Stamcafe XXXI

08-06-2017 22:50 3007 berichten
Van Hawaii naar de Grand Canyon. Een grote stap op de kaart een kleine voor de Stammers. Ofzoiets. :)

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 08-06-2017 23:03
49.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik hoop dat Oudblond gelijk heeft met haar zomer in september, over 2,5 week vakantie!
Veel plezier met de voorbereidingen Dolfje!
The owls are not what they seem
Ik hoop het ook. Inmiddels met een kleine lichte migraine-aanval gearriveerd op m'n werk. Ik ga naar huis zometeen.
Hoe is het met de migraine Aza?

Ik had dus een halve dag vandaag en daarna gesport en ook nog even lekker buiten zitten lezen.
Ik heb 2x geslapen, daar tussen wat dingen gedaan en nu weer naar bed.
Is bij mij altijd hormonaal. Ik had niks anders verwacht, al is t iedere 4 weken afwachten hoe en wat..
Tijd voor een Mirena Aza :)
Ik slik de pil daarom altijd door.

Nu even pauze in de zon en omdat ik vroeg begonnen ben kan ik over 1,5 uur naar huis. Vanavond bbq, onverwachte uitnodiging :)
Et voilà Mijn kantoor zit in dozen! Klaar voor de grote verhuizing. Morgen zit ik nog hier, vrijdag werk ik thuis en maandag starten we op de nieuwe plek. De ICT held meldde net dat daar alles aangesloten en getest is. We hoeven de computers alleen maar in te prikken en kunnen starten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Klinkt als appeltje-eitje, Blond!

Hoi trouwens :)
Hé Yette, wat fijn om je weer te zien!
Appeltje eitje is het nog niet helemaal, maar tot nu viel het allemaal reuze mee en heb ik goede partijen 'getroffen' om mee samen te werken. Alleen die instanties.... bleh! KvK eikelt en daar moet alles op papier, per post in drievoud met -tig parafen en handtekeningen van ook nog eens -tig mensen met kopie paspoort en nog van alles. En dan vinden de heren bijvoorbeeld dat kopie paspoort van meneer x toch niet duidelijk genoeg is en dan kan je van voor af aan beginnen. En pakket wederom retour want handtekening van meneer y lijkt op document a toch ietsje anders dan op document b.... En zonder adreswijziging bij de kvk, ook geen verzekering e.d. Daar word ik zo moe van!
Maar verder gaat het prima :hyper:
Pfff wat een gedoe. Ze houden zichzelf wel lekker aan het werk zo!
Was je vakantie - na de opstartproblemen - wel goed? En heb je je bakbeest van een auto kunnen laten repareren?
Ja, die doet het weer als een zonnetje!
De rest van de vakantie was weer heerlijk thuiskomen. Oude vrienden gezien en veel gedronken. Maar het belangrijkste: ik heb twee weken lang maar één ding tegelijk gedacht!

Verder heb ik ladingen zongedroogde tomaten gemaakt, want de oogst was enorm.
Goedemorgen. Eindelijk eens een beetje uitgeslapen. Ben al wat met huishouden bezig geweest en ga zo ontbijten. Daarna naar sportschool en meteen boodschappen doen.

Fijne dag allemaal!
Ha Blond, dat klinkt goed! De KvK vind ik sowieso een hopeloze instantie, maar helaas zit je er aan vast. Succes met verhuizen!

Gisteren een prima vrije dag gehad, 's ochtends veel familie gezien waaronder een lieve nicht uit Canada. Dat was echt zo fijn! En 's avonds weer de eerste koorrepetitie na de vakantie. Helaas dus niet echt uitgerust, wat toch ook wel een beetje de bedoeling was... gelukkig komt er een rustig weekend aan.
Wij werden gisteren uitgenodigd om mee te gaan naar een of ander dancefestivalletje ergens in de buurt, ik moet sowieso zaterdag werken dus dat is niet fijn en niet heel handig maar had ook mijn zinnen gezet op een verder rustig weekend en om de kampeerspullen etc uit te zoeken.
Dus geheel tegen mijn gewoonte in eens een keertje Nee gezegd. :D
yette schreef:
23-08-2017 16:16

Verder heb ik ladingen zongedroogde tomaten gemaakt, want de oogst was enorm.
Oeh lekker!
dolfje schreef:
24-08-2017 11:21
Wij werden gisteren uitgenodigd om mee te gaan naar een of ander dancefestivalletje ergens in de buurt, ik moet sowieso zaterdag werken dus dat is niet fijn en niet heel handig maar had ook mijn zinnen gezet op een verder rustig weekend en om de kampeerspullen etc uit te zoeken.
Dus geheel tegen mijn gewoonte in eens een keertje Nee gezegd. :D
Haha Dolfje, zit met een soortgelijk dilemma. Uitje plannen of toch genieten van een weekend Helemaal Niets... Ik wacht even af of meneer L vanavond iets verzonnen heeft, anders misschien idd lekker niks.

En zongedroogde tomaatjes Yette, hoe 'maak' je die? In de hoop dat de tomaatjes in onze tuin nog gaan kleuren...
Morgenochtend mezelf even herinneren dat het vrijdag-thuiswerkdag is en geen weekenddag. Komt vast goed.

Dit weekend de NS uitdagen, volgend weekend niet het weekend daarna wel weer. De vooruitzichten dit weekend zijn goed, dus ben benieuwd naar de praktijk :)
LadyL0101 schreef:
24-08-2017 13:04
(...)

En zongedroogde tomaatjes Yette, hoe 'maak' je die? In de hoop dat de tomaatjes in onze tuin nog gaan kleuren...
Ik weet niet of je iets aan mijn recept hebt ... maar het is wel leuk.

Benodigdheden:
2 emmers goed rijpe tomaten in parten en eventueel ontpit
7 rekjes uit 3 defecte koelkasten (daarvan stikt het op het Franse platte land)
2 tafels
1 rol aluminium folie voor op de tafels (voor reflectie)
4 boomstammen voor op de tafels om de rekjes bovenop te leggen
1 rol touw om de boomstammen vast te binden aan de tafels
zout om de tomaten mee te bestrooien
3 warme, droge dagen (het moet minstens 35°C zijn)
5 jampotten
olijfolie
bermkruiden als tijm en rozemarijn (niet vlak naast de weg plukken)

De hele constructie gedurende 3 dagen in de volle zon zetten en regelmatig omkeren. 's Nachts binnen zetten ivm dauw. Met warme wind zijn ze een dag eerder klaar. Twee volle rekjes levert je helaas slechts één jampotje tomaten op olie. Ook als je tussendoor gesnoep beperkt.

Maar ik denk dus dat je beter een recept voor in de oven gedroogde tomaten op Internet kan zoeken :P
Mooi, maar voor hier nu nutteloos, recept inderdaad Yette :)

Welterusten ook maar meteen.
Dank Yette! Misschien volgend jaar...

Watervrouw :shout: het is een thuiswerkdag!
Goedemorgen. Vanmiddag en vanavond en morgen werken en dan maar 1 dagje weekend helaas. Maar goed de komende week is een korte week want vrijdag lekker op vakantie. Ben er aan toe en dat terwijl we in juni nog zijn weggeweest.

Fijn weekend vast voor degene die dat al hebben.
Yette :rofl:
Thuiswerkdag inderdaad! Mijn collega's hebben me 'subtiel' (Eh NOT) duidelijk gemaakt dat het beter voor mijn hart is als ik er niet bij ben terwijl de verhuizers tekeer gaan. En dat ik toch echt alles geregeld heb en niet nuttig ben vandaag :thumbsup:
Oeps, ik ben nog een ingrediënt vergeten! De tomaten en kruiden moeten natuurlijk wel worden gewassen en de jampotjes gesteriliseerd ...

1 jerrycan van 10 liter met water uit de bron van 5 km verderop
Ik denk dat het heel goed voor jou is dat je van die directe collega's hebt Blond ;-)

Klinkt heerlijk die zongedroogde tomaatjes Yet, maar het ingrediënt zon ontbreekt hier nog wel eens.

Sinds gisteren ben ik officieel geslaagd voor mijn opleiding!
Yes! hehe, eindelijk een beetje rust.
Heb me meteen ingeschreven voor een individuele fotografie-cursus en ik ga de 'master' doen van een andere cursus/opleiding, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven