Balen van verjaardag.
maandag 28 augustus 2017 om 17:51
Weet niet waar ik het onder moet zetten.
Bah bah bah.
Binnenkort dus jarig. Een mooi rond getal.
En ik wil (wou) dat graag groots vieren maar helaas net als de jaren daarvoor komt er bijna niemand.
Ja schoonfamilie....
In de middag.
Maar ik wou juist leuk feestje in de tuin. Of op een boot.
Maja alle vriendinnen haken af.
Vorig jaar was er maar 1van de 8 die uitgenodigd waren.
Dit jaar 10 uitnodigingen.
2 hebben al gezegd niet te komen.
De rest geen reactie.
En ik ben echt flexibel.
Is de boot to much nou dan in de tuin.
Andere tijden. Eventueel ander weekend...
Maar nee...
Ik voel me zo in de steek gelaten.
Van de vriendinnen er 2 dit jaar geholpen met verhuizen.
Ik kom wel altijd bij hun...
Ook op verjaardag van de kinderen om te helpen...(als dat wordt gevraagd)
Maar wanneer ik 30 wordt is het schijnbaar niet bijzonder genoeg.
Ik krijg steeds meer de neiging om iets voor mezelf te boeken. En iedereen voor een dichte deur te laten staan...
En dan gewoon nieuwe vriendinnen zoeken ofzo...
Sorry hoor ik voel me zo slecht hierdoor.
Bah bah bah.
Binnenkort dus jarig. Een mooi rond getal.
En ik wil (wou) dat graag groots vieren maar helaas net als de jaren daarvoor komt er bijna niemand.
Ja schoonfamilie....
In de middag.
Maar ik wou juist leuk feestje in de tuin. Of op een boot.
Maja alle vriendinnen haken af.
Vorig jaar was er maar 1van de 8 die uitgenodigd waren.
Dit jaar 10 uitnodigingen.
2 hebben al gezegd niet te komen.
De rest geen reactie.
En ik ben echt flexibel.
Is de boot to much nou dan in de tuin.
Andere tijden. Eventueel ander weekend...
Maar nee...
Ik voel me zo in de steek gelaten.
Van de vriendinnen er 2 dit jaar geholpen met verhuizen.
Ik kom wel altijd bij hun...
Ook op verjaardag van de kinderen om te helpen...(als dat wordt gevraagd)
Maar wanneer ik 30 wordt is het schijnbaar niet bijzonder genoeg.
Ik krijg steeds meer de neiging om iets voor mezelf te boeken. En iedereen voor een dichte deur te laten staan...
En dan gewoon nieuwe vriendinnen zoeken ofzo...
Sorry hoor ik voel me zo slecht hierdoor.

dinsdag 29 augustus 2017 om 10:49
Precies dit. Misschien ook een verschil dat ik wel meer dan 10 mensen uitnodig. Meestal eerder een stuk of 35. Als er dan 10 niet kunnen is het nog steeds een gezellig feestje.Annelleke schreef: ↑29-08-2017 10:17Als ik dingen doe doe ik dat omdat ik het wil, niet om iets terug te krijgen. En ik geef feestjes meestal een maand of 3 van tevoren aan, de meeste mensen reageren er niet op maar op de dag zelf is over het algemeen iedereen er. Kwestie van op tijd aangeven. En als mensen niet kunnen volstaat een "gaat niet lukken". Of ze zeggen niks en komen niet, ook goed. Ik kan me daar echt niet druk om maken.
Ik heb zelfs wel eens gehad dat veel mensen op het laatst afzeiden. Toen kwamen er een stuk of 10 mensen. Ik was wel even teleurgesteld, maar uiteindelijk werd het juist erg tof met de mensen die er wél waren.
Maar nooit kwam het in me op om boos te worden op mensen die niet konden komen, of te denken dat ze geen vrienden meer waren. Ik calculeer gewoon in dat mensen het druk hebben.
Wie komt die komt, hartstikke leuk. Kom je niet. Ook prima, even goede vrienden.

dinsdag 29 augustus 2017 om 10:52
Ik heb dit ook 2x meegemaakt. Ik vond dat zo erg, maar goed ik ben wat dat betreft nog een kleuter die het hele jaar naar haar verjaardag uitkijkt. Vervolgens kwam hooguit 1/3 van de mensen die ik had uitgenodigd. En het was niet zo dat ik mensen uitnodigde die ver van me afstonden. Overigens was dit allebei ver vooruit aangekondigd, maar hadden zelfs mijn beste vrienden 'andere leukere plannen'. Ik was toen 20, ik vond dat heel naar. Boos was ik niet, wel heel erg teleurgesteld. En onzeker.
Nieuwe vriendinnen zoeken is trouwens heel makkelijk gezegd, maar in de praktijk verdomd lastig.
Gelukkig heb ik nu hele lieve vrienden. Die komen altijd. Dan maar wat minder vrienden, maar wel mensen die er ECHT voor mij zijn.
Nieuwe vriendinnen zoeken is trouwens heel makkelijk gezegd, maar in de praktijk verdomd lastig.
Gelukkig heb ik nu hele lieve vrienden. Die komen altijd. Dan maar wat minder vrienden, maar wel mensen die er ECHT voor mij zijn.

dinsdag 29 augustus 2017 om 10:55
Zou je dit ook zeggen als je pak 'm beet 15 mensen zou uitnodigen, die allemaal dichtbij je staan, en er komen er maar 3 of 4?S00F schreef: ↑29-08-2017 10:49Precies dit. Misschien ook een verschil dat ik wel meer dan 10 mensen uitnodig. Meestal eerder een stuk of 35. Als er dan 10 niet kunnen is het nog steeds een gezellig feestje.
Ik heb zelfs wel eens gehad dat veel mensen op het laatst afzeiden. Toen kwamen er een stuk of 10 mensen. Ik was wel even teleurgesteld, maar uiteindelijk werd het juist erg tof met de mensen die er wél waren.
Maar nooit kwam het in me op om boos te worden op mensen die niet konden komen, of te denken dat ze geen vrienden meer waren. Ik calculeer gewoon in dat mensen het druk hebben.
Wie komt die komt, hartstikke leuk. Kom je niet. Ook prima, even goede vrienden.
Ik ga eigenlijk altijd naar de verjaardagen van mijn beste vrienden en de familie die het dichtst bij mij staat. Die enkele keer dat ik niet kan heb ik daar een hele goede reden voor. Ik vind 'te druk' gewoon geen goede reden om mijn vrienden te laten zitten.

dinsdag 29 augustus 2017 om 11:01
Sommige mensen werken gewoon in het weekend. Ik heb bijvoorbeeld wat vrienden die in de horeca en de zorg werken, van hen weet ik al dat ze vaak niet kunnen. Anderen wonen ver weg, op twee uur rijden. Ik snap dan best dat ze geen zin hebben om 4 uur in de auto te zitten met kleine kinderen. In deze tijd gaan veel mensen nog lastmimute een weekend weg omdat het weer nu mooi is.
En zo nog wat redenen die ik heel goed begrijp. Ik snap gewoon echt niet dat je dit mensen kwalijk neemt. Het is een feestje, geen verplichting.
En zo nog wat redenen die ik heel goed begrijp. Ik snap gewoon echt niet dat je dit mensen kwalijk neemt. Het is een feestje, geen verplichting.

dinsdag 29 augustus 2017 om 11:05
Dat ging in mijn geval dan niet op, maar dit zijn wel redenen die ik kan begrijpen hoor.S00F schreef: ↑29-08-2017 11:01Sommige mensen werken gewoon in het weekend. Ik heb bijvoorbeeld wat vrienden die in de horeca en de zorg werken, van hen weet ik al dat ze vaak niet kunnen. Anderen wonen ver weg, op twee uur rijden. Ik snap dan best dat ze geen zin hebben om 4 uur in de auto te zitten met kleine kinderen. In deze tijd gaan veel mensen nog lastmimute een weekend weg omdat het weer nu mooi is.
Het gaat me meer om redenen als: oja ik kom. En later: oh nee ik kom toch niet want heb een beter aanbod die zaterdagavond.
Mijn ouders geven elk jaar een groot feest en daar komt eigenlijk altijd bijna iedereen. Hooguit 2 of 3 mensen die dan niet kunnen vanwege vakantie of een ander feest. Mijn ouders gaan zelf ook altijd. Misschien is het ook gewoon hoe ik ben opgevoed en wat ik daardoor als normaal zie? Ik zeg zelf nooit een feestje af, tenzij het iemand is waar ik eigenlijk helemaal niet meer mee omga of ik moet werken. Gewoon omdat het voor degene die het feestje geeft niet leuk is als mensen afzeggen.

dinsdag 29 augustus 2017 om 11:20
S00F schreef: ↑29-08-2017 10:49Precies dit. Misschien ook een verschil dat ik wel meer dan 10 mensen uitnodig. Meestal eerder een stuk of 35. Als er dan 10 niet kunnen is het nog steeds een gezellig feestje.
Dat het voor jou zo werkt is ook prima.
Waar het denk ik op neer komt: als je vrienden niet bij je passen, kan je beter vrienden zoeken die dat wel doen zodat je minder teleurstellingen ervaart.
TO is iemand die veel aandacht aan haar vrienden wil besteden, tijd voor ze vrij wil maken, rekening met hun agenda wil houden, etc. etc. en dat ook terug verwacht. Daar is niks mis mee. Echter haar huidige vrienden zijn anders. Wat voor teleurstellingen zorgt.
dinsdag 29 augustus 2017 om 20:53
Nee hoor, volgens mij als het je vriendin is dan weet je toch wanneer zij jarig is. En kun je toch met die datum rekening houden.
Misschien anders eens polsen van " Goh, Ik weet dat je bijna jarig bent, vier je het en zo ja, wanneer?"

dinsdag 29 augustus 2017 om 20:58
Neuh.Chocolate-cake schreef: ↑29-08-2017 20:53Nee hoor, volgens mij als het je vriendin is dan weet je toch wanneer zij jarig is. En kun je toch met die datum rekening houden.
Misschien anders eens polsen van " Goh, Ik weet dat je bijna jarig bent, vier je het en zo ja, wanneer?"
Ik weet het van mijn kind en ouders/gezin herkomst en dan stopt het wel.
woensdag 30 augustus 2017 om 15:09
Neuh, ik weet van mijn vriend wanneer hij jarig is, en dan houdt het wel op.Chocolate-cake schreef: ↑29-08-2017 20:53Nee hoor, volgens mij als het je vriendin is dan weet je toch wanneer zij jarig is. En kun je toch met die datum rekening houden.

woensdag 30 augustus 2017 om 15:18
Mijn vriendinnen maken tijd voor zoiets. En we houden rekening met elkaars verjaardagen in onze planningen. Als ik weet dat mijn vriendin 2 september jarig is, dan plan ik dat weekend niet zomaar vol. Dan check ik of er misschien een viering/feestje is.
Eerst deed ik dat ook met de verjaardagen van hun kinderen, maar daar word ik eigenlijk nooit voor uitgenodigd
Als dit elk jaar zo gaat, dan zou ik ze even stevig toespreken en op zoek gaan naar nieuwe vriendinnen. Ik vind 'sorry geen tijd' geen goede reden om niet op mijn feestje te komen. Niet van goede vriendinnen. Dan verwacht ik minstens een 'ik moet naar de verjaardag van mijn schoonmoeder'-achtige reden erbij. En dan is het verder prima. Maar 'geen tijd'....bah.
Ik vind dat overigens voor al mijn verjaardagen. Niet alleen de ronde getallen. Ik vind mijn verjaardag leuk. En mijn vriendinnen weten dat.
Eerst deed ik dat ook met de verjaardagen van hun kinderen, maar daar word ik eigenlijk nooit voor uitgenodigd

Als dit elk jaar zo gaat, dan zou ik ze even stevig toespreken en op zoek gaan naar nieuwe vriendinnen. Ik vind 'sorry geen tijd' geen goede reden om niet op mijn feestje te komen. Niet van goede vriendinnen. Dan verwacht ik minstens een 'ik moet naar de verjaardag van mