Is dit verkrachting?

12-08-2017 13:40 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.

De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.

Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.

Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.

Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
Tijdschriftenverslindster schreef:
12-08-2017 23:33
Jij weer... in elk topic over verkrachting, erger ik me kapot aan je opvattingen. Bovendien: neem eerst eens de moeite om het hele topic te lezen, voordat je zulke kwetsende uitspraken doet. Is het niet erg genoeg dat TO verkracht is? Moet je het door je totaal ongepaste opmerkingen echt nog erger voor iemand maken. Onvoorstelbaar zeg... Is een beetje respect nu echt teveel gevraagd?
Ga a.j.b. elders verder praten; zodat TO in dit topic niet naar dit soort onzin dingen hoeft te luisteren. Hoop ik dat ze hier toch nog wat steun kan vinden.
+ 1

Jarenlang in elk topic topic over verkrachting of misbruik, elke keer weer. Op een gegeven moment zou je denken dat een permaban wel op zijn plaats zou zijn.
kadanz schreef:
12-08-2017 23:37
Maar je houdt dan nog steeds dwang over.
Je kunt vinden dat dit off topic is, maar als TO haar man van verkrachting wil beschuldigen dan moet zij zich dit ook afvragen. Was er op enige manier sprake van dwang? Alleen TO kan daarover oordelen.
Okee, dan heel plastisch; als man zijnde je pik in een vrouw haar anus stoppen terwijl zij als tweemaal nee heeft gezegd IS dwang. Zij zegt nee, hij stopt hem er desondanks in. Kan ze zich wegdraaien, weg rennen, wat dan ook maar het kwaad is al geschied. Hij dringt zichzelf op. DWINGT zichzelf naar binnen (en zo makkelijk gaat dat niet bij iemand die gespannen en gestresst is, zeker daar niet).

Hoe zie jij dwang dan voor je? Had hij eerst moeten dreigen met (meer) geweld?
Tijdschriftenverslindster schreef:
12-08-2017 23:41
Ik ben je schat gelukkig niet en dergelijke taal kun je dus ook voor je houden!
Sterk hoor schat. :lips:
Je kunt je zoveel ergeren als je wil maar er zullen altijd mensen blijven die een andere mening erop na houden.
Ook als de berichtjes hier verwijderd worden die niet in jouw straatje passen.
Wat een armoe als je daar niet mee kunt omgaan echt hoor meid.
Ach mensen, laat het.
Als een vrouw nee zegt bedoelt ze eigenlijk ja. Dat gezegde heb ik al gehoord vanuit mijn tienertijd en anno 2017 blijft het overeind, helaas.

Het is simpel TO wilde niet, haar man wel en ging daarmee de grens over. Over verkrachting in het huwelijk is de wet duidelijk, maar daar is ook een bitter gevecht aan voorgegaan. Hoeveel vrouwen zijn niet verkracht binnen het huwelijk en hebben te horen gekregen dat het erbij hoort, want je bent getrouwd en in een huwelijk bestaat verkrachting niet. En ik lees het nog hier in dit topic, anders verwoord maar het komt op hetzelfde neer. Het is volkomen idioot dat er nog zo gedacht wordt.

Wat TO wil is aan haar, haar vent is een egoïstische hork dat is duidelijk. Pijnlijk en vernederend voor zijn vrouw die nu nog 'gezellig' moet zijn voor de kinderen. TO, ik vind je heel dapper dat je blijft op die camping voor de kinderen, maar ga naar de HA als je thuis bent en kijk wat die voor ondersteuning kan doen. Hou je taai. :hug:
kadanz schreef:
12-08-2017 23:40
Je hebt gelijk. Dat zou je inderdaad zo kunnen interpreteren, afhankelijk van hoe het precies gegaan is. Nogmaals, alleen TO kan daar over oordelen.
Als TO de waarheid spreekt en nee heeft gezegd is er maar 1 feitelijk correcte interpretatie: namelijk dat het verkrachting is.

Wat zij daar mee doet, hoe ik zou reageren, en wat jij zou doen is een tweede. Dat is helemaal aan haar, mij, jou, wie het ook overkomt. En welke handeling juist is voor wie kan alleen de persoon zelf bepalen. Maar aan het feit dat het zoals TO het beschrijft volgens de wet verkrachting is valt niets over te discussiëren. Je kunt het er niet mee eens zijn, en dat mag. Maar dat verandert niets aan de wettelijke definitie.
TO, heel veel sterkte, je bent ongetwijfeld in de gedachten van vele forummers. Negeer al die 'plasjes' in dit topic, er zijn vele vrouwen die oprechte en goede steun kunnen bieden aan jou als jij daar behoefte aan hebt. Het gaat nu om jou.
Bblientje schreef:
12-08-2017 23:46
Je kunt je zoveel ergeren als je wil maar er zullen altijd mensen blijven die een andere mening erop na houden.
Had de reactie nog verder aangepast, dus lees maar terug.
dumbledot schreef:
12-08-2017 23:43
Okee, dan heel plastisch; als man zijnde je pik in een vrouw haar anus stoppen terwijl zij als tweemaal nee heeft gezegd IS dwang. Zij zegt nee, hij stopt hem er desondanks in. Kan ze zich wegdraaien, weg rennen, wat dan ook maar het kwaad is al geschied. Hij dringt zichzelf op. DWINGT zichzelf naar binnen (en zo makkelijk gaat dat niet bij iemand die gespannen en gestresst is, zeker daar niet).

Hoe zie jij dwang dan voor je? Had hij eerst moeten dreigen met (meer) geweld?
Ik ga een heel eind met je mee als je zeg dat iemand voor een voldongen feit stellen in feite gelijk staat aan dwang. Hoe de jurisprudentie daarover oordeelt weet ik niet. Voor de rest wat ik al eerder zei, het zal afhangen van de feitelijke omstandigheden. Die wij niet kennen.
duistercontinent schreef:
12-08-2017 23:47
Als een vrouw nee zegt bedoelt ze eigenlijk ja. Dat gezegde heb ik al gehoord vanuit mijn tienertijd en anno 2017 blijft het overeind, helaas.

Het is simpel TO wilde niet, haar man wel en ging daarmee de grens over. Over verkrachting in het huwelijk is de wet duidelijk, maar daar is ook een bitter gevecht aan voorgegaan. Hoeveel vrouwen zijn niet verkracht binnen het huwelijk en hebben te horen gekregen dat het erbij hoort, want je bent getrouwd en in een huwelijk bestaat verkrachting niet. En ik lees het nog hier in dit topic, anders verwoord maar het komt op hetzelfde neer. Het is volkomen idioot dat er nog zo gedacht wordt.

Wat TO wil is aan haar, haar vent is een egoïstische hork dat is duidelijk. Pijnlijk en vernederend voor zijn vrouw die nu nog 'gezellig' moet zijn voor de kinderen. TO, ik vind je heel dapper dat je blijft op die camping voor de kinderen, maar ga naar de HA als je thuis bent en kijk wat die voor ondersteuning kan doen. Hou je taai. :hug:
Chapeu.

Ik raad de sceptici hier overigens nog graag aan zich in te lezen in wat eraan vooraf gegaan is om verkrachting binnen et huwelijk überhaupt strafbaar te krijgen.

Goede tip voor TO ook, de huisarts kan een luisterend oor bieden eb indien nodig naar andere instanties doorverwijzen. Schroom je niet omhebt hem/haar te vertellen.
Bblientje schreef:
En als het nog niet duidelijk was: ik negeer je verder, uit respect voor TO.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 23:58
2.18% gewijzigd
kadanz schreef:
12-08-2017 23:49
Ik ga een heel eind met je mee als je zeg dat iemand voor een voldongen feit stellen in feite gelijk staat aan dwang. Hoe de jurisprudentie daarover oordeelt weet ik niet. Voor de rest wat ik al eerder zei, het zal afhangen van de feitelijke omstandigheden. Die wij niet kennen.
Die kennen wij niet nee, wij kennen alleen wat TO zegt. En ik neem aan dat zij dit niet verzint.

Maar met die insteek is elke vraag om hulp hier op het forum bij voorbaat zinloos... als alles afgeschoten word omdat je alleen 1 kant hoort.

De meest recente jurisprudentie, afgaande op wat TO zegt, oordeelt overigens in haar voordeel.
Ik vind het geen verkrachting. Hij probeerde wat en probeerde dat nog een keer. Naar gedrag, dat zeker. En dat had ie ook niet moeten doen. Maar allemachtig, zeg, aanranding, verkrachting... man, man, wat een dramatiek. Maak het uit en ga lekker op jezelf wonen. Klaar. En verder.
Bblientje schreef:
Wat een verschrikkelijk badinerend/denigrerend toontje sla jij aan met je 'schat' hier en daar en je kusjes...

Wat een armoe als je daar je geluk en voldoening uit moet halen.
Zoek liever een leven of als dat teveel gevraagd is een hobby. :(
vivamien schreef:
12-08-2017 23:56
Ik vind het geen verkrachting. Hij probeerde wat en probeerde dat nog een keer. Naar gedrag, dat zeker. En dat had ie ook niet moeten doen. Maar allemachtig, zeg, aanranding, verkrachting... man, man, wat een dramatiek. Maak het uit en ga lekker op jezelf wonen. Klaar. En verder.
Ehm- het erin stoppen is geen proberen, dat is gewoon willens en wetens doen.
dumbledot schreef:
12-08-2017 23:53
Die kennen wij niet nee, wij kennen alleen wat TO zegt. En ik neem aan dat zij dit niet verzint.

Maar met die insteek is elke vraag om hulp hier op het forum bij voorbaat zinloos... als alles afgeschoten word omdat je alleen 1 kant hoort.

De meest recente jurisprudentie, afgaande op wat TO zegt, oordeelt overigens in haar voordeel.
Wacht even, ik zeg niet dat TO liegt of dingen verzint. Als je mijn reacties nagaat dan zul je zien dat ik er van uit ga dat die man alle schijn tegen heeft. Maar zonder het relaas van TO in twijfel te trekken is er natuurlijk ook de kant van het verhaal van haar man.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 13-08-2017 00:12
0.44% gewijzigd
kadanz schreef:
13-08-2017 00:09
Wacht even, ik zeg niet dat TO liegt of dingen verzint. Als je mijn reacties nagaat dan zul je zien dat ik er van uit ga dat die man alle schijn tegen heeft. Maar zonder het relaas van TO in twijfel te brengen is er natuurlijk ook de kant van het verhaal van haar man.
Ik was geil en probeerde eens wat O_o
kadanz schreef:
Wacht even, ik zeg niet dat TO liegt of dingen verzint. Als je mijn reacties nagaat dan zul je zien dat ik er van uit ga dat die man alle schijn tegen heeft. Maar zonder het relaas van TO in twijfel te trekken is er natuurlijk ook de kant van het verhaal van haar man.
.

Lees dit nog eens Kadanz.
.
rosanna08 schreef:
12-08-2017 23:39
ZE HEEFT 2 X NEE GEZEGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
kadanz schreef:
Wacht even, ik zeg niet dat TO liegt of dingen verzint. Als je mijn reacties nagaat dan zul je zien dat ik er van uit ga dat die man alle schijn tegen heeft. Maar zonder het relaas van TO in twijfel te brengen is er natuurlijk ook de kant van het verhaal van haar man.
Simpel, volgens het verhaal van TO is hij fout. Als hij anders beweert liegt 1 van de 2. Dus als je niet twijfelt aan TO zit hij fout.

Natuurlijk kan je ook vragen wat zijn kant is. Daar niet van. Maar haar verhaal (en dus alles wat wij weten) heeft maar 1 correct antwoord op de vraag in de topic titel.

Hoor en wederhoor is niet voor niets een groot goed. En ik ben voorstander van een kritische noot en dat al. Maar sommige aannames hier zijn stuitend. En het invullen van de kant van de man, raakt nog kant nog wal. Als hij hier nu ook geschreven had kan je een afweging maken, maar dat is het geval en de vraag niet van TO.
vivamien schreef:
12-08-2017 23:56

Misschien moet je eerst alle reacties van TO even lezen voor je nog meer domme en kwetsende dingen typt.
dumbledot schreef:
12-08-2017 23:53

Zou je in dat andere topic hier een link over willen geven.
dumbledot schreef:
13-08-2017 00:16
Simpel, volgens het verhaal van TO is hij fout. Als hij anders beweert liegt 1 van de 2. Dus als je niet twijfelt aan TO zit hij fout.
Er kunnen ook twee waarheden zijn. Twee zienswijzen. Twee belevingen. Maar dat gaat verder dan wat ik oorspronkelijk probeer duidelijk te maken en ook hier zullen sommige dames weer genadeloos over vallen dus laat maar.

Nee is nee.
kadanz schreef:
13-08-2017 00:23
Er kunnen ook twee waarheden zijn. Twee zienswijzen. Twee belevingen. Maar dat gaat verder dan wat ik oorspronkelijk probeer duidelijk te maken en ook hier zullen sommige dames weer genadeloos over vallen dus laat maar.

Nee is nee.
Ik snap wat je bedoelt, hoor en wederhoor.

Het stuit mij alleen erg tegen de borst als mensen een huwelijk, kinderen of wat dan ook gebruiken om het "goed" te praten. Of suggereren dat 2x "nee" niet genoeg was. Of dat iemand dat verzonnen zou hebben.

Het zal de bedoeling niet zijn, maar triest genoeg gebeurt het zelfs hier in een land waar verkrachting, en verkrachting binnen het huwelijk strafbaar is, het slachtoffer niet gehoord of geloofd word. Of dat de gevolgen ervan (veel reacties hier over kinderen bijvoorbeeld) dan bij het slachtoffer ipv. de dader worden gelegd.
kadanz schreef:
13-08-2017 00:17
Zou je in dat andere topic hier een link over willen geven.
Ik heb niet een enkele link, maar met Google is het eenvoudig te vinden.
kadanz schreef:
12-08-2017 23:37
Maar je houdt dan nog steeds dwang over.
Je kunt vinden dat dit off topic is, maar als TO haar man van verkrachting wil beschuldigen dan moet zij zich dit ook afvragen. Was er op enige manier sprake van dwang? Alleen TO kan daarover oordelen.
Wat is dit nu weer voor een onzin?

Hij verrichtte een fysieke handeling waarvan TO aangegeven had dit niet te willen. Dat is dus dwang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven