Mee-eten bij ouders
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:31
Ik ben benieuwd, hoe het bij andere families is.
Mijn schoonmoeder is in de 70 en een actieve vrouw, sinds haar man is komen te overlijden, woont ze alleen. Door de afstand van onze woonplaatsen komen wij maar ongeveer eens in de 2 maanden bij haar op visite, meestal rond 12.00 tot 19.00/20.00 uur. Dat houdt in dat wij dan ook mee-eten.
'S middags kregen wij een kleine snack, iedereen één mini foccacia uit de oven, bij de koffie één koekje, toen kwamen wat chips en kaasblokjes/komkomer op tafel.
Bij voorkeur maakt ze dan 's avonds altijd iets makkelijks, bijvoorbeeld snacks uit de frituurpan en frietjes of wij krijgen steeds weer dezelfde 2 of 3 gerechten.
Gisteren hadden wij aardappel anders, want "dat eet ik anders nooit", nu ja behalve toen wij het laast op visite waren. De ovenschaal was net half gevuld met een dun laagje kant en klare aardappelschijfjes en een glas aardappel anders. Erbij had ze wat sla. Mijn man en zoon eten geen sla. Verder was er geen vlees of iets anders, oh, jawel achteraf een toetje, normaal altijd vanilleijs, deze keer een bakje mona.
Dat moet dan voor 3 volwassenen en een kind genoeg zijn. Je durft haast niets op te scheppen en tijdens het eten vermeld ze ook altijd dat ze de rest morgen wil gaan eten en dat dit nog ruim voldoende is...
Het liefst was ik achteraf nog langs de Chinees gereden, normaal hebben wij vaak nog een restje avondeten in huis, maar gisteren helaas niet en je begint er dan ook niet meer met koken, maar ik had echt nog honger ( nu ja, trek).
Oh, ik heb hier zo een hekel aan. Ik weet dat ik verwent ben vanuit huis. Mijn moeder maakt altijd als wij komen eten, dat wij graag lusten, sowieso vlees, vaak een braadstuk, schnitzel of kippenpootjes. Voor iemand nog een extra groente of zo/ als die iets niet lust.
Ik vind eten belangrijk, iets gezelligs, waar moeite voor gedaan wordt. Ook ik heb dagen dat ik geen zin heb om uitgebreid te koken of weinig inspiratie, maar voor gasten doe ik toch mijn best. En het is niet zo dat wij elke week aanschuiven of dat ze het niet meer kan.
Ik heb natuurlijk al merdere keren met mijn man gepraat, wat hij ervan vindt, wat ze vroeger kookte, of waarom ze nooit bijvoorbeeld het lievelingsgerecht van hem maakt, maar die durft dan blijkbaar weer niets tegen haar te zeggen. ik weet echt niet hoe ik het subtiel bij mijn schoonmoeder kan aankaarten, maar misschien is het ook heel normaal en zijn Nederlanders wat dat betreft niet zo gastvrij.
Het is ook niet zo dat wij onverwacht blijven eten, dat ze misschien niets in huis heeft. Ze hoeft ook helemaal geen dure dingen in huis te halen, iets heel moeilijks of tijdrovends te koken. Gewoon een maaltijd die iedereen eet en normale porties.
En dat oudere mensen kleinere porties eten snap ik ook wel, maar daarom kun je toch voor de rest voldoende koken. Maar waarschijnlijk denkt ze dat het genoeg is, omdat altijd nog een portie overblijft ( omdat ze er tijdens het eten al de nadruk erop legt, dat ze dat morgen gaat opwarmen). Het is ook niet zo dat het niet te eten is, het smaakte wel.
Ik kan er gewoon niet bij dat ze er weinig moeite voor doet, niet nadenkt dat wij nog niets gegeten hebben als wij 12.00 uur 's middags komen.
Ik voel mij daardoor ook niet welkom, eerder een last, terwijl het misschien helemaal niet zo bedoeld is.
Mijn schoonmoeder is in de 70 en een actieve vrouw, sinds haar man is komen te overlijden, woont ze alleen. Door de afstand van onze woonplaatsen komen wij maar ongeveer eens in de 2 maanden bij haar op visite, meestal rond 12.00 tot 19.00/20.00 uur. Dat houdt in dat wij dan ook mee-eten.
'S middags kregen wij een kleine snack, iedereen één mini foccacia uit de oven, bij de koffie één koekje, toen kwamen wat chips en kaasblokjes/komkomer op tafel.
Bij voorkeur maakt ze dan 's avonds altijd iets makkelijks, bijvoorbeeld snacks uit de frituurpan en frietjes of wij krijgen steeds weer dezelfde 2 of 3 gerechten.
Gisteren hadden wij aardappel anders, want "dat eet ik anders nooit", nu ja behalve toen wij het laast op visite waren. De ovenschaal was net half gevuld met een dun laagje kant en klare aardappelschijfjes en een glas aardappel anders. Erbij had ze wat sla. Mijn man en zoon eten geen sla. Verder was er geen vlees of iets anders, oh, jawel achteraf een toetje, normaal altijd vanilleijs, deze keer een bakje mona.
Dat moet dan voor 3 volwassenen en een kind genoeg zijn. Je durft haast niets op te scheppen en tijdens het eten vermeld ze ook altijd dat ze de rest morgen wil gaan eten en dat dit nog ruim voldoende is...
Het liefst was ik achteraf nog langs de Chinees gereden, normaal hebben wij vaak nog een restje avondeten in huis, maar gisteren helaas niet en je begint er dan ook niet meer met koken, maar ik had echt nog honger ( nu ja, trek).
Oh, ik heb hier zo een hekel aan. Ik weet dat ik verwent ben vanuit huis. Mijn moeder maakt altijd als wij komen eten, dat wij graag lusten, sowieso vlees, vaak een braadstuk, schnitzel of kippenpootjes. Voor iemand nog een extra groente of zo/ als die iets niet lust.
Ik vind eten belangrijk, iets gezelligs, waar moeite voor gedaan wordt. Ook ik heb dagen dat ik geen zin heb om uitgebreid te koken of weinig inspiratie, maar voor gasten doe ik toch mijn best. En het is niet zo dat wij elke week aanschuiven of dat ze het niet meer kan.
Ik heb natuurlijk al merdere keren met mijn man gepraat, wat hij ervan vindt, wat ze vroeger kookte, of waarom ze nooit bijvoorbeeld het lievelingsgerecht van hem maakt, maar die durft dan blijkbaar weer niets tegen haar te zeggen. ik weet echt niet hoe ik het subtiel bij mijn schoonmoeder kan aankaarten, maar misschien is het ook heel normaal en zijn Nederlanders wat dat betreft niet zo gastvrij.
Het is ook niet zo dat wij onverwacht blijven eten, dat ze misschien niets in huis heeft. Ze hoeft ook helemaal geen dure dingen in huis te halen, iets heel moeilijks of tijdrovends te koken. Gewoon een maaltijd die iedereen eet en normale porties.
En dat oudere mensen kleinere porties eten snap ik ook wel, maar daarom kun je toch voor de rest voldoende koken. Maar waarschijnlijk denkt ze dat het genoeg is, omdat altijd nog een portie overblijft ( omdat ze er tijdens het eten al de nadruk erop legt, dat ze dat morgen gaat opwarmen). Het is ook niet zo dat het niet te eten is, het smaakte wel.
Ik kan er gewoon niet bij dat ze er weinig moeite voor doet, niet nadenkt dat wij nog niets gegeten hebben als wij 12.00 uur 's middags komen.
Ik voel mij daardoor ook niet welkom, eerder een last, terwijl het misschien helemaal niet zo bedoeld is.
anoniem_302489 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 06:50
0.85% gewijzigd
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:07
Ik eet regelmatig bij mijn ouders en er is altijd ruim voldoende en lekker eten. Ook bij mijn opa's en oma's. En iedereen heeft een Nederlandse achtergrond, dat heeft er volgens mij niets mee te maken.
Vind je ontzettend gefixeerd op eten en ook nogal verwend en ondankbaar overkomen. Het is ook nog eens 6 keer per jaar, waar hebben we het over, dan rijd je daarna toch langs de grote gele M of iets dergelijk, probleem ook opgelost. Of je neemt zoals eerder gezegd iets mee onder het mom van helpen.
Vind je ontzettend gefixeerd op eten en ook nogal verwend en ondankbaar overkomen. Het is ook nog eens 6 keer per jaar, waar hebben we het over, dan rijd je daarna toch langs de grote gele M of iets dergelijk, probleem ook opgelost. Of je neemt zoals eerder gezegd iets mee onder het mom van helpen.
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:09
Dit gaat over iemand zn moeder van in de 70!MarietjeHoekstra schreef: ↑18-08-2017 08:06Grappig, van de week in een ander topic was de tendens nog dat je toch echt goed voor je gasten moet zorgen en alles voor hen in huis moet halen wat zij lekker vinden![]()
De wondere wereld van het Vivaforum.
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:11
Tiktiktikwiebenik schreef: ↑18-08-2017 07:15Ze maakt nog een fitte, vitale indruk en doet veel vrijwilligerswerk, rijdt auto en heeft haar dingen graag zelfs in de hand, maar wij zien haar natuurlijk niet dagelijks. Ik weet bijvoorbeeld ook niet of ze elke dag voor zich zelfs kookt. Ik denk sowieso niet uitgebreid.
Eten meebrengen kan natuurlijk een oplossing zijn, maar had niet verwacht dat dat hier in Nederland gewoonte is ( kan ook een belediging zijn voor haar) ook altijd uit eten gaan op "gewoon familiebezoek" doet men volgens mij niet standaard.
Je man is Nederlander?
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:15
Als we bij mijn ouders mee eten (nooit onverwacht) kook ik samen met mijn vader (gezellig) wat we lekker vinden of we bestellen Indiaas, Chinees of Turks.
Toen mijn schoonouders nog hier woonden kookten ze uitgebreid als wij kwamen eten en als we onverwacht bleven hangen werd er altijd wat extra's bijgemaakt.
En als er hier familie of ander bezoek komt sloof ik me uit, zeker voor de ouders. Uitgebreid Turks voor mijn schoonouders en Turks of Indisch als mijn ouders komen.
Toen mijn schoonouders nog hier woonden kookten ze uitgebreid als wij kwamen eten en als we onverwacht bleven hangen werd er altijd wat extra's bijgemaakt.
En als er hier familie of ander bezoek komt sloof ik me uit, zeker voor de ouders. Uitgebreid Turks voor mijn schoonouders en Turks of Indisch als mijn ouders komen.
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:16
Niet als je elkaar wekelijks ziet. Maar als je maar 'n paar keer per jaar bij elkaar over de vloer komt zoals in jouw geval lijkt me dat zeker 'n optie. Verras haar met de mededeling dat jullie haar lekker uit eten nemen bij het eerstvolgende bezoek zodat zij zich minder druk hoeft te maken over 2 maaltijden moeten verzorgen. Maar ook afhaal is 'n optie. Als je denkt dat zij beledigd zou kunnen zijn over dat wat zij op tafel zet niet goed genoeg is voor jullie, leg dan uit dat je haar gewoon wil verwennen en dat ze altijd iets lekkers mag halen of maken voor de lunch. Vind het zelf al best belastend om 2 maaltijden voor gasten te moeten verzorgen, laat staan 'n 70-plusser. En wie weet of ze er uberhaupt 't geld voor heeft als je daar met 'n heel gezin aanschuift.Tiktiktikwiebenik schreef: ↑18-08-2017 07:15
Eten meebrengen kan natuurlijk een oplossing zijn, maar had niet verwacht dat dat hier in Nederland gewoonte is ( kan ook een belediging zijn voor haar) ook altijd uit eten gaan op "gewoon familiebezoek" doet men volgens mij niet standaard.
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:17
Wat klink jij ondankbaar. Je hoeft niet bij je schoonmoeder te eten als je dat niet wilt he?
Als ik bezoek heb dat blijft eten (soms ook onverwachts) dan maak ik 9 van de 10 keer ook niks speciaals maar maak ik gewoon wat ik al van plan was om te maken voor die dag tenzij er een speciale gelegenheid is. Geef altijd wel aan wat ik van plan ben om te maken en of men dat lust. Tenzij het frietjes zijn natuurlijk want dat lust iedereen. Maak ook vaak geen hele pan maar gewoon het aantal porties plus wat meer zodat ik weinig overhoud. Als ik het in huis heb nog een toetje na maar het komt ook wel eens voor dat men zegt: "Ik zorg voor het toetje." Helemaal prima.
En overdag ook als ik chips en koekjes in huis heb komt dat op tafel en anders niet. Geef soms ook aan dat ik weinig in huis heb en dan neemt men zelf wat mee.
Als een van mijn gasten daar een nare opmerking over zou maken zou ik mij afvragen waarom men dan blijft eten of op bezoek komt. Bij mij kan iedereen blijven mee eten, geen probleem, maar om dan ook nog te gaan zeuren over het eten vind ik not done. Vaak hoor ik pas een dag of 2 van te voren dat ze komen en soms de dag van te voren komt de vraag: "kan ik ook mee eten?".
En als j elkaar zo weinig ziet en je weet dat je blijft eten is het gebruikelijk om wat mee te nemen. Dan kom je toch niet met lege handen aanzetten? Al is het een bosje bloemen, flesje wijn of doosje bon bons.
Als ik bezoek heb dat blijft eten (soms ook onverwachts) dan maak ik 9 van de 10 keer ook niks speciaals maar maak ik gewoon wat ik al van plan was om te maken voor die dag tenzij er een speciale gelegenheid is. Geef altijd wel aan wat ik van plan ben om te maken en of men dat lust. Tenzij het frietjes zijn natuurlijk want dat lust iedereen. Maak ook vaak geen hele pan maar gewoon het aantal porties plus wat meer zodat ik weinig overhoud. Als ik het in huis heb nog een toetje na maar het komt ook wel eens voor dat men zegt: "Ik zorg voor het toetje." Helemaal prima.
En overdag ook als ik chips en koekjes in huis heb komt dat op tafel en anders niet. Geef soms ook aan dat ik weinig in huis heb en dan neemt men zelf wat mee.
Als een van mijn gasten daar een nare opmerking over zou maken zou ik mij afvragen waarom men dan blijft eten of op bezoek komt. Bij mij kan iedereen blijven mee eten, geen probleem, maar om dan ook nog te gaan zeuren over het eten vind ik not done. Vaak hoor ik pas een dag of 2 van te voren dat ze komen en soms de dag van te voren komt de vraag: "kan ik ook mee eten?".
En als j elkaar zo weinig ziet en je weet dat je blijft eten is het gebruikelijk om wat mee te nemen. Dan kom je toch niet met lege handen aanzetten? Al is het een bosje bloemen, flesje wijn of doosje bon bons.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 08:20
8.10% gewijzigd
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:18
Niet alles gelezen en misschien al gezegd. Als er altijd een portie overblijft dan denkt ze waarschijnlijk ook dat het meer dan genoeg is. Ik zou denk ik een keer luchtig ter tafel brengen hoe zij tegen het koken aankijkt? Het klinkt alsof ze kookt omdat het moet, en het zelf niet leuk vindt.
Verder zelf lunchbroodjes meenemen. Als je het ongepast vindt om die daar op te eten dan onderweg iets eerder stoppen en lekker picknicken.
Je legt trouwens erg de nadruk op de nederlandse gewoonte / cultuur. Dit is niet hoe het in NL altijd gaat, dit is hoe het bij jouw schoonmoeder gaat.
Verder zelf lunchbroodjes meenemen. Als je het ongepast vindt om die daar op te eten dan onderweg iets eerder stoppen en lekker picknicken.
Je legt trouwens erg de nadruk op de nederlandse gewoonte / cultuur. Dit is niet hoe het in NL altijd gaat, dit is hoe het bij jouw schoonmoeder gaat.
firedraakje wijzigde dit bericht op 18-08-2017 08:20
14.93% gewijzigd
every journey starts with a single step
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:19
Ik vind dat jullie haar best eens mee uit eten kunnen nemen. Die keren dat jullie haar zien is zo weinig. Ik denk dat ze blij verrast zal zijn. Je komt niet heel vriendelijk over moet ik zeggen.
Mijn vader kookt heel uitgebreid als we met z'n allen daar zijn. Hij is de 70 gepasseerd. Mijn schoonouders halen dan wat, die koken niet graag.
Mijn vader kookt heel uitgebreid als we met z'n allen daar zijn. Hij is de 70 gepasseerd. Mijn schoonouders halen dan wat, die koken niet graag.
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:20
Ik vind je ook ondankbaar overkomen.
Herken het eentonige (maat dan niet het karige/kleine porties) wel een beetje van mijn schoonmoeder maar in plaats van dat "erg voor ons" te vinden - dat vind ik namelijk niet - maak ik me soms wel eens zorgen over mijn schoonmoeder. Heb jij dat zelf dan niet, TO?
Mijn schoonmoeder geeft ook aan meestal drie keer per dag boterhammen te eten. Warm eten is minifrikandelletjes, aardappelkroketjes, erwtjes/worteltjes en sla. Nu eten wij er denk ik eens per 2 weken ongeveer en is dit niet zo'n probleem maar voor mijn schoonmoeder dus misschien de enige afwisseling op de boterhammen. Ik vind het niet zo gezond klinken maar ik heb verder niet de indruk dat zij het zelf een probleem vindt. Ze eet geen groenten maar we nodigen haar binnenkort maar eens uit bij ons zodat ze in elk geval eens pasta en ander vlees binnenkrijgt. Is dat een idee voor jullie, TO?
Herken het eentonige (maat dan niet het karige/kleine porties) wel een beetje van mijn schoonmoeder maar in plaats van dat "erg voor ons" te vinden - dat vind ik namelijk niet - maak ik me soms wel eens zorgen over mijn schoonmoeder. Heb jij dat zelf dan niet, TO?
Mijn schoonmoeder geeft ook aan meestal drie keer per dag boterhammen te eten. Warm eten is minifrikandelletjes, aardappelkroketjes, erwtjes/worteltjes en sla. Nu eten wij er denk ik eens per 2 weken ongeveer en is dit niet zo'n probleem maar voor mijn schoonmoeder dus misschien de enige afwisseling op de boterhammen. Ik vind het niet zo gezond klinken maar ik heb verder niet de indruk dat zij het zelf een probleem vindt. Ze eet geen groenten maar we nodigen haar binnenkort maar eens uit bij ons zodat ze in elk geval eens pasta en ander vlees binnenkrijgt. Is dat een idee voor jullie, TO?
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:27
Bij mijn ouders krijg je altijd te veel eten. Te veel hapjes, te veel diner etc. Er wordt erg lekker gekookt.Tiktiktikwiebenik schreef: ↑18-08-2017 07:27Ik snap dat het raar overkomt, ook omdat ik mij bij elk bezoek er weer aan stor zit het inmiddels "wat hoog bij mij" en klinkt het nu heel ondankbaar. Jammer dat wenig reacties zijn, hoe het bij andere families aan toe gaat, of eten jullie nooit samen?
Mijn ouders doen het samen, dat scheelt (beiden 70+). Bij mijn schoonouders, is schoonmoeder 100% verantwoordelijk voor het eten. Zij houdt het nog wel eens op ´gemakkelijk, soep met brood´of friet halen (
Moet zeggen, dat ik zelf als er weinig ebzoek is, uitgebreid kook. Maar als hele huis vol zit met verjaardagen, ik daar ook niet altijd (=nooit) zin in heb. Dan is het ook wel thuisbezorgd.nl of een tafel vol currys (potten van Patak), of couscous oid
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:28
Ook ik ben verbaasd, hoe kan iets nou eentonig zijn als het 6 keer per jaar is? Hoe kan je nou nog honger hebben na een broodje, chips, kaas en komkommer, avondeten met een toetje? Waarom kan je zelf niet bedenken om te zeggen tegen schoonmoeder, volgende keer zorgen wij voor het eten. Alleen maar gezeur.
anoniem_15025 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 18:44
0.33% gewijzigd
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:28
Je bent nogal aan het polariseren met je Nederland versus je eigen cultuur. Als je in Nederland geboren bent, ben je zelf net zo goed Nederlands. Jouw kind is Nederlands. Hoe voedt jij die op ?Tiktiktikwiebenik schreef: ↑18-08-2017 07:15Ze maakt nog een fitte, vitale indruk en doet veel vrijwilligerswerk, rijdt auto en heeft haar dingen graag zelfs in de hand, maar wij zien haar natuurlijk niet dagelijks. Ik weet bijvoorbeeld ook niet of ze elke dag voor zich zelfs kookt. Ik denk sowieso niet uitgebreid.
Nederland is niet 1 manier.
Mijn familie woont, voor zover ik weet, al sinds jaar en dag in Nederland.. een eeuw of wat, denk ik. Aan beide kanten was er áltijd genoeg (teveel) te eten, als we op visite kwamen. Mijn moeder, ook 75, geeft ons nog bakken eten mee, wanneer we weggaan (overigens heeft m'n vader dat dan gekookt) Ook mijn schoonouders hadden altijd genoeg in huis, net als alle mensen die ik ken. Kén jij verder geen 'Nederlandse mensen", dat je daar maar zo op blijft hameren? Houdt toch op!!
Ik weet trouwens wel van iemand, die opgevoed is met het idee dat eten op moest. Overblijven was zonde. Dus die wist niet beter of je kookt precies genoeg, zodat je niet met kliekjes blijft zitten. Anderen zijn weer zo opgevoed, dat er júist altijd wat achter moet blijven in de pan. Dat ligt misschien niet eens zozeer aan de cultuur als wel aan het milieu: hoeveel geld had met vroeger te besteden.
Je zóu tegen je schoonmoeder kunnen zeggen dat je haar eten lekker vindt, maar dat het met een kind in de groei en na zo'n lange reis voor jullie vaak net iets te weinig is. Maar nog beter? Neem haar mee uit eten. Zeg "Mam, we komen maar 1x per 2 maanden, we willen je laten zien hoe blij we met je zijn, je hoeft niet in de keuken te staan, geen afwas, we gaan lekker uit"
Verder neem je een doos gebakjes mee, om alles extra feestelijk te maken.
Zo simpel kan het zijn.
Later is nu
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:29
en praat eens met je man, die komt uit de Nederlandse cultuur neem ik aanfiredraakje schreef: ↑18-08-2017 08:18Je legt trouwens erg de nadruk op de nederlandse gewoonte / cultuur. Dit is niet hoe het in NL altijd gaat, dit is hoe het bij jouw schoonmoeder gaat.
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:29
Vooralsnog heb ik enkel OP gelezen, de rest zal ik later lezen.
Mijn eerste reactie:
Niet iedereen beheerst kookkunsten en kookinteresses in geuren en kleuren.
Het kan serieus zo zijn dat schoonmoeder geen keukenprinses is en derhalve niet verder komt dat de door jou benoemde gerechten.
Daarnaast is ze misschien al een hele tijd verantwoordelijk voor enkel haar alleen, ivm overlijden schoonvader, en heeft zij zich aangeleerd gemakkelijk te koken en volgens haar voorkeuren die blijkbaar anders zijn dan jullie voorkeuren. Sommige mensen malen niet om vlees of vis etc.
Misschien vergeet ze letterlijk dat jullie daar misschien wel behoefte aan hebben.
Porties verschillen per persoon.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze geen enkele kwade bedoeling heeft en het gewoonweg echt niet in de gate heeft.
Je zou zelf eten kunnen meenemen dat snel in de oven of magnetron klaargemaakt kan worden. Eten afhalen of een hapje buiten de deur doen kan ook gezellig zijn. Een soort van traditie eens per 2 maanden. Gezellig met zijn allen iets wat door jullie is bereid afgewisseld met een hapje buiten de deur een optie?
Mijn eerste reactie:
Niet iedereen beheerst kookkunsten en kookinteresses in geuren en kleuren.
Het kan serieus zo zijn dat schoonmoeder geen keukenprinses is en derhalve niet verder komt dat de door jou benoemde gerechten.
Daarnaast is ze misschien al een hele tijd verantwoordelijk voor enkel haar alleen, ivm overlijden schoonvader, en heeft zij zich aangeleerd gemakkelijk te koken en volgens haar voorkeuren die blijkbaar anders zijn dan jullie voorkeuren. Sommige mensen malen niet om vlees of vis etc.
Misschien vergeet ze letterlijk dat jullie daar misschien wel behoefte aan hebben.
Porties verschillen per persoon.
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze geen enkele kwade bedoeling heeft en het gewoonweg echt niet in de gate heeft.
Je zou zelf eten kunnen meenemen dat snel in de oven of magnetron klaargemaakt kan worden. Eten afhalen of een hapje buiten de deur doen kan ook gezellig zijn. Een soort van traditie eens per 2 maanden. Gezellig met zijn allen iets wat door jullie is bereid afgewisseld met een hapje buiten de deur een optie?
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:30
Jaloers op iemand die zo veel tijd "verdoet" met in de keuken staan?attribuutje schreef: ↑18-08-2017 06:45Ow, en ik ben ook wel eens jaloers op mijn Indonesische schoonzuster waar het blijkbaar normaal is 2 dagen in de keuken te staan om een maaltijd met 10,12 verschillende componenten neer te zetten en daar met een man of 30 van te kunnen eten, prachtig doet ze dat. Maar no way dat ik dat op een volgend feestje weer verwacht.
Echt niet!
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 13:28
0.20% gewijzigd
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:31
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:31
Iedereen roept dat ze overal genoeg te eten krijgen, en jij ziet dat niet?Tiktiktikwiebenik schreef: ↑18-08-2017 07:27Ik snap dat het raar overkomt, ook omdat ik mij bij elk bezoek er weer aan stor zit het inmiddels "wat hoog bij mij" en klinkt het nu heel ondankbaar. Jammer dat wenig reacties zijn, hoe het bij andere families aan toe gaat, of eten jullie nooit samen?
Later is nu
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:32
De schoonmoeder woont zó ver (want in Nederland daar zijn de afstanden énorm) dat ze slechts 1x per maand op visite kunnen. Dan is de afstand toch wel zo, dat je blijft eten, denk ik.PlayingTheAngel schreef: ↑18-08-2017 07:27Snap je niet dat het verkeerd is om je eigen verwachtingspatroon op schoonmoeder te projecteren? Ik snap sowieso niet waarom familiebezoek onmiddellijk uitgebreid koken betekent. Ik besteed mijn tijd aan mijn gezelschap en sta juist zo kort mogelijk in de keuken. Iets lekkers bij de koffie, hapjes, check. Ik ga alleen niet uitgebreid koken. Tijdens de visite wordt meestal pas besloten of men blijft eten, dus dat speelt ook mee.
Later is nu
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:33
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar je krijgt èn een foccatiabroodje, èn een koekje, èn blokjes kaas, èn een warme maaltijd en dan heb je nog niet genoeg? Hoeveel overgewicht hebben jullie?
Komop TO dit gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Neem volgende keer een grote bos bloemen voor haar mee en zeur niet zo.
Komop TO dit gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Neem volgende keer een grote bos bloemen voor haar mee en zeur niet zo.
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:36
Ook zo'n zes keer per jaar dat wij mee eten, vaak patat (afhaal), of iets relatiefs eenvoudigs als een pasta maaltijd. Is ook niet altijd om je vingers bij af te likken maar wel altijd voldoende en dus prima, daar ga ik echt niets over zeggen of denken.
Wij regelen wel eens een BBQ ter plekke of mijn man kookt mee.
Misschien kan ze ook eens bij jullie komen en kunnen jullie koken zoals je dat zelf wil?
Wij regelen wel eens een BBQ ter plekke of mijn man kookt mee.
Misschien kan ze ook eens bij jullie komen en kunnen jullie koken zoals je dat zelf wil?
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:40
Hier trouwens een schoonmoeder die niet kan koken. Die leeft op broodjes en brood met plak kipfilet, plak sla en koffie.
Ik veroordeel haar er niet om. Dit is wat ze lust en dit is wat ze fijn vind.
Ook bij mij thuis zou ze niet anders willen eten.
Prima, ik accepteer en respecteer. Ben zelf ook alles behalve een keukenprinses!
Ik veroordeel haar er niet om. Dit is wat ze lust en dit is wat ze fijn vind.
Ook bij mij thuis zou ze niet anders willen eten.
Prima, ik accepteer en respecteer. Ben zelf ook alles behalve een keukenprinses!
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 13:29
2.29% gewijzigd