Telefoon partner

29-08-2017 21:57 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort, ik vroeg ( om te testen of hij het zou doen) de telefoon van mijn partner, en hij wilde het niet geven, voelde zich gecontroleerd.

Mijn vraag , mogen jullie ten alle tijden in de telefoon van partner kijken?
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 22:26
Privé:
(hand)tas
laptop
telefoon
mail
nachtkastje

Natuurlijk mag je vragen iets te pakken/zoeken of vraag ik het, maar ongevraagd is voor mij echt not done. Zou het ook nooit bij een ander doen.

Kind vind ik anders eigenlijk, daar deel je andere dingen mee.

Mijn partner mag kijken waar hij maar wil en andersom. Ik vind dat prettig, maar in de praktijk vraag je het inderdaad altijd even. Behalve mijn tas, daar pakt hij gerust weleens wat uit zonder te vragen, snoepje of sleutels oid. Laptop eigenlijk ook, ja weinigs privés hier eigenlijk.

Iedereen doet het weer op een andere manier, grappig om te lezen wel.
Perzina schreef:
29-08-2017 22:15
Ja tuurlijk een eigen emailadres. Vind ik altijd zo suf: peter.mieke.jansen@hotmail.com
Is met kinderen anders súperhandig hoor zo'n gezamenlijk mailadres :)

Naast dat handige kindergerelateerde gezamenlijke adres hebben we nauurliijk wel onze eigen mail :)

maar on topic; ja ik pak zijn telefoon heel vaak als we onderweg in de auto zitten. Mijn eigen batterij is vaak overdag al leeg en dan kan ik even nieuws ofzo lezen.
Zijn mails/watsapp/sms ga ik niet in, maar zou best mogen denk ik.
Ik laat mijn mailprogramma ook regelmatig openstaan omdat ik vergeet het weg te klikken.

Wij hebben het idee dat je iets wat je niet tegen elkaar zou zeggen, je zoieso niet tegen anderen zegt.
En als ik klaag tegen vriendinnen over hem zou hij elk moment mogen binnenstappen zonder dat ik me opgelaten voel want hij weet dan allang wat ik niet leuk vind aan hem/situatie.

En dus alles wat ik in zijn telefoon zou kunnen vinden bij snuffelen weet ik ook allang.
Billy74 schreef:
29-08-2017 22:49
@morain je hebt een paar keer nu gezegd dat ik moeilijk doe en of puberaal, maar dat is wat ik duidelijk probeer te maken, ik heb het alleen gevraagd, en hij heeft geen gezegd daarmee was de kous voor mij af, heb er geen ruzie over gemaakt heb alleengezegd dat het prima is.
Je hebt het niet "alleen" gevraagd, je had een doel.
De kous is niet af, je vraagt hier of je vraag legitiem was en hij eigenlijk ja had moeten zeggen.
En is het echt prima? Die indruk wek je hier niet.
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 22:45
Oh, ik woon niet samen, dus hier zit alles goed!
Vind je dat er een verschil zit hierin als je bijv een LAT relatie hebt, samenwonend en/ of getrouwd bent? Ik vind namelijk van wel. Ik ben zelf getrouwd en vind dat hele andere koek dan een partner die je bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks ziet.
feow schreef:
29-08-2017 22:48
Wat een bijzondere conclusies trek jij.
Mag hoor, maar het is (ja, ís) wel gek dat je jouw bijzondere conclusies als algemene waarheid presenteert én je daarmee ook denkt te weten hoe het bij anderen zit.
Sommige dingen zijn inderdaad zo simpel. Kom je gaanderweg nog wel achter.
Sophiever schreef:
29-08-2017 22:44
Precies. Als er spastisch gedaan wordt dan is er een geheim dat de relatie kan schaden. Anders denk je wel, oh ja joh pak dat ding maar. Alsof je partner geinteresseert is in vrouwendingen met je vriendinnen.
Het gaat niet om al dan niet geïnteresseerD zijn, het gaat erom dat hij persoonlijke dingen kan lezen die niet voor zijn ogen bestemd zijn. Of het hem nu wel of niet interesseert; hij kan naar iets heel anders op zoek zijn als er een berichtje binnenkomt.

Ik heb vaak genoeg bepaalde geheimen van anderen niet aan mijn partner verteld. Daar gaat degene zelf over en dat heeft niks met leeftijd te maken.
Moonshine1984 schreef:
29-08-2017 22:51
Vind je dat er een verschil zit hierin als je bijv een LAT relatie hebt, samenwonend en/ of getrouwd bent? Ik vind namelijk van wel. Ik ben zelf getrouwd en vind dat hele andere koek dan een partner die je bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks ziet.
Nee, het zou voor mij geen verschil maken.
Ook toen ik ooit samenwoonde zaten we niet ongevraagd in elkaars privézaken (zie mijn lijstje).
Hier wederzijdse vingerafdrukken ingelezen in de telefoons, we kunnen altijd bij de ander de telefoon ontgrendelen. Met name voor 't geval dat het nodig is.
Ik duw mijn telefoon met regelmaat onder zijn neus met een artikel of een Facebook-grap of een overleg/vraag vanuit de vrienden. Hij roept wel eens, stuur die en die eens dat en dat als hij achter het stuur zit bijvoorbeeld. Of kijk even na in de app, toen zei die en die dat.
Indirect geeft de ander altijd eerst een vrijbrief voor gebruik van de telefoon. Wanneer mijn vriend niet in de buurt is, kom ik niet in z'n telefoon. Ongeschreven regel.

Maar als ik nu aan hem zou vragen of ik in zijn telefoon mag kijken om te controleren, zou hij een wenkbrauw optrekken en zijn telefoon in z'n broekzak houden. Kom zeg. De vraag alleen al wekt wantrouwen op.
merl0t wijzigde dit bericht op 29-08-2017 22:56
0.74% gewijzigd
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik denk dat ik maar even een rondje vriendinnen doe om te checken of daar ook dames tussen zitten die vinden dat je alles, dus ook privé dingen van mij, moet delen met je man. Weet ik tenminste wie ik vooral niets meer moet appen. Of uberhaubt iets vertellen want alles moet gedeeld kunnen worden met man. Je zult een soa of zoiets hebben zeg, dat wil je toch niet bij de man van je vriendin terecht zien komen?
Creativity is intelligence having fun
_Aphia_ schreef:
29-08-2017 22:51
Is met kinderen anders súperhandig hoor zo'n gezamenlijk mailadres :)

Naast dat handige kindergerelateerde gezamenlijke adres hebben we nauurliijk wel onze eigen mail :)

maar on topic; ja ik pak zijn telefoon heel vaak als we onderweg in de auto zitten. Mijn eigen batterij is vaak overdag al leeg en dan kan ik even nieuws ofzo lezen.
Zijn mails/watsapp/sms ga ik niet in, maar zou best mogen denk ik.
Ik laat mijn mailprogramma ook regelmatig openstaan omdat ik vergeet het weg te klikken.

Wij hebben het idee dat je iets wat je niet tegen elkaar zou zeggen, je zoieso niet tegen anderen zegt.
En als ik klaag tegen vriendinnen over hem zou hij elk moment mogen binnenstappen zonder dat ik me opgelaten voel want hij weet dan allang wat ik niet leuk vind aan hem/situatie.

En dus alles wat ik in zijn telefoon zou kunnen vinden bij snuffelen weet ik ook allang.
.
Maar mag je vriendin dat dan ook weer delen met haar partner?

Wat ik zeg mag mijn partner wel weten, maar wat vriendin zegt is niet automatisch voor mijn man bestemd.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 22:59
0.09% gewijzigd
Ik vraag mij af welke indruk ik af geef, ikben puur benieuwd hoe andere met elkaaromgaan wat betreft , telefoon en privacy, heb niet de indruk dag boos reageer of zeer afwijzend, hij is boos omdat hij het gevoel heeft dat ik hem wantrouw, dat kan ik mij voorstellen maar waarom boos worden, daarmee maak jehet zeker beladen
Wij zijn 24 jaar bij elkaar, getrouwd en samenwonend maar nog altijd hebben wij onze eigen privé dingen hoor.
Want een LAT-relatie is een minder hechte relatie dan getrouwd zijn? En ongetrouwd samenwonen dan?

Als ik zijn telefoon vraag omdat ik even een foto wil zien, dan geeft hij mij zijn telefoon. Want hij weet dat ik alleen die foto ga bekijken en niet naar whatsapp ga of wat dan ook. Andersom net zo. We neuzen niet in elkaars telefoons.
Ik denk zelf dat veel vrouwen toch het één en ander wel delen met hun partner. Over het algemeen praten vrouwen nou eenmaal graag/ roddelen/ sensatie.
Moonshine1984 schreef:
29-08-2017 22:59
Ik denk zelf dat veel vrouwen toch het één en ander wel delen met hun partner. Over het algemeen praten vrouwen nou eenmaal graag/ roddelen/ sensatie.
Neuh, privédingen deel ik zeker niet.
Vraag me af hoe het dan zit met brieven die aan je partner zijn gericht. Open je die ook ?
Moonshine1984 schreef:
29-08-2017 22:59
Bepaalde dingen deel ik met mijn man.
Maar dan vertel ik ze dus en leest hij ze niet van een scherm af.

Gevoelige dingen blijven toch echt geheim.
Tornacense schreef:
29-08-2017 23:01

.
Geheim vind ik wel een groot woord, dat ik het niet vertel maakt het niet per definitie geheim.
o, ik bedoelde eigenlijk over elkaar.

Wat vriendinnen me in vertrouwen vertellen vertel ik hem natuurlijk niet.

En als ik avondje uit eten ben geweest wil ik hem meestal samenvatting geven maar dan heeft hij al gauw zoiets van "leuk dat je het gezellig hebt gehad, maar dat is echt vrouwenklets".
Tja, daar ging mijn verhaal over de klasgenoot van de dochter van mijn oude buurmeisje (met wie ik naar die ene sauna ging hoewel zij eigenlijk liever naar die andere ging) maar goed dat klasgenootje is dus eigenlijk hééél intelligent maar ook heel dislectisch. En blablablabla. Ik vind dat soort verhalen super, ben ook oprecht geïnteresseerd in schoolleven van de kinderen van mijn vriendinnen, maar mijn man boeit dat echt niet.
Ariellle schreef:
29-08-2017 23:00
Vraag me af hoe het dan zit met brieven die aan je partner zijn gericht. Open je die ook ?
Hangt ervan af wat het is.

Ik doe de betalingen, maar bepaalde facturen komen op zijn naam toe.
Als ik bijvoorbeeld een brief van de watermaatschappij zie passeren, is die dus eigenlijk voor mij.

Veel andere post is er niet, maar als er echt iets op zijn naam is ... blijft ie dicht.
Waarbij ik hem wel 7 keer moet aanmanen om dat ding open te trekken, want anders ligt het er 3 weken later nog.
Billy74 schreef:
29-08-2017 22:56
Ik vraag mij af welke indruk ik af geef, ikben puur benieuwd hoe andere met elkaaromgaan wat betreft , telefoon en privacy, heb niet de indruk dag boos reageer of zeer afwijzend, hij is boos omdat hij het gevoel heeft dat ik hem wantrouw, dat kan ik mij voorstellen maar waarom boos worden, daarmee maak jehet zeker beladen
Ik ben vrij duidelijk over welke indruk je op mij maakt.
En ik begrijp heus wel dat je rustig bent gebleven en niet boos bent geworden. Maar dat betekent niet dat je vriend niet dondersgoed aanvoelt dat jij hem niet vertrouwt omdat hij 'spastisch doet'.
Mensen worden boos als je ze niet vertrouwt terwijl ze daar geen aanleiding toe hebben gegeven.
Mensen worden ook boos als je ze niet vertrouwt en ze inderdaad niet te vertrouwen zijn.
Je bevind je op deze manier op een doodlopende weg. Je wordt er niets wijzer van en het enige dat je hebt bereikt is boosheid.
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 23:06
0.05% gewijzigd
Ariellle schreef:
29-08-2017 23:00
Laatst in een topic was het echt de normaalste zaak van de wereld om de post van je partner, ouders enz te lezen.
Dat ik dat niet normaal vind, was gezeik.
Tornacense schreef:
29-08-2017 23:01

Zelfde hier, maar koetjes en kalfjes boeien hem niet eens. Echt privé zaken houd ik tussen mij en desbetreffende persoon.
Tornacense schreef:
29-08-2017 23:03
Hangt ervan af wat het is.

Ik doe de betalingen, maar bepaalde facturen komen op zijn naam toe.
Als ik bijvoorbeeld een brief van de watermaatschappij zie passeren, is die dus eigenlijk voor mij.

Veel andere post is er niet, maar als er echt iets op zijn naam is ... blijft ie dicht.
Waarbij ik hem wel 7 keer moet aanmanen om dat ding open te trekken, want anders ligt het er 3 weken later nog.
Haha herkenbaar dat het blijft
liggen. Ik werk regelmatig vanuit huis en zie de post eerder dan hij. Hij vraagt dan zelf of ik het open wil maken om te zien wat het is.
MoirenPhae schreef:
29-08-2017 23:04
Laatst in een topic was het echt de normaalste zaak van de wereld om de post van je partner, ouders enz te lezen.
Dat ik dat niet normaal vind, was gezeik.
Van je ouders?! Really?
(we gaan nu nog verder off topic, maar goed).
Zonder toestemming zou ik dat nooit doen.
Van mijn partner wel, maar dat komt omdat ik officieel Chef Post ben hier.
Tenzij er ooit een handgeschreven, echt persoonlijke brief binnenkomt. Die laat ik voor hem liggen. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven