Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Balen Jenthe! Kan je ze niet thuis uitnodigen? Hoe lang is je vriend nog thuis? Was het nou drie weken weg, drie thuis ofzo? Succes met werken!

Soulsister, herkenbaar hoor, dat emotionele. Fijn dat ze zo lief zijn :)

Ik ben net met vriend naar station gefietst voor de ah to go, omdat ik echt chips wilde. Nu heb ik het, maar valt het best tegen. Ik had ergens gelezen dat paprikachips tegen misselijkheid kan helpen. Het werkt :) Voor even in ieder geval.
Goede tips hier! Napoleon snoepjes en paprikachips...

Voor de Netflix liefhebbers onder ons nog een tip: Call the midwife. Heerlijk! Wel bizar om te zien hoe dat vroeger allemaal ging en wat voor een luxe wij nu hebben.

Ik kwam vandaag twee geboortekaartjes bij een vriendin tegen met gedichtjes erop. Ik heb er zelf erg om kunnen lachen en wil ze toch ook even met jullie delen:

Er was geen kip
wel een ei
zaadje van papa erbij
daar was jij!

Na 9 maanden onschuldig zitten
voor iets wat papa en mama hebben gedaan
ben je nu eindelijk vrij
en zullen wij met z'n drieën verder gaan.
Ow wat erg die gedichtjes :facepalm: o_o haha

Call the midwife ga ik idd aan seizoen 2 beginnen, mooie serie he!

Hier gaat het eigenlijk wel redelijk. Nu gaat het erg op en af met de kwaaltjes. Ene moment vol aanwezig, het andere nergens last van.
Borsten zijn het enigste wat eigenlijk gedurende de dag heel de tijd pijnlijk blijft.
En moe dat ik ben! Kan in de ochtend m'n bed echt met moeite uit.

Nu zit ik toevallig extraordinary pregnancies te kijken op tlc ook bijzondere gevallen hoor...
Tralalalala
Hartje, ik gaf die tip van de Napoleon snoepjes ;). Goeie he! Mij helpen ze ook!

Jentje, wat een pech zeg, van jullie vertelmoment!!

Soulsister, leuk dat je schoonfamilie zo lief & begripvol was! Ik zou nooit huilen in het bijzijn van mijn schoonouders haha, zo'n emotionele band heb ik niet met ze helaas.

Liedjepiedje, ik weet niet meer precies hoe lang het geduurd heeft na mijn 1e bevalling maar ik heb me ook echt lang slecht gevoeld door hormonen. Bah :(
VeryBueno, dat is idd een gave serie, Call the Midwife! Is die ook op Netflix?
Wat een vreselijke gedichtjes haha.

Saga, hihi helemaal naar de AH to go fietsen voor chips. Fijn dat het hielp tegen misselijkheid. Ik had in t weekend een vreetbui: heel veel chips met dipsaus weg gegeten. Daarna jùist misselijk vanwege gewoon te veel & vet :P.
Hoi dames,

Als allereerst: gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik heb echt jullie verhalen met een gevoel van geluk gelezen!

Ik ben zelf ook even ver. Ik ben 10 april uitgerekend, al heb ik dat zelf berekend. Ik heb volgende week mijn eerste echo en jullie verhalen zijn heel herkenbaar! Haha ik kan niet wachten!

Ik heb zoveel zin om een baby te krijgen en ben er al helemaal klaar voor. Althans voor mijn gevoel! Hahaha :) Enige wat ik wel heb is dat ik bang ben dat er iets mis is/gaat. Maar laten we dat maar op moederbeschermheid gooien. ;). Kwaaltjes vallen de ene moment mee en heb ik zin in van alles en andere moment sta ik boven de wc te hangen en maken zelfs de reclames van dominos pizza mij misselijk.

Ik ben 31 jaar en dit is mijn eerste. Terwijl ik dat opschrijf denk ik weer: ik krijg een baby!!! :yes: :jump:

Nogmaals: gefeliciteerd!!!!! Ik hoop dat jullie een mooie zwangerschap hebben en dat begin april wij allemaal een mooi kindje op de wereld zetten. :sun:
EvaViva, ja staat op Netflix. Helaas heb ik de hele serie al af.. Nu weer op zoek naar iets nieuws! Nog tips?

Ik ben ook zo moe, krullen-bol. Niet te doen. Er komt ook niets uit m'n handen. Heb allemaal plannen, dingen die ik graag wil doen ( heb nog twee weken vakantie ), maar kom nergens toe.

Hebben jullie ook dat sommige dingen helemaal niet meer smaken? Ik ben dol op kaas en ineens.. Smaakt het me totaal niet meer. Mijn smaak is echt anders. Dingen smaken ineens ook niet meer zoals ze eerst smaakten. Vlees staat me ook zo tegen, kan me er niet toe zetten om het te eten. Nu at ik dat al weinig, maar nu moet ik er helemaal niet meer aan denken.
Gefeliciteerd April2018april!!

Spannend allemaal hè! Ik hoop ook dat iedereen hier in april een heel mooi kindje in haar armen mag sluiten!
Jij ook gefeliciteerd april2018april!

Sorjonen is ook tof, Fins politie-iets. Ik kijk veel Zweedse series ook. The Bridge bijvoorbeeld. Oh en ik heb de film wat to expert when you are expectig gezien haha. Ik weet nu wel wat ik ga doen vanavond als vriend weg is :)

Die gedichten zijn ook niet helemaal onze smaak, zwak uitgedrukt ;)

Ik zuig nu veel op smintjes. Napoleon lijkt me ook chill. Maar ben bang dat ik gaatjes ga krijgen van dat gesnoep en de laatste keer dat ik tandarts ging had ik echt zoveel pijn. Dat trek ik niet zonder pijnstillers, dus wil ik nu niet.

Ik heb nog niet dat dingen niet smaken, maar ben heel erg bezig met wat lekker is bij de misselijkheid. Eet veel crackers met komkommer, watermeloen, zure appel, gemberthee. En laat me veel bedienen haha.
Welkom en gefeliciteerd april 2018!

Scandinavische series vind ik inderdaad ook vaak goed. Net Orphan Black gezien, niet scandinavisch, wel gave serie. Nu begonnen met de nieuwste Marvel serie. Heerlijk, zo'n onuitputtelijke voorraad!

Vanmorgen intake bij de verloskundige gehad. Prima gesprek. Mijn termijnecho gaat plaatsvinden in het ziekenhuis ipv het echocentrum, ivm meerdere miskramen prima voor mij. Nu alleen wel een dagje later.
Sinds een dag of twee minder last van kwaaltjes, zeker misselijkheid. Mijn gespannen hoofd maakt daar weer allerlei onzekere gedachten van, alhoewel ik in principe weet dat het niets zegt.

Moeders voor Moeders is net geweest. Wat een heerlijk zacht wikkeldoekje krijg je cadeau! Ben benieuwd hoe het bevalt.

Vanmorgen op kraamvisite geweest bij een hele goede vriendin die vorige week bevallen is. Zo klein en schattig, dat wil ik ook! :-)
Saga: Mijn man gaat over ruim 3 weken weer weg. Daarvoor willen we het zeker verteld hebben!
Het lastige is dat zijn zus nog thuis woont en altijd overal mee naar toe gaat. Dus als we zijn ouders uitnodigen komt zij ook mee :hamer: . Nu doen we ons best om met zn vieren af te spreken.. hopelijk lukt het!

Krullenbol: Wat leuk dat je de kraskaarten gekocht heb. Ik had ze eerder ook gespot, maar toch op een andere manier verteld.

Wat een verschrikkelijk gedichtje zeg haha. Hebben jullie al een ideetje voor het geboortekaartje? Wat voor soort?
Wij hadden toen we het wilden vertellen ook dat er een zus was opeens. Toen gevraagd of we even alleen met ouders iets konden bespreken. Dat werkte prima. Daarna ook verteld aan haar, maar had niet eens gehoeven.
Maisnon3 schreef:
21-08-2017 17:25
Welkom en gefeliciteerd april 2018!

Sinds een dag of twee minder last van kwaaltjes, zeker misselijkheid. Mijn gespannen hoofd maakt daar weer allerlei onzekere gedachten van, alhoewel ik in principe weet dat het niets zegt.
Dank je wel!

Ik wil je even geruststellen want ik heb dit dus ook. Ik had een paar dagen dat ik mij zoooo misselijk voelde en elke dag overgaf. Sinds gisteren gaat het ineens beter. Ik voelde mij ook zo onzeker maar ik heb mij laten vertellen dat het normaal is. (Wat is normaal, elke zwangerschap is anders maar het is niet perse een teken van -het verboden woord-). Omdat je lichaam went aan de hormonen. Of mogelijk komt het in de volgende week in alle heftigheid terug of iets anders voor in de plaats. Wat mij helpt om te stoppen met denken is alvast beetje rond kijken online naar spulletjes. Dan zal je zien komt er ineens een vlaag van misselijkheid voorbij. :lol:

Ik heb het ene moment zo'n honger en andere moment nergens zin in. Ik ga eens kijken naar die napoleon snoepjes. Bedoelen jullie die zuren? (Zuur betekent jongen he ;-) :-D )

Daar ben ik dus zooooo benieuwd naar of ik een meisje of een jongen krijg. Echt zo spannend allemaal!

Ik ben trouwens wel van plan om alles te noteren in een boekje. Leuk voor later als je puber voor de 100ste de deur dicht knalt. Hahaha.
Jenthe007 schreef:
21-08-2017 18:21
Saga:

Nu doen we ons best om met zn vieren af te spreken.. hopelijk lukt het!

Wat een verschrikkelijk gedichtje zeg haha. Hebben jullie al een ideetje voor het geboortekaartje? Wat voor soort?
Hoi,

Kan je niet de uitnodiging al zo brengen dat het duidelijk is dat alleen de ouders meekomen? Of weet je niet toevallig de vaste sport/hobby avond van zus en dat je dan perseeee alleen die avond kan? Of als zus toch meekomt dat je haar iets laat pakken uit de schuur? Of dat je twee kaartjes maakt en alleen die aan hen twee geeft dan is zus er wel bij maar is toch wat verder weg qua gevoel.

Ik ga het eerst aan mijn ouders vertellen (ouders zijn gescheiden) en dan wil ik de rest van mijn familie allemaal tegelijk vertellen. Misschien met taartje erbij ofzo en daar dan een baby optekenen. Weet nog niet maar wel iets grappigs. Mijn ouders ga ik serieus en emotioneel vertellen want dat ga ik niet droog kunnen houden. :hyper: :facepalm:
Lief dat je zo mee denkt! Helaas is de zus altijd thuis, geen sporten enz. Dat maakt het ook zo lastig.
We hopen nu op donderdag, we gaan dan ook duidelijk zeggen dat we met alleen zn ouders wat willen eten.
April2018april schreef:
21-08-2017 19:55
Hoi,

Kan je niet de uitnodiging al zo brengen dat het duidelijk is dat alleen de ouders meekomen? Of weet je niet toevallig de vaste sport/hobby avond van zus en dat je dan perseeee alleen die avond kan? Of als zus toch meekomt dat je haar iets laat pakken uit de schuur? Of dat je twee kaartjes maakt en alleen die aan hen twee geeft dan is zus er wel bij maar is toch wat verder weg qua gevoel.

Ik ga het eerst aan mijn ouders vertellen (ouders zijn gescheiden) en dan wil ik de rest van mijn familie allemaal tegelijk vertellen. Misschien met taartje erbij ofzo en daar dan een baby optekenen. Weet nog niet maar wel iets grappigs. Mijn ouders ga ik serieus en emotioneel vertellen want dat ga ik niet droog kunnen houden. :hyper: :facepalm:
Over vermoeidheid gesproken, ik slaap echt megavroeg ben zo moe. Heb bovendien een verschrikkelijk kwaal. Ik heb nooit last van puisten, nu heb ik rode vlekken die heel erg jeuken in mijn gezicht zo groot als een 20cent munt. Het brand, inmiddels zit ik op 5 Stuks.
Misselijkheid komt hier nog steeds met vlagen opzetten. In principe lust ik alles maar ik moet bijv niet denken aan pindakaas.

Ik heb een (inwendige) echo gehad met 6+1 en er was een hartje te zien. Super blij! Maar er was ook nog een andere zak of bloedprop te zien. Daar kon ze nog niet veel over zeggen. Ik denk dat het een bloedprop is en niet een 2e vruchtzak. Maar theoretisch zou het nog kunnen dat er sprake is van een 2e. Lijkt mij sterk want er was ook geen 2e vruchtje.

Leuk dat jullie het al vertellen hier houden we het nog lang voor ons. Ik hoop dat we het tot 12 weken stil kunnen houden (ivm eerder miskraam en verdriet).
Ohhh wat leuk! Een hartje! Gefeliciteerd!! :flirting:
Misschien een bloedprop. Gaan ze het onderzoeken? Of maakte ze zich sowieso niet al teveel zorgen over? Kan misschien ook dat er eerst wel sprake was van een tweede maar dat die niet heeft doorgezet? Gelukkig heb je een hartje en heb je gezien dat verder alles goed is!

Ik moest beetje lachen. Ik heb juist zoooooo zin in pindakaas terwijl ik dat normaal niet eens eet.

Ik moet nog een week wachten. Ik heb dinsdag mijn eerste echo en dan pas de week erop mijn eerste gesprek. Had iemand dit ook? Vind zo gek dat niet in 1 afspraak is. Niet gek van vervelend hoor daar niet van.

Ik ben zo benieuwd! Ik hoop ook echt een mega kloppend hartje te zien. Ik heb vorige week 2 steken gevoeld en dat maakt mij beetje onzeker. Misschien was het juist een goed teken maar het is mijn eerste dus ik weet niet hoe het voelt. Die steken heb ik daarna niet meer gevoeld. Alleen maar van dat trek gevoel.

Hoe gaat het met iedereen verder? Ik hoop dat jullie je goed voelen.
Jo, gefeliciteerd! Heerlijk, nog een kloppend hartje! :jump:

April2018, ik heb in de eerste weken regelmatig een aantal steken gehad, steeds op dezelfde plek. Ander gevoel dan kramp of een wat trekkend gevoel. Was er een paar dagen, en daarna niet meer gevoeld. Geen idee wat het nou uiteindelijk was, maar echo was goed, dus het zal allemaal wel :-)

Ik was gisteren nog en het klagen dat ik echt minder last had van kwaaltjes. Dat heb ik geweten... Vannacht meerdere keren wakker van rare lege, rommelend maag. Werd zelfs wakker van het geluid,
haha. Op een gegeven moment maar opstaan om iets te eten en te plassen. Dat hielp wel wat.
En ik heb het idee dat mijn broeken wel wat strakker gaan zitten, hebben jullie dat ook? Volgens mij meer een opgeblazen gevoel dat een groeiende buik, maar toch.
Ah bedankt voor je geruststelling! Daarom vind ik het fijn om mee te schrijven. (Als dat van jullie ook mag). Is echt leuk om dingen te herkennen en beetje met elkaar mee te denken/leven.

Ja ik heb ook een beetje al opgezet buik. Ik kijk elke dag of je al wat ziet hahaha. Maar die borsten zijn echt niet te geloven. O_O < reactie vriend. Het pijnlijke is gelukkig wel minder maar de omvang niet.

Jij hebt al je echo gehad! Wat super dat alles goed is! Heel bijzonder he?
Haha mooie reacties hier!
Mijn borsten zijn al een cup groter en las ergens dat ze na week 7 pas echt hard gaan groeien.. Ik zit nu al op een F.. Groter hoeft echt niet!

Mijn buik is ook opgezet, doet steeds als ik zit mijn knoop los. Hoop dat het nog een tijdje niet te zien blijft, wil het echt pas met 10 of 11 weken de ouders vertellen en met 12 aan de rest.

Wat naar van die vlekken Jo! Ik heb ook veel meer last van mijn huid. Is vettig en meer pukkels dan normaal.
Wel heel erg fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Wel vreemd van die bloedprop. Moet dat vanzelf oplossen?

Ik heb dat ook April. Eerst een echo en dan een paar dagen later een gesprek. Mijn vk maakt de echo niet zelf, dat moet bij een echocentrum hier in de buurt. Ik vind het wel fijn dat de echo eerst is, dan hoop ik een mooi kloppend hartje te zien.

Ik denk dat het ook niet gek is dat je steken oid voelt, er gebeurt natuurlijk een hoop in je buik. Ik heb nu een soort gek trekkend gevoel. Kan het het niet goed plaatsen. Doet geen zeer, maar is wel steeds aanwezig.

Succes donderdag Jenthe! Ik hoop dat het lukt, drie keer is scheepsrecht toch? ;)
Wat fijn Jo!

April, ik heb dan ook de echo. En begin september pas intake. Als je in de tabel wil kan je jezelf erin zetten. Stuur me dan even een pb, dan stuur ik je het wachtwoord. Verybueno, geldt ook voor jou.

Maisnon, ik draag sommige broeken niet eens meer. Zo strak om mijn buik. Volgens mij zetten je darmen uit door de hcg. Hele stoelgang is sowieso een beetje chaos hier. Ik doe thuis altijd de knoop open ook. Vooral s Avonds.

Trekkend gevoel, steekjes, krampen, heb het ook allemaal (gehad). Maak me daar niet zo'n zorgen over. Vandaag minder misselijk. Dat vind ik dan wel weer een beetje verdacht. Nog een weekje tot de echo!

Jenthe vervelend van je huid! Is je huid dan juist vetter? Ik heb een wat drogere huid nu dus ben maar gaan smeren.

Ligt het aan mij of heeft PKT paar dagen niet geschreven? Die schrijft wel regelmatig.
Wat fijn om alle positieve berichten over het horen van de hartjes te lezen. Het heeft alleen wel als gevolg dat ik niet kan wachten tot mijn eigen echo, terwijl ik het ook spannend blijf vinden. Qua cupmaat merk ik nog geen verschil, maar ik merk wel dat mijn borsten druk bezig zijn met het regelen van alles.

Welkom ook trouwens aan de nieuwe forum mensen!

Kleding past gelukkig nog allemaal, wel merk ik dat ik een iets bollere buik begin te krijgen. Op de weegschaal heb ik ook al gezien dat ik wat ben aangekomen. Maar wat saga hierboven zegt is heel herkenbaar. Als het mogelijk is doe ik de knoop van mn broek open of draag ik mijn heerlijke relaxbroek.

Jenthe, wat vervelend van je huid. Ik merk ook dat ik iets meer pukkeltjes heb gekregen. Bij mij helpt de dagcreme van het etos huismerk daar prima voor.
Sorry was even een beetje stil, wel meegelezen maar kon mezelf er even niet toe zetten om te reageren. In de aanloop naar de echo van vandaag werd ik steeds zenuwachtiger wat me heel onzeker maakte. Ik weet niet goed waar het vandaan kwam want was steeds heel relaxed maar het voelde vandaag net alsof ik naar de slachtbank moest we gingen beide echt met lood in de schoenen. Ik was zo bang om net als vorige keer teleurgesteld te worden. Helemaal na het bericht vanochtend van canofcoke.

Vervolgens stonden we daar en hoorden we dat echo's in deze praktijk niet vergoed worden door onze verzekeraar. Dus of een nieuwe afspraak maken bij andere praktijk of betalen (we hebben dus betaald want No way dat ik nog langer met die stress ging rondlopen).

Maar we hebben een hele mooie krachtige hartslag gehoord, ben in tranen uitgebarsten. Hij heeft het wel 3x laten horen. Wow zo bijzonder en zo krachtig al.
Verder zagen we weinig althans een grote grijze vlek van 85mm met een kloppend hartje erin :flirting: .
Ik ben geschat voor nu op 6w en 6d. Dus maar 1 dag verschil met eigen berekening van 7 wkn. Super super super blij!
Oh en welkom uiteraard alle nieuwe zwangeren!
Ik ga morgen wat meer reageren maar PKT ik wil je echt even super feliciteren met dat krachtige hartje!!! Wat een mooi bericht van je!
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven