Is dit verkrachting?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.

zaterdag 12 augustus 2017 om 22:58
Ik denk dat je je daarin vergist.
Ten eerste is het natuurlijk niet het huwelijk op zich dat voor verzachtende omstandigheden zorgt!

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:03

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:04
De definitie is zeer helder. De omstandigheden maken dat mensen door schaamte, vanuit wat hen geleerd of verteld is, geen verdere stappen ondernemen. Wat uiteraard hun goed recht is wanneer dat voor hen oprecht als de juiste keuze voelt.kadanz schreef: ↑12-08-2017 22:53Juist omdat de problematiek complex is is een enkele overkoepelende term 'verkrachting' enigszins beperkend. Het levert keer op keer discussie op. Het weerhoudt mensen van het doen van aangifte. Het leidt tot bizarre stuiptrekkingen als in America war je haast een 'written consent' moet eisen voordat je met iemand naar bed gaat.
Zie alle discussies hier op Viva over dronken seksende tieners die, die al dan niet achteraf, van mening zijn dat er grenzen zijn overtreden. Nee, ik ben het er niet mee eens dat verkrachting in de meeste gevallen zwart/wit/niet-dubieus is. Er zijn altijd omstandigheden die meespelen, vandaar dat ik denk dat een gradatie a la dood door schuld/doodslag/moord wel degelijk voordelen heeft. Het schept duidelijkheid.
En waar je per ongeluk iemand dood kan rijden, is per ongeluk verkrachten knap lastig. Ik snap dat er zaken zijn waarin je miscommunicatie aan zou kunnen voeren, maar dat praat nog niet recht wat krom is.
Ik snap wat je bedoelt qua Amerikaanse toestanden, helaas is het een zinloze stuiptrekking. Want zelfs na een handtekening zetten kan je je nog bedenken, heeft weinig nut, hoe goed het misschien ook bedoeld is.
Maar goed, ik hoop dat TO ondanks alle discussie etc. hier, zich ook gesteund voelt.
L

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:06
Je hebt gelijk. Ik ga op mijn handen zitten.MoirenPhae schreef: ↑12-08-2017 22:56Oh, en open een eigen topic voor deze discussie. Lijkt me hier niet op zijn plek.

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:18
Kan zijn. Hoe dan ook, voor verkrachting heb je ook dwang nodig.
Was daar sprake van?

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:22
Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land.[1]
Bij dit seksueel binnendringen (seksuele penetratie) gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap. Een verkrachting kan ook het ongewenst binnendringen zijn in anus of mond. De penetratie hoeft niet per se met de penis te worden uitgevoerd: binnendringen met vingers of voorwerpen kan verkrachting opleveren. Volgens de Hoge Raad valt tongzoenen niet onder verkrachting
Moet het nog duidelijker?
Bij dit seksueel binnendringen (seksuele penetratie) gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap. Een verkrachting kan ook het ongewenst binnendringen zijn in anus of mond. De penetratie hoeft niet per se met de penis te worden uitgevoerd: binnendringen met vingers of voorwerpen kan verkrachting opleveren. Volgens de Hoge Raad valt tongzoenen niet onder verkrachting

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:25
Niet ingaan op een nee, je fysiek opdringen is ook dwang.
Bij de conclusie: http://www.wetrecht.nl/verkrachting/

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:29
Ja, want dit is gekopieerd uit een website, een mening, meer niet. Hier is de Nederlandse wettekst:MoirenPhae schreef: ↑12-08-2017 23:22Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land.[1]
Artikel 242
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Dwang en geweld moeten bewezen worden.
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:29
Dit is puur hypothetisch, want ik heb geen van beide gevallen ooit meegemaakt. Misschien schat ik het totaal verkeerd in. Ik begrijp dat dit een heel gevoelig onderwerp is. Als iemand mijn bijdrage als kwetsend of aanstootgevend ervaart hoor ik dat heel graag, dan verwijder ik hem.
Ik ben behoorlijk verbaasd dat sommige mensen hier seksueel geweld door de eigen partner veel minder erg vinden dan door een wildvreemde uit de bosjes. Het zou mijn vertrouwen zo gigantisch schaden als de persoon waar ik al die jaren lief en leed mee heb gedeeld, die me door en door kent en van me zou moeten houden, "Ik was geil" belangrijker zou vinden dan het respecteren van mijn grenzen. Dat hij misbruik maakt van het feit dat ik hem (seksueel) vertrouw. Dat hij van een fijn, liefdevol en intiem moment een verkrachting maakt door mijn nee te negeren. Dat zou me diep kwetsen en, misschien nog wel meer dan een gek in de bosjes, mijn vertrouwen in de medemens en eigenwaarde raken. Het heeft ongetwijfeld een andere impact dat verkrachting door een vreemde, maar ze zijn beiden op hun eigen manier verschrikkelijk.
TO, ik hoop dat je niet het idee krijgt dat je je aanstelt omdat sommige mensen hier vinden dat het minder erg is als je eigen partner het doet. Het is absoluut niet mijn bedoeling om alles nog zwaarder te maken met mijn bericht, maar om ruimte te bieden aan de emoties die jij nu ervaart. Van daaruit kun je bepalen wat je nodig hebt om dit te verwerken en om een veilige situatie voor jezelf te creëren. Ik wens je heel veel sterkte, wat je ook besluit.
Ik ben behoorlijk verbaasd dat sommige mensen hier seksueel geweld door de eigen partner veel minder erg vinden dan door een wildvreemde uit de bosjes. Het zou mijn vertrouwen zo gigantisch schaden als de persoon waar ik al die jaren lief en leed mee heb gedeeld, die me door en door kent en van me zou moeten houden, "Ik was geil" belangrijker zou vinden dan het respecteren van mijn grenzen. Dat hij misbruik maakt van het feit dat ik hem (seksueel) vertrouw. Dat hij van een fijn, liefdevol en intiem moment een verkrachting maakt door mijn nee te negeren. Dat zou me diep kwetsen en, misschien nog wel meer dan een gek in de bosjes, mijn vertrouwen in de medemens en eigenwaarde raken. Het heeft ongetwijfeld een andere impact dat verkrachting door een vreemde, maar ze zijn beiden op hun eigen manier verschrikkelijk.
TO, ik hoop dat je niet het idee krijgt dat je je aanstelt omdat sommige mensen hier vinden dat het minder erg is als je eigen partner het doet. Het is absoluut niet mijn bedoeling om alles nog zwaarder te maken met mijn bericht, maar om ruimte te bieden aan de emoties die jij nu ervaart. Van daaruit kun je bepalen wat je nodig hebt om dit te verwerken en om een veilige situatie voor jezelf te creëren. Ik wens je heel veel sterkte, wat je ook besluit.

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:30
Hier kan deze discussie voortgezet worden.
overig/algemene-discussie-verkrachting- ... ges/388443
overig/algemene-discussie-verkrachting- ... ges/388443
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:33
Dwang kan door middel van geweld maar hoeft niet door middel van geweld te zijn. Zie "of een andere feitelijkheid".kadanz schreef: ↑12-08-2017 23:29Ja, want dit is gekopieerd uit een website, een mening, meer niet. Hier is de Nederlandse wettekst:
Artikel 242
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:33
Jij weer... in elk topic over verkrachting, erger ik me kapot aan je opvattingen. Bovendien: neem eerst eens de moeite om het hele topic te lezen, voordat je zulke kwetsende uitspraken doet. Is het niet erg genoeg dat TO verkracht is? Moet je het door je totaal ongepaste opmerkingen echt nog erger voor iemand maken. Onvoorstelbaar zeg... Is een beetje respect nu echt teveel gevraagd?
Ga a.j.b. elders verder praten; zodat TO in dit topic niet naar dit soort onzin dingen hoeft te luisteren. Hoop ik dat ze hier toch nog wat steun kan vinden.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 23:37
14.33% gewijzigd

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:35
Er gewoon induwen is de andere feitelijkheid in deze zin.kadanz schreef: ↑12-08-2017 23:29Ja, want dit is gekopieerd uit een website, een mening, meer niet. Hier is de Nederlandse wettekst:
Artikel 242

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:36
Ik gooi het nog maar eens in de groep, derde keer vandaag: hoe denk je dat het voor TO is om dit soort reacties te lezen, denk je dat je haar nu helpt? Of anderen? Ik denk dat je heel goed weet dat ze hier niets aan heeft.
Als je NEE hebt gezegd, dit wil ik niet, zelfs tot 2x toe en iemand gaat gewoon door zonder naar je NEE te luisteren is dat dwang snap je? Of ben je gewend aan vrouwen die huilend de slaapkamer uitvluchten na een 'fijn potje seksen met wederzijdse instemming?'
Ik hoop van niet.
Hou hiermee op, lees alle reacties terug voor je reacties neerplempt die beginnen met: 'kan zijn'.
De onverschilligheid druipt ervanaf..

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:37
Maar je houdt dan nog steeds dwang over.
Je kunt vinden dat dit off topic is, maar als TO haar man van verkrachting wil beschuldigen dan moet zij zich dit ook afvragen. Was er op enige manier sprake van dwang? Alleen TO kan daarover oordelen.

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:38
+1Tijdschriftenverslindster schreef: ↑12-08-2017 23:33Jij weer... in elk topic over verkrachting, erger ik me kapot aan je opvattingen. Neem eerst eens de moeite om het hele topic te lezen, voordat je zulke kwetsende uitspraken doet. Is het niet erg genoeg dat TO verkracht is? Moet je het door je totaal ongepaste opmerkingen echt nog erger voor iemand maken. Onvoorstelbaar zeg... Is een beetje respect nu echt teveel gevraagd?
Ook gevoelsmatig eens met Botanical.
Veel sterkte TO

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:39
En jij gaat iedereen met een andere mening verjagen uit dit topic? Waarom zit je eigenlijk op een forum als je bijna een beroerte krijgt van mensen die jouw mening niet delen?Tijdschriftenverslindster schreef: ↑12-08-2017 23:33Jij weer... in elk topic over verkrachting, erger ik me kapot aan je opvattingen. Neem eerst eens de moeite om het hele topic te lezen, voordat je zulke kwetsende uitspraken doet. Is het niet erg genoeg dat TO verkracht is? Moet je het door je totaal ongepaste opmerkingen echt nog erger voor iemand maken. Onvoorstelbaar zeg... Is een beetje respect nu echt teveel gevraagd?
Ga a.j.b. elders verder praten; zodat TO in dit topic niet naar dit soort dingen hoeft te luisteren.
Rustig ademhalen hoor schat.
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:39
ZE HEEFT 2 X NEE GEZEGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:40
Je hebt gelijk. Dat zou je inderdaad zo kunnen interpreteren, afhankelijk van hoe het precies gegaan is. Nogmaals, alleen TO kan daar over oordelen.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 23:43
2.91% gewijzigd

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:41

Ik ben je schat gelukkig niet en dergelijke bewoordingen/aanspreekvormen kun je dus ook voor je houden!
Verder heb ik je wederom gestaft. Het gaat hier niet om mij, maar om het gedrag van o.a. jou en Kadanz, die ik zeer kwetsend vind voor iemand die verkracht is. Wil je rellen, doe dat a.j.b. elders. Wil je serieuze discussie voeren, dan ook graag elders.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 23:46
33.21% gewijzigd