Hulp gevraagd
woensdag 30 augustus 2017 om 09:10
Goedemorgen ik heb eigenlijk een vraagje wij zijn een gezin met 5 kinderen we hebben ons ingeschreven bij de kamer van koophandel omdat me vriend voor zich zelf is begonnen nu hebben we gehoord dat we pas over 5 weken onze eerste factuur uit betaald krijgen nu wil ik graag weten waar ik in Rotterdam kan gaan voor boodschappen voor mij en me kids alvast bedankt voor het mee denken
woensdag 30 augustus 2017 om 09:35
Waarom gaat je vriend voor zichzelf beginnen? Op verzoek van een werkgever gaat hij zzp-en? Besef je wel dat hij van dat hogere loon dan ook omzetbelasting moet betalen, en een arbeidsongeschiktheidsverzekering, en ook zelf moet sparen voor zijn pensioen? Geef dat geld over 5 weken alsjeblieft niet allemaal uit, want dan kom je nog meer in de problemen...
Ik zou op FB of zo een oproep zetten, dat je jezelf aanbiedt als oppas in de avonduren of als je kinderen naar school gaan schoonmaken bij iemand anders. Krijg je direct contant geld.
Ik zou op FB of zo een oproep zetten, dat je jezelf aanbiedt als oppas in de avonduren of als je kinderen naar school gaan schoonmaken bij iemand anders. Krijg je direct contant geld.
woensdag 30 augustus 2017 om 09:37
en laat je topics samenvoegen: eten/hulp-gevraagd/list_messages/389668 ... #p27487062
woensdag 30 augustus 2017 om 09:38
Niet heel handig gepland allemaal. Kan jij niet werken? Desnoods tijdelijk?
Anders: stichting uit de brand. https://www.stichtinguitdebrand.nl/
Anders: stichting uit de brand. https://www.stichtinguitdebrand.nl/
Ab imo pectore
woensdag 30 augustus 2017 om 09:38
woensdag 30 augustus 2017 om 09:44
Om op zzp in te gaan: facturen stuur je pas nadat je je werkzaamheden hebt verricht en dan heeft de opdrachtgever 30 dagen om te betalen. Het kan dus zomaar 2 maanden duren voordat je geld hebt
Heeft je vriend meer dan 1 opdrachtgever, anders zijn de problemen over een tijdje nog niet voorbij. Misschien mag hij bij een andere opdrachtgever om te beginnen wekelijks een factuur sturen?
Geef de BTW niet uit, die moet je later betalen aan de belastingdienst. AOV en pensioen komen later wel, dat hoeft niet per se de eerste maand.
Voor nu: misschien kun je een uitstel van betaling van huur of zo aanvragen? Dan kun je van dat geld de volgende maanden eten. Ik hoop dat je partner als ZZP'er voldoende opdrachtgevers heeft/houdt om met terugwerkende kracht de rekeningen te betalen en direct ook voor de volgende maand. Anders blijf je achter de feiten aanlopen.
Geef de BTW niet uit, die moet je later betalen aan de belastingdienst. AOV en pensioen komen later wel, dat hoeft niet per se de eerste maand.
Voor nu: misschien kun je een uitstel van betaling van huur of zo aanvragen? Dan kun je van dat geld de volgende maanden eten. Ik hoop dat je partner als ZZP'er voldoende opdrachtgevers heeft/houdt om met terugwerkende kracht de rekeningen te betalen en direct ook voor de volgende maand. Anders blijf je achter de feiten aanlopen.
Zonder oorzaak geen gevolg
woensdag 30 augustus 2017 om 09:47
Dat heeft de werkgever handig geregeld. Geen premies voor sociale verzekeringen meer, geen doorbetaling bij ziekte, geen pensioenopbouw.
Je man geeft alle relatieve zekerheid op voor totale onzekerheid. En dat met een gezin met 5 kinderen en een vrouw die niet werkt. Hebben jullie dit plan überhaupt overdacht of zijn jullie erin meegegaan verblind door de valse belofte van meer geld?
Je man geeft alle relatieve zekerheid op voor totale onzekerheid. En dat met een gezin met 5 kinderen en een vrouw die niet werkt. Hebben jullie dit plan überhaupt overdacht of zijn jullie erin meegegaan verblind door de valse belofte van meer geld?
Ab imo pectore
woensdag 30 augustus 2017 om 09:50
Oei...
Dat is vast niet om meer te betalen dan in loondienst.
TO, als jullie verstandig zijn ga je als de sodemieter op zoek naar een vaste baan. Schoonmaken, oppassen, vakken vullen, post bezorgen, geen idee, maar het hele idee klinkt mij meer als problemen dan als meer geld.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 30 augustus 2017 om 09:59
woensdag 30 augustus 2017 om 10:02
als je het zwart doet, heb je direct een paar tientjes. Genoeg voor een kar vol goedkope boodschappenlunaleeflang schreef: ↑30-08-2017 09:52
Ga schoonmaken. Dan heb je waarschijnlijk binnen 2 weken je eerste loon al binnen.
woensdag 30 augustus 2017 om 10:03
Verkijk je niet op dat meer inkomen. Als zzp-er heb je ook geen zekerheden bijvoorbeeld en je bent zelf verantwoordelijk voor je belasting afdracht. Zowel inkomstenbelasting als BTW aangifte. Zorg dus dat je goed weet hoe e.e.a. werkt. Zzp-er met een werkgever mag ook niet, dat wordt gezien als verkapt dienstverband.
Daarnaast hebben hogere inkomsten mogelijk invloed op je toeslagen. Houdt daar dus ook rekening mee. Het zou heel vervelend zijn als jullie aan het eind van het jaar nog diverse aanslagen krijgen, terwijl hier geen geld voor apart is gezet. Je krijgt dan schulden bij de belastingdienst.
Kan jij ook niet een paar uur werken?
Daarnaast hebben hogere inkomsten mogelijk invloed op je toeslagen. Houdt daar dus ook rekening mee. Het zou heel vervelend zijn als jullie aan het eind van het jaar nog diverse aanslagen krijgen, terwijl hier geen geld voor apart is gezet. Je krijgt dan schulden bij de belastingdienst.
Kan jij ook niet een paar uur werken?
woensdag 30 augustus 2017 om 10:05
Ik heb het idee dat we niet gewenste hulp bieden...
To ?
Kan je gaan schoonmaken?
Op kinderen passen?
Kassawerk?
Post bezorgen?
Hulp vragen bij familie of vrienden?
Spullen op marktplaats verkopen?
Kunnen de kinderen bij vriendjes en vriendinnetjes mee eten een paar keer?
Hulp via de gemeente?
Internet spaar klik programma's(hoe heet dat ook alweer .)
To ?
Kan je gaan schoonmaken?
Op kinderen passen?
Kassawerk?
Post bezorgen?
Hulp vragen bij familie of vrienden?
Spullen op marktplaats verkopen?
Kunnen de kinderen bij vriendjes en vriendinnetjes mee eten een paar keer?
Hulp via de gemeente?
Internet spaar klik programma's(hoe heet dat ook alweer .)
anoniem_348090 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 10:18
31.73% gewijzigd
woensdag 30 augustus 2017 om 10:14
woensdag 30 augustus 2017 om 10:16
Hebben jullie je überhaupt wel laten adviseren door iemand anders dan de werkgever? Want die werkgever heeft het mooi voor elkaar, hij betaald nu minder premies en kan zo van je vriend af. Jullie daarin tegen hebben jullie zelf nu een heleboel onzekerheid op de hals gehaald. Als zzp'er heb je geen recht meer op een uitkering bij ziekte of werkeloosheid en je kunt een zpp bedrijfje ook niet weer zomaar opzeggen als het niet bevalt. Ik kan me niet voorstellen dat je man nu ineens twee keer zoveel gaat verdienen dus dan begin je nu al met achter de feiten aanlopen want nu loop je overal een maand achter en zou je dus volgende maand alles dubbel moeten betalen om weer bij te zijn. Ik vermoed dat dat niet gaat lukken. Ik snap niet dat mensen zomaar in zoiets stappen zonder zich heel goed voor te laten lichten over de gevolgen. Zeker als je nota bene 5(!!) kinderen hebt en maar een inkomen. Als je man ziek wordt zijn jullie waarschijnlijk enorm de sjaak. Als jij al een tijd niet werkt (en daar gok ik wel op als je zoveel kinderen hebt en nu ook thuis zit) dan kom je ook niet zomaar weer aan het werk indien nodig. Dan kom je misschien wel maanden zonder inkomen te zitten, met 5 kinderen. In het ergste geval kom je dan gewoon op straat met 5 kinderen. Als ik jullie was zou ik heel hard gaan zoeken naar een baan in loondienst.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.