Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

zondag 6 augustus 2017 om 13:56
zondag 6 augustus 2017 om 14:03
Hè bah, de zon schijnt
Nee maar we mogen inderdaad niet klagen, het weer is echt goed te doen.
Het valt me wel op dat de meesten wel heel zomers en optimistisch gekleed zijn. Helemaal in het wit bijvoorbeeld of slippers. Zo warm is het toch niet...
Valt me sowieso altijd wel op in Nederland, zo strand achtig gekleed, ook op het werk. Ook als het helemaal niet zo warm is.

Nee maar we mogen inderdaad niet klagen, het weer is echt goed te doen.
Het valt me wel op dat de meesten wel heel zomers en optimistisch gekleed zijn. Helemaal in het wit bijvoorbeeld of slippers. Zo warm is het toch niet...
Valt me sowieso altijd wel op in Nederland, zo strand achtig gekleed, ook op het werk. Ook als het helemaal niet zo warm is.
zondag 6 augustus 2017 om 14:08
Denk niet dat er hier iemand van ons aan het klagen is! Komende nacht word het zelfs frisjes met 9 graden heerlijk!
Alleen morgen word het hier een vrij warme dag met 25/26 graden daarna gaan we weer naar een wisselvallige week met 21 graden met donderdag zelfs 18 graden. Zo mag het gerust nog even doorgaan
Alleen morgen word het hier een vrij warme dag met 25/26 graden daarna gaan we weer naar een wisselvallige week met 21 graden met donderdag zelfs 18 graden. Zo mag het gerust nog even doorgaan

maandag 7 augustus 2017 om 10:21
Al met al heb ik ook weinig reden tot klagen. Het voorjaar vond ik wel horror, veel warme dagen en licht tot bijna 11 uur. De ergste maanden vind ik mei en juni, vreselijk alsof iedereen opgesloten heeft gezeten en dan massaal naar buiten gaat, gillend en schreeuwend Masr vooral zoveel mogelijk de bbq aan.
donderdag 10 augustus 2017 om 17:39
donderdag 10 augustus 2017 om 17:53
Een zalige grijze dag vandaag, vanavond steek ik lekker de kaarsen aan. We boffen ontzettend. Hartje zomer en maar 18 graden vandaag!! Zometeen lekker herfstig soep eten en ben bezig geweest met foto's vanmiddag. Zodra het echt herfst is en het liefst een grijze dag met veel herfstkleuren ga ik weer op fotofietstocht met een vriendin die ik ken via de schilderclub. Lekker naar het bos en een recreatieplas en mooie plaatjes schieten.
Twee jaar geleden ook gedaan en dat was erg leuk samen, de resultaten heb ik in zwarte collagelijsten gedaan. Vorig jaar zat ik met een gebroken linkerarm maar dit jaar ben ik vastberaden om weer te gaan.
Twee jaar geleden ook gedaan en dat was erg leuk samen, de resultaten heb ik in zwarte collagelijsten gedaan. Vorig jaar zat ik met een gebroken linkerarm maar dit jaar ben ik vastberaden om weer te gaan.

donderdag 10 augustus 2017 om 20:59
donderdag 10 augustus 2017 om 21:52
O wat knap, mensen en dieren kan ik echt niet. Klinkt ontzettend gaaf wat je maakt.
Ik schilder graag landschappen en in het bijzonder watervallen. Mijn grote inspiratiebronnen zijn Bob Ross en Bill Alexander. Heb mijn eigen werken in de slaapkamer hangen, waaronder twee grote doeken van 75 bij 1,15. Mijn grote droom is om ze in te laten lijsten.
Ik schilder graag landschappen en in het bijzonder watervallen. Mijn grote inspiratiebronnen zijn Bob Ross en Bill Alexander. Heb mijn eigen werken in de slaapkamer hangen, waaronder twee grote doeken van 75 bij 1,15. Mijn grote droom is om ze in te laten lijsten.
donderdag 10 augustus 2017 om 22:01
Trouwens, het was met die hete dagen van eerder dit jaar erg frustrerend als de temperatuur op de valreep weer omhoog ging terwijl lager was voorspeld. Het valt me op dat het nu soms omgekeerd is! De verwachtingen zijn al prima, maar soms gaat er zelfs nog een graad (of 2) vanaf.
Zag laatst ook een keer 27gr staan, maar dat werd gelukkig snel bijgesteld naar begin 20.
Zag laatst ook een keer 27gr staan, maar dat werd gelukkig snel bijgesteld naar begin 20.
donderdag 10 augustus 2017 om 22:12
Dat lijkt me héél erg leuk!Kapitein_Haak schreef: ↑10-08-2017 22:05Jouw werk klinkt ook goed, blue! Knap ook, water! En gaaf, op zo'n groot formaat, en dat je ze hebt opgehangen! Misschien kunnen we elkaar in een privé-bericht wel een keer wat laten zien van onze werken![]()
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:53
Ik ga er denk ik morgen nog eentje afmaken, zal vervolgens dit weekend van een paar wat foto's maken

vrijdag 11 augustus 2017 om 21:26
Wij zijn momenteel op vakantie op de Wadden. Wat een prachtig zomerweer! 20 graden, wolken en zon, af en toe een bui. Echt ideaal. Lekker slapen omdat het goed afkoelt. Vanaf 21.00 u al wat donkerder. Ik kan niet wachten totdat het herfst wordt. Mijn favoriete seizoen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
zondag 13 augustus 2017 om 11:12
Ohh, de wadden
Veel plezier tanteslankie.
Vandaag prima weer, normale temp, wel geregeld zon maar ook lekker wat bewolking.
Helaas zijn er voor het eind van week 34 wat minder prettige temperaturen voorspeld zag ik. Het zou dan een graad of 26 worden (althans in het oosten). Gelukkig niet extreem, hoop wel echt dat het niet verder stijgt.

Vandaag prima weer, normale temp, wel geregeld zon maar ook lekker wat bewolking.
Helaas zijn er voor het eind van week 34 wat minder prettige temperaturen voorspeld zag ik. Het zou dan een graad of 26 worden (althans in het oosten). Gelukkig niet extreem, hoop wel echt dat het niet verder stijgt.
zondag 13 augustus 2017 om 17:10
Ben geen zomerhater, maar ik merk altijd wel rond deze tijd van het jaar dat ik langzaam maar zeker weer zin krijg in de herfst, winter, kerst.
Ging vanmiddag even de hond uitlaten in het bos, en ik verbaasde me er echt enorm over hoe 'herfstig' het bos al aandeed. Echt heel veel gele blaadjes al, en met name de kastanjes, die zijn gewoon al bijna helemaal bruin! Ook al flink wat paddestoelen in het bos.
Nu al zin in de mooie, frisse zondagmiddagen met zon, kastanjes en vallend blad en heerlijk donkerbruin bier
Ging vanmiddag even de hond uitlaten in het bos, en ik verbaasde me er echt enorm over hoe 'herfstig' het bos al aandeed. Echt heel veel gele blaadjes al, en met name de kastanjes, die zijn gewoon al bijna helemaal bruin! Ook al flink wat paddestoelen in het bos.
Nu al zin in de mooie, frisse zondagmiddagen met zon, kastanjes en vallend blad en heerlijk donkerbruin bier

maandag 14 augustus 2017 om 14:38