Aangerand door buurman
donderdag 24 augustus 2017 om 21:12
Vandaag heb ik op de jongste 2 kinderen van mijn buren gepast. Een peuter en een baby. De buurvrouw ging proefdraaien bij haar nieuwe baan en haar man zit thuis (door zijn rug gegaan). Ik heb weleens vaker op hun kinderen gepast, incidenteel. We wonen al jarenlang naast elkaar en de buurvrouw zag dat mijn nichtje en neefje vaak bij me logeren, vandaar dat zij het mij ook heel af en toe vraagt. Met de buurvrouw heb ik leuk contact, we zijn geen vriendinnen, maar het is een hele leuke, intelligente vrouw waar ik leuke gesprekken mee kan hebben. Met de buurman is het contact altijd heel oppervlakkig geweest, eigenlijk alleen (vriendelijk) groeten en heel af en toe praten we weleens over koetjes en kalfjes. Het is een leuk en knap getrouwd stel en ik had niet verwacht dat deze man zoiets zou doen.
Maar goed. Hij kwam aan het einde van de middag de kinderen ophalen. Hij kwam naar binnen en vertelde dat hij met de kinderen bij zijn moeder ging eten. Hun oudste kind was daar na school zelf al heen gefietst. Al vrij snel, voordat ik het wist eigenlijk, sloeg de sfeer opeens om. Geen idee hoe hij dat precies deed. Hij keek op een vieze manier naar me, zei rare dingen (ik zag ook dat hij een stijve had, door zijn broek heen, heel erg gênant!) en toen betaste hij me.
Ik ben rustig gebleven, maar ik zei wel meteen dat hij moest stoppen, en dat ik wilde dat hij wegging. Zijn middelste zoontje huilde. Ik denk omdat de sfeer zo was omgeslagen. Ik vond de situatie intimiderend/dreigend en voelde me gespannen. De buurman reageerde lachend en is rustig weggegaan met zijn zoontjes.
Wat zouden jullie hiermee doen? Ik voel er helemaal niets voor om zijn vrouw in te lichten, merk ik. Ik weet wel dat ik deze man NOOIT meer in mijn huis wil. En dat het me niet lekker zit.
Maar goed. Hij kwam aan het einde van de middag de kinderen ophalen. Hij kwam naar binnen en vertelde dat hij met de kinderen bij zijn moeder ging eten. Hun oudste kind was daar na school zelf al heen gefietst. Al vrij snel, voordat ik het wist eigenlijk, sloeg de sfeer opeens om. Geen idee hoe hij dat precies deed. Hij keek op een vieze manier naar me, zei rare dingen (ik zag ook dat hij een stijve had, door zijn broek heen, heel erg gênant!) en toen betaste hij me.
Wat zouden jullie hiermee doen? Ik voel er helemaal niets voor om zijn vrouw in te lichten, merk ik. Ik weet wel dat ik deze man NOOIT meer in mijn huis wil. En dat het me niet lekker zit.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 24-08-2017 22:01
0.28% gewijzigd
donderdag 24 augustus 2017 om 22:30
Ik ben ook betast door mijn buurman en heb geen aangifte gedaan (vond het nl helemaal nergens voor nodig zijn vrouw hiermee te belasten) maar ik heb wel melding gemaakt bij de politie. Zo wordt er als het goed is sneller gehandeld als er nog een keer een melding gemaakt wordt. En heel eerlijk, ook omdat het goed voelde voor mij er iéts mee te doen.
In jouw plaats zou ik buurvrouw in elk geval wel vertellen dat je niet meer oppast. En mocht ze vragen wat de reden is dan zou ik haar fijntjes naar haar echtgenoot sturen.
In jouw plaats zou ik buurvrouw in elk geval wel vertellen dat je niet meer oppast. En mocht ze vragen wat de reden is dan zou ik haar fijntjes naar haar echtgenoot sturen.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:30
Een melding zou ik sowieso doen. Hiermee bouw je ook dossier op, mocht er in de toekomst (of in zijn verleden) meer gebeuren/ gebeurd zijn.
Desgewenst kun je hier later alsnog een aangifte van maken. Al zal de bewijslast rondkrijgen lastig zijn.
Desgewenst kun je hier later alsnog een aangifte van maken. Al zal de bewijslast rondkrijgen lastig zijn.
anoniem_212431 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 22:32
27.79% gewijzigd
donderdag 24 augustus 2017 om 22:31
donderdag 24 augustus 2017 om 22:31
Waarom stel je deze vraag niet direct ipv eerst te proberen om haar ervaring en haar gevoelens hierbij ter discussie te stellen?
enn wijzigde dit bericht op 24-08-2017 22:34
Reden: stukje zin vergeten
Reden: stukje zin vergeten
5.05% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:32
loop je wel het risico dat hij dan een verhaal gaat verzinnen dat TO hem heeft proberen te versieren. Als je dan alsnog melding/aangifte wil doen, sta je een heel stuk zwakkerRooss4.0 schreef: ↑24-08-2017 22:30Ik ben ook betast door mijn buurman en heb geen aangifte gedaan (vond het nl helemaal nergens voor nodig zijn vrouw hiermee te belasten) maar ik heb wel melding gemaakt bij de politie. Zo wordt er als het goed is sneller gehandeld als er nog een keer een melding gemaakt wordt. En heel eerlijk, ook omdat het goed voelde voor mij er iéts mee te doen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 24 augustus 2017 om 22:35
Weet ik. Mijn buurman heeft ook een verhaal verzonnen, mijn buurvrouw kijkt me niet meer aan en dat is dus de prijs die ik betaal voor het houden van mijn mond.
Dat heb ik ervoor over.
Ik denk niet dat je minder sterk staat als je ooit aangifte wil doen. Als je je verhaal nu maar duidelijk uiteenzet. Desnoods vertelt TO erbij dat het maar zo zou kunnen dat buum een verhaal opdist tegen zijn vrouw.
Dat heb ik ervoor over.
Ik denk niet dat je minder sterk staat als je ooit aangifte wil doen. Als je je verhaal nu maar duidelijk uiteenzet. Desnoods vertelt TO erbij dat het maar zo zou kunnen dat buum een verhaal opdist tegen zijn vrouw.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:37
Het punt is:
TO gaat heel gedetailleerd vertellen en het bij HET ONDERWERP is het ineens globaal omschreven.
Als je bang bent voor herkenbaarheid doe je toch gewoon anoniem aangifte i.p.v. het op een openbaar forum te gooien?
Er zijn gewoon veel verschillende vrouwen die allemaal een ander beeld bij aanranding hebben.
Verkrachting daarin tegen is voor iedereen duidelijk.
Daarom vroeg ik: wat is er gebeurd dan (globaal)?
En dat ik gelijk word aangevallen hierdoor, kan ik ook niet helpen.
TO gaat heel gedetailleerd vertellen en het bij HET ONDERWERP is het ineens globaal omschreven.
Als je bang bent voor herkenbaarheid doe je toch gewoon anoniem aangifte i.p.v. het op een openbaar forum te gooien?
Er zijn gewoon veel verschillende vrouwen die allemaal een ander beeld bij aanranding hebben.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:39
nou nee hoor, je komt zelf met een voorbeeld wat jou persoonlijk weinig deed, daarmee implicerend dat TO niet zo moet miepenDelhi23 schreef: ↑24-08-2017 22:37Het punt is:
donderdag 24 augustus 2017 om 22:40
Oh ja? Nou lees dan het recent geopende topic hier maar eens. Bullshit.
Er zijn mensen die rustig online, zonder erbij aanwezig te zijn geweest, een ander vertellen dat haar verkrachting echt heus geen verkrachting was. Dus blaat eens wat minder en waan je niet zo zeker achter jouw scherm over wat een ander is overkomen. Jij weet het niet, ik weet het niet maar dat is geen reden om iemand zo af te vallen die blijkbaar wel een een enorme klote ervaring heeft gehad.
enn wijzigde dit bericht op 24-08-2017 22:43
13.81% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:44
Nou nogmaals dan maar. Voor discussie over wat het precies is kun je in een ander topic voeren. Hou op met dit topic te vervuilen met deze onzin.Delhi23 schreef: ↑24-08-2017 22:37Het punt is:
overig/algemene-discussie-verkrachting- ... #p27418726
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:45
wat jij niet lijkt te snappen, is dat het niet uitmaakt waar hij haar heeft aangeraakt. Door zijn stijve leuter was het duidelijk seksueel getint en door TO ongewenst
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-08-2017 23:36
Reden: quote verwijderd ivm schelden/provoceren
Reden: quote verwijderd ivm schelden/provoceren
16.30% gewijzigd
donderdag 24 augustus 2017 om 22:45
Blijkbaar heeft to hetgeen als aanranding èn bedreigend ervaren en was ze op dat moment door verschillende uitingen van hem (fysiek, verbaal en non-verbaal) zelfs bang dat er nog meer zou gebeuren.
Vervelend dat je dit verhaal in twijfel trekt. Mocht hier reden voor zijn, wat ik betwijfel, dan is dat in een later stadium aan de polite.
Het wel of geen aangifte doen zegt niets over het wel of niet gebeurd zijn.
Aangifte doen heeft meerdere gevolgen. Niet meer dan normaal om daar eerst goed over na te denken.
Vervelend dat je dit verhaal in twijfel trekt. Mocht hier reden voor zijn, wat ik betwijfel, dan is dat in een later stadium aan de polite.
Het wel of geen aangifte doen zegt niets over het wel of niet gebeurd zijn.
Aangifte doen heeft meerdere gevolgen. Niet meer dan normaal om daar eerst goed over na te denken.
anoniem_212431 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 22:50
0.19% gewijzigd
donderdag 24 augustus 2017 om 22:46
Wat naar, TO, dat je dit moest meemaken.
Deze man geeft zo'n blijk van minachting voor jou en dat terwijl je juist respect verdient.
Je betasten in je eigen huis in het bijzijn van zijn eigen kinderen... Er zit duidelijk een steekje los bij hem. Wat hier eerder al geopperd is vind ik een goede tip:
Bij de politie vragen wat hierbij de mogelijkheden zijn. Wellicht is deze man al bekend bij de politie? Misschien hebben zij ook goede adviezen over hoe om te gaan met het feit dat het je buurman is?
Is er iemand in je omgeving die je kan ondersteunen? Je hoeft dit niet alleen te doen.
Sterkte. Ik heb ( net als zeer veel andere vrouwen ) helaas een soortgelijke ervaring en heb er nog wel eens last van. Mij hielp het wel om een melding ervan te maken bij de politie. Al was het alleen maar om voor mezelf op een rijtje te krijgen dat het niet aan mij lag maar aan hem.
Deze man geeft zo'n blijk van minachting voor jou en dat terwijl je juist respect verdient.
Je betasten in je eigen huis in het bijzijn van zijn eigen kinderen... Er zit duidelijk een steekje los bij hem. Wat hier eerder al geopperd is vind ik een goede tip:
Bij de politie vragen wat hierbij de mogelijkheden zijn. Wellicht is deze man al bekend bij de politie? Misschien hebben zij ook goede adviezen over hoe om te gaan met het feit dat het je buurman is?
Is er iemand in je omgeving die je kan ondersteunen? Je hoeft dit niet alleen te doen.
Sterkte. Ik heb ( net als zeer veel andere vrouwen ) helaas een soortgelijke ervaring en heb er nog wel eens last van. Mij hielp het wel om een melding ervan te maken bij de politie. Al was het alleen maar om voor mezelf op een rijtje te krijgen dat het niet aan mij lag maar aan hem.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:49
Hier heb je een punt.Raresnijboon schreef: ↑24-08-2017 22:46. Wellicht is deze man al bekend bij de politie? Misschien hebben zij ook goede adviezen over hoe om te gaan met het feit dat het je buurman is?
donderdag 24 augustus 2017 om 23:54
Beste forummers,
We willen jullie vriendelijk verzoeken weer on-topic te gaan praten. De off-topic berichten zullen wij verwijderen zodat het topic weer overzichtelijker wordt.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
We willen jullie vriendelijk verzoeken weer on-topic te gaan praten. De off-topic berichten zullen wij verwijderen zodat het topic weer overzichtelijker wordt.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 25 augustus 2017 om 00:12
Courage-- schreef: ↑24-08-2017 21:22Hoe groot de stap ook is, ik zou ook aangifte doen.
Gewoon omdat niemand zoiets met mij mag doen. En ja, dan komt de buurvrouw dat ook wel te weten.
Heb ik geen moeite mee, ze kan maar beter weten wat voor vlees ze in de kuip heeft. Misschien weet ze het wel.
Misschien doet hij ook naar naar haar en heeft zij ook reden om aangifte te doen en is dit net wat ze nodig heeft.
@Lotus90: Heel veel sterkte. Wat naar. Laat die kerel nooit meer in je huis, tuin of je buurt. Dat ze maar een andere oppas regelen. Zeg hem dat maar.
@Courage:Ik weet niet of aangifte doen het beste is om te doen. Ik denk eerder dat het allemaal erger word als ze aangifte doet.. Ze kan niets bewijzen. De buurvrouw zal het niet willen geloven. Haar man zal zeggen dat ze liegt en jaloers is, en dat hij dat niet zou doen vanwege zijn rug.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
vrijdag 25 augustus 2017 om 00:24
Ik weet niet of het erger wordt. Voor mij (maar dat kan voor iemand anders natuurlijk anders werken) zou het doen van aangifte (of een melding maken zoals ook is gezegd) in zichzelf al heel belangrijk zijn. Ik zou er niet van uit gaan dat er vervolgd wordt, of dat er genoeg bewijzen zijn. Het zou voor mij gewoon een goede manier zijn om voor mezelf te staan.Fleurtje_5 schreef: ↑25-08-2017 00:12@Courage:Ik weet niet of aangifte doen het beste is om te doen. Ik denk eerder dat het allemaal erger word als ze aangifte doet.. Ze kan niets bewijzen. De buurvrouw zal het niet willen geloven. Haar man zal zeggen dat ze liegt en jaloers is, en dat hij dat niet zou doen vanwege zijn rug.
De buurvrouw zou het waarschijnlijk niet geloven nee en man smoesjes hebben of het op mij afschuiven, klopt.
Ik zou denken: die relatie is nu toch al verstoord, dus dat maakt dan ook niet meer uit.
Nogmaals: dat hoeft voor een ander niet zo te werken natuurlijk.
vrijdag 25 augustus 2017 om 00:24
Dit.
ps Melding maken is niet het zelfde als aangifte doen geloof ik. Dan zou ik misschien wel een melding maken.
vrijdag 25 augustus 2017 om 00:27
Het maakt niet uit of zij het geloofd, het gaat erom dat de politie je geloofd. En die zijn daar heel zorgvuldig in!Fleurtje_5 schreef: ↑25-08-2017 00:12@Lotus90: Heel veel sterkte. Wat naar. Laat die kerel nooit meer in je huis, tuin of je buurt. Dat ze maar een andere oppas regelen. Zeg hem dat maar.Zorg dat je opnames maakt mocht hij ooit weer in je buurt komen.
@Courage:Ik weet niet of aangifte doen het beste is om te doen. Ik denk eerder dat het allemaal erger word als ze aangifte doet.. Ze kan niets bewijzen. De buurvrouw zal het niet willen geloven. Haar man zal zeggen dat ze liegt en jaloers is, en dat hij dat niet zou doen vanwege zijn rug.
Ik vond het voor mezelf uiteindelijk helend dat ik die stap had genomen. Weer een beetje macht terug pakken voor jezelf. Er overkomt je iets heel naars, en dat wordt door de autoriteiten serieus genomen. Dat geeft kracht. Daarnaast, met mijn aangifte alleen konden ze niet zoveel maar het staat er wel. Als zijn naam ooit weer in een zedenzaak valt staat die zaak sterker en is de kans op vervolging groter. En die van mij heeft het vaker gedaan. Ik was niet de eerste en vast niet de laatste. Ik hoop dat de vrouwen na mij de kracht vinden om óók aangifte te doen. Ik leg dan graag een verklaring af als dat wel vervolgd kan worden.
Niet quoten aub.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 25 augustus 2017 om 00:34
De relatie tussen de echtelieden hoeft nu nog niet verstoort te zijn.Courage-- schreef: ↑25-08-2017 00:24Ik weet niet of het erger wordt. Voor mij (maar dat kan voor iemand anders natuurlijk anders werken) zou het doen van aangifte (of een melding maken zoals ook is gezegd) in zichzelf al heel belangrijk zijn. Ik zou er niet van uit gaan dat er vervolgd wordt, of dat er genoeg bewijzen zijn. Het zou voor mij gewoon een goede manier zijn om voor mezelf te staan.
De buurvrouw zou het waarschijnlijk niet geloven nee en man smoesjes hebben of het op mij afschuiven, klopt.
Ik zou denken: die relatie is nu toch al verstoord, dus dat maakt dan ook niet meer uit.
Nogmaals: dat hoeft voor een ander niet zo te werken natuurlijk.
Als die stuk loopt en meneer blijft er alleen wonen dan word de situatie een stuk grimmiger om er naast te wonen.