Is dit verkrachting?

12-08-2017 13:40 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.

De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.

Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.

Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.

Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
lucky82 schreef:
12-08-2017 16:51
Omdat je wil dat de dader straf krijgt meestal, maar zonder bewijslast zal de zaak geseponeerd worden, of de dader vrijgesproken, en met verkrachting binnen dit soort omstandigheden heeft het slachtoffer geen poot om op te staan zonder echte bewijslast, hoe treurig ook.
Mijn vriendin heeft ook zoiets meegemaakt, wel onder andere omstandigheden en die omstandigheden zorgden ervoor dat politie haar niet serieus nam, ze kreeg een gesprek waarin de politie haar afraadde om aangifte te doen, met een paar dagen bedenktijd werd ze heen gestuurd, uiteindelijk heeft ze het erbij laten zitten.
lucky82 schreef:
12-08-2017 16:53
Nou, dan stoppen we er maar mee toch? Nergens geen aangifte meer van doen, want waarom zou je? Je maakt het alleen maar erger.
In deze zaak is er sprake van kinderen, een niet te bewijzen delict, vrouw die net is hersteld van kanker en een op handen zijnde scheiding.

Dan kan een aangifte doen idd zaken verergeren. Voor TO. Maar goed, ze moet doen wat zij vindt dat goed is. Maar het zo in het absolute trekken zo als jij doet is geen argument ergens voor.
daisymadelief schreef:
12-08-2017 13:47
Ja dat dus. Niet alleen geprobeerd maar ook daadwerkelijk binnen gedrongen . Kost me moeite om dit te typen.
ja ik denk dat dat verkrachting is. Maar wat heb je daar aan? Man respecteert jouw grenzen niet. Dat zal toch niet voor het eerst zijn?
:hug:
Ik trek niks in absoluten, ik zeg wat ik zou doen. En ik zeg dat ik niet begrijp wanneer je er voor kiest om het niet te doen.

Mijn mening. Niks meer of minder.
Anna2017 schreef:
12-08-2017 16:56
Hij heeft het niet geprobeerd... ze verteld in een andere post dat hij ook echt naar binnen gedrongen is..
Sorry, zie mijn post op 16.27.. ik had dat verkeerd gelezen.
Misselijkmakend..... :(
lucky82 schreef:
12-08-2017 16:45
Het gaat inderdaad niet over mij. 'Gelukkig', zal ik maar zeggen. Geen zin in de rompslomp en alles wat er bij komt kijken, vind ik, een drogreden.

Maar goed dat is inderdaad mijn mening.

Je reageert steeds maar niet op die andere, heel belangrijke reden die genoemd wordt. De kinderen. Vind je dat ook geen argument om aangifte liever niet te willen?
strikjemetstippels schreef:
12-08-2017 16:59
In deze zaak is er sprake van kinderen, een niet te bewijzen delict, vrouw die net is hersteld van kanker en een op handen zijnde scheiding.

Dan kan een aangifte doen idd zaken verergeren. Voor TO. Maar goed, ze moet doen wat zij vindt dat goed is. Maar het zo in het absolute trekken zo als jij doet is geen argument ergens voor.
Hoe zou het de zaken kunnen verergeren dan?
Bestaardigopzich schreef:
12-08-2017 17:05
Sorry, zie mijn post op 16.27.. ik had dat verkeerd gelezen.
Misselijkmakend..... :(
Hihi heb mijn post inmiddels al aangepast, ik zag je andere reactie later ook :) ja verschrikkelijk....
Phoehee wat een gedram over die aangifte zeg. Ik snap TO wel als ze naar niet voor kiest. Een scheiding met kinderen is al complex genoeg zonder lopende aangiftes, en je kan ook nog eens het hele verhaal tot in de intieme details aan een vreemde gaan vertellen, hoogstwaarschijnlijk zonder dat het wat oplevert. Ik ben niet tegen het doen van aangifte, maar kosten en baten moeten wel tegen elkaar opwegen.
Verder vind ik het vreselijk wat er gebeurd is TO..het zal je maar gebeuren dat je na 30 jaar door je eigen man verkracht wordt..sterkte :redrose:
QueenArachnia schreef:
12-08-2017 17:06
Je reageert steeds maar niet op die andere, heel belangrijke reden die genoemd wordt. De kinderen. Vind je dat ook geen argument om aangifte liever niet te willen?
Nee, dat vind ik geen argument. Dus omdat ik kinderen heb bij de man die mij verkracht heeft, moet ik het maar laten gaan?
lucky82 schreef:
12-08-2017 17:06
Hoe zou het de zaken kunnen verergeren dan?
Goh, de relatie met de vader van je kinderen, de opa en oma van de kinderen, dat het aangifte doen tegen je wordt gebruikt, dat de kinderen tussen de strijd belanden en dat allemaal te horen krijgen? Ik noem maar wat hoor.

Als je denkt dat dit uberhaupt voor de rechter komt, of maar iets dat lijkt op straf, dan heb je het mis.
florence13 schreef:
12-08-2017 16:24
To, ik zou melding maken bij de politie, dat is anders dan aangifte doen. Dan kun je van daar uit verder zien wat je wilt. Als je alsnog aangifte wilt doen, dan heb je die melding al gedaan. Besluit je te scheiden, dan staat het geregistreerd, besluit je niets te doen, heb je een krachtig signaal afgegeven.
Waarom? En waarom zou hij dan zijn kant van dit niet mogen vertellen?
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 17:17
0.55% gewijzigd
creativeguy schreef:
12-08-2017 16:08
Wat walgelijk zeg.
Had hij teveel op of zo ?
Nooit de regel meegekregen ALS EEN VROUW NEE ZEGT BEDOELT ZE NEE ?
Voor mij zou de geilheid weg zijn als ik een bepaalde handeling wil die zij niet wil. En ik laat me geen 2x nee zeggen.
en zo hoort het. 1x nee moet genoeg zijn
Volgens de definitie van verkrachting, is dit verkrachting.
Maar bij verkrachting denk ik eerder aan iemand die bv van de fiets getrokken en de bosjes ingesleurd wordt.
Ik ken de omstandigheden, het verhaal van TO verder niet, maar ik denk dat het er om gaat wat het gevoel van TO erbij is.
strikjemetstippels schreef:
12-08-2017 17:09
Goh, de relatie met de vader van je kinderen, de opa en oma van de kinderen, dat het aangifte doen tegen je wordt gebruikt, dat de kinderen tussen de strijd belanden en dat allemaal te horen krijgen? Ik noem maar wat hoor.

Als je denkt dat dit uberhaupt voor de rechter komt, of maar iets dat lijkt op straf, dan heb je het mis.
Dus dan word je verkracht en dan laat je het daar bij, om de lieve vrede te bewaren? Je wordt aangetast in je zijn, maar hey laten we daar niet te moeilijk over doen.
lucky82 schreef:
12-08-2017 17:14
Dus dan word je verkracht en dan laat je het daar bij, om de lieve vrede te bewaren? Je wordt aangetast in je zijn, maar hey laten we daar niet te moeilijk over doen.
Dat zeg ik niet. Ik heb het puur over de aangifte.
Op dat moment is het trouwens de vader die de relatie met zijn kinderen op spel zet. De moeder niet.
Het duidelijk lucky JIJ zou aangifte doen. Prima. Anderen maken andere keuzes. Mss is TO wel helemaal niet uit op genoegdoening of vergelding, mss wil ze wel rust en haar energie richten op herstellen en een nieuw leven opbouwen...kan he... Niet iedereen is hetzelfde.
TO: er is niemand die je kan adviseren of je wel of geen aangifte moet doen. Dit is echt een besluit dat je zelf moet nemen. Doen wat jij wilt en op het moment dat jij eraan toe bent. Er wordt hier makkelijk geadviseerd en soms ook geoordeeld, maar een situatie is vaak zo anders als je er zelf in zit.
lucky82 schreef:
12-08-2017 17:14
Denk je er wel bij na hoe je reacties overkomen bij TO? Ik denk niet dat je haar hiermee helpt.. of wie dan ook.
lucky82 schreef:
12-08-2017 17:16
Op dat moment is het trouwens de vader die de relatie met zijn kinderen op spel zet. De moeder niet.
Was er al een rechtzaak geweest?
Honingdropje2 schreef:
12-08-2017 17:17
Het duidelijk lucky JIJ zou aangifte doen. Prima. Anderen maken andere keuzes. Mss is TO wel helemaal niet uit op genoegdoening of vergelding, mss wil ze wel rust en haar energie richten op herstellen en een nieuw leven opbouwen...kan he... Niet iedereen is hetzelfde.
Ik vind het prima hoor. Er worden mij dingen gevraagd en daar reageer ik nu op.
7102 schreef:
12-08-2017 17:19
Was er al een rechtzaak geweest?
Ik reageer op iemand. Ff in de contekst lezen.
TO, zoals iemand anders ook al zei zou ik waarschijnlijk melding maken. Mocht hij nog eens een poging doen, bij jou of iemand anders, staat het genoteerd. Nu heb je alleen zijn woord en spijt dat het niet weer gebeurd. Als je met iemand 30 jaar lang lief en leed gedeeld hebt, kan ik me voorstellen dat dit als donderslag bij heldere hemel komt (hoewel eea al niet meer zo goed liep) en aangifte je net te ver gaat.

Heel veel sterkte :hug:
Later is nu
Dreamer schreef:
12-08-2017 17:21
TO, zoals iemand anders ook al zei zou ik waarschijnlijk melding maken. Mocht hij nog eens een poging doen, bij jou of iemand anders, staat het genoteerd. Nu heb je alleen zijn woord en spijt dat het niet weer gebeurd. Als je met iemand 30 jaar lang lief en leed gedeeld hebt, kan ik me voorstellen dat dit als donderslag bij heldere hemel komt (hoewel eea al niet meer zo goed liep) en aangifte je net te ver gaat.

Heel veel sterkte :hug:
Mag de man dan ook zijn kant daar vertellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven