Napraattopic deel 89
woensdag 26 juli 2017 om 15:47
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 19 augustus 2017 om 06:13
Dit. Maarja, het moet gezegd worden: Dat is er maar eentje.hebjehaarookweer schreef: ↑18-08-2017 23:33Ja, selectief citeren kunnen we allemaal. Doe je dan ook even een bloemlezing van wat ene Wageningen daar allemaal debiteert?
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:17
Dit vond ik nog niet eens de ergste uitspraken. Deze getuigen gewoon van enorme domheid. Over 1 halve hersencel gesproken..........Hetvrijewoord schreef: ↑18-08-2017 23:30Even voor het nageslacht hoor, we kunnen erop wachten wat er straks weer wat gepoetst gaat worden, ik doe even een graai uit het oeuvre der ratio zelve:
"Oh, je had liever onder Herr Hitler geleefd? Dat was me al duidelijk, hoor."
"Ik vergeet altijd dat iedereen met een halve hersencel een internetverbinding mag hebben.
Dankzij dat linkse tuig dat het lef heeft om in opstand te komen tegen NAZI'S woon jij nu niet in het Derde Rijk, Wageningen. Misschien is een beetje dankbaarheid voor het linkse tuig dat zijn leven voor jouw vrijheid heeft gegeven waardoor je nu geen bratwurst hoeft te vreten met een swastika aan de muur, wel op zijn plaats."
"Klopt. 6 miljoen joden liepen ook uit te dagen. Beide hebben schuld."
"je vergeet dat er ook heel veel mensen heel gelukkig waren met de nazi's. Die hielden niet zo van dat linkse uitdagende joden- neger-zigeuner- homo- gehandicapten- communistentuig, immers"
Kortom: geallieerden waren links net zoals we daar hebben de joden, zigeuners, homo's etc. Allemaal links!
![]()
Ik hoop dat ze er een ban voor krijgt.
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:23
Een ban neemt domheid niet weg, maar ik snap je punt.ThunderassMan schreef: ↑19-08-2017 08:17Dit vond ik nog niet eens de ergste uitspraken. Deze getuigen gewoon van enorme domheid. Over 1 halve hersencel gesproken..........
Ik hoop dat ze er een ban voor krijgt.
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:07
Oh, er zijn dus meer mensen die vinden dat nazi's gewoon hun mening mogen geven, zonder ook maar enigszins op hun gedrag en hun woorden te hoeven letten.
En als je daar wat van vindt er een vergrootglas op leggen en dan hopen op een ban.
Is die dubbele standaard omdat nazi's dan worden gezien als een iets dat er gewoon bij hoort, of juist omdat als wat voor blanke man dan ook spreekt bepaalde mensen netjes hun mond moeten houden?
Ik ben er nog niet helemaal uit.
En als je daar wat van vindt er een vergrootglas op leggen en dan hopen op een ban.
Is die dubbele standaard omdat nazi's dan worden gezien als een iets dat er gewoon bij hoort, of juist omdat als wat voor blanke man dan ook spreekt bepaalde mensen netjes hun mond moeten houden?
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:19
Dat is een bijzonder merkwaardige conclusie. Ik vraag me af waarop je dat baseert.Het-groepje schreef: ↑19-08-2017 09:07Oh, er zijn dus meer mensen die vinden dat nazi's gewoon hun mening mogen geven, zonder ook maar enigszins op hun gedrag en hun woorden te hoeven letten.
Ik ageer tegen de uitspraken van FV waarin ze andere forumsters uitmaakt voor nazi's, omdat die niet reageren zoals ze dat wenst. Niet meer en niet minder.
De blanke-mannen-opmerking laat ik maar even voor wat die is. Jammer wel, ik had meer van je verwacht.
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:23
TAM, het is sowieso de schuld van de blanke man.
Mijn man, zo blank/wit als wat, voelt zich nergens schuldig over en is geen nazi.
Iemand zo, hup, uitmaken voor nazi vind ik net zo makkelijk en goedkoop als iemand uitmaken voor gutmensch, racist of linkse grachtengordel. Doorgaans zeggen dit soort aantijgen meer of de persoon die dit uit dan over de ander.
Iemand zo, hup, uitmaken voor nazi vind ik net zo makkelijk en goedkoop als iemand uitmaken voor gutmensch, racist of linkse grachtengordel. Doorgaans zeggen dit soort aantijgen meer of de persoon die dit uit dan over de ander.
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:47
Ten eerste heb ik niemand uitgemaakt voor nazi, ik heb gezegd dat de enige reden waarom iemand nazi's niet zou afkeuren alleen maar kan zijn omdat ze het gedachtegoed zelf hebben of ermee sympathiseren.ThunderassMan schreef: ↑19-08-2017 09:19Dat is een bijzonder merkwaardige conclusie. Ik vraag me af waarop je dat baseert.
Ik ageer tegen de uitspraken van FV waarin ze andere forumsters uitmaakt voor nazi's, omdat die niet reageren zoals ze dat wenst. Niet meer en niet minder.
De blanke-mannen-opmerking laat ik maar even voor wat die is. Jammer wel, ik had meer van je verwacht.
Ten tweede heb ik geen enkele wens voor hoe een ander zou moeten reageren. Iedereen mag reageren zoals ie wil. En daar mag ik dan weer wat van vinden.
Ten derde heb niet ik gezegd dat iedereen die nazi's afkeurt, er tegen demonstreert of er tegen vecht links is, maar waren dat diverse andere mensen in de discussie, waaronder Wageningen.
Ik heb juist diverse malen expliciet gezegd dat tegen nazi's zijn je niet links maakt, maar slechts een mens met werkende hersens, fatsoen en een normaal ontwikkeld moreel kompas.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:27
Ten eerste maak je mensen wel degelijk uit voor nazi's omdat ze niet reageren zoals jij wenst en verbind daar onmiddellijk de conclusie 'dus' aan.
Ten tweede: dat doe je dus wel. jij vindt dat mensen zich allereerst op een bepaalde manier moeten uitspreken conform jouw wens, want anders-----> nazi
Ten derde: dit onderdeel van de discussie is van een dusdanig nivo dat ik daar niet op inga.
Ter herinnering een gedeelte uit je post.
Als jij en al je medestanders geen sympathie voor neonazi's en de Ku Klux Klan zouden hebben dan hadden jullie wel iets gepost als "vreselijk voor de slachtoffers. Neonazi's en de Ku Klux Klan zijn terroristische hate organizations."
Wie denk jij wel niet dat je bent om deze stelling te durven poneren? Ik moet van jou goddomme eerst iets posten (vreselijk etc), omdat je me anders wegzet als nazi-medestander. En dat vind je dan ook nog eens normaal?
Ongelofelijk.
Ten tweede: dat doe je dus wel. jij vindt dat mensen zich allereerst op een bepaalde manier moeten uitspreken conform jouw wens, want anders-----> nazi
Ten derde: dit onderdeel van de discussie is van een dusdanig nivo dat ik daar niet op inga.
Als jij en al je medestanders geen sympathie voor neonazi's en de Ku Klux Klan zouden hebben dan hadden jullie wel iets gepost als "vreselijk voor de slachtoffers. Neonazi's en de Ku Klux Klan zijn terroristische hate organizations."
Wie denk jij wel niet dat je bent om deze stelling te durven poneren? Ik moet van jou goddomme eerst iets posten (vreselijk etc), omdat je me anders wegzet als nazi-medestander. En dat vind je dan ook nog eens normaal?
Ongelofelijk.
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:36
FV, ik heb de discussie gelezen en wat je zegt schopt post na post kont. Ik ben trots op je. De weerzinwekkend stupide uitspraken van het 'maar hunnie begonnen en hunnie beginnen altijd' front wist je keer op keer te pareren door de griezels waar je mee te maken hebt in dat topic met feiten om de oren te slaan en precies de goede vragen te stellen.
Een ban voor hardlijvige domheid zou inderdaad mooi zijn en dan niet voor jou.
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:53
Als je eerste Pavlovreactie bij het zien van een groep nazileuzen scanderende nazi's- met brandende fakkels, hakenkruizen, machinegeweren, nazivlaggen - geen afschuw en weerzin is, dan kun je niet anders dan een sympathisant zijn. Zo zwart wit is het.ThunderassMan schreef: ↑19-08-2017 10:27Ten eerste maak je mensen wel degelijk uit voor nazi's omdat ze niet reageren zoals jij wenst en verbind daar onmiddellijk de conclusie 'dus' aan.
Ongelofelijk.
NIEMAND komt per ongeluk in een nazi-optocht terecht. Als je in een nazi-optocht loopt, ben je een nazi. Als je nazileuzen roept, ben je een nazi. Als je met een brandende fakkel in een groep nazi's loopt, ben je een nazi. Als je een vlag met een hakenkruis in je hand hebt en in een optocht vol nazi's loopt, ben je een nazi. Als je de Hitlergroet brengt en ondertussen in een groep nazi's loopt, ben je een nazi. Als je jezelf nazi noemt, ben je een nazi.
Echt, je hoeft niet eens een IQ te hebben om dat te snappen.
En als je enige reactie bij het zien van een groep gewelddadige nazi's is dat ze nu eenmaal geprovoceerd worden door niet-nazi's, dan is zelfs voor een blinde, doofstomme zwakbegaafde nog duidelijk waar je sympathie dus ligt.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:59
Dit, verdorie.Eleonora-2 schreef: ↑19-08-2017 10:36FV, ik heb de discussie gelezen en wat je zegt schopt post na post kont. Ik ben trots op je. De weerzinwekkend stupide uitspraken van het 'maar hunnie begonnen en hunnie beginnen altijd' front wist je keer op keer te pareren door de griezels waar je mee te maken hebt in dat topic met feiten om de oren te slaan en precies de goede vragen te stellen.
Net zoals het in mijn ogen stuitend is om de schuld van die moord in Charlotsville gelijkelijk over links en rechts te willen verdelen, zo stuitend vind ik het dat de discussie op Actueel wordt weggezet als gebakkelei tussen twee demagogisch zwetsende partijen.
Wat is dat toch met die rechtse luitjes dat ze zelfs het gedrag van bepuntmutste engnekken nog moeten rechtvaardigen? Ik mag toch hopen dat neonazi's en KKK-leden niet in hun kamp zitten. Ik ben in hun ogen links, maar ik ga toch ook niet beweren dat Stalin zon fijne man was of zo?
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:26
+1Eleonora-2 schreef: ↑19-08-2017 10:36FV, ik heb de discussie gelezen en wat je zegt schopt post na post kont. Ik ben trots op je. De weerzinwekkend stupide uitspraken van het 'maar hunnie begonnen en hunnie beginnen altijd' front wist je keer op keer te pareren door de griezels waar je mee te maken hebt in dat topic met feiten om de oren te slaan en precies de goede vragen te stellen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:30
Ja joh FV dat snapt iedereen behalve de heren die het niet willen snappen omdat dit hun eigen ongelijk bewijstfashionvictim schreef: ↑19-08-2017 09:48Oh, en voor de volledigheid: de enige mensen die ik heb uitgemaakt voor nazi zijn de nazi's.
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:31
Klopt het mag niet. Staat onder de M bij de huisregels.fashionvictim schreef: ↑19-08-2017 11:00Was het trouwens niet verboden om uit andere topics te quoten? En waarom zijn jullie zo laf om niet gewoon in het lopende topic mijn posts te quoten en daarmee niet dit topic te vervuilen?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:31
Zo zwart -wit is het helemaal niet. Dat is jouw eigen conclusie of idee daarover. En daar ga je gelijk de mist in. JIJ, FashionVictim, vindt iets, dus...........fashionvictim schreef: ↑19-08-2017 10:53Als je eerste Pavlovreactie bij het zien van een groep nazileuzen scanderende nazi's- met brandende fakkels, hakenkruizen, machinegeweren, nazivlaggen - geen afschuw en weerzin is, dan kun je niet anders dan een sympathisant zijn. Zo zwart wit is het.
NIEMAND komt per ongeluk in een nazi-optocht terecht. Als je in een nazi-optocht loopt, ben je een nazi. Als je nazileuzen roept, ben je een nazi. Als je met een brandende fakkel in een groep nazi's loopt, ben je een nazi. Als je een vlag met een hakenkruis in je hand hebt en in een optocht vol nazi's loopt, ben je een nazi. Als je de Hitlergroet brengt en ondertussen in een groep nazi's loopt, ben je een nazi. Als je jezelf nazi noemt, ben je een nazi.
Echt, je hoeft niet eens een IQ te hebben om dat te snappen.
En als je enige reactie bij het zien van een groep gewelddadige nazi's is dat ze nu eenmaal geprovoceerd worden door niet-nazi's, dan is zelfs voor een blinde, doofstomme zwakbegaafde nog duidelijk waar je sympathie dus ligt.
Dat die mensen die in die optocht meeliepen Nazi's of andere dubieus gedachtengoedaanhangers zijn, dat klopt, maar ik kan me niet herinneren dat er forummers hebben meegelopen. (die jij er voor het gemak maar even tussen schaart). Ik snap dit argument om mensen weg te zetten als Hitlerfans niet helemaal.
Ook je laatste conclusie klopt natuurlijk voor geen meter.
Er zijn mensen die heel goed ratio en emotie kunnen scheiden : Nazi-gedachtengoed verwerpen en tegelijk de sociale context waarin e.e.a gebeurd duiden. Zou je ook eens moeten doen.
Dit bedoel ik trouwens als je argumenten je eigen gekwetsheid niet overstijgen.
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:34
Wat is daar laf aan?fashionvictim schreef: ↑19-08-2017 11:00Was het trouwens niet verboden om uit andere topics te quoten? En waarom zijn jullie zo laf om niet gewoon in het lopende topic mijn posts te quoten en daarmee niet dit topic te vervuilen?
Ik wil daar op deze wijze helemaal niet discussiëren. Ik kijk wel uit.
Napraat is bedoeld om na te praten over topics en of stoom af te blazen. Beiden is in mijn geval van toepassing.