Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vanochtend de geslachtsbepalende echo gehad !!!

:cheer2: It's a BOY! :cheer2:

Hele mooie echo gehad bij Jan Koning (bij iemand anders ook bekend hier?), die liet ons ook heel duidelijk zien dat het echt een jongen is, kunnen we niet omheen.

Toevallig is ons bod op een huis ook nog eens geaccepteerd en zijn wij per 15 december ook nog trotse eigenaar van ons nieuwe huis! :hello:

Bij ons valt alles echt op z'n plek nu! :heart:
anoniem_350121 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 19:15
76.45% gewijzigd
Inmiddels ben ik ook weer helemaal bijgelezen! Tijdens mijn vakantie in Egypte heb ik een bacterie opgelopen waardoor ik al 3 weken lang diarree heb (wordt nu langzaamaan beter) en op vakantie niet lekker heb kunnen eten, omdat ik bang was nog meer op te lopen. Ik was na mijn vakantie 4 kg afgevallen, maar volgens de verloskundige kon dit geen kwaad. Inmiddels heb ik weer controle en echo gehad en ziet alles er gelukkig nog steeds goed uit :) Maar het waren wel even spannende weken.

Familie en vrienden zijn inmiddels op de hoogte en zijn allemaal erg blij voor ons :) Zo leuk om die reacties te zien! Afgelopen week hadden we vrijwel dagelijks kaartjes op de mat. Super leuk!

@ werk: Vorige week heb ik het op mijn werk verteld en mijn verlof is direct geregeld. Ze reageerden gelukkig erg positief. Heb een vast contract, dus dat scheelt. Ga straks wel deeltijdontslag nemen, omdat ik nu nog 40 uur werk. Denk dat ik een contract van 0,6 FTE wil en dan een halve dag per week ouderschapsverlof.

@Marilyn: wat vreselijk spannend zeg! Heel veel sterkte met afwachten... Hopen dat het meevalt

@moeders voor moeders: nog één weekje te gaan! Dan vind ik 't eigenlijk ook wel leuk geweest.

@ kleren: ik heb op dit moment nog mijn gewone broeken aan, maar loop thuis steeds met m'n knoop open. Heb al wel 2 zwangerschapsbroeken gekocht, maar probeer het nog even uit te stellen. Heb wel het idee dat mijn buik in een week al flink is gegroeid!

@ dromen: op dit moment droom ik werkelijk elke nacht en onthoud ik de dromen ook. Zijn er meer van jullie die dit herkennen? Het zijn niet per se nachtmerries ofzo en het gaat ook lang niet altijd over de beeb, maar meer over dingen die ik overdag heb meegemaakt of waar ik over heb gepraat.

@spullen: ik zit erover te denken om via marktplaats een co sleeper te kopen. Lijkt me ideaal! Iemand daar ervaring mee?
@ LGCM: en...? :)
ELZ1992 schreef:
28-08-2017 19:14
@ LGCM: en...? :)
Me bericht was niet geplaatst! Nu wel :)
@ LGCM: Wat ontzettend leuk zeg! En wat super fijn dat jullie huis is verkocht! Kun je nog net op tijd over in jullie nieuwe huis. Geniet fijn deze fijne momenten :)
LCCM wat een goede berichten allemaal. Nieuw huis gekocht en een Jongen. Gefeliciteerd.

ELZ Wat naar van die bacterie. Wat kan je je naar voelen dan denk ik.

Ik heb ook nog steeds mn gewone broeken aan. Al gaan ze steeds minder lekker zitten. Maar het is zo dubbel nu. Buik begint ook echt een beetje te groeien. Al valt het me nog mee bij de 3e.

@Dromen. Wel herkenbaar. Ook van die hele gekke dingen. Iets waar je het overdag over hebt gehad. En dat komt dan in een verdraaide versie snachts weer voorbij.

Hebben jullie al iets gevoeld trouwens?

Hier nog steeds geen uitslag...
@ LGCM gefeliciteerd een jongen en een nieuw huis, je zult wel heel blij zijn!!

Ik heb vandaag de uitslag van de nipt gekregen.. hij is niet gelukt :thunder: . Ik mag dus nog een keer. Ik ben al geen held met bloedprikken dus dat vind ik wel erg jammer. Gelukkig heb ik nu nog 2/3 kans dat hij nu wel lukt. Naja ik heb vertrouwen in een goede uitslag de echos en de nekplooi was goed en we zijn nog relatief jong en gezond.
Wat een berichtjes allemaal. Ik ben zo moe als ik uit mijn werk weerkom dat je me op kunt vegen. Ik hoopte dat dat wel mee zou vallen omdat ik ook maar 4 dagen werk. Maar ik werk als sportlerares en ben echt de hele dag in de weer. Ook mijn rug begint te spoken en de heupen....brr...

Wij moeten nu nog wachten tot 25 september tot de volgende (20 weken) echo. Spannend weer!
@LGCM: wat leuk een jongetje!! Gefeliciteerd met het leuke nieuws.

@ballys: wat vervelend dat de nipt test niet gelukt is.. ik wist eigenlijk geeneens dat dat kon gebeuren.

@marilyn: wat lijkt me dat slopend die onzekerheid.. hopelijk gauw de uitslag.

@cosleeper: hebben we hier ook gehad en ik vond het in het begin erg fijn. Fijn om de baby zo dicht bij je te hebben. We hebben wel al gauw (na een week of 3) overdag op eigen kamertje in ledikantje laten slapen om te wennen. Na zo'n 3/4 maanden s nachts ook, omdat ons dochtertje het wel erg gezellig vond bij ons. Nu bij de 2e komt ie er zeker weer.

@onzekerheid: zo herkenbaar, helemaal omdat ik de baby nog niet voel. Dochtertje was erg beweeglijk dus dat staat me nog bij van de 1e zwangerschap, hoefde me nooit zorgen te maken dat t niet goed was omdat ik haar zoveel voelde. In t begin heb je dat nog niet tuurlijk dus dat vind ik lastig. Over een weekje geslachtsbepalende echo en ben nu al beetje zenuwachtig 'zal t wel goed zijn'
@Marilyn; wat naar dat het zo lang duurt! Ik hoop dat je gauw positief bericht krijgt!!

@Ballys; jeetje, dat is balen! Had je al lang gewacht op de uitslag?

@LGCM; wat leuk!! En fijn dat alles goed was. Zo bijzonder blijven die echo's

Wij hebben gisteren een echo gehad (ben nu 16 weken) en we zagen een heel mooi, gezond, compleet MEISJE! We zijn echt helemaal in de wolken, zo bijzonder!!! :heart:
Joshax wat leuk!! Een meisje! :cheer:
Gefeliciteerd!!

Ik vraag me af of er meer meisjes of jongetjes zullen zijn in deze groep! :)

Ik weet niet of het een keer een leuk idee is om bv. met een paar meiden van hier is een bakkie ergens te gaan doen? Staan jullie daar voor open?
@nipt, ik hoorde na twee weken dat hij mislukt was, gebeurt bij ongeveer 2%. Vooral als je te zwaar bent en dat ben ik. Naja we zullen zien ik heb er alle vertrouwen in dat de baby gewoon gezond is

@sporten ik ben vanavond voor het eerst naar zwangerschapsgym geweest. T was erg gezellig maar niet echt stevig sporten. Ik ga er wel mee door. Ook omdat er bij mij in het dorp geen alternatief is

@meet ik zou het erg leuk vinden maar ook erg spannend. Ik ben op het forum soms wel heel eerlijk en vertel soms dingen die ik prive niet zou vertellen
Wat leuk zeg.. Al steeds meer weten wat ze gaan krijgen!
@lcgm, een jongetje.. En ook nog eens een nieuw huis! Wat een mooie berichten! :)

@elz, wat een narigheid tijdens je vakantie.. Pff :(
Gelukkig voel je je nu weer stuk beter en gaat het goed met de baby!

@marilyn, wat zullen het voor jou nu lange dagen zijn. Hopelijk krijg je snel de uitslag! 😘 🍀

@ballys, O nee toch.. Wat balen zeg! Net wachten is al zo slopend en nu is het nog langer wachten!

@joshax, voor jullie een meisje, superleuk!
Nog steeds niks dames...

Manlief heeft gebeld. Er stond geen uitslag in het systeem. De telefoniste ging het doorgeven aan de arts. Hopelijk gaat ze er achteraan. Hopelijk horen we vandaag nog iets.
Oh Marilyn, wat moet jij ontzettend lang wachten. Ik hoop dat je heel gauw bericht krijgt, deze onzekerheid is verschrikkelijk!
@marilyn :hug: ik duim echt voor je.. Wat waardeloos dat ze jullie zo in de wacht zetten.

@geslacht wat leuk dat meerdere mensen het al weten!

@meet ik woon niet in de buurt (lees: minstens 500km van NL af) dus doe niet mee. Tenzij we bij mij afspreken ;-)

@ballys wat vervelend dat je nog een keer bloed moet prikken. Hoezo kan je gewicht een rol spelen bij bloedonderzoek?

@vertellen : de school waar ik werk heeft nog vakantie. Heb wel vorige week jaarcontract getekend, dus heb werk iig. Maar vertellen kan pas volgende week. Onze kinderen weten het inmiddels al wel. Ze vinden het geweldig. (zoontje van twee tijdens het kamperen : baby ook tent? Schatje.)

@Lgcm gefeliciteerd met je huis!

@voelen sinds een dag of 3 lijk ik wat te merken.. Even afwachten of het duidelijker wordt de komende dagen. Donderdag weer echo.
Ik hoop dat ik niets en niemand vergeet. Er is weer veel geschreven en heb wel meegelezen, maar ga er nu even lekker met een kop thee voor zitten om te reageren.

Allereerst yeah, ik lust weer thee. Dat kreeg ik de eerste weken echt niet naar binnen. Terwijl ik een enorme theemuts ben.

@kraamzorg; heeft iedereen die al geregeld? Ik heb het zo druk op het werk gehad de afgelopen weken dat ik er helemaal geen tijd voor heb gehad. Die moet ik deze week nog regelen. Gaan gewoon weer bij dezelfde, was de eerste keer ook goed bevallen.

@pretecho; Ik zit heel erg te twijfelen om al eerder een geslachtsecho te laten doen, maar vind het aan de andere kant ook een beetje overdreven. Bij de eerste had ik totaal geen behoefte hieraan, daarom vind ik het zo gek dat ik nu twijfel om het wel te laten doen.

@buik; van de week op het werk verteld, en het lijkt wel of mijn buik denkt; ha, nu mag ik lekker gaan opzetten. Vrijdag en gisteren zo'n opgezette (en pijnlijke) buik. Maar ben wel blij dat iedereen het nu weet en ik lekker kan gaan showen.

@polonaise; wat rot dat je moeder er zo achter moet komen. Zelfs zonder die hormonen zou ik het ook heel vervelend en verdrietig hebben gevonden als het via via bij mijn moeder terecht was gekomen. Hoe reageerde ze verder op het nieuws?

@lcgm; GEFELICITEERD met jullie zoon en met jullie huis. Heerlijk, dat alles nu op zijn plek valt. Ik vond het echt een bijzonder moment, toen ik zeker wist wat het ging worden. Dan kan je alles veel gerichter aan pakken. Ik heb even gegoogled, kende Jan Koning niet, zijn wel positieve verhalen over. Maar Ochten is mij net te ver.

@Elz; wat vervelend zo'n bacterie. Ik zou het eten dan ook niet echt meer vertrouwen. Wat zal jij gebaald hebben. Denk je nog even lekker er tussen uit te gaan. Loop je een bacterie op. Gelukkig dat alles met de kleine verder goed is.

@voelen; behalve opgezette darmen niks. Nou hebben wij door miscommunicatie bij de VK het hartje ook nog niet gehoord. Daardoor voelt het allemaal ook nog een beetje raar. Maar waarschijnlijk gaan we morgen als het lukt naar het inloopuur om naar het hartje te luisteren. Hoop dat mijn vriend zijn afspraak op het werk kan doorschuiven.

@marilyn; Wat vervelend dat je nog niks gehoord hebt. Alsof het allemaal niet zenuwslopend genoeg is. Hoop dat je snel iets hoort.

@ballys; hier ook al zo'n held met bloedprikken. Was echt zo blij dat ie gelukt was. Ik geef het altijd wel aan met bloedprikken dat ik het heel vervelend vind. Maar dan af en toe heb je zo'n heks ertussen zitten, die dan extra wild doet. Hoop dat je snel de uitslag van de nieuwe test krijgt. Je hebt zie ik ook een echo met nekplooi laten doen. Die is ook al een goede indicator.

@cosleeper; wij hadden een klein wiegje aan de kant van mijn vriend staan, die pakte de kleine er dan uit, terwijl ik klaar ging liggen om hem de borst te geven en daarna legde ik of hij hem weer terug (als we niet allebei in slaap zijn gevallen)

@joshax; GEFELICITEERD! Op naar de roze jurkjes en spulletjes.

@meet; ik vind dat wel heel spannend. Vind zo'n forum zo lekker anoniem, maar het lijkt me ook wel leuk om te ontmoeten. Wie weet zit ik nu wel met iemand te kletsen, die twee straten verder woont, zonder dat we het weten :) Oke, polonaise valt al af :P.

@hier; gelukkig zijn de blauwe plekken op mijn benen weg, al zijn ze nog wel geïrriteerd. En ik heb veel meer last van mijn buik als bij de eerste. Heb ook met mijn vriend afgesproken, de zondag avond is voor mij. Dan ga ik lekker uitgebreid in bad een even helemaal ontspannen. Dat heb ik ook echt wel nodig de laatste tijd. Waarschijnlijk ook door de drukte van het werk.
Hoi dames, hopelijk gaat het goed met iedereen (behalve Marilyn, veel sterkte!). Wij hebben een pretecho laten doen en we krijgen een ..... zoon! Superleuk om te horen en het maakt het wat concreter allemaal. De echo zag er goed uit, bijzonder om de kleine botjes en werveltjes in de rug te zien, en zelfs een soort voetafdruk!
Wat leuk schorpioentje!

Hier vanochtend naar het hartje geluisterd. :heart: Was heel krachtig en hij/zij was heel druk aan het bewegen. Ook wel leuk om te horen. Volgende week vrijdag de reguliere controle bij de VK en dan zal ook de 20 weken echo gepland worden. Ik moet nog even geduld hebben.
Schorpioen schattig hé, die kleine voetjes!

Meghan dat luisteren doen ze in mijn land niet, wel jammer. Maar daarvoor dan wel vaak een echo.
Donderdag mag ik weer. Ik neem mijn dochtertje mee.
@marilyn: hoop dat je voor het weekend nog wat duidelijkheid hebt gekregen.

@geslacht: wat leuk nu de geslachten zo langzamerhand bekend worden! Wij nog 2 nachtjes slapen. Hoe gaan jullie t geslacht bekend maken (of houden jullie t voor jezelf?) tegenwoordig zie je zoveel ideeen met taarten ballonnen confetti.. bij dochter hebben we gewoon opa's oma's en tantes gebeld Haha nu denk ik ook weer.. alleen miss bij familie die in woonplaats hier woont even langs.

@afspreken: lijkt me wel heel leuk! Bij dochter zat ik ook op forum en nu hebben we besloten fb pagina zodat we ook foto's kunnen delen. Inmiddels ook 2x met een clubje afgesproken. We bespreken alsnog alles en als iemand ergens mee zit ook..

Ik woon zelf trouwens in flevoland. Laatst vroeg iemand dat, weet niet meer wie. Waar wonen anderen (als je het willen zeggen tuurlijk).
Morgen hebben we eindelijk de geslachtsecho ben zo benieuwd! Alleen moeten we nog tot zondag wachten tot we het weten. We laten het opschrijven en een taart maken. Zondag hebben we ouders enzo uitgenodigd en snijden dan de taart aan... zelf het gevoel dat het een jongetje wordt. Maar of dat klopt moet nog blijken;)

Eindelijk komt de energie weer wat terug. Volgende week krijgen we het kamertje geleverd. Dan 2 weekjes vakantie. Onze laatste vakantie met zn tweeën.
Leuk idee mini-m!! Lijkt me wel heel lastig dat je t nog niet mag weten Haha!!

Ik heb net uitnodiging gehad voor sollicitatie gesprek voor woensdag.. ben benieuwd. In de brief niks gezet over zwangerschap maar wil t in t gesprek maar wel zeggen aangezien ik dan 15 weken ben.
@marilyn.. Ondertussen hopelijk bericht gekregen?

@kraamzorg.. Afgelopen weekend ook geregeld. We hebben ook gekozen voor dezelfde als bij mijn zoontje.

@schorpioentje.. Wat leuk, een zoon voor jullie! Bijzonder hè nog zo klein maar al zo compleet!

@lovelymeghan.. wat fijn om het hartje weer te horen!

@polonaise.. wat leuk dat je dochtertje mee gaat maar de echo donderdag.

@mini-m.. wat spannend.. Knap dat je zo lang kunt wachten. Wel erg leuk om het zo bekend te maken!

@daar.. succes met je sollicitatie morgen!

@afspreken.. zeker leuk om eens te doen.
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook geschreven op een forum. Met deze meiden ook al aantal keren afgesproken en dagelijks contact via de app, zo fijn!
Wij hebben de foto's van de echo laten zien, op de laatste staat 'jongen'. Taarten en feestjes passen niet zo bij ons voor zoiets. Volgens mij is het geslacht vooral voor de ouders leuk en vindt de rest alles prima, jongen of meisje. Een feestje geven voor zoiets vind ik dat je iets van jezelf ook voor anderen belangrijk maakt en dat ze zich dan verplicht voelen om te komen. Maar dat is mijn mening natuurlijk/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven