Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Joehoe. Wat fijn. Van harte gefeliciteerd Browneyes :jump:
Geniet van dit mooie nieuws. En... Gelukkig geen tweeling :P
Hoi meiden,

ik ben nu 6+2 weken zwanger van mijn eerste kindje, ik heb uitgerekend dat ik op 12 april uitgerekend ben.
Aan de ene kant gaat de tijd super snel, ik weet al bijna 2,5 week dat ik zwanger ben, maar aan de andere kant kruipt de tijd...
Ik heb op 5 sept. de eerste echo en op 7 sept. afspraak met de vk. Mijn vk heeft geen echo-apparaat dus ik ga naar een echocentrum in de buurt voor de echo en ik denk dat ik dan de beelden meeneem naar mijn vk. Zijn er meer van jullie die dit zo doen of maakt jullie vk de echo? Ik ben op dit gebied totaal blanco, heb eigenlijk nooit aan vriendinnen gevraagd hoe dat soort dingen gaan.

Ik voel me eigenlijk heel erg goed, had rond week 5 last van bloedverlies, maar dit is nu gelukkig over. Had de vk gebeld en ze gaf aan dat het nog geen reden was voor paniek. Als de bloedingen heftiger zouden worden en ik krampen in mijn buik zou krijgen moest ik wel weer bellen. Dat is gelukkig niet gebeurd, dus ik wacht het nu rustig af. Mijn borsten zijn wel al een cupmaat gegroeid en ik ben wel snel moe. Gelukkig is mijn man super lief voor me en houdt hij goed in de gaten dat ik mijn rust pak.

Ik weet niet of het mij lukt om alles hier bij te houden, maar we zullen zien. Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen en te horen wat jullie meemaken en hoe jullie je voelen. Ik heb het nog tegen niemand ( naast mijn man natuurlijk... ) verteld, dus dit typen voelt al heel speciaal.
browneyes, yes een mooi kloppend hartje. Lekker genieten met zijn tweeën van dit fantastische nieuws.

Verybueno welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hier begint de spanning richting de echo toe te nemen merk dat ik er een beetje tegenop zie. Ben zo bang dat het weer een teleurstellende echo is en wil zo graag dit gevoel vast houden van blij zijn dat er een kindje groeit in mij dat ik het liefst niet ga. Al wil ik natuurlijk ook heel graag een hartje horen en zien en zeker weten dat het dit keer goed is. Nou ja ik doe er toch niets aan het is zoals het is maar voel me af en toe verdrietig, dat ik me zo slecht voel en dus de hele dag een beetje op de bank en bed hang helpt natuurlijk ook niet echt.

Heb vandaag maar een achterlijk duur babydekentje gekocht van Garbo and Friends de fauna lijn aangezien onze baby in de herfst wordt geboren en het hier best koud kan zijn. :love:
Wat leuk Browneyes! Fijn!

Gefeliciteerd Verybueno! Ik denk dat de verloskundige de beelden niet hoeft te zien hoor, ze krijgt vast een uitslag oid van de echoscopiste. Mijn verloskundige maakt ook niet zelf echo's. Zijn best veel die dat niet doen.

Nog drie dagen PKT. Kan me voorstellen dat je dan zenuwachtig begint te worden! Heerlijk om dingen te kopen. Ik maak vooralsnog vooral lijstjes en begrotingen ;)
Browneyes, gefeliciteerd! :cheer: Fijn, nog een kloppend hartje! Wij hebben ook een filmpje, zo leuk!

Verybueno, welkom hier! Ik denk ook dat de verloskundige de beelden niet hoeft te zien. Bij mij zeiden ze in het echo centrum afgelopen week dat ze de uitslag door zouden geven aan de verloskundige.

PKT, sterkte met wachten, een van de moeilijkste dingen die er is. Dat je je zo verdrietig voelt zijn waarschijnlijk ook de hormonen die meespelen? We zullen heel hard duimen voor een mooi kloppend hartje!
@Browneyes wat een fijn bericht om te lezen zeg! Super joh!

@PKT nog heeeeel eventjes wachten voor jou en dan weet je meer. Ik snap je gevoel. Ik heb dat ook. En ik moet nog ruim 2 weken wachten....

@Verybueno , wij hebben op de zelfde dag dan echo! Spannend he. Bij de praktijk waar ik heen ga zijn de verloskundige ook bijna allemaal echoscopiste dus kunnen alles gewoon daar doen, wel fijn. De eerste echo en intake vallen bij mij ook als 1 afspraak.

Ik heb vanmorgen een enorme dip gehad. Heel misselijk geweest en heel verdrietig om het niet kwijt kunnen bij mijn moeder en dan daarbij mijn vriend die mij wel wilt steunen en helpen maar tegelijkertijd niet goed weet hoe (ik kan zelf ook niet echt iets noemen hoe hij mij kan helpen op dat moment).
Volgend weekend zijn we uitgenodigd bij mijn ouders. Als ik mij dan nog zo vervelend voel onder het nog niet vertellen gaan we het misschien dan toch wel doen. Alleen hebben we dan nog geen zekerheid van een wel of niet goede echo.
Daarnaast word ik ook wel heel erg heen en weer geslingerd qua kwalen die ik heb. Zo voel ik mij in de middag en avond prima, maar de ochtenden tot zeker half 12 zijn nu al 3 op rij verschrikkelijk! Alleen mijn borsten zijn eind van de dag heel zwaar en gevoelig.
Dus dat op en neer gaan van kwaaltjes maakt me ook soms onzeker. En ja ach de hormonen spelen natuurlijk ook flink mee...
Tralalalala
Krullenbol, waarschijnlijk helpen de hormonen bij ons allemaal niet mee. Al lijkt het me heel moeilijk om het niet bij je ouders kwijt te kunnen.

Wij hadden het vorige keer wel aan mijn moeder en zussen verteld maar nog niet aan die van mijn vriend wilde we ook mee wachten tot na goede uitslag nipt.

Toen ik een miskraam had vond ik het verschrikkelijk maar echt verschrikkelijk moeilijk dat zij van niets wisten terwijl ik me zo verdrietig voelde. We hebben het toen uiteindelijk dus wel verteld maar dus alleen eigenlijk slecht nieuws. Wij hebben daardoor deze keer besloten dat we het aan beide direct hebben verteld omdat ik gemerkt heb dat ik de steun en uitlaatklep ook echt nodig heb als het niet goed is. Iets misschien iets om te overwegen. Ik weet natuurlijk niet hoe de band met je moeder is maar stel dat jullie een negatieve echo hebben wil je dan misschien niet juist ook steun van je moeder?

En maisnon ik denk dat je gelijk hebt dat de hormonen ook zeker meespelen af en toe hoor. Ik was alleen de hele tijd heel relaxed en positief en merk dat ineens de angst en onzekerheid toeslaat. Gelukkig maar af en toe en voor een heel kort moment. Maar ik voelde me vorige keer zo bedrogen door mijn lijf dat ik bang ben dat dat nu weer zo is. Ik vind die kwaaltjes dus geen graadmeter of het wel of niet goed is. Ik ben gewoon blij als de echo erop zit en ik in ieder geval voorbij de horde ben waar ik vorige keer stopte ;).

Maar het is tegelijkertijd ook een mooie les. Ik houd nogal van controle en dit is iets waar je gewoon geen controle over hebt. Het groeit goed of niet! Ik kan alleen maar goed voor mijn lijf zorgen en de rest is buiten mij om (nou ja meer in mij). Dus moet gewoon vertrouwen hebben en het leren los te laten.
Lastig hè, dat vertrouwen op je lichaam en niet weten of het goed is of niet.

Ik las laatst een verhaal van iemand die zei: 'Ik weet niet of ik de afgelopen weken mijn baby in mijn buik heb gestreeld of dat ik gewoon heel lief ben geweest voor een groeiende vetrol.'
Ik vond dat wel een grappig stukje, maar ook hoe het nu even is. Dat ik vorige week bloedde moest ik ook zo ontzettend huilen. Het is zo welkom en we willen het zo graag. Het is ook lastig dat je niets meer kunt doen dan goed voor jezelf zorgen, maar ook dat is geen garantie op succes.

Ik ben amper misselijk en vind dat soms een beetje spannend. Het is toch dat je dat altijd hoort, dat je misselijk hoort te zijn als je zwanger bent.

@PKT: Spannend zeg! Nog heel even wachten en dan weet je het! Ik duim voor je mee!

@Krullenbol: Ik hoop dat je je wat beter zal gaan voelen. Ik hoor zo veel verschillende verhalen van momenten van vertellen, je moet doen waar je je goed bij voelt. Als jij de steun van je moeder nu echt nodig hebt, dat zal je vriend vast ook begrijpen.
Ach dat van misselijkheid is ook alleen maar een veelvoorkomend kwaaltje. Niet iedereen heeft dat. En heel eerlijk gezegd denk ik ook wel eens dat we soms meer voelen, omdat we zo gefocused zijn op ons lichaam...

Dat gezegd hebbende, kwaaltjes lijken hier eerder toe te nemen dan af te nemen.. op zich niet heel raar, maar best wel irritant.
PKT, ik snap dat je je heel erg bedrogen hebt gevoeld door je lijf, dat had ik bij mijn missed abortion ook. En misschien vind ik dat achteraf nog wel het moeilijkste aan de hele situatie. Dat je lijf je geen aanwijzingen heeft geven dat er iets niet goed zat een ik maar vrolijk uit ben gegaan van een zwangerschap die achteraf al weken niet meer ok was. Natuurlijk was ik ook heel verdrietig, maar dit heeft me duidelijk doen beseffen dat wat je wel /niet voelt dus niks zegt.
Daarom zat ik afgelopen week bij de echo zo zenuwachtig te zijn dat ik bijna moest huilen van de spanning. De verloskundige vroeg nog of ik me wel zwanger voelde, ja dus. Maar ja, dat was de vorige keer ook zo...

Maar ik moet toegeven dat een kloppend hartje zien op de echo wonderen doet voor het opbouwen van vertrouwen :-)
Pkt. Snap dat je het hebt verteld. Als het mis gaat is het fijn om met een paar mensen te delen. En als het goed gaat is dat alleen maar fijn. Hoop zo voor je op een goede echo. Ik snap je spanning helemaal :hug:
En leuk al een dekentje gekocht. Ik wil ook maar durf niet...

De eerste zwangerschap had ik het aan iedereen ongeveer direct verteld. Toen was het wel heftig dat ik het ook aan iedereen moest uitleggen dat t mis was gegaan. Omdat ik nu wil dat mijn kindjes het vertellen heb ik het alleen aan mijn beste vriendinnen verteld. Over 2 weken mag iedereen het hopelijk horen.

Verybueno. Welkom en van harte gefeliciteerd. Onze vk heeft ook geen echoscopist. Ze geven hun bevindingen en de foto's wel door aan de vk.

Krullenbol. Balen van je dip. Zijn denk ik gewoon je hormonen. Pak je rust en zoek afleiding. Ik zou het lekker vertellen. Kan je er lekker over praten. En heel normaal dat je je smorgens beroerder voelt dan overdag en savonds. Dat hoor je vaker.
Zei in mijn vorige zwangerschappen wel eens: ik heb alle reden om gelukkig te zijn... Maar zo voel ik mij niet. Voel mij vaak niet mijzelf in een zwangerschap. Heb best wel last van hormonen en kort lontje.

Ik kan echt niet wachten op de echo. Zegt mn man laten we toch zelf een echo doen en betalen we die zelf. Maar ja... vind ik ook weer onzin als we er over 2 weken 1 gratis krijgen... Maar kan nergens anders meer aan denken.
Ik ben gelukkig niet zo misselijk dat ik moet overgeven maar ben vooral veel en snel moe.
Ik heb juist een heel erg goede band met mijn moeder daarom vind ik het lastig...
Vriend begrijpt het ook zeker en we wilden gewoon graag het een geheim houden tot we weten dat het goed is maar bij nader inzien vind ik dat toch heel lastig...
Net geprobeerd wat af te spreken voor vandaag of morgen maar komt bij m'n ouders niet uit.
Nou samen met vriend besloten dat we het volgend weekend vertellen :P dan hoef ik nog maar 1 week te wachten dar scheelt in mijn gevoel al heel erg!

Afleiding zoek ik zeker, lekker wandelen met de hond, gisteren is mijn beste vriendin (die het al weet) een lange tijd geweest en straks met 2 andere vriendinnen wat drinken (die vertel ik nog niks)
Tralalalala
Krullenbol, wat fijn dat jullie de knoop doorgehakt hebben over het vertellen aan je moeder! Je schrijft dat jullie een hele goede band hebben, heerlijk dan om er met haar over te praten.

Liedjepiedje, is je man ook zenuwachtig? Een echo 2d kost zo'n 35 euro in mijn regio. Wij hebben er dus voor gekozen dat wel te doen en dan de termijn met twaalf weken. Ik denk dat we met vertellen (behalve mijn stage en school) wel wachten tot de echte termijnecho. Ik vind de prijs trouwens heel erg meevallen.

Hebben jullie de vroege echo's inwendig of uitwendig? Ik overlegde met de assistent en die zei dat ze eerst uitwendig probeert. Maar voor inwendig moet je blaas echt leeg zijn en voor uitwendig niet... Dus nu weet ik niet wat handig is.
Saga, ik had rond 7 weken uitwendig. Was zelf helemaal verbaasd eigenlijk. Maar ze kon het prima zien. Misschien eerst niet plassen en mocht ze toch inwendig gaan eerst even naar de wc?

Fijn krullenbol dat je het toch gaat delen. Ik herken het dat je je zo rot voelt en dit eigenlijk met niemand kan delen. Wij hebben het vrijdag verteld en voel me zo opgelucht. Heel fijn.

Wat duren de echo's van sommige nog lang. Kan me voorstellen dat ervoor gekozen wordt toch eentje tussen te doen haha

Hier heel wisselend qua klachten. Soms ineens heel misselijk en overgeven en soms nergens last van qua misselijkheid. Wel hele dag pijn in m'n borsten. Ik ben juist blij dat ik niet elke dag zo misselijk ben. Weet uit m'n vorige zwangerschap nog heeeel goed hoe naar dat was.

Hoop dat we ons gauw allemaal beter voelen en dat iedereen gauw kloppende hartjes ziet!
Saga, mijn echo met 7,5 weken was ook uitwendig. Had ik niet op gerekend, dus was al naar het toilet geweest. Ze kon het prima zien, ook met lege blaas. Tijdens de echo gaf ze aan dat ze het inwendig nog beter kon zien (was niet nodig, wel leuk), dus dat ook nog gedaan. Ik wilde het zelf graag, en heb ivm mijn miskramen al zoveel inwendige echo's gehad dat dat me niet veel meer doet. Volgens mij wilde ze me iets extra's geven, omdat ik zo ontzettend zenuwachtig was. Was echt niet nodig namelijk, haha.
Bij mij is de vroege echo inwendig!

Bedankt meiden, voelt inderdaad goed de knoop doorgehakt te hebben.
Voor mijn opa en oma , andere vriendinnen en voor de familie van mijn vriend houden we het nog even een geheim :)
Ik hoorde net dat Mijn zusje en zwager er volgende week ook zijn bij m'n ouders dus dan vertellen we het hun ook.
Nja vertellen, ik heb kraskaarten gekocht, volgens mij had iemand anders dat hier ook?
Maar vond dat zo'n leuk idee dat ik ze gekocht heb. https://www.mamakaart.nl/a-44531354/kra ... wordt-oma/ deze zijn het.
Tralalalala
Als je op dat moment pas wc gaat blijft er vaak nog teveel urine zitten in de blaas. Ik ga denk ik maar voor een lege blaas. Ik heb ook geen problemen met een inwendige echo. Met spiraaltje zetten lang geleden bleek er een cyste te zitten, dus toen een aantal keer inwendige echo gehad. Heb zelfs een co-assistent nog laten kijken toen, vond ik achteraf best wel stoer van mezelf ;)

Hartje, fijn dat je niet constant misselijk bent!
Er zijn leukere dingen dan welk inwendig onderzoek dan ook natuurlijk! Ik vond de inwendige echo's niet zo erg eigenlijk. Binnenkort moet ik bij mijn bekkenfysio een vaginaal onderzoek (ze moet voelen of ik een verzakking heb en hoe het met mijn bekkenbodemspieren staat), dat vind ik erger. En de uitstrijkjes die ik gehad heb vond ik ook veel erger.

Gister was ik winkelen in een andere stad en toen kwam ik langs een Noppies winkel. Even wat zwangerschapskleding gekocht in de sale! Grijze skinny broek en 2 shirtjes. Beetje vroeg, maar ach, nu is het nog afgeprijsd ;).
@Krullenbol: super leuk die kraskaarten!

Wij hebben voor de opa's en oma's het boek van 'Opa en Oma Pluis' van Nijntje gekocht. Voor de ouders van mijn vriend hebben we ze in het Mokums en voor mijn ouders de gewone versie. Leek ons wel een leuke verassing. We nemen dan gevulde koeken mee. Bij ons in de buurt is er iemand zwanger als je gevulde koeken trakteert.

Spannend al die echo's! Ik moet zeggen dat de prijs van een echo als je deze zelf betaald mij zo mee viel. Had gedacht dat het duurder zou zijn. Mijn vk zei alleen als je het voor week 8 doet dat ze dan alleen kunnen zien of het vitaal is, maar verder weet je dan nog niet zo veel. Snap wel als je een mk hebt gehad dat, dat je al veel kan helpen. Zien dat er een hartje klopt en dat het leeft in je buik.

Vandaag trouwens last van hormonen... Die arme man van me. Was net ineens zo geïrriteerd. Hij zat naast me op de bank een cracker te eten en kon hem wel wat doen. Ging toen heel boos de was opvouwen en dingen opruimen in huis. Was natuurlijk niets aan de hand en nee hij hoefde niet te helpen.
Ga maar even een filmpje kijken ofzo, even wat afleiding.
Meer van jullie last van dit soort buien? Ik heb dit normaal nooit..
Very Bueno, welkom! Weet ik niet hoe dat zit van die echo die elders gemaakt worden, mijn vk maakt zelf echo's.

PKT, ik snap dat je zenuwachtig bent! Succes met wachten! Leuk alvast zo'n dekentje ;).

Krulenbol, leuk dat je het volgende week aan je moeder kan vertellen. Voor mij nog dik anderhalve week wachten, ik kijk er ook erg naar uit om er lekker met mijn ouders en broer over te kunnen praten. Ik ben zo benieuwd of ze iets doorhebben! Soms denk ik dat m'n moeder op een bepaalde manier naar me kijkt, maar ik zal wel paranoide zijn :P.

Hartje, hier zijn de klachten ook erg wisselend. Sommige dagen overwegend misselijk en vermoeid maar sommige dagen ook amper misselijk en vol energie.

Liedjepiedje, ik herken wat je zegt over niet jezelf voelen. In mijn vorige zwangerschap en nog erg lang na de bevalling heb ik me regelmatig vreselijk gevoeld, echt door de hormonen. Kort lontje, emotioneel, wisselende buien, bah, niks aan. Ik hoop dat dit deze zwangerschap mee zal vallen maar ja... je doet er niks aan helaas :(.
BrownEyes, wat een geweldig nieuws! En wow even schrikken van dat tweede vochtzakje zeg! Bij mijn 1e zwangerschap dachten ze bij de 1e controle ook even dat er 2 vruchtjes zaten, wàt een schok inderdaad. DEAR GOD NO dacht ik alleen maar...
(Sorry als dit ondankbaar klinkt.)
Saga. Nee hoor. Mijn man is niet zo zenuwachtig maar deed t vooral voor mij. Bij ons is t ook maar 35 euro. Maar ja.... vond dat ik moest wachten dus moet t nu nog maar even volhouden.

Evaviva. Dat denk ik ook. Mijn ouders bleven van de week slapen bij ons. En ik voelde mij zo moe. Ik ben benieuwd of ze het gemerkt heeft.
En wat die hormonen betreft: precies dat ja. Ook beide keren een jaar na de bevalling dat ik vast kon stellen: he he ik voel mij weer mijzelf.
Bedankt voor de boekentips meiden. Ik ga even rondneuzen op internet.

Browneyes; wat een fantastisch nieuws!! Geniet er maar lekker van!

Hier een flinke tegenvaller. Eerst lukte het vrijdag al niet om het grote nieuws aan mijn schoonouders te vertellen. Nu dachten we gister een moment gevonden te hebben, kwam er weer iemand onverwacht bij ons koffie momentje zitten, waardoor we het weer niet konden vertellen :(
Het is dus nog al moeilijk zijn ouders alleen te zien, zo jammer. Hopelijk lukt het ergens deze week!

Verder gaat het hier nog steeds hetzelfde, erg misselijk de hele dag door. Kleine beetjes eten helpt het beste, maar helaas gaat het gevoel er niet door weg. Nu net 4 dagen vrij gehad, morgen weer aan het werk. Ben benieuwd hoe dat gaat!
Weet niet meer wie het was, maar bedankt voor de tip van de napoleon lemon snoepjes! Haha helpen zeker tegen misselijkheid!
@jenthe. Jammer dat het nog niet gelukt is om het te vertellen.

Vandaag even een drukke dag gehad. Overdag met familie een flink stuk gewandeld. Iedereen was heel lief en voorzichtig naar mij toe.

Savonds bij de schoonouders gegeten. Na het eten was ik opeens kots misselijk. Daarna kreeg ik door de hormonen een enorme emo bui en toen gaf mijn schoonmoeder nog kinderkleertjes. Toen waren de tranen niet meer weg te krijgen. Maar schoonfamilie was heel lief en begripvol, waar ik ook weer extra door moest huilen :-D .

Nu super moe en tijd voor een netflix op de bank. :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven