Aangerand door buurman
donderdag 24 augustus 2017 om 21:12
Vandaag heb ik op de jongste 2 kinderen van mijn buren gepast. Een peuter en een baby. De buurvrouw ging proefdraaien bij haar nieuwe baan en haar man zit thuis (door zijn rug gegaan). Ik heb weleens vaker op hun kinderen gepast, incidenteel. We wonen al jarenlang naast elkaar en de buurvrouw zag dat mijn nichtje en neefje vaak bij me logeren, vandaar dat zij het mij ook heel af en toe vraagt. Met de buurvrouw heb ik leuk contact, we zijn geen vriendinnen, maar het is een hele leuke, intelligente vrouw waar ik leuke gesprekken mee kan hebben. Met de buurman is het contact altijd heel oppervlakkig geweest, eigenlijk alleen (vriendelijk) groeten en heel af en toe praten we weleens over koetjes en kalfjes. Het is een leuk en knap getrouwd stel en ik had niet verwacht dat deze man zoiets zou doen.
Maar goed. Hij kwam aan het einde van de middag de kinderen ophalen. Hij kwam naar binnen en vertelde dat hij met de kinderen bij zijn moeder ging eten. Hun oudste kind was daar na school zelf al heen gefietst. Al vrij snel, voordat ik het wist eigenlijk, sloeg de sfeer opeens om. Geen idee hoe hij dat precies deed. Hij keek op een vieze manier naar me, zei rare dingen (ik zag ook dat hij een stijve had, door zijn broek heen, heel erg gênant!) en toen betaste hij me.
Ik ben rustig gebleven, maar ik zei wel meteen dat hij moest stoppen, en dat ik wilde dat hij wegging. Zijn middelste zoontje huilde. Ik denk omdat de sfeer zo was omgeslagen. Ik vond de situatie intimiderend/dreigend en voelde me gespannen. De buurman reageerde lachend en is rustig weggegaan met zijn zoontjes.
Wat zouden jullie hiermee doen? Ik voel er helemaal niets voor om zijn vrouw in te lichten, merk ik. Ik weet wel dat ik deze man NOOIT meer in mijn huis wil. En dat het me niet lekker zit.
Maar goed. Hij kwam aan het einde van de middag de kinderen ophalen. Hij kwam naar binnen en vertelde dat hij met de kinderen bij zijn moeder ging eten. Hun oudste kind was daar na school zelf al heen gefietst. Al vrij snel, voordat ik het wist eigenlijk, sloeg de sfeer opeens om. Geen idee hoe hij dat precies deed. Hij keek op een vieze manier naar me, zei rare dingen (ik zag ook dat hij een stijve had, door zijn broek heen, heel erg gênant!) en toen betaste hij me.
Wat zouden jullie hiermee doen? Ik voel er helemaal niets voor om zijn vrouw in te lichten, merk ik. Ik weet wel dat ik deze man NOOIT meer in mijn huis wil. En dat het me niet lekker zit.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 24-08-2017 22:01
0.28% gewijzigd
donderdag 24 augustus 2017 om 22:13
Hoi Lotus, wat een nare ervaring!
Ik merkte dat mijn eerste reactie bij het advies voor aangifte etc. was "nou; het was geen verkrachting hoor!", maar tegelijk was het eigenlijk ontzettend grensoverschrijdend gedrag dat niet moet worden weggewuifd. Het is alleen ontzettend moeilijk te bewijzen als je er een officiële klacht van maakt, en dat maakt de situatie voor jou ook zo ongelijk en kwetsbaar. Wat een arrogante lul om dat zomaar (nota bene in het bijzijn van zijn kind) bij iemand te doen!
Ik vind dus toch dat je absoluut een grens mag trekken. Het is alleen wel even nadenken hoe.
Ik kan me voorstellen dat je deze man en zijn vrouw meedeelt (of iemand het namens jou laat meedelen) dat jij NOOIT meer alleen met deze man in een ruimte wil zijn omdat hij zwaar grensoverschijdend gedrag heeft vertoont. Dat hij zelf maar het lef moet hebben om zijn vrouw te vertellen wat er gebeurt is, en dat je excuses verwacht.
Als hij liegt, en zij hem dekt, dan heb je er verder niet zoveel aan om "leuk" contact te onderhouden. Als jij goed genoeg bent om op hun kinderen te passen, dan mogen ze je wel normaal behandelen. Ik weet niet of ik aangifte zou doen puur omdat ik me afvraag wat de aangifte toevoegt. Als jij je veiliger gaat voelen, of als je denkt dat je er andere vrouwen die door hem lastig gevallen gaan worden een dienst mee bewijst, dan heb je een goede rede. Ik kan me echter voorstellen dat je met deze man gewoon nooit meer een situatie laat ontstaan waarin het zich opnieuw voordoet, en dan heb je misschien geen extra "veiligheid" nodig; dat kan alleen jijzelf beoordelen.
Ik merkte dat mijn eerste reactie bij het advies voor aangifte etc. was "nou; het was geen verkrachting hoor!", maar tegelijk was het eigenlijk ontzettend grensoverschrijdend gedrag dat niet moet worden weggewuifd. Het is alleen ontzettend moeilijk te bewijzen als je er een officiële klacht van maakt, en dat maakt de situatie voor jou ook zo ongelijk en kwetsbaar. Wat een arrogante lul om dat zomaar (nota bene in het bijzijn van zijn kind) bij iemand te doen!
Ik vind dus toch dat je absoluut een grens mag trekken. Het is alleen wel even nadenken hoe.
Ik kan me voorstellen dat je deze man en zijn vrouw meedeelt (of iemand het namens jou laat meedelen) dat jij NOOIT meer alleen met deze man in een ruimte wil zijn omdat hij zwaar grensoverschijdend gedrag heeft vertoont. Dat hij zelf maar het lef moet hebben om zijn vrouw te vertellen wat er gebeurt is, en dat je excuses verwacht.
Als hij liegt, en zij hem dekt, dan heb je er verder niet zoveel aan om "leuk" contact te onderhouden. Als jij goed genoeg bent om op hun kinderen te passen, dan mogen ze je wel normaal behandelen. Ik weet niet of ik aangifte zou doen puur omdat ik me afvraag wat de aangifte toevoegt. Als jij je veiliger gaat voelen, of als je denkt dat je er andere vrouwen die door hem lastig gevallen gaan worden een dienst mee bewijst, dan heb je een goede rede. Ik kan me echter voorstellen dat je met deze man gewoon nooit meer een situatie laat ontstaan waarin het zich opnieuw voordoet, en dan heb je misschien geen extra "veiligheid" nodig; dat kan alleen jijzelf beoordelen.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:18
Ik vind het nogal een verschil of iemand over je rug aait met een smerige blik of je vol in je kruis pakt.
Ik vind 'betasten' altijd zo'n breed begrip.
Sommige vrouwen zijn daarin extreem kuis (niet dat ik denk dat TO zo is, maar daarom is het moeilijk om een beeld te vormen van WAT er precies is gebeurd en of je aangifte moet doen).
donderdag 24 augustus 2017 om 22:20
Het is in dit geval aan de politie om te bepalen of dit zo is en niet aan jou of wie dan ook. Ik vind het nogal een ongepaste vraag.Delhi23 schreef: ↑24-08-2017 22:18Ik vind het nogal een verschil of iemand over je rug aait met een smerige blik of je vol in je kruis pakt.
Sommige vrouwen zijn daarin extreem kuis (niet dat ik denk dat TO zo is, maar daarom is het moeilijk om een beeld te vormen van WAT er precies is gebeurd en of je aangifte moet doen).
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:22
Ik ben weleens 1x door een man (die in beetje in een gekke bui was) bij mijn borsten gegrepen van achteren.
Het duurde heel kort.
Ik heb daar eigenlijk helemaal geen emotie over gehad, oké netjes is het niet.
Maar ben er niet boos of bang van geworden.
Het deed me gewoon niets...
Of het nu komt doordat ik niet zo'n enorm 'bos hout voor de deur' heb, geen idee.
Het duurde heel kort.
Het deed me gewoon niets...
Of het nu komt doordat ik niet zo'n enorm 'bos hout voor de deur' heb, geen idee.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:23
Hij aaide niet over mijn rug.Delhi23 schreef: ↑24-08-2017 22:18Ik vind het nogal een verschil of iemand over je rug aait met een smerige blik of je vol in je kruis pakt.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:24
En je punt is?Delhi23 schreef: ↑24-08-2017 22:22Ik ben weleens 1x door een man (die in beetje in een gekke bui was) bij mijn borsten gegrepen van achteren.
Het duurde heel kort.
Het deed me gewoon niets...![]()
donderdag 24 augustus 2017 om 22:27
iedereen heeft het recht om zelf te bepalen of en waar hij of zij aangeraakt wil worden. Dat hoef jij niet af te doen als extreem of niet extreemDelhi23 schreef: ↑24-08-2017 22:18Ik vind het nogal een verschil of iemand over je rug aait met een smerige blik of je vol in je kruis pakt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 24 augustus 2017 om 22:27
Huh? spoor jij wel? De vrouw van dit topic is aangerand, wil dit delen en nu ga jij ter discussie stellen of zij een punt zou hebben?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:28
Zullen we die "fijne" discussie elders gaan voeren. Hier heeft to niets aan.
overig/algemene-discussie-verkrachting- ... #p27418726
donderdag 24 augustus 2017 om 22:29
Heel fijn.Delhi23 schreef: ↑24-08-2017 22:22Ik ben weleens 1x door een man (die in beetje in een gekke bui was) bij mijn borsten gegrepen van achteren.
Het duurde heel kort.
Het deed me gewoon niets...![]()
En nu? TO deelt jouw afwezigheid van gevoelens van geïntimideerd worden bij het grijpen dus niet. En nu?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:30
Delhi, in vredesnaam ga ergens anders posten.
TO is duidelijk zat over wat er is gebeurd. Hoef jij niet in twijfel te trekken, want ja, dat doe je wel.
Kerel had een boner in zijn broek zelfs. Wat wil je nou?
Ik wist wel dat er zulke reacties zouden komen overigens.
Was al blij dat in elk geval de eerste reacties wél normaal waren.
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 24-08-2017 23:56
0.19% gewijzigd
donderdag 24 augustus 2017 om 22:30
Ja, deel ik wel met je. Je bent voorspelbaar.
Dag hoor.