Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
krullen-bol schreef:
17-08-2017 14:36
Hier ook nog ruim 2 weken tot echo.... duurt lang!
Hier nog 3.
Het duurt zo laaaang nog .
Ik wil het zo graag zien:hyper:
Soft markers zijn bepaalde structuren die ze kunnen vinden die op een afwijking kunnen duiden. Als er dan een aantal soft markers is er een kans dat er een bepaalde afwijking is, als er bv eentje is, is die kans er niet, dan is het gewoon een afwijking van het normale en gaan ze ervan uit dat er niets aan de hand is. Vaak als er meerdere softmarkers gevonden worden, doen mensen vervolgonderzoeken. Aangezien wij dat sowieso niet willen, hoeven we ook geen softmarkers te weten.
EvaViva schreef:
17-08-2017 15:14

Ik kreeg nog een tip tegen misselijkheid: Napoleon snoepjes! Klinkt misschien vreemd maar bij helpt dat zure wel!
Ja klopt. Citrus en gember zijn bekende dingen die helpen. Ik ben fan van gemberthee met citroen!
Maisnon & hartje04, gefeliciteerd met de goede echo! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!
Ik moet nog een weekje wachten, spannend!
Vandaag is de consulente van moeders voor moeders langs geweest, dus ga daar vanaf vandaag mee beginnen! Doen jullie ook mee?

Ah EvaViva tnx voor de tip tegen misselijkheid! Ik ga het proberen😀
Ik heb vooral last aan het einde van de dag.. krijg echt geen avondeten weg. Wat later op de avond eet ik dan wel een fruitsalade.

Toch wel veel dames die last hebben van kwaaltjes. Is vooral lastig om het dan ook verborgen te houden he...
Hopelijk knappen we na de eerste 3 maanden wat op
Ik ben deze week ook begonnen met MvM. Blijf het ietwat irritant vinden om in die maatbeker te plassen haha, maar het is voor een goed doel.
Vraagje, ik merk met seks nu, bij de penetratie, dat de baarmoeder vrij laag zit. Zoals wanneer je ongesteld wordt. Ik dacht altijd dat de baarmoeder bij zwangerschap heel hoog zat. Weet iemand daar meer van? Komt dat later in de zwangerschap? Vrijt niet zo relaxed, omdat ik er telkens mee bezig ben dat de penetratie niet te diep mag ivm pijn.
Hi meiden,

Hartje wat fijn een hartje! Hoop dat er nog vele hartjes mogen volgen.

Ik had gisteren een hele slechte dag, avond en nacht. Hele tijd misselijk vanaf smiddags. Sochtends gaat bij mij wel zolang ik niet eet maar het begint dus eind van de ochtend vanaf dat ik ga eten. Ik ben mezelf dus nu echt aan het forceren dingen te eten heb namelijk door de misselijkheid ook geen trek al heb ik soms dan weer het idee dat het erger wordt als ik weer te lang niet eet :facepalm: . Vannacht kwam mijn vriend terug van werk en daar werd ik wakker van, en daarna zo misselijk dat ik gewoon heb liggen puffen tegen niet overgeven. Kon daardoor dus ook niet meer slapen en was geloof ik niet heel lief tegen hem.

Ik ga mijn vent maar eens op pad sturen voor verse gember, hoop dat dat helpt.
Troost me maar met het idee dat ik nog niet hoef over te geven in ieder geval.
Wat een goed nieuws meiden dat jullie het hartje gehoord hebben :cheer:
Ik moet ongeveer nog 3 weekjes wachten. Nu al zoveel zin in!

Gisteravond hebben we mijn ouders het grote nieuws verteld. Wij waren iets eerder naar het restaurant gegaan om de beschuitjes en muisjes te geven.
Na het serveren van de eerste drankjes kwamen ze het speciale voorgerecht serveren. Hun reactie en blik op hun gezicht was zo grappig. Vol verbazing en uiteindelijk 'ooooh je bent zwanger!!!'. Ze vonden het zo leuk nieuws en vonden de manier waarop ook erg leuk! Daarna natuurlijk veel over gehad :) zo bijzonder!
Vandaag gaan we het de ouders van mijn man vertellen!! Zo leuk!!

Wij willen graag een boek aanschaffen over de zwangerschap en het eerste jaar van het kindje. Hebben jullie tips? Welk boek lezen jullie?
Jenthe, wat leuk dat ze zo reageerden! Ook veel plezier voor vanavond :-)

PKT, wat naar dat je je zo misselijk voelt. Ik hoop dat de gember helpt! Ik ben het even kwijt, maar je gebruikt geen medicatie tegen de misselijkheid toch? Is het misschien een idee om dat te overwegen als je je zo rot blijft voelen? Als je zo misselijk bent dat je liever niks eet en dat je het echt weg moet zuchten lijkt me dat je wel een beetje hulp kan gebruiken. Je hoeft dan wel niet over te geven, maar op deze manier is het wel een flinke belasting/beperking.
Jenthe echt super leuk zeg!

Saga, ik heb geen idee of ervaring want vrijen staat hier op een heel laag pitje. Voel me er gewoon niet goed genoeg voor.

PKT jij voelt je dus ook niet goed... Geven we elkaar maar de hand hihi.
Al moet ik zeggen dat het vanmorgen echt was dat ik nergens last van had. Maar goed na het wassen en aankleden sloeg de misselijkheid ook meteen weer toe.
Eerst frisse neus gehaald door wandeling met de hond daarna 1 snee brood en een sneetje peperkoek.

Iemand trouwens nog meer last van (veel) witte afscheiding?
Tralalalala
Jammer toch dat die boterham en perperkoekje net weer in de wc beland zijn.....Ach dit is pas de 2e keer deze week.... :frusty:
Tralalalala
Wat fijn bericht van alle hartjes die goed gehoord zijn! Gefeliciteerd :)
Hier is het bedenken van een originele manier van vertellen ook begonnen. Ben echt zo benieuwd naar de reacties van de ouders.

En heel veel sterkte voor alle kwaaltjes-dames. Dat blijft toch echt een naar iets van de zwangerschap. Hopelijk is het maar voor heel tijdelijk.
Jenthe, ik vind veilig zwanger van Beatrijs Smulders een fijn, informatief boek. En ik denk dat ik Oei ik groei ga kopen voor na de geboorte. Leuk dat ze blij waren. Veel plezier met de ouders van je vriend!

Pkt, vervelend dat je ook zo misselijk bent. En jij ook nog steeds krullenbol. Mugh, wanneer gaan jullie het vertellen?
Krullenbol, wat balen zeg, dat je moest overgeven :(.
Ik heb idd ook wat meer last van afscheiding.

Hier wisselt de misselijkheid erg. Komt met vlagen opzetten en dan weer weg.

Jenthe, wat een leuk verhaal zo. Moet geweldig zijn geweest met je ouders haha.

Wat boeken betreft. Ik had de vorige keer De grote geboortegids en Oei ik groei. Nu heb ik Buskruit met muisjes er nog bij gekocht. Voor de mannen is Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt een aanrader! Zelfs mijn man die niet van lezen houdt heeft dit hilarische boek uit gelezen!

PKT, ook jij sterkte met de misselijkheid :( .

Saga. sorry daar weet ik niets van die baarmoeder...

Ik moet me ook nog aanmelden voor Moeders voor Moeders! Goed dat jullie meedoen Saga en Liefhuisje.
Wij hebben 8 sept de eerste echo, en willen het eigenlijk tot die tijd in ieder geval bij de familie geheim houden maar ik moet wel toegeven dat mijn mond houden en dat liegen/halve waarheden vertellen mij best zwaar valt. Maar goed, aan de andere kant wil ik het ook wel op een leuke manier vertellen en vooral, hun reactie zien als ze het horen (volledig niet verwacht, wel erg blij gok ik). Dus nog even doorzetten.

Wat goed dat jullie mee doen met MvM! Super!
Doen jullie nog met andere onderzoeken mee? MvM gaat het hier niet worden ivm veel reizen dus veel gedoe maar eigenlijk wil ik wel ergens bijdragen in een ander onderzoek. Dus vanavond nog maar even het internet op om te kijken of we deze tijd nog een stukje nuttiger kunnen maken.
Krullenbol en PKT wat vervelend dat jullie je zo naar voelen. Sterkte :(

Hartje gefeliciteerd! Wat fijn! Morgen mag ik hopelijk hetzelfde ervaren!

Jenthe wat onwijs leuke manier van vertellen! Snap dat ze het bijzonder vonden! Ik heb het boek Mama worden van Bernard Spitz. Leuk informatief boek.

Saga tijdens de seks merk ik niks geks. Bij ons is het er ook niet veel van gekomen de afgelopen tijd omdat ik me zo naar voelde.

Mugh naar hè dat geheim houden en leugentjes om bestwil. Vind er ook niks aan.

Wij kregen deze week ons eerste cadeautje van mijn vader en zijn vriendin. :) Een knuffeltje en een voorleesboekje. Heel gek voelde dat, dat het voor ons was. Ik heb zelf verder ook echt nog niks gekocht, terwijl ik er bij anderen altijd als de kippen bij ben. Geen idee waarom, dringt denk ik nog steeds niet helemaal door allemaal, dat ik echt een kind ga krijgen...
Maisnon, nee ik slik geen medicatie wil ik ook liever niet zolang ik nog wel eet en drink en niet over hoef te geven.
Ik eet wel 3x per dag (niet dat ik zin heb maar ok). Gisteravond leek het iets beter te gaan maar nu net wakker en het is in alle hevigheid terug.

Saga geen idee, moet nu echt niet aan seks denken sochtends Haha. En savonds is mijn vriend er vaak niet. Helemaal niet nu ik zo vroeg naar bed ga omdat ik kapot ben.

Wat leuk dat het gelukt is in het restaurant Jenthe. Ik heb geen zwangerschapsboek. Ik ken mezelf daar ben ik eerst heel enthousiast mee bezig en na 4 maanden niet meer.
Maken wel elke maand foto's van mijn buik hebben we besloten.

Nog 4 nachtjes slapen en dan hebben we de eerste echo. Begin het nu wel spannend te vinden alsof het vanaf dan pas echt is.

Krullenbol jij ook sterkte, balen dat jij wel moet overgeven. Gebruik jij medicatie?
Jenthe. Leuk dat het is gelukt!!

Pkt. Spannend bijna de echo!! Aftellen. Balen he die misselijkheid!

Browneyes. Ik heb ook mn eerste cadeautjes gehad. Zo lief. Zelf durf ik ook nog niks te kopen. Eerst maar kijken of alles goed is.

Ik kom net terug van een hele relaxte vakantie maar ik voel mij totaal uitgeput. Ik ben kapot. Ga lekker ff op de bank liggen.
Nu wil ik even dat mn kinderen slapen en ik wil rust :facepalm:
PKT, helpt het niet beter om zes keer per dag een beetje te eten?

Ik heb een app tip; reshopper. Soort marktplaats voor kinderspullen en kinderkleding uit je eigen buurt.
Hi saga,

Helaas niet, los van het feit dat ik dan dus de hele dag voor mijn gevoel aan het eten ben en nooit een voldaan gevoel heb wordt ik er juist misselijker van.

Het minst last heb ik ervan als ik niet eet dus met lege maag en alleen drinken. Maar ja dat gaat dus niet (moet wel wat eten voor de baby en mezelf) dus ik beperk me tot lunch en diner met veel groente en fruit. Sochtends 3 droge crackertjes. Thats it. En dan voel ik me echt slecht nadat ik gegeten heb (misselijk dus). Dat zakt dan later weg tot een aanvaardbaar niveau om te functioneren maar lekker voel ik me niet. Helaas.
Bah, wat vervelend PKT. Sterkte.
Komt goed :misselijk:. Ik hoop gewoon heel hard dat we dinsdag een hartje mogen zien op de echo dan voel ik me met liefde zo.

Voelde me vanochtend trouwens best ok vergeleken met de afgelopen dagen. Tot mijn vriend zijn trui aan mij gaf die hij gisteren ergens neer had gelegd waar blijkbaar kerosine of benzine had gelegen. Mijn god die geur stond gewoon kokhalzend in de keuken en sindsdien voelde ik me dus weer zwaar misselijk. Was zo pissig op mijn vriend omdat die geur dus nu in huis hangt en verdrietig omdat ik me beter voelde en nu door die trui niet meer Haha. Arme jongen hij had vannacht al zo zijn best gedaan hem schoon te maken en te wassen maar de geur is hartnekkig. Dus als jullie tips hebben graag....
Wassen in azijn pkt. Dat neutraliseert de geur. Sterkte. Heb met je te doen. Ik word al gek van de moeheid en die vlagen van misselijkheid.
Saga; wat een goede tip van de app. Ik heb hem meteen gedownload. Super leuk en handig voo tweedehands spullen.

Pfff ik wordt hier ook niet echt blij van de misselijkheid. Vanochtend viel ik bijna flauw na het douche. Het hielp de vorige dagen het beste als ik regelmatig wat eet. Nu vandaag lijkt het niet uit te maken, net wat gegeten maar blijf heel erg misselijk..

Helaas hebben we het grote nieuws gister niet tegen de ouders van mn man kunnen vertellen. Zn zus was onverwachts ook thuis. We willen het nieuws eerst tegen zijn ouders vertellen en dan later tegelijk tegen al zn zussen. Was dus even een domper. Vandaag op verjaardagsvisite, dat wordt nog wat om verborgen te houden dat ik heel misselijk ben :facepalm:
Bah wat vervelend dat iedereen zich zo naar voelt!

Wij hebben vandaag een ferm kloppend hartje gezien!!! Het was zooo bijzonder! Het lijkt erop dat ik nu 7 weken 4 dagen ben ipv precies 8 weken. Maar dat kunnen ze met de termijnecho over drie weken pas precies zeggen. Alles zag er goed uit!

Ik had trouwens nog een vochtzakje in mijn baarmoeder. Schrok me rot, tweeling alert! Maar deze was helemaal leeg en had niks ingezeten ook. Kan zijn dat het een onbevruchte eicel is geweest of dat de deling van de foetus in het begin iets afwijkend is geweest, richting tweeling maar dat dit niet doorgezet heeft. Er heeft in ieder geval niks ingezeten. Het kan zijn dat ik hier nog iets bloedverlies van krijg, maar kan ook opgenomen worden door het lichaam. Waarschijnlijk is het bij de volgende echo al weg. Wel even een shocker haha. :hihi:

We hebben een filmpje van echoscherm en kan niet stoppen met kijken naar dat kloppende hartje :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven