Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lentegroetjes; gefeliciteerd met een gezond meisje!
Kaartje; ik weet niet hoe harde buiken zou moeten voelen. Heb het ook al eens opgezocht omdat ik twijfelde. Soms pijnlijk hard stuk in mn buik dat later wegtrekt. Wat voel jij?
@Hanne bij mij wordt mijn hele buik hard.(gedeelte waar baarmoeder zit) houd een paar seconde aan en neemt weer af.
Harde buiken weet ik niet. Ben wel weer heel moe. Werk shifts van 9 uur en heb geen energie in het weekend. Mezelf voorgenomen tandje terug te doen vanaf aankomende week. Misschien dagje thuis werken ook. Hebben daar meer last van, dat je toch weer wat vermoeider bent?
Ik heb geen last van harde buiken nog gelukkig, heb wel net vakantie gehad dus ben benieuwd van de week op mijn werk.

Ik donderdag de 20 weken echo, vandaag precies op de helft!
Fijn al die goede 20 weken echo's!!

Bij ons heeft ze niks gezegd over hoe groot het kindje was en of ik voor of achter liep.. ben wel benieuwd nu! Hier geen harde buiken, wel bandenpijn als ik te snel op sta bijvoorbeeld. En vandaag de kinderwagen gekocht! Hoorde dat er lange levertijd op zat dus alvast gaan kijken en gelijk gekocht.. Een Joolz Day 2.. Ben er helemaal verliefd op :heart: wel ontzettend duur maar gelukkig cadeau gekregen! Hebben jullie ook al een kinderwagen en zijn jullie al bezig met het kamertje?
@kaartje, hier geen harde buiken tot nu toe. Lijkt me erg onprettig zoals je het omschrijft.
Ik heb trouwens wel aan het einde vd dag vaak vocht in m'n voeten. Dan weet ik dat ik meer rust had moeten nemen.

@mycupoftea, gaaf die kinderwagen! Wij hebben er ook over getwijfeld en uiteindelijk voor de Dubatti (van babypark) gegaan. Verder hebben we de kinderkamer al in pakketjes op zolder liggen. Zijn nu bezig met het stucen en (vlies)behangen van de babykamer. We hebben een mooi wit behang gezien met zilverkleurige hartjes. Dit willen we dan op de lange muur doen en combineren met (oud)roze muren. Wel vroeg denk ik elke keer.. Maargoed het is natuurlijk nog lang niet klaar.

Ik zag net trouwens de kleine meid schoppen. Wat bijzonder om aan de buitenkant van de buik te zien dat ze iets beweegt. Helemaal verliefd!
Fijn alle goede echo's! En leuk alle geslachten, zijn wij de enige die dat een verrassing laten zijn?
Ik heb de verloskundige gemaild of we ook zo'n verslag met grafieken kunnen krijgen, want dat lijkt me toch wel heel erg leuk.
De verloskundige gaf wel aan vorige week dat het kindje qua groei een week voor loopt. Maar dat is verder niet zorgelijk.

@mevrouwtomatensoep, veel beterschap! Ze zullen bij de echo vast rekening houden met je operatie.

@baby voelen, sinds deze week elke dag wel even! Ontzettend leuk gevoel, wel heel erg raar.

@paard, ik heb gelukkig een bijrijder gevonden om mijn vaste bijrijder (en mij) te vervangen. Echt een pak van mijn hart! Ik kan mijn paard echt niet stilzetten, zeker in de winter niet. HIj moet echt elke dag beweging hebben omdat hij anders tegen het dak vliegt. Ik rij nog af en toe, als ik me goed genoeg voel. Ik ben meestal veel te moe en dan wordt het longeren. Ik bekijk het rijden per keer, als ik het niet fijn meer vind dan was dat de laatste keer. Inderdaad doen sommige mensen (zelfs mensen met paarden) er moeilijk over dat ik nog rijd.
Ik had ook een boek gekregen van iemand daar stond in dat je geen sporten mag doen 'waar je erg vaak valt, zoals paardrijden'. Haha als je zo vaak valt met paardrijden, kun je misschien sowieso beter een andere sport gaan doen!

@bessie, 30 weken is wel laat denk ik, dan heb ik alweer 3 afspraken bij de verloskundige gehad, met 20, 24 en 28 weken. Maar elke verloskundige werkt anders. Als je graag wil, kun je ze vast wel bellen om eerder af te spreken.
Ik ben nog steeds even moe, dat is ook niet weg geweest. De verloskundige schuift elke keer door wanneer het over zal gaan, eerst zou het met 12 weken beter aan, dan met 16 weken, 18 en nu 24 weken. Ik denk dat het gewoon zo blijft. Maar ik mag niet klagen, verder heb ik heel weinig klachten. Alleen dus die vreselijke vermoeidheid continu. Soms kom ik de trap niet eens op.

@harde buiken, ik weet niet precies hoe dat voelt, ik had vanavond wel een pijnlijke buik dus misschien was dat het wel.

@mycupoftea, die kinderwagen hebben wij ook besteld! Zo mooi! En kinderkamer zijn we deze week mee bezig. We zijn wat aan het schuiven met meubels, dingen anders indelen zodat er meubeltjes vrij komen voor het kindje. Wiegje gaan we deze week ophalen bij mijn ouders. En dan nog een paar dingetjes kopen. Ik kijk veel op marktplaats maar ben nog niet veel tegen gekomen. Gelukkig nog alle tijd!

@werk Mijn grote project is nu opgeleverd dus nu is het alleen nog nazorg. Na een heel drukke periode met veel stress en overwerken kan ik nu gelukkig een stuk rustiger aan gaan doen, ga ook wat minder werken om uren te compenseren en meer thuis werken. Hopelijk word ik dan ook wat minder moe, maar ik ga er eigenlijk niet van uit.
oh wat toevallig! welke kleur heb jij gekozen? en hoelang is de levertijd bij jullie? @Kaartje, wij zaten ook te twijfelen tussen die 2! qua uiterlijk de dubatti mooier maar de mand vond ik echt te klein.. wat gaf bij jullie de doorslag?

wij gaan na de verhuizing ons ook een beetje richten op het kamertje, we hebben al een box via mp en commode en kledingkast hebben we vintage, superleuk! misschien inderdaad vroeg maar wel heel leuk om ermee bezig te zijn!
@mycupoftea, bij ons gaf het compacte inklappen de doorslag. Wat ook meespeelde is de lange levertijd en dat de verkoper toch wat minder enthousiast was (overigens in een andere winkel dan babypark). De Dubatti vonden we qua uiterlijk net wat mooier, de kleine bak is inderdaad wel een nadeel. Na flink twijfelen gaf het klein en licht inklappen de doorslag.
@mfycupoftea wij hebben de Jools Day 2 Earth Elephant Grey (poeh wat een naam!). We hadden op basis van de site en boekje de hippo grey in gedachten, maar in de winkel vonden we de elephant toch mooier. Eigenlijk wilden we turtle green maar dat was niet mogelijk in dit model.
Bij ons was ook de grote mand heel belangrijk, wij gaan uit van een lang kind omdat we zelf beiden lang zijn. En ik zou het jammer vinden als het kindje er al zo snel uit groeit. En aangezien het nu een week voorloopt in de groei, denk ik dat het een goede keuze was. Levertijd is bij ons ook heel lang, daarom hebben wij hem in mei al besteld... Ik geloof dat hij in oktober dan komt.
Het was een heel dure aankoop maar dit was voor ons hetgene waar we het waard vinden om veel uit te geven. We zullen heel veel lopend en met openbaar vervoer gaan doen (geen auto) dus een mooie fijne wagen was voor ons heel belangrijk.
Zo is het heel rustig op het forum en zo zie je heel veel reacties voorbij komen!

Wij gaan deze week starten met het kamertje. Eerst alle spullen eruit, behang eraf, witten, lakken en dan de planning zaterdag behangen. De vloer die er nu ligt laten we liggen. Volgend voorjaar gaan ze renoveren dus zou zonder zijn als de vloer beschadigd en de vloer die er nu ligt is nog goed. (Heb door het hele appartement de zelfde vloer) Gister de commode en ledikant bij de ikea gekocht dus met een beetje mazzel kunnen we het zondag in elkaar zetten!

Dan heb ik nog tijd genoeg om te kijken wat het mooiste staat en hoe ik het verder wil aankleden. Wel een hemel, geen hemel etc.

Kinderwagen hebben wij in mei al besteld. Wij zijn voor de transit by mutsy gegaan. Zochten vooral een wagen met grove wielen voor het bos naast ons huis en voor op stal. Deze is ook makkelijk inklapbaar en er zat ook een maxi cosi en tas bij. Word allemaal al duur zat ;-) De wagen bij baby dump besteld, fijne winkel overigens! Ze smeren je daar niet het duurste aan.

Ook direct het matrasje besteld. We hebben voor de aerosleep gekozen. Vind het wel een fijn idee dat het een veilig en hygiënisch matras is.

Ik begin nu we inkopen aan het doen zijn toch wel eng allemaal. Hoe moet de baby slapen...dekentje..slaapzak? In de box alleen een kleed of ook een matras?! Ik ben echt nog zo n leek :-? Word er ook super onzeker van. Herkennen meerdere dit?
Heel herkenbaar mw85, mijn schoonzusje heeft aangeboden te helpen met alles uitzoeken (veel gekregen) en het opmaken met het bedje enz. Heel fijn, want ik zie door de bomen het bos niet meer.. het lijkt allemaal zo simpel, maar ik vind het nog wel tegenvallen.

Wij zaten gisteren vakanties te kijken en nu blijkt dat we "op aanvraag" geboekt hebben. Vandaag even bellen hoe groot de kans is dat het door kan gaan. Zowel mijn man en ik vinden het toch best spannend, wat kan ik wel en niet doen qua activiteiten en eten, zou alles wel goed gaan en wat als er daar wat gebeurd... we gaan gewoon binnen Europa, wel met het vliegtuig en met vrienden. Verstandelijk weet ik dat de kans klein is dat er wat gebeurd, maar gevoelsmatig... herkennen jullie dat? Gaan jullie nog wel deze zomer? Weet dat er een aantal al wel geweest zijn, hoe beviel dit?
@Lentegroetjes, fijn dat je schoonzusje helpt! Ik moet alles alleen uitzoeken...geen mensen met kleine kinderen om ons heen. Komt uiteindelijk vast allemaal goed!

Ik ben in mei (was toen 12/13 weken) en los van het ziek zijn een fijne vakantie gehad in Turkije. Alleen de terug vlucht vond ik wat minder. We vlogen laat 22:00 uur...ik was moe en had ook nog groeipijn...was blij toen we landen. 2 weken terug met 19 weken een weekendje formule 1 gehad in oostenrijk (met de auto) en dat ging ook prima! Alleen de warmte kon ik wat minder goed tegen. Helaas op het circuit geen douche of zwembad, maar anders was het vast minder zwaar geweest.

Gewoon lekker gaan! Geniet van jullie babymoon :-D
@lentegroetjes ik ben vorige week teruggekomen van een autovakantie in Italië en kroatie. Dit ging helemaal goed. Ook gewoon zelf gereden. Gewoon goede accommodatie boeken met een lekker zwembad en airco zodat je goed kan afkoelen.

Morgenavond de 20 weken echo zo spannend!

Hoe gaat het bij jullie op het werk? Ik ga morgen naar een bekkenfysio omdat ik zon last heb van mijn onderrug met werken. Hopelijk kan zij iets voor me betekenen.
Op vakantie gaan kan idd prima! Wellicht dien je iets rustiger aan te doen als je normaal van een actieve vakantie houdt maar voor de rest; lekker doen!

Spannend Fritzzzz. Toch altijd fijn als je die er op hebt zitten. Geeft een gerust gevoel.

Hier op het werk nergens last van. Heb een zittend beroep en probeer iedere dag veel te lopen. Merk wel dat het na t werk extra fijn is om even helemaal relax te liggen. :zzz:
Hier de echo gehad! Wij krijgen een JONGEN! :heart:

Ondanks mijn ziekte zag hij er heel goed uit, echoscopiste was erg tevreden, alles was zoals het moest. En hij lag te wiebelen met zijn teentjes.. :love:
Natte tosti..
Gefeliciteerd MevrouwTomatensoep!!
Poeh ik moet even klagen hoor, ik blijf maar zo vreselijk moe! :( Deze week zijn we bezig met het kinderkamertje maar ik kan maar heel weinig doen want ik kan gewoon niet op mijn benen staan. Ik baal er echt heel erg van. Het gaat met het kindje allemaal goed, het groeit goed en ik voel het nu ook vaak bewegen, maar ik voel me zelf toch zo beroerd de hele tijd.
Ik vind het heel vervelend dat ik niet goed kan helpen met het kamertje en ook met mijn paard doe ik op het moment bar weinig. Ik ben ook even niet aan het werk en hoopte dat het beter zou gaan maar tot nu toe geen effect. Mijn man is heel lief en doet alles, ik lig vooral op de bank en voel me alsof ik 3 marathons heb gelopen. Ik vind mezelf even heel erg zielig :cry:

Verder nog wat pech, de familie wieg blijkt totaal niet geschikt te zijn. Veiligheidseisen zijn veranderd en daar voldoet hij echt niet aan. Nog los van het feit dat hij na 60 jaar flink gammel is geworden. Dus dat was wel even een teleurstelling. We moeten nog kijken wat we nu doen, gewoon meteen een ledikantje of toch nog een wiegje er bij kopen. Wat doen jullie? Ik wil het kleintje wel de eerste tijd bij ons op de slaapkamer hebben.

Gefeliciteerd met de goede echo @mevrouwtomatensoep en zet hem op @Fritzz!

Ik heb van de verloskundige nog een verslagje van de echo gekregen, nadat ik er om vroeg. Geen grafiekjes of zo maar wel en enorme lijst (5 pagina's) van dingen waar naar gekeken is met overal achter het woordje 'normaal'. :biggrin: heel fijn. Soort eerste rapport al voor de kleine!
@vasthnerda vervelend dat je je zo moe voelt! Even over het wiegje. Jammer dat familie wieg niet meer goed is. Je kunt de 1e tijd ook de kinderwagen bak gebruiken i.p.v. een wiegje. Misschien dat een idee?
Yes, ook onze 20 weken echo was helemaal goed! We krijgen nog steeds een meisje :heart:
@fritzz gefeliciteerd met goede 20 weken echo. Leuk een meisje. volgens mij gaan de jongens en meisjes hier aardig gelijk op.

@mevrouwtomatensoep ook jij nog gefeliciteerd met goede 20 weken echo. Hoe gaat het nu met het herstel?

@lentegroetje wij zijn dit jaar in Nederland op vakantie geweest. Reden was huis gekocht en ook al op ski vakantie geweest. + ook nog eens een baby. Maar ook al was het in Nederland de vakantie was prima te doen. Soms iets rustiger tempo. Vriend en ik zijn wel avontuurlijk en willen graag veel dingen doen en zien. Ik heb er zeker van genoten. Na afloop wel een paar dagen heel moe geweest.
@fritzz, gefeliciteerd met jullie goede echo! Wat leuk een meisje!
@mwtomatensoep jij ook van harte met jullie mooie jongen! Hoe gaat het met je?

@fritzz, hoe is het consult voor je rug verlopen? Ik heb af en toe last van m'n rug. Merk dat ik wat moet doseren en dat schoenen veel uitmaken. De (niet hippe) Birkenstocks helpen hier goed, beter dan platte gympen heb ik het idee. Ben wel benieuwd of het jou wat opgeleverd heeft.

@vastha, wat rot van die moeheid. Mag je iets van floradix?
En wat balen van de familiewieg. Wij willen eigenlijk de kleine gelijk in het ledikantje laten slapen en niet bij ons op de kamer. Lijkt me voor onszelf erg onrustig.

@vakantie, fijn om te horen dat het prima kan! Dat geeft een goed gevoel. Dinsdag uiterlijk horen we of het door kan gaan, anders maar op zoek naar wat nieuws.
@mycupoftea, onze joolz is vandaag binnen gekomen! Dus de levertijd van ruim 4 maanden was uiteindelijk maar 2 maanden. En mooi zeg :-D Heb echt zin om er mee te gaan wandelen straks.

@fritzzzz gefeliciteerd met de goede echo!

@Lentegroetjes, Floradix ken ik niet, wat is dat? De verloskundige blijft maar zeggen dat het er bij hoort om zo moe te zijn en vindt het niet echt nodig om er iets aan te doen. Dat begrijp ik ook wel, maar ondertussen...

Ik heb wel wat dingetjes geregeld, ik blijf volgende week nog thuis van werk en ga daarna veel minder uren werken, kijken of dat wat helpt. Bij mijn paard gaan mijn bijrijders extra inspringen, de nieuwe begint nu alvast zodat ik me minder schuldig hoef te voelen tegenover het paard, dat hij zo weinig aandacht krijgt. Verder probeer ik er echt op te letten om veel te rusten en dus veel minder te doen dan ik eigenlijk wil. Daar ben ik niet zo goed in :hihi:
Ik ben wel wat minder verdrietig nu ik dat allemaal geregeld heb, het lucht wel een beetje op dat ik nu minder verplichtingen voel.
Ik vind het wel heel lastig dat ik me zo slecht voel, het voelt ondankbaar terwijl ik dolgelukkig ben met de zwangerschap! Maar met de vermoeidheid, slecht slapen, pijn aan mijn buik, vind ik het echt niet de hele tijd super leuk. Daar voel ik me dan ook weer schuldig over.
Wat leuk Vashta!! Jammer dat we nog zo lang moeten wachten he voordat we ermee kunnen wandelen.. Die van ons komt volgende week of die week daar op al binnen! Snap niet waarom er dan bij staat dat hij 14 wkn levertijd heeft eigenlijk.. Hebben jullie ook getwijfeld over de Joolz Geo? Omdat je daar een evt 2e kindje ook in kan doen? Ik vond de Joolz Day een stuk mooier maar die Geo wel weer handiger.. Mede dankzij die grote mand onderin.. En fijn dat je minder uren gaat werken, dat heb ik ook een tijd gedaan toen ik zo ziek was en het scheelt echt! Wat je zegt omdat je minder verplichtingen heb voel je je beter. Ik zou ook wel eens verder kijken naar bijv. magnesium bij gaan slikken en die Floradix, wie weet helpt het wat!

Weten jullie al of je borst of flesvoeding gaat geven? Iedereen vraagt het hier maar ik vind het lastig. Ik weet wel dat borstvoeding het beste is alleen het lijkt me enorm
vermoeiend..
Ik wil graag borstvoeding geven, voor mij voelt dat het beste. En het lijkt me ook gewoon heel gezellig eigenlijk :) Mocht het niet lukken dan is het zo maar het heeft beide voors en tegens.
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven