Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:41
Bladiebladiebla2016 schreef: ↑12-08-2017 08:09Ik vind de uitbreiding met de schapen erg leuk. Als je het slim speelt kan je er ook veel extra punten mee verdienen.
Hoe het die uitbreiding Bladie?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:01
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:44
Tnx

Wat stom zeg van Catan. Heb daar geen uitbreidingen van.
Heb net via MP Carcassonne rad van foruin gescoord. Toch altijd beetje spannend of je het ook gaat krijgen

zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:39
Hallo! Wat leuk een spelletjes topic! Ik heb het hele topic doorgelezen en ook wat spelletjes opgeschreven die me leuk lijken. Ik heb 2 kinderen waarvan de oudste (6 ) graag spelletjes doet. Ik kijk met enige regelmaat bij de kringloopwinkel voor spelletjes. Als traditie zit er ook elk jaar een spel in de zak van sinterklaas. Mijn man en ik spelen nooit samen, alhoewel ik dat hoop te veranderen met wat leuke spelletjes voor ons in de kast.

zaterdag 12 augustus 2017 om 18:54
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:58
Ik kende SET al wel, de meeste dingen die hier genoemd zijn waren ook nieuw voor mij. Ik vind het leuk. Maar als de een veel beter is als de ander word het snel irritant. Het is wrs leuker dan de uitleg klinkt. Zonder aanraden van hier had ik bv never Patchwork gekocht en dat is echt heel tof.
zondag 13 augustus 2017 om 00:02
Set is echt zo'n spelletje war je heel goed in bent of niets van snapt.
je moet dus uit de 12kaarten die er liggen 3 kaarten zoeken met ofwel dezelfde eigenschappen of allemaal verschillend.
https://www.youtube.com/watch?v=CuID4ftG1Wk
even filmpje gezocht, dat is handiger, het is dus echt een spelletje waar kinderen vaak de verbanden die er wel of niet zijn eerder zien dan de volwassenen.
Geen spel om de hele avond te spelen, wel als je een kwartiertje over hebt.
En het is helemaal niet gek dat je hier over spellen leest die je niet kent, er zijn er zoveel meer dan Catan, monopoly en stratego
je moet dus uit de 12kaarten die er liggen 3 kaarten zoeken met ofwel dezelfde eigenschappen of allemaal verschillend.
https://www.youtube.com/watch?v=CuID4ftG1Wk
even filmpje gezocht, dat is handiger, het is dus echt een spelletje waar kinderen vaak de verbanden die er wel of niet zijn eerder zien dan de volwassenen.
Geen spel om de hele avond te spelen, wel als je een kwartiertje over hebt.
En het is helemaal niet gek dat je hier over spellen leest die je niet kent, er zijn er zoveel meer dan Catan, monopoly en stratego

zondag 13 augustus 2017 om 22:39
zondag 13 augustus 2017 om 22:48
Jullie hebben vast wel wat tips wat leuks zou zijn voor mij en mijn man. We houden wel van dezelfde soort spelletjes. We houden wel van iets met tactiek, strategie, onderhandelen, puzzelen (zoals bij smartgames). Manlief vindt schaken bijvoorbeeld wel leuk, bedenkt zijn zetten ver vooruit, ik probeer de boel nog enigzins te redden maar weet op voorhand al dat dat kansloos is
stratego deden we vroeger ook weleens, vonden we ook allebei leuk. Ook daar won hij vaak

zondag 13 augustus 2017 om 23:55
Kennisje van me speelde al Carcassonne met haar zoontje van 4. Ze liet alleen de boeren weg, dus alleen maar wegen en steden bouwen.( Ik zie nu pas dat theatime hetzelfde zegt, nadat ik mijn hele verhaal getypt heb en alles nog eens overlees)
Diezelfde kennis + kinderen zijn ook helemaal blij met de kinderversie van ticket to ride
puzzel. misschien iets als genius of qwirkle
Een soort schaken is Kamisado misschien iets
tactiek strategie Terra Mystica (geen goedkoop spel trouwens)
Als je in de buurt woont mag je best wat spellen komen testen hier, heb er genoeg
Diezelfde kennis + kinderen zijn ook helemaal blij met de kinderversie van ticket to ride
puzzel. misschien iets als genius of qwirkle
Een soort schaken is Kamisado misschien iets
tactiek strategie Terra Mystica (geen goedkoop spel trouwens)
Als je in de buurt woont mag je best wat spellen komen testen hier, heb er genoeg
zondag 13 augustus 2017 om 23:59

maandag 14 augustus 2017 om 00:19
Nee klopt, had ik beter niet kunnen noemen, even niet aan gedacht dat Pucker misschien minder ervaring had, wat denk jij van Orléans? Ook wel strategisch, maar ziet er moeilijker uit dan het is (vind ik)
maandag 14 augustus 2017 om 07:00
Ik denk dat carcasonne, ticket to ride en hive leuke spellen voor jullie zijn. Het beste kan je denk ik een spellenwinkel in de buurt opzoeken. Je krijgt vaak goed advies en kan soms de spellen al spelen. Zo krijg he een goed beeld van de spellen.Pucker schreef: ↑13-08-2017 22:48Jullie hebben vast wel wat tips wat leuks zou zijn voor mij en mijn man. We houden wel van dezelfde soort spelletjes. We houden wel van iets met tactiek, strategie, onderhandelen, puzzelen (zoals bij smartgames). Manlief vindt schaken bijvoorbeeld wel leuk, bedenkt zijn zetten ver vooruit, ik probeer de boel nog enigzins te redden maar weet op voorhand al dat dat kansloos isstratego deden we vroeger ook weleens, vonden we ook allebei leuk. Ook daar won hij vaak
![]()

maandag 14 augustus 2017 om 12:33
Ik heb wel zoiets gespeeld, maar volgens mij heette die anders, wel zelfde idee. We hebben de uitgang niet gehaald in een uur, maar ik vond het wel leuk om te spelen. waren 4 scenario's waarvan ik er 3 meegespeeld heb. De laatste moet nog. En met dat soort puzzeltjes is het altijd; je moet het maar zien, soms makkelijk soms laat je je snel op het verkeerde been zetten.
ik speel ook vaak die escapespelletjes op melting-mindz . maar die hebben allemaal hetzelfde stramien, dus je weet op den duur waar je naar moet zoeken. Dat heb je bij die escape-room dus niet. Misschien wel als je ook alle uitbreidingen speelt (die zijn er ook al)
ik speel ook vaak die escapespelletjes op melting-mindz . maar die hebben allemaal hetzelfde stramien, dus je weet op den duur waar je naar moet zoeken. Dat heb je bij die escape-room dus niet. Misschien wel als je ook alle uitbreidingen speelt (die zijn er ook al)