Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
14-08-2017 18:43
Echt wel!! Ik vind het hip, leuk, sportief en stoer. Maar dan wel een leuk spijkerrokje, en een leuke legging, met leuke schoentjes of laarzen. Maar geen hoge hakkenschoenen er onder, en geen ordinair shirtje erop, want dat doet afbreuk.

Smaken verschillen.
Een broek, of dat nou een nauwsluitende is die wel legging noemen, of een ander soort broek, onder een rok, staat nooit mooi. Heb een collega die een nauwsluitende spijkerbroek draagt onder zomerjurken... en zelf denkt dat ze helemaal hip is... geen pan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Godsamme fleurtje wat voer jij een strijd over je leggings. Je kan de meerderheid toch niet overtuigen en open je eigen topic erover als je dat zo graag wil proberen.
Case-je schreef:
14-08-2017 18:16
Ach Ginerva... Wel vinden dat je je - eerlijke maar onaardige - mening mag verkondigen over de kleding die iemand draagt (tegen een travestiet hier), maar overgevoelig zijn wanneer het aankomt op aangezien worden voor een ander geslacht dan jij zou willen. En moeilijk doen over wie het invalidentoilet gebruikt...

Dus jouw gevoeligheid is belangrijk, maar die van anderen lang niet zo belangrijk als die van jou?

Wake up and smell the coffee... :koffie:
En succes met je gevoeligheden! :thumbsup:
Ik had het over het algemeen, niet in het bijzonder tegen of over een travestiet.

Maar mocht ik iemand beledigd hebben over het feit dat ik een spijkerrokje met een legging lelijk vind dat wil ik daar mijn excuus best voor aanbieden. Dus bij deze mijn excuus aan alle legging met spijkerrokjes dragers die zich beledigd hebben gevoelt door mijn opmerkingen hierover.
Ginerva schreef:
14-08-2017 19:04
Ik had het over het algemeen, niet in het bijzonder tegen of over een travestiet.

Maar mocht ik iemand beledigd hebben over het feit dat ik een spijkerrokje met een legging lelijk vind dat wil ik daar mijn excuus best voor aanbieden. Dus bij deze mijn excuus aan alle legging met spijkerrokjes dragers die zich beledigd hebben gevoelt door mijn opmerkingen hierover.
Je bent getikt dat je die excuses aanbiedt. Het is jouw goede recht dat lelijk te vinden en dat te uiten. Kom nou.
Fleurtje_5 schreef:
14-08-2017 18:41
Maar weeeee als een vrouw een jongen van het damestoilet weg wil sturen.
Doe ff normaal, als jij het verschil niet ziet tussen dat dreamer haar dochter weggestuurd wordt van het dames toilet omdat ze aangezien werd voor een man en iemand vertellen dat een legging met spijkerrokje lelijk is dan moet je nog een hoop leren.
pejeka schreef:
14-08-2017 19:05
Je bent getikt dat je die excuses aanbiedt. Het is jouw goede recht dat lelijk te vinden en dat te uiten. Kom nou.
Ach weet je, als ik iemand daar mee beledigd heb wil ik best mijn excuus daarvoor aanbieden.

Mijn mening blijft echter het zelfde, ik vind het nog steeds lelijk als iemand spijkerrokje en legging draagt.
Ginerva schreef:
14-08-2017 19:08
Doe ff normaal, als jij het verschil niet ziet tussen dat dreamer haar dochter weggestuurd wordt van het dames toilet omdat ze aangezien werd voor een man en iemand vertellen dat een legging met spijkerrokje lelijk is dan moet je nog een hoop leren.
De vraag is dan: waarom doen vrouwen op het damestoilet zo moeilijk? Ik bedoel, juist daar zijn geen openlijk zichtbare plasgelegenheden, dus als een man daar binnenkomt en zich netjes terugtrekt in één van de hokjes, wie heeft daar dan last van?
pejeka schreef:
14-08-2017 19:12
De vraag is dan: waarom doen vrouwen op het damestoilet zo moeilijk? Ik bedoel, juist daar zijn geen openlijk zichtbare plasgelegenheden, dus als een man daar binnenkomt en zich netjes terugtrekt in één van de hokjes, wie heeft daar dan last van?
Ja dat vraag ik me ook af
Fleurtje_5 schreef:
14-08-2017 18:43
Echt wel!! Ik vind het hip, leuk, sportief en stoer. Maar dan wel een leuk spijkerrokje, en een leuke legging, met leuke schoentjes of laarzen. Maar geen hoge hakkenschoenen er onder, en geen ordinair shirtje erop, want dat doet afbreuk.

Smaken verschillen.
Hoe kun je nou iets hip vinden wat geen mode is ? Want ik neem aan dat ook jij met hip modieus, wat in is, bedoelt ?
Dat je het leuk vindt,...prima, hoor. Maar het is niet hip. En dat is geen kwestie van smaak.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Fleurtje_5 schreef:
14-08-2017 00:01
Dit

Ik vind een spijkerrokje ZONDER legging afschuwelijk.
Afbeelding

Afbeelding

Of......

Afbeelding

Afbeelding

[img][https://tommy-europe.scene7.com/is/imag ... sting$/img]
Ginerva schreef:
14-08-2017 19:09
Ach weet je, als ik iemand daar mee beledigd heb wil ik best mijn excuus daarvoor aanbieden.

Mijn mening blijft echter het zelfde, ik vind het nog steeds lelijk als iemand spijkerrokje en legging draagt.
Mij heb je niet beledigd in ieder geval, ieder zijn smaak en mening. Ik trek dat meestal aan als een makkelijk iets, die spijkerrok met legging. En ach aangezien ik niet echt een passable tv ben maakt het allemaal niet uit. Dan blijf ik gewoon een man in een rok/jurk.
Heb trouwens ook nog een jurk met een wetlook legging, leuke hoge laarzen erbij. Vind ik dat ik er dan een beetje uitzie als een dominatrix (als zodanig) zeggen mijn vrouw en vriendin van ons, nee hoor zo zie je eruit als Hawkey van de MCU films.
fietsen varen vrouwelijk doen
Sereia schreef:
14-08-2017 19:03
Godsamme fleurtje wat voer jij een strijd over je leggings. Je kan de meerderheid toch niet overtuigen en open je eigen topic erover als je dat zo graag wil proberen.
Nou, het is anders wel balen als je kast vol hangt met leggings en je leest hier net dat je met een legging onder je rok een modeflater slaat. 😉
pejeka schreef:
14-08-2017 18:56
Een broek, of dat nou een nauwsluitende is die wel legging noemen, of een ander soort broek, onder een rok, staat nooit mooi. Heb een collega die een nauwsluitende spijkerbroek draagt onder zomerjurken... en zelf denkt dat ze helemaal hip is... geen pan.

Een broek onder een jurk is vreemd inderdaad. Een strakke broek, tregging, legging of skinny onder een lange blouse of leuk tuniekje vind ik wel leuk.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Pientjexxxx schreef:
14-08-2017 19:37
Nou, het is anders wel balen als je kast vol hangt met leggings en je leest hier net dat je met een legging onder je rok een modeflater slaat. 😉
Dat is waar. Maar onder welke steen leef je als je het nu pas hoort? Ik kan me nog hele petities en Facebook pagina's herinneren die protesteerde tegen de witte (3 kwart) legging. Alle magazines stonden er bol van, hordes klagende mannen, forums, kranten, blogs. Het was een fashion Vietnam.
Ginerva schreef:
14-08-2017 19:04

Je mag gerust je mening geven, je vind het afschuwelijk, je vind het nooit mooi, wat boeit dat. Maar het over "dat veilige toetsenbord" hebben als ik een redelijk onschuldige mening geef, of zeggen dat "het het ergste van de wereld is" als een jongensachtig meisje word aangesproken op het damestoilet, vind ik weer erg gevoelig klinken.
zeefietser1 schreef:
14-08-2017 19:32
Mij heb je niet beledigd in ieder geval, ieder zijn smaak en mening. Ik trek dat meestal aan als een makkelijk iets, die spijkerrok met legging. En ach aangezien ik niet echt een passable tv ben maakt het allemaal niet uit. Dan blijf ik gewoon een man in een rok/jurk.
Heb trouwens ook nog een jurk met een wetlook legging, leuke hoge laarzen erbij. Vind ik dat ik er dan een beetje uitzie als een dominatrix (als zodanig) zeggen mijn vrouw en vriendin van ons, nee hoor zo zie je eruit als Hawkey van de MCU films.
Ben blij te lezen dat jij het luchtig op vat, ik vind het trouwens echt top dat jouw vrouw zo positief is en er zelfs grapjes over kan maken, dat is echte onvoorwaardelijke liefde :heart:
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 19:51
0.06% gewijzigd
Ginerva schreef:
14-08-2017 19:08
:rofl:
Als een meisje op een jongen lijkt kan het gebeuren dat het jongensachtige meisje word aangezien voor jongen. Het meisje kan de pech hebben dat ze op het damestoilet een 'trut' tegen komt die ervan overtuigd is dat het een jongen is. Zelf vind ik dat het niemand wat aan gaat welk toilet het meisje kiest, net zoals het niemand wat aan gaat als iemand met hoge nood het leegstaande invalidentoilet gebruikt.
https://www.thailandblog.nl/maatschappi ... -thailand/

Typisch dat men er in Thailand zo totaal anders mee omgaat en zelfs van een derde geslacht spreekt.
blijfgewoonbianca schreef:
14-08-2017 19:16
Hoe kun je nou iets hip vinden wat geen mode is ? Want ik neem aan dat ook jij met hip modieus, wat in is, bedoelt ?
Dat je het leuk vindt,...prima, hoor. Maar het is niet hip. En dat is geen kwestie van smaak.
:idee:

Ik vind het hip. En ik vind niet alles wat nu 'in' is hip. Dat is een kwestie van smaak.
Fleurtje_5 schreef:
14-08-2017 19:40
Een broek onder een jurk is vreemd inderdaad. Een strakke broek, tregging, legging of skinny onder een lange blouse of leuk tuniekje vind ik wel leuk.
Ik vind het allemaal niet leuk, maar ja ik loop er waarschijnlijk volgens jou ook niet leuk bij als ik zo jouw smaak lees.
Fleurtje_5 schreef:
14-08-2017 19:55

Ik vind het hip. En ik vind niet alles wat nu 'in' is hip. Dat is een kwestie van smaak.
Nee als je er hip bij loopt, loop je volgens de laatste mode mee.
https://www.thailandblog.nl/maatschappi ... te-vangen/

Fascinerend.
14-08-2017 19:32

Ik vind dit rokje niet mooi, het is te kort, de legging is niet mooi, heeft een vieze kleur en is te dun, de schoenen vind ik niet mooi, en het shirtje vind ik ordinair.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 20:06
55.35% gewijzigd
Fleurtje_5 schreef:
14-08-2017 19:55

Volgens mij weet jij niet zo goed wat hip is.
Hip betekent volgens de laatste trend, modieus, in, up to date, actueel. Soms is retroo hip, maar niet alles wat oud is is retro of vintage en dus hip. Soms is oud gewoon oud. Uit de mode.

Geschiedenis is ook geen nieuws.
Nieuws is wat nu in de krant staat. Wat vorig jaar , of 20 jaar geleden in de krant stond kun jij leuk vinden, maar dat maakt het nog geen nieuws.
14-08-2017 19:53
https://www.thailandblog.nl/maatschappi ... -thailand/

Typisch dat men er in Thailand zo totaal anders mee omgaat en zelfs van een derde geslacht spreekt.
Mooi stukje om te lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven