Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Majoor Zoetekauw, gefeliciteerd met het behalen van je master! Helemaal overheen gelezen de vorige keer.

Ik las van de week op zo'n babysite dat ze in hun eigen kleertjes slapen. Had zelf eigenlijk nog niet over pyjama nagedacht.
Ik heb een paar van die boxpakje gekocht denk dat die wel lekker zijn als pyjama.
Hoi allemaal, ik ben er nog hoor :bye:
Ik ben alleen nog steeds zo vreselijk moe en ik wil ook niet alleen maar klagen hier! Het is erg vervelend. Afgelopen week geprobeerd weer op te bouwen met werk maar dat ging totaal niet, was veel te veel. Kon amper nog thuiskomen! Dus volgende week nog maar langzamer opbouwen.
Verder maak ik dus ook niet zo veel mee. Veel Netflix series gekeken. Maar niet te ingewikkeld want dan kan ik het niet volgen of val ik in slaap.
Mijn gewicht is nu terug op het gewicht dat ik voor de zwangerschap had. Op zich goed omdat de kilo's die ik was afgevallen er nu eindelijk weer aanzitten. Ik denk zelf wel dat dit wel te maken heeft met dat ik geen energie heb, toch niet genoeg brandstof of zo. En ik eet best veel naar mijn idee!

Over pyjamas heb ik helemaal nog niet nagedacht! Ik denk dat alle kleertjes in het begin heel zacht en fijn zijn dus in die zin denk ik dat het niet zo veel uitmaakt. Maar het is misschien wel heel schattig :love:
Wij hebben helemaal nog bijna geen kleertjes, alleen een paar dingetjes die we gekregen hebben. Dus daar moet ik me nog echt in verdiepen en een keer gaan winkelen. Wel super leuk om te doen denk ik!
Ik vind het af en toe wel ingewikkeld. Ik dacht voor het slapen zo'n trappelzak/slaapzak? Ik heb er echt zo weinig verstand van en ook vrijwel niemand met kleine kindjes in de omgeving.
@vashta, wat vervelend dat je zo moe ben. Op deze manier kan je ook niet echt genieten wat iedereen zo hard roept.

Over het slapen herken ik wel wat wel en niet te gebruiken. Heb gelezen dat het gebruikelijk is het kindje eerst onder een laken/dekentje te laten slapen en als hij of zij wat bewegelijke worden en groter in een trapzak. Ik moet ook alles maar googlen want heb ook geen meiden in de omgeving die net een kleintje hebben.

Van de week is het paardrijden helaas verkeerd gegaan. Mijn super brave ruin is geschrokken en ik ben er dus vanaf gevallen. Tijdens de val was het enige wat ik dacht o nee de baby! Maakte een goeie smak en gelukkig waren er al snel mensen ter plaatsen. Ben vol op mijn schouder/arm/heup terecht gekomen. Direct de verloskundige gebeld maar die reageerde super relaxt. Ze maakte zich meer zorgen om mijn ribben dan om de baby. Ben gelukkig voor de baby goed terecht gekomen. 5 min na de val voelde ik hem schoppen. Nog wel even naar de huisartsenpost geweest voor mijn ribben en die zijn helaas gekneusd. Ben goed geschrokken dus heb gelijk besloten niet meer op te stappen. Paard rijden kan nu niet meer ontspannen en het is nu goed gegaan maar de volgende keer kan het wel mis gaan. Nu dus maar aan de hand met hem gaan werken.
Jeetje @Mevrouw85 wat een schrik dat je van je paard bent gevallen! Is dat vaker gebeurd of juist de pech dat dat nu gebeurd is? Gelukkig is alles goed met je kindje, maar gekneusde ribben is ook wel heel erg rot. Groot gelijk om nu niet meer op te stappen. Hoe meer spanning jij hebt hoe meer je paard ook zal reageren waarschijnlijk.
Ik rijd ook niet meer, vooral door de vermoeidheid maar jouw bericht sterkt me wel. Laatst even gekeken hoe mijn bijrijder reed, ook leuk om te doen maar wel frustrerend! Heb nu al zin om in januari/februari weer op te stappen. Mis mijn paard ook echt wel nu het niet lukt om er vaak heen te gaan. Gelukkig is hij in goede handen.

Ik probeer wel van de zwangerschap te genieten, hoor :-) Ik vind het super leuk om de baby te voelen bewegen en ik ben ook heel trots op mijn grote dikke buik :biggrin: Het is alleen minder een groot feest dan ik had gehoopt/gedacht.
@vashta, ik heb juist een super braaf paard. Laatste keer dat ik er af ben gevallen was een jaar of 4 terug maar toen zat ik in gedachte, lange teugel en hij schrok van een andere paard wat schrok. 2 weken terug ook nog naar het bos geweest. Het blijven dieren...kunnen altijd schrikken. Heb die avond wel gehuild omdat ik nu een half jaar niet meer kan rijden...paard is echt mijn lust en mijn leven maar goed het is even niet anders. Heb ook een paard van 24 die nog super goed in zijn lijf zit dus maakt het allemaal wat lastiger omdat ik hem graag goed wil houden. Hij geniet ook van het rijden. Maar het is allemaal even niet anders...

Nu maar extra genieten van het zwanger zijn en vooral dat gerommel/getrap :-) aanstaande woensdag de 3d/4d echo :-D
@mevrouw85 wat schrikken zeg! Snap dat je baalt dat je het komende half jaar geen paard kan rijden. Hoe gaat het nu met je?

Hier staat de babykamer. Super leuk geworden! Nu wordt het weer een stuk echter. Kan haast niet wachten.. :)

Wij gaan er even een weekje tussenuit, vakantie vieren in Portugal!
Fijn vakantie Lentegroetjes!
@lentegroetjes, fijne vakantie!

Los van de pijn aan mijn ribben gaat het prima. Slapen is wat minder prettig...wist niet dat je ribben onbewust zoveel gebruikte...
@mevrouw jeetje wat een schrik. Dat is echt jammer van het paardrijden. Maar kindje gaat altijd voorop. Ik rijd nog steeds paard. Daarom kan ik je gevoel wel goed voorstellen. Ik twijfel hoe lang ik ermee door moet gaan.

@lentegroetje fijne vakantie. Geniet er van:).

@vastha hoe is het met de vermoeidheid? Ik vind het ook maar lastig te beslissen wat wel/niet nodig is voor een kindje.

@3/4d echo leuk dat jullie dat al bijna hebben mevrouw. Wij hebben die over een kleine 4 weken. Kan ook niet wachten. Nog meer mensen die zo'n echo laten doen.

@majoorzoetrkauw ook vanaf hier nog de felicitaties voor het behalen van je master.

@ik heb over 3 weken een suiker intolerantie test voor zwangerschaps diabetes. Nog meer die dat moeten? Ook ben ik in het begin van de zwangerschaps rhesus c negatief getest. Over 3 weken nieuw bloedonderzoek om te kijken of ik anti stoffen aan maak. Ik hoop dat beide onderzoeken goed zijn. Altijd weer een beetje spannend.
@kaartje, zolang het rijden nog goed voelt kun je het blijven doen, lijkt mij! Ik was zelf ook van plan om veel langer te blijven rijden maar het is niet anders. Dan maar een beetje grondwerk en mijn nieuwe bijrijder wat lesgeven vanaf een bankje.
@mevrouw85, ik herken het helemaal, verdriet en frustratie omdat je zo lang niet kunt rijden. Ben er ook ontzettend veel mee bezig in mijn hoofd, ook omdat ik me zo zit te vervelen.

@Lentegroetjes fijne vakantie! Hopelijk daar beter weer dan hier

@vermoeidheid, blijft hetzelfde. Ik doe nu echt heel erg rustig aan met werk, dat helpt iets. En elke middag een middagdutje. Verder geen afspraken of dingen doen (behalve paard een paar keer per week). Wel erg saai. Maar mijn Netflix abonnement heb ik er wel uit :hihi:

@spulletjes kopen, de verloskundige raadde de checklist van de consumentenbond aan, dus die hebben we nu maar als leading genomen. We zagen echt door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kan ik in het weekend eventjes een uurtje naar de stad om wat kleertjes te halen. Ik kijk wel steeds op internet maar vind het ook wel heel leuk om in een winkel rond te neuzen.

@onderzoeken, ik moet ook bloedonderzoek voor rhesusfactor, maar ik maak me daar niet zo'n zorgen over. In het ergste geval krijg je een injectie waardoor je geen complicaties krijgt. Ik heb na mijn miskraam (curretage) ook zo'n prik gekregen. Suiker test hoef ik gelukkig niet, dat lijkt me vervelender. @kaartje, is er een specifieke aanleiding waarom je die test moet doen?
Vasthanerda suikertest moet ik doen omdat mijn vader diabetes heeft. De verloskundige had het over grotere kans op zwangerschap diabetes bij mij. Ik moet testen op antistoffen i.v.m. rhesus c negatief. Daar is helaas geen prik voor. Vandaar mijn zorgen. Bij jou is het rhesus d negatief neem ik aan. Daar kan je idd een prik voor krijgen. Dan waren mijn zorgen ook direct voor bij geweest mocht ik dat gehad hebben. Rhesus c negatief is eigenlijk hetzelfde maar dan zijn er helaas geen medicijnen voor. Ik ga maar gewoon duimen dat ik geen anti stoffen maak. Verloskundige vertelde dat in de meeste gevallen het geen ernstig beloop heeft. Mocht ik antistoffen aanmaken dan krijg je extra bloedonderzoeken en eventueel extra echo om te kijken hoe je kindje het maakt.

@over het paardrijden ja zo lang het nog goed voelt maar niet te veel twijfelen. Ik geniet er nog duidelijk van en kan er echt even van ontspannen.
Testen; ik lees dingen waar ik nog nooit over gehoord heb... bij de verloskundige hoorde ik bij vrouwen met overgewicht en mensen uit oosterse landen die meer kans hebben om suiker te krijgen tijdens de zwangerschap. Die test zal ik met de tijd ook wel krijgen dan.

Paardrijden; Ik vind het verschrikkelijk! Mijn paard vind het ook verschrikkelijk :shame: het is echt een werkpaard namelijk. Grondwerk hoef ik met hem niet te doen...niet genoeg uitdaging en dan word hij vervelend/gevaarlijk. Morgen als het weer mee zit maar een longeerles...

Gister de 2d/3d/4d echo gehad. Echt een super leuke ervaring en we weten al een beetje hoe onze kleine man er uit gaat zien. Mijn vriend schrok want hij zag zichzelf er in! Dus grapte terug van dan weet je in iedergeval zeker dat hij van jou is 8-)
Hierdoor word het wel allemaal wat echter. Hij was wel super druk maar was leuk om te zien wat hij deed en ik dan voelde. Hij ging in iedergeval flink te keer!
@mevrouw misschien volgende keer even vragen aan verloskundige. Wanneer je zou moeten prikken voor rhesus factor had je dat vast wel gehoord.
Mijn paard houd ook niet van grondwerk. Ze vind het gewoon oer saai. Maar soms heeft de pech. Haha.

Wat leuk die verhalen over 3d/4d echo. Mooie plaatsjes mee naar huis gekregen?
@rhesus, @kaartje ik wist niet dat er meerdere soorten waren! Dan heb ik inderdaad die 'makkelijke' want de verloskundige heeft alleen gezegd dat een optie een prik was. @mevrouw waarschijnlijk is jouw bloedgroep positief, dan hoef je niet te testen.

@paard, mijn paard vindt grondwerk gelukkig wel leuk maar hij is ontzettend slim en snel dus ik moet met oefeningen vol concentreren om te voorkomen dat hij mij te snel af is. Anders gaat hij zijn eigen oefeningen bedenken of alvast door naar het volgende onderdeel. Dat kost mij dus alsnog vrij veel energie. Ik ben heel blij met mijn bijrijders die zorgen voor beweging en dat hij zijn energie kwijt kan.
Sorry voor degenen zonder paarden die meelezen/meeschrijven! Dit zal allemaal wel vrij saai zijn voor jullie

@3d echo, leuk! Wij hebben gekozen om alles verrassing te laten zijn maar ik ben wel ontzettend nieuwsgierig, het lijkt me wel heel leuk ook om te zien hoe het kindje er uit ziet. @Mevrouw wat gaaf dat je echt al kunt zien dat je kindje op je vriend lijkt!

