Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
donderdag 24 augustus 2017 om 17:41
Bedankt Windmolen!! Super lief. Ik wens jou een hele fijne vakantie en een mooie normale cyclus
ik zit nu op 17 dpo denk ik (17 dagen na punctie).
Flipje, wat een knallers van de action zeg! ik heb er nog een paar in huis. Hier alle testen op een rijtje, ik dacht hier te zien (de derde test voornamelijk) dat ze afliepen maar misschien heb ik het me toch verbeeld?
https://www.mupload.nl/img/n07m7cvy9lccl.png

Flipje, wat een knallers van de action zeg! ik heb er nog een paar in huis. Hier alle testen op een rijtje, ik dacht hier te zien (de derde test voornamelijk) dat ze afliepen maar misschien heb ik het me toch verbeeld?
https://www.mupload.nl/img/n07m7cvy9lccl.png
donderdag 24 augustus 2017 om 17:50
Rucio: Als ik de testen bij jou zo zie heb ik zeker de hoop nog niet opgegeven. Als testen beduidend lichter worden, is het vaak wel einde oefening, maar in jouw geval zie ik een donker wordende streep. Ik duim nog even door!
Windmolen: Fijn dat je cyclus weer op orde is! Weer een zorg minder. Ik wens je een fijne vakantie en hopelijk kun je je weer opladen voor de volgende poging.
Animal: Puisten zijn heel vervelend en datzelfde geldt voor vettig haar. Als je nu straks zwanger bent kun je daar wellicht ook nog van die gezellige aambeien, opstipatie en spataderen aan toevoegen
Maar inderdaad: alles voor het goede doel en al die ongemakken kunnen mij wat dat betreft aan mijn aambei-volle ree* roesten om het maar even plat te zeggen
!

Windmolen: Fijn dat je cyclus weer op orde is! Weer een zorg minder. Ik wens je een fijne vakantie en hopelijk kun je je weer opladen voor de volgende poging.
Animal: Puisten zijn heel vervelend en datzelfde geldt voor vettig haar. Als je nu straks zwanger bent kun je daar wellicht ook nog van die gezellige aambeien, opstipatie en spataderen aan toevoegen

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 24 augustus 2017 om 18:09
Ik snap je onzekerheid wel rucio. Ze lopen inderdaad niet snel op, maar zoals je ziet ging dat bij mij de eerste dagen ook echt niet hard. Voor nu telt alleen: ze zijn positief en ze lopen zeker ook niet duidelijk af o.i.d.
Heb je een Action in de buurt? Ik vind het persoonlijk veel fijnere en duidelijkere testen, en ze zijn bovendien nóg goedkoper.
Wat ik heb gedaan om deze serie testen te krijgen is consequent iedere ochtend testen met mijn tweede ochtendurine. Of dat echt de beste manier is weet ik niet, maar mijn theorie was: je ochtendurine is de ene dag meer geconcentreerd dan de andere, afhankelijk van de hoeveelheid die je de avond daarvoor hebt gedronken. Dus je ochtendurine is niet altijd even sterk. Als je 's ochtends eerst plast, dan nog een half uurtje wacht en dan een klein beetje in een potje plast, zou dat in mijn optiek altijd redelijk geconcentreerde urine moeten zijn, en daarmee ook wat stabieler qua concentratie (dat zag ik ook aan de kleur, die was ook redelijk gelijk).
Hoe heb jij getest? Altijd met ochtendurine of ook overdag, nadat je misschien iets gedronken had?
Heb je een Action in de buurt? Ik vind het persoonlijk veel fijnere en duidelijkere testen, en ze zijn bovendien nóg goedkoper.
Wat ik heb gedaan om deze serie testen te krijgen is consequent iedere ochtend testen met mijn tweede ochtendurine. Of dat echt de beste manier is weet ik niet, maar mijn theorie was: je ochtendurine is de ene dag meer geconcentreerd dan de andere, afhankelijk van de hoeveelheid die je de avond daarvoor hebt gedronken. Dus je ochtendurine is niet altijd even sterk. Als je 's ochtends eerst plast, dan nog een half uurtje wacht en dan een klein beetje in een potje plast, zou dat in mijn optiek altijd redelijk geconcentreerde urine moeten zijn, en daarmee ook wat stabieler qua concentratie (dat zag ik ook aan de kleur, die was ook redelijk gelijk).
Hoe heb jij getest? Altijd met ochtendurine of ook overdag, nadat je misschien iets gedronken had?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 24 augustus 2017 om 18:14
Rucio: HCG kan nog wel even in je lichaam blijven, ook zelfs na een bloeding (dat was mijn ervaring), maar wat Flipje ook zegt: ze lopen ook niet duidelijk af bij jou o.i.d. Het blijft dus nog even spannend. Dit zijn echt verlengde wachtweken!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 24 augustus 2017 om 18:19
Op eentje na inderdaad altijd met ochtendurine. Klinkt wel als een logische theorie haha. De ene avond drink je toch meer dan de andere avond. Ik heb een action hier in de buurt.flipje2 schreef: ↑24-08-2017 18:09Ik snap je onzekerheid wel rucio. Ze lopen inderdaad niet snel op, maar zoals je ziet ging dat bij mij de eerste dagen ook echt niet hard. Voor nu telt alleen: ze zijn positief en ze lopen zeker ook niet duidelijk af o.i.d.
donderdag 24 augustus 2017 om 18:24
donderdag 24 augustus 2017 om 18:52
donderdag 24 augustus 2017 om 18:58
Rucio ik houd obv je testen ook nog wel hoop dat het misschien toch raak is/ blijft. Succes met de komende spannende dagen.
Selin bloed testen is in Nederland bij veel ziekenhuizen niet standaard. En zegt bovendien alleen wat (en dan alleen nog voor dat moment) als je na een paar dagen opnieuw test om te kijken of het hcg vlot oploopt.
Selin bloed testen is in Nederland bij veel ziekenhuizen niet standaard. En zegt bovendien alleen wat (en dan alleen nog voor dat moment) als je na een paar dagen opnieuw test om te kijken of het hcg vlot oploopt.
donderdag 24 augustus 2017 om 19:02
donderdag 24 augustus 2017 om 19:04
Met een bloed test ben je er nog niet in dit geval. Dat er HCG zit is duidelijk, maar dan moet je zo'n test ook vervolgens herhalen om te kijken of het daadwerkelijk verdubbeld binnen de tijd die daarvoor staat. Als je meteen een hoog HCG gehalte hebt, dan worden de vervolg-testen niet standaard uitgevoerd, maar vergeet niet dat er binnen HCG veel variatie zit:
•3 weeks LMP: 5 – 50 mIU/mL
•4 weeks LMP: 5 – 426 mIU/mL
•5 weeks LMP: 18 – 7,340 mIU/mL
•6 weeks LMP: 1,080 – 56,500 mIU/mL
•7 – 8 weeks LMP: 7, 650 – 229,000 mIU/mL
•9 – 12 weeks LMP: 25,700 – 288,000 mIU/mL
•13 – 16 weeks LMP: 13,300 – 254,000 mIU/mL
•17 – 24 weeks LMP: 4,060 – 165,400 mIU/mL
•25 – 40 weeks LMP: 3,640 – 117,000 mIU/mL
•Non-pregnant females: 0 – 5 mIU/mL
•Postmenopausal females: 0 – 8 mIU/mL
donderdag 24 augustus 2017 om 20:27
Selin in Nederland is hcg in het bloed testen niet gebruikelijk. De ziekenhuizen adviseren een zwangerschapstest met urine te doen. Als je hier naar de huisarts gaat voor een zwangerschapstest, gaat de huisarts dat ook met je urine testen.
Er zullen vast uitzonderingen zijn waarbij ze het bloed testen. Ik meen dat dat bij Fruity het geval was. Duidelijk een verschil tussen NL en België.
Dankjewel voor de felicitaties! Ik zal morgen de tabel aanpassen. Dat doe ik liever niet mobiel.
Hier gezellig de ouders en schoonouders langs gehad. Nu op bed bijkomen van alle drukte.
Er zullen vast uitzonderingen zijn waarbij ze het bloed testen. Ik meen dat dat bij Fruity het geval was. Duidelijk een verschil tussen NL en België.
Dankjewel voor de felicitaties! Ik zal morgen de tabel aanpassen. Dat doe ik liever niet mobiel.
Hier gezellig de ouders en schoonouders langs gehad. Nu op bed bijkomen van alle drukte.
vrijdag 25 augustus 2017 om 08:10
Nou rucio, dan krijg je ze nu gewoon hoor:

Gefeliciteerd, ik denk echt dat je zwanger bent!!!
flipje2 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 09:38
0.15% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 25 augustus 2017 om 08:24
Even flink bij moeten lezen...
Rucio: gefeliciteerd ! Gaat goede kant op!
Flipje: Dikke knuffel! En weer opladen voor de nieuwe ronde!
Duufje: ik wilde nog reageren op een post van jou van paar dagen geleden. Ik herken het heel erg! Je zit niet in de put en tuurlijk heb je leuk leven, maar ik heb precies hetzelfde, dat ik (erg) jaloers ben op zwangere vrouwen, waaronder op dit moment (3!) vriendinnen. Ik gun het ze natuurlijk, maar ik merk dat ik mezelf erg in de weg zit op dit moment en je kan ze moeilijk al die maanden ontwijken. En het zijn "normale" gevoelens wordt gezegd in dit traject. Maar ik heb nog niet zo erg gehad als nu en wil er van af. Het beïnvloed echt mijn humeur. Je hebt niets aan deze gevoelens en ik vind vervelend dat ik me zo voel. Want het is niet eerlijk tegenover hun, en normaal ken ik deze gevoelens ook niet. Ook gevoel er klaar mee te zijn, heb ik ook. Wil verder met mijn leven en denken aan zwangerschapsdingetjes en kamer etc. Af en toe lijkt dat zo ver weg of onmogelijk.
Duufje, ik denk dat je vooral na jou lange weg, echt die gevoelens eens mag hebben. En hopelijk sluiten wij( en Flipje, Animal en natuurlijk andere dames ) het jaar positief af. Want zonder hoop en positiviteit is dit traject niet te doen.
Ondertussen wacht ik al 6 weken op uitslag onderzoek...
Rucio: gefeliciteerd ! Gaat goede kant op!
Flipje: Dikke knuffel! En weer opladen voor de nieuwe ronde!
Duufje: ik wilde nog reageren op een post van jou van paar dagen geleden. Ik herken het heel erg! Je zit niet in de put en tuurlijk heb je leuk leven, maar ik heb precies hetzelfde, dat ik (erg) jaloers ben op zwangere vrouwen, waaronder op dit moment (3!) vriendinnen. Ik gun het ze natuurlijk, maar ik merk dat ik mezelf erg in de weg zit op dit moment en je kan ze moeilijk al die maanden ontwijken. En het zijn "normale" gevoelens wordt gezegd in dit traject. Maar ik heb nog niet zo erg gehad als nu en wil er van af. Het beïnvloed echt mijn humeur. Je hebt niets aan deze gevoelens en ik vind vervelend dat ik me zo voel. Want het is niet eerlijk tegenover hun, en normaal ken ik deze gevoelens ook niet. Ook gevoel er klaar mee te zijn, heb ik ook. Wil verder met mijn leven en denken aan zwangerschapsdingetjes en kamer etc. Af en toe lijkt dat zo ver weg of onmogelijk.
Duufje, ik denk dat je vooral na jou lange weg, echt die gevoelens eens mag hebben. En hopelijk sluiten wij( en Flipje, Animal en natuurlijk andere dames ) het jaar positief af. Want zonder hoop en positiviteit is dit traject niet te doen.
Ondertussen wacht ik al 6 weken op uitslag onderzoek...
anoniem_257855 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 08:35
1.85% gewijzigd
vrijdag 25 augustus 2017 om 08:27
Dazzle, wat rot dat je nog geen uitslag hebt. Toen ik er was voor biopt name, hadden ze net een uitslag binnen die 5 weken ervoor afgenomen was. Ik was er 3 aug. Ik had gehoopt dat het dus voor jou ook zou gelden of misschien zelfs nog eerder. Ik denk dat ik voor de zekerheid toch even zou bellen/mailen. Misschien hebben ze hem over het hoofd gezien?