe een werkomgeving eruit ziet. Allebei mijn kinderen hebben op hoog niveau gestudeerd en dito banen. Je hoeft me echt niks te vertellen.
Hieruit blijkt eerder je eigen beperkte blik.
Je zegt net dat werkende mensen geen tijd hebben om de jaloezieën schoon te maken, daaruit blijkt voor mij dat je je weinig kunt voorstellen bij hoe de week van een werkend persoon eruit ziet. En je spreekt enorm neerbuigend over de banen van vrouwen, dat zijn allemaal geestdodende suffe klotebaantjes.
Het zou zomaar kunnen dat ik een veel betere baan dan jouw man heb, die kans lijkt me vrij groot als ik je bijdragen zo eens allemaal lees. En ik denk dat jij je dus inderdaad niet kunt voorstellen hoe een dergelijke baan er in praktijk uit ziet. Je meningen daarover bewijzen dat.
Am Yisrael Chai!