@Buik, mijn buik is zo enorm. Ik heb al de vraag gekregen of ik nog een maandje moest... vandaag ook weer iemand die vroeg of ik al bijna met verlof ging. En heel veel die vragen of het er niet per ongeluk toch twee zijn. Maar ja niks aan te doen. Aan de andere kant ben ik nog steeds geen grammetje aangekomen. Mijn buik is alleen maar recht naar voren, van de achterkant zien mensen niet eens dat ik zwanger ben. En dan draai ik me om... :proud:
Hier vandaag alweer 25 weken zwanger wat vliegt de tijd toch. Wel een beetje last van de hormonen want ik denk dat wij alles niet optijd af krijgen. Terwijl het alleen nog gordijntjes bestellen is en meubels begin september in elkaar zetten.
@vastha hier ben ik 5kg aangekomen. Hoe zit het met de rest?
Hier nog steeds niks aangekomen. Moet over paar weken ook rhesus prikken en voor suiker.

Krijg als het goed is morgen de kinderwagen etc! Spannend!
Natte tosti..
Heee allemaal! Ben ik ook weer.
Wij hadden afgelopen donderdag een 3D echo, zo mooi om te zien :heart:
Inmiddels alweer 24 weken. Tijd gaat rustig door, niet snel en niet langzaam. Kamertje krijgt vorm, kleertjes en textiel gekocht, verlof en opvang geregeld. Alles begint toch wel vorm te krijgen nu. Heb zin in mijn verlof, nog 9,5 week werken!

Ik ben nu zon 7 kilo aangekomen, hoewel het voornamelijk op mijn buik en borsten zit. Hopelijk blijft de schade een beetje beperkt straks. Bij mijn Centering pregnancy clubje was dit wel redelijk gemiddeld.
Zijn jullie babies ook zo actief trouwens? Zeker als ik lig voel ik frummel eigenlijk elke 5 minuten wel schoppen en ploppen :heart:
Natte tosti..
@mevrouwtomaat hier ook een drukke baby. Leuk hè?
Mijn baby is met vlagen ontzettend actief. Vaak overdag als ik druk ben voel ik haar weinig, maar s avonds in bed begint het beweeg. Je ziet het nu ook aan de buitenkant en mijn man kan het ook heel vaak voelen.
Hallo Dames hoe is het met jullie? Rustig hier. Hier alles goed. Hoe gaat het met jullie op werk? Lukt dat allemaal nog een beetje? Hier lukt het nog wel maar wordt wel zwaarder. Ik werk in de zorg. Gelukkig kan ik meestal wat minder zware cliënten doen. Maar ik merk dat het met bukken wel zwaarder wordt. Meer die in de zorg werken en hoe gaat dat?. Nog tips?
Mijn verlof gaat 22 oktober in. Ik ben een dikke week vakantie van te voren op. Waardoor mijn laatste werkdag 11 oktober is. Ik kijk er best naar uit. Nog 7 weekjes werken.

@Frittz wat leuk dat jullie een 3d/4d echo hebben gehad. Lijkt mij zo mooi. Wij hebben die rond 28 weken. Ik ben er benieuwd naar. Was er alweer veel verschil met de 20 weken echo?
Hoi Hoi!

De baby is bij mij ook wel de hele dag aanwezig. Vorige week deed het af en toe zelfs nog zeer...nu is die gelukkig wat minder hardhandig. Zal in iedergeval een goede kickbokser worden :-D

Met de 3d echo was hij ook heel druk dus heb helaas niet heel veel foto s. Wel leuk om zijn stompen/trappen te zien en ook te voelen! Hij had ook al flinke kuiten en voetjes 4,5 cm!

@kaartje je schijnt met 28 weken al de haartjes te kunnen zien (als de baby haar heeft tenminste) dat vertelde de verloskundige tijdens de 3d echo.
@mevrouw ik ben benieuwd of onze baby haartjes heeft. Ik zelf had wel wat haar bij geboorte. Vriend ook iets.
Ben benieuwd.
Joehoe 1000 reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven