Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd

donderdag 24 augustus 2017 om 12:59
Rucio ik hou ook nog een sprankeltje hoop voor je. Ik blijf duimen hoor.
Spannend dames op de wachtbank. Ook heel spannend voor jouw vriendin Baggal.
Flipje heel veel succes met de nieuwe poging. Erg jammer dat het nodig is.
Ohhh dames ik wil de tijd wel vooruit kijken tot 11 oktober. Was het al maar zover. Ik hoop in de tussentijd toch op veel positief nieuws hier.
Spannend dames op de wachtbank. Ook heel spannend voor jouw vriendin Baggal.
Flipje heel veel succes met de nieuwe poging. Erg jammer dat het nodig is.
Ohhh dames ik wil de tijd wel vooruit kijken tot 11 oktober. Was het al maar zover. Ik hoop in de tussentijd toch op veel positief nieuws hier.
donderdag 24 augustus 2017 om 14:07
Allereerst hier een dikke knuffel voor Flip, nog voor gisteren. Wat ontzettend klote dat het ontdooien niet goed gegaan is. Had je er zelf wel rekening mee gehouden? Verder weet ik niet zoveel opbeurends voor je te zeggen.... Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt dan gisteren.
Rucio, wat een spanning meid... en geen leuke spanning. Ik neem aan dat je een groot verpakking aan testen gekocht hebt? Geen bloed is in ieder geval positief.
Sef, ik ga je niet ook nog eens de les lezen, maar ben het wel met de rest eens. Ik ben ook medisch onderlegd, maar had dat niet gedurfd.... Ook ik had enorme klachten van de utro. En als antwoord op je vraag: ik werd pas 7!!!!!!! dagen (echt waar 7 x 24 uur en nog een paar uur voor ik het eerste bloed gezien heb) na het stoppen van de utro ongesteld. Kun je nagaan wat voor een levels ik opgebouwd had. De klachten van de utro waren sneller over dan dat de restjes utro niet meer naar buiten kwamen. Oh en de hoeveelheid bloed... net als normaal, erg weinig... Maar het kan veel erger zijn, als ik het soms hoor/lees.
Abusu, pas op de dag van de tp? Ik dacht altijd dat zo ongeveer vanaf de eisprong moest. Ik DD hoeft het pas de dag na de punctie (in NL moest ik op de dag van de punctie al starten) en ik heb dat na gevraagd in DD en daar gaven ze als reden dat het pas de dag na de punctie hoefde, aangezien er een 5 daags embryo teruggeplaatst wordt. Bij een 3 daagse starten ze wel op de dag van de punctie. Wat een verschillen weer per ziekenhuis.
Doces, ik gebruik die applicatoren gewoon elke keer weer. Goed schoonmaken, na een behandeling gooi ik ze in de autoclaaf, maar dat hoefde volgens het ziekenhuis niet eens, gewoon onder de kraan afspoelen was prima.
Ik vond de lucht niet muf, maar echt enorm chemisch. Nu vond ik tijdens utro gebruik meerdere dingen sterker ruiken, maar toch... pffff... Ik vergeet die lucht echt nooit meer. Ik heb het idee dat ik een bolletje kwijt geraakt ben in mijn auto (nee, niet vaginaal, maar op een een of andere manier uit mijn tas gevallen of zo) Af en toe komt er een walm utro op met af. Of het is mijn utro-trauma, ik gruwel er van, maar als het moet gebruik ik het gewoon 9 maanden lang hoor! In DD moet je het min tot 12 weken gebruiken en dan afbouwen, dus ik ben al voorbereid op langdurig gebruik.
Ik ben benieuwd of je bijwerkingen hebt van de progynova, ik denk dat ik het binnenkort ook mag gaan gebruiken, maar lees nogal wat bijwerkingen. Nu lijk ik voor FSH niet zo gevoelig te zijn, maar als ik zie wat de utro bij mij doet, hoop ik dat de progynova geen gekke dingen met mij doet.
Baggal, ik duim mee voor je vriendin!
Hier drukke dagen gehad, het voordeel is dat de tijd lekker snel gaat!
Rucio, wat een spanning meid... en geen leuke spanning. Ik neem aan dat je een groot verpakking aan testen gekocht hebt? Geen bloed is in ieder geval positief.
Sef, ik ga je niet ook nog eens de les lezen, maar ben het wel met de rest eens. Ik ben ook medisch onderlegd, maar had dat niet gedurfd.... Ook ik had enorme klachten van de utro. En als antwoord op je vraag: ik werd pas 7!!!!!!! dagen (echt waar 7 x 24 uur en nog een paar uur voor ik het eerste bloed gezien heb) na het stoppen van de utro ongesteld. Kun je nagaan wat voor een levels ik opgebouwd had. De klachten van de utro waren sneller over dan dat de restjes utro niet meer naar buiten kwamen. Oh en de hoeveelheid bloed... net als normaal, erg weinig... Maar het kan veel erger zijn, als ik het soms hoor/lees.
Abusu, pas op de dag van de tp? Ik dacht altijd dat zo ongeveer vanaf de eisprong moest. Ik DD hoeft het pas de dag na de punctie (in NL moest ik op de dag van de punctie al starten) en ik heb dat na gevraagd in DD en daar gaven ze als reden dat het pas de dag na de punctie hoefde, aangezien er een 5 daags embryo teruggeplaatst wordt. Bij een 3 daagse starten ze wel op de dag van de punctie. Wat een verschillen weer per ziekenhuis.
Doces, ik gebruik die applicatoren gewoon elke keer weer. Goed schoonmaken, na een behandeling gooi ik ze in de autoclaaf, maar dat hoefde volgens het ziekenhuis niet eens, gewoon onder de kraan afspoelen was prima.
Ik vond de lucht niet muf, maar echt enorm chemisch. Nu vond ik tijdens utro gebruik meerdere dingen sterker ruiken, maar toch... pffff... Ik vergeet die lucht echt nooit meer. Ik heb het idee dat ik een bolletje kwijt geraakt ben in mijn auto (nee, niet vaginaal, maar op een een of andere manier uit mijn tas gevallen of zo) Af en toe komt er een walm utro op met af. Of het is mijn utro-trauma, ik gruwel er van, maar als het moet gebruik ik het gewoon 9 maanden lang hoor! In DD moet je het min tot 12 weken gebruiken en dan afbouwen, dus ik ben al voorbereid op langdurig gebruik.
Ik ben benieuwd of je bijwerkingen hebt van de progynova, ik denk dat ik het binnenkort ook mag gaan gebruiken, maar lees nogal wat bijwerkingen. Nu lijk ik voor FSH niet zo gevoelig te zijn, maar als ik zie wat de utro bij mij doet, hoop ik dat de progynova geen gekke dingen met mij doet.
Baggal, ik duim mee voor je vriendin!
Hier drukke dagen gehad, het voordeel is dat de tijd lekker snel gaat!
donderdag 24 augustus 2017 om 14:09
@abusu ik heb hetzelfde! Hoef de utro maar tot zondag te gebruiken, TP was vorige week vrijdag. Vond het ook al zo gek maargoed....
donderdag 24 augustus 2017 om 14:21
Oef ik zie de hele discussie over de utro. Ik snap het gevoel dat je denkt dat het geen zin meer heeft. Ondanks dat ik dwars door de utro heen ongesteld werd, ben ik wel doorgegaan. Ook toen ik negatief testte 13 dpo. Op 18 dpo weer negatief getest. Toen mocht ik stoppen van het zkh. Ik wil mezelf dit niet kunnen verwijten na al die jaren spuiten en pillen.
Rucio, heb je nog opnieuw getest? Kun je verschil zien aan de streepjes? Oplopend of aflopend?
Hier ben ik vanochtend bij de bedrijfsarts geweest. Erg aardige man! Hij vond dat ik nu al te veel werk. In overleg besloten dat ik nu vier uren per dag ga werken, op ma wo en vr. Dinsdag en donderdag kan ik dan bijkomen. Bovendien vindt hij klantbezoeken ook niet verstandig. Ik moet rustig op kantoor werken. Dat is zijn advies aan mijn werkgever. Ik ben er blij mee.
Nu thuis wachten op mijn ouders en schoonouders. Ik ben vandaag jarig. Aangezien veel mensen om mij heen te druk is, doen we het zo. Mijn zusje en mijn broer met aanhang komen zaterdagmiddag langs.
Rucio, heb je nog opnieuw getest? Kun je verschil zien aan de streepjes? Oplopend of aflopend?
Hier ben ik vanochtend bij de bedrijfsarts geweest. Erg aardige man! Hij vond dat ik nu al te veel werk. In overleg besloten dat ik nu vier uren per dag ga werken, op ma wo en vr. Dinsdag en donderdag kan ik dan bijkomen. Bovendien vindt hij klantbezoeken ook niet verstandig. Ik moet rustig op kantoor werken. Dat is zijn advies aan mijn werkgever. Ik ben er blij mee.
Nu thuis wachten op mijn ouders en schoonouders. Ik ben vandaag jarig. Aangezien veel mensen om mij heen te druk is, doen we het zo. Mijn zusje en mijn broer met aanhang komen zaterdagmiddag langs.
donderdag 24 augustus 2017 om 14:22
Animal: ik werd enorm emotioneel van de Progynova destijds. Maar kan ook te maken hebben gehad met het feit dat het toen mijn eerste behandeling was en er van alles gaande was met de dochter van mijn man, etc. zodat ik het allemaal nog slechter trok. Verder nooit problemen gehad met andere medicatie. ICSI 2 vond ik dan ook een eitje tijdens de fase van het spuiten/stimuleren. Heb jij mijn PB'tje nog ontvangen trouwens?
Mw Stippel: Ik tel met je mee tot 11 oktober! Kon je de tijd maar even vooruit spoelen he?!
Rucio: Ik hoop op onverwacht goed nieuws van jou. Spannend dit - en irritant dat je niet weet waar je aan toe bent.
Sef: suc6 morgen! Ook ik hoop heus wel dat je wel zwanger bent...
Mw Stippel: Ik tel met je mee tot 11 oktober! Kon je de tijd maar even vooruit spoelen he?!
Rucio: Ik hoop op onverwacht goed nieuws van jou. Spannend dit - en irritant dat je niet weet waar je aan toe bent.
Sef: suc6 morgen! Ook ik hoop heus wel dat je wel zwanger bent...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 24 augustus 2017 om 14:26
donderdag 24 augustus 2017 om 14:32
Sef hou de moed erin met de utro en blijf doorgaan tot dat je test morgenochtend! You can do it!
Bij mij kwam de ms door de utro heen en zelfs toen nog getest en pas daarna gestopt met de utro. Just in case. Zoals je hier wel leest is het bij iedereen weer anders.
Flipje volgens mij lopen wij dan ongeveer gelijk op straks? Heb ook het lange traject dus eerst weer de pil slikken wanneer mijn ms begint sept weer losbreekt.
Rucio jeetje wat wordt je heen en weer geslingerd qua emoties, duim voor je en dat dit toch echt een hardnekkige plakker is! Veel sterkte.
Op de dag vd punctie moest ik beginnen met utro en had het voor 14 dagen, maar ben toen eerder gestopt omdat ik ongesteld werd. Overal is het beleid idd weer anders, ik had liever gehad dat je het langer mag gebruiken zoals in België en Duitsland bijvoorbeeld. Geef toch het extra setje wat je mssn nodig kan hebben tijdens een zwangerschap.
Ik duim voor de dames op het wachtbankje!

Flipje volgens mij lopen wij dan ongeveer gelijk op straks? Heb ook het lange traject dus eerst weer de pil slikken wanneer mijn ms begint sept weer losbreekt.
Rucio jeetje wat wordt je heen en weer geslingerd qua emoties, duim voor je en dat dit toch echt een hardnekkige plakker is! Veel sterkte.

Op de dag vd punctie moest ik beginnen met utro en had het voor 14 dagen, maar ben toen eerder gestopt omdat ik ongesteld werd. Overal is het beleid idd weer anders, ik had liever gehad dat je het langer mag gebruiken zoals in België en Duitsland bijvoorbeeld. Geef toch het extra setje wat je mssn nodig kan hebben tijdens een zwangerschap.
Ik duim voor de dames op het wachtbankje!

Shine bright like a diamond
donderdag 24 augustus 2017 om 14:34
Animal van de progynova kreeg ik heel veel puistjes de eerste dagen/ week. Verder had ik er geen last van.
Abusu er zijn ook studies die aangeven dat het -na een punctie- geen toegevoegde waarde heeft na de 14dpo nog progesteron te gebruiken omdat je lichaam dat dan voldoende overneemt. Daarom zijn er ziekenhuizen die stoppen op 14 dpo, maar er zijn ook studies met andere uitkomsten en daarom zijn er ook ziekenhuizen met een ander protocol. Bij een kunstmatige cyclus is het trouwens anders en heb je geen Corpus luteum (geel lichaam) dat progesteron kan aanmaken dus vandaar dat je dan progesteron moet blijven gebruiken totdat de placenta dit overneemt.
Abusu, Sef, Labgeek en Smurff succes met de laatste lange en spannende dagen wachten. Wat zou een golf aan positieve testen de komende dagen hier mooi zijn!
Abusu er zijn ook studies die aangeven dat het -na een punctie- geen toegevoegde waarde heeft na de 14dpo nog progesteron te gebruiken omdat je lichaam dat dan voldoende overneemt. Daarom zijn er ziekenhuizen die stoppen op 14 dpo, maar er zijn ook studies met andere uitkomsten en daarom zijn er ook ziekenhuizen met een ander protocol. Bij een kunstmatige cyclus is het trouwens anders en heb je geen Corpus luteum (geel lichaam) dat progesteron kan aanmaken dus vandaar dat je dan progesteron moet blijven gebruiken totdat de placenta dit overneemt.
Abusu, Sef, Labgeek en Smurff succes met de laatste lange en spannende dagen wachten. Wat zou een golf aan positieve testen de komende dagen hier mooi zijn!
donderdag 24 augustus 2017 om 14:50
Zizo, dat moet een opluchting zijn! Goed luisteren naar de bedrijfsarts
En van harte gefeliciteerd! Laat je lekker verwennen door je familie.
Baggal, ik heb hem gehad. En dat van de progynova wil ik natuurlijk niet horen. Weija, jij ook! Ssssst.....Wat denk je hoe ik er nu uit zie. Al die DHEA zorgen voor een enorm vette huid. En die puisten die ik krijg... DIe zitten diep, en als ik ze niet uitdruk, blijven ze zo een week of 2 zitten en blijf ik een plekje houden. Sommige zitten er al een aantal weken/maanden (ben de tel kwijt). Nu ik weer strenger aan mijn weinig-snelle-suikers-eetwijze zit, is het met de puistjes iets minder. Maar mijn vette haren... Het is echt ontzettend storend. Maar goed, alles voor een goed doel! (dit vind ik overiger vervelender dan de utro, maar dat ter zijde)

Baggal, ik heb hem gehad. En dat van de progynova wil ik natuurlijk niet horen. Weija, jij ook! Ssssst.....Wat denk je hoe ik er nu uit zie. Al die DHEA zorgen voor een enorm vette huid. En die puisten die ik krijg... DIe zitten diep, en als ik ze niet uitdruk, blijven ze zo een week of 2 zitten en blijf ik een plekje houden. Sommige zitten er al een aantal weken/maanden (ben de tel kwijt). Nu ik weer strenger aan mijn weinig-snelle-suikers-eetwijze zit, is het met de puistjes iets minder. Maar mijn vette haren... Het is echt ontzettend storend. Maar goed, alles voor een goed doel! (dit vind ik overiger vervelender dan de utro, maar dat ter zijde)
donderdag 24 augustus 2017 om 15:30
Met die puisten in mijn gezicht valt het nog wel mee, ze zitten meer op mijn nek/hals en rug en laag op mijn decolete, maar die vette haren zijn er binnen de 24 uur... Heel erg fijn dus. MIjn gezicht maak ik wat meer schoon, met lotion etc, misschien toch de rest ook maar meenemen. Ach, gelukkig ben ik al getrouwd en mijn man weet waar het door komt!
donderdag 24 augustus 2017 om 16:46
Gefeliciteerd lieve Zizo! Klinkt inderdaad als een fijne bedrijfsarts.
Haha Animal, morgen wordt er een stapel testen geleverd. Ik wil niet weten hoeveel geld ik al heb uitgegeven aan die krengen.
Sef ik hoop dat je morgen positief test! Ik heb crinone gebruikt en dat was vanaf de terugplaatsing 10 dagen.
Ik heb vanochtend weer getest. Even ter vergelijking een foto met de test van maandag: https://www.mupload.nl/img/ljmcsq6q3gcbm.jpg
Het lijkt toch wel op te lopen? Maar ik denk dat het niet snel genoeg oploopt. Ik vind het maar vreemd.
Haha Animal, morgen wordt er een stapel testen geleverd. Ik wil niet weten hoeveel geld ik al heb uitgegeven aan die krengen.
Sef ik hoop dat je morgen positief test! Ik heb crinone gebruikt en dat was vanaf de terugplaatsing 10 dagen.
Ik heb vanochtend weer getest. Even ter vergelijking een foto met de test van maandag: https://www.mupload.nl/img/ljmcsq6q3gcbm.jpg
Het lijkt toch wel op te lopen? Maar ik denk dat het niet snel genoeg oploopt. Ik vind het maar vreemd.
rucio wijzigde dit bericht op 24-08-2017 16:52
4.55% gewijzigd
donderdag 24 augustus 2017 om 17:05
Loopt duidelijk op rucio, zeker omdat de test van vandaag nog niet zo erg ingedroogd is als die van maandag. Je moet morgen nog eens naar deze testen kijken, dan is het verschil waarschijnlijk nog beter te zien.
Het hCG wordt bij de ene vrouw veel hoger dan bij de andere, dus langzaam oplopen is niet per definitie slecht. Zolang het maar niet terugloopt.
Still in the race.....
Het hCG wordt bij de ene vrouw veel hoger dan bij de andere, dus langzaam oplopen is niet per definitie slecht. Zolang het maar niet terugloopt.

Still in the race.....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 24 augustus 2017 om 17:13
Bedankt lieve Flipje, ik ga morgenochtend nog eens goed kijken en vergelijken. Stiekem begint de hoop weer terug te komen.. ik dacht altijd ik doe 1 test en positief is positief. Valt dat even vies tegen van mezelf.flipje2 schreef: ↑24-08-2017 17:05Loopt duidelijk op rucio, zeker omdat de test van vandaag nog niet zo erg ingedroogd is als die van maandag. Je moet morgen nog eens naar deze testen kijken, dan is het verschil waarschijnlijk nog beter te zien.
Still in the race.....
donderdag 24 augustus 2017 om 17:22
.
Heb je nog een test in huis voor morgenochtend? Doe er morgen gewoon nog een. Binnenkort bereik je het punt dat ze wat sneller en duidelijker op gaan lopen. In het begin gaat het gewoon echt zenuwslopend langzaam. Zie hier de testen van mijn laatste zwangerschap:
https://wensmama.files.wordpress.com/20 ... =809&h=142
Zoals je ook kunt zien zijn de testen van de Action (in elk geval bij mij) nog veel duidelijker dan die van Kruidvat. Test nr 4 en 5 zijn namelijk op dezelfde dag gedaan.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 24 augustus 2017 om 17:31
Ff snel een laatste berichtje van mij voordat ik op vakantie ga.
Rucio, oh, ik ga keihard voor je duimen dat het toch nog goed gaat komen voor je! Ik vind de test ook donkerder dan eerst. Maar eerder schreef je toch dat de testen lichter werden? Misschien kun je een foto maken van alle testen op een rijtje? Al is het in het begin natuurlijk lastig te zeggen waarom een test lichter wordt, kan ook door lagere urineconcentratie komen bijv. Wbt je menstruatie, ik had zowel na de punctie als na m'n eerste terugplaatsing ook ineens maar 3 dagen bloed, terwijl ik normaal 5 dagen heb. Maar bij mij was het wel heel duidelijk menstruatiebloed, daar was geen twijfel mogelijk. Als het bij jou minder bloed dan normaal was en een donker wordend streepje zou ik ook weer hoop krijgen. Hoeveel dpo ben je vandaag? Nou, zoals gezegd, ik duim keihard voor je!
Zizo, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een gezellige dag hebt met je (schoon)ouders. Verstandig om het even rustig te houden, maar wel leuk om het zo toch te vieren. Heel fijn ook van je bedrijfsarts!! Ben ik blij om dat dat nu geregeld is.
Meiden op het wachtbankje, Labgeek, Abusu, Sef, Smurf, ik duim keihard voor jullie! Ik hoop dat we straks de juigpoppetjes weer uit de kast mogen trekken! Heel spannend zo, met zo'n druk wachtbankje.
Doces, fijn dat de terugplaatsing bij jou ook weer in zicht komt. Ik hoop dat je niet al te veel last gaat krijgen van de hormonen die nodig zijn voor een kunstmatige cyclus. En ik hoop heel erg op succes voor jou deze ronde.
Flipje, vind het echt zo kl*te voor je, meis. Ik heb er geen woorden voor, wat een pech hebben jullie. Ik ga keihard hopen dat de volgende ronde wel geluk gaat brengen. Maar zo sneu dat je nu weer helemaal op nul moet beginnen en weer moet gaan spuiten. En met het lange protocol dus eerst weer lang wachten... Dikke knuffel
.
Voor de rest: heel veel succes voor iedereen die nog aan spuiten is (Rojali, zie in de tabel dat jij op het moment de enige bent die aan het spuiten is, maar heb al even niets meer gelezen van je. Hoe gaat het?), en vooral ook veel succes en sterkte aan iedereen in de wachtstand, hopelijk gaat de tijd snel voorbij.
Nog even een kleine update hier: het lijkt erop alsof m'n cyclus deze keer wel doet wat-ie moet doen. Ik heb iig nog geen bloed gespot, waar ik dat de vorige ronde al wel had. In plaats daarvan heb ik vruchtbaar slijm, dus ik denk dat er een eisprong nadert, en dat zou de normale tijd zijn voor mij, dus daar ben ik heel blij om. Lijkt erop dat m'n lichaam weer herstelt is! Dus hopelijk kan ik dan de volgende ronde met goed vertrouwen weer een terugplaatsing hebben. Maar nu eerst lekker vakantie! Veel liefs, iedereen! Ik blijf zeker meelezen, maar weet niet of ik aan reageren toekom. Hopelijk kan ik af en toe wat juigpoppetjes plaatsen!
Rucio, oh, ik ga keihard voor je duimen dat het toch nog goed gaat komen voor je! Ik vind de test ook donkerder dan eerst. Maar eerder schreef je toch dat de testen lichter werden? Misschien kun je een foto maken van alle testen op een rijtje? Al is het in het begin natuurlijk lastig te zeggen waarom een test lichter wordt, kan ook door lagere urineconcentratie komen bijv. Wbt je menstruatie, ik had zowel na de punctie als na m'n eerste terugplaatsing ook ineens maar 3 dagen bloed, terwijl ik normaal 5 dagen heb. Maar bij mij was het wel heel duidelijk menstruatiebloed, daar was geen twijfel mogelijk. Als het bij jou minder bloed dan normaal was en een donker wordend streepje zou ik ook weer hoop krijgen. Hoeveel dpo ben je vandaag? Nou, zoals gezegd, ik duim keihard voor je!
Zizo, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een gezellige dag hebt met je (schoon)ouders. Verstandig om het even rustig te houden, maar wel leuk om het zo toch te vieren. Heel fijn ook van je bedrijfsarts!! Ben ik blij om dat dat nu geregeld is.
Meiden op het wachtbankje, Labgeek, Abusu, Sef, Smurf, ik duim keihard voor jullie! Ik hoop dat we straks de juigpoppetjes weer uit de kast mogen trekken! Heel spannend zo, met zo'n druk wachtbankje.
Doces, fijn dat de terugplaatsing bij jou ook weer in zicht komt. Ik hoop dat je niet al te veel last gaat krijgen van de hormonen die nodig zijn voor een kunstmatige cyclus. En ik hoop heel erg op succes voor jou deze ronde.
Flipje, vind het echt zo kl*te voor je, meis. Ik heb er geen woorden voor, wat een pech hebben jullie. Ik ga keihard hopen dat de volgende ronde wel geluk gaat brengen. Maar zo sneu dat je nu weer helemaal op nul moet beginnen en weer moet gaan spuiten. En met het lange protocol dus eerst weer lang wachten... Dikke knuffel

Voor de rest: heel veel succes voor iedereen die nog aan spuiten is (Rojali, zie in de tabel dat jij op het moment de enige bent die aan het spuiten is, maar heb al even niets meer gelezen van je. Hoe gaat het?), en vooral ook veel succes en sterkte aan iedereen in de wachtstand, hopelijk gaat de tijd snel voorbij.
Nog even een kleine update hier: het lijkt erop alsof m'n cyclus deze keer wel doet wat-ie moet doen. Ik heb iig nog geen bloed gespot, waar ik dat de vorige ronde al wel had. In plaats daarvan heb ik vruchtbaar slijm, dus ik denk dat er een eisprong nadert, en dat zou de normale tijd zijn voor mij, dus daar ben ik heel blij om. Lijkt erop dat m'n lichaam weer herstelt is! Dus hopelijk kan ik dan de volgende ronde met goed vertrouwen weer een terugplaatsing hebben. Maar nu eerst lekker vakantie! Veel liefs, iedereen! Ik blijf zeker meelezen, maar weet niet of ik aan reageren toekom. Hopelijk kan ik af en toe wat juigpoppetjes plaatsen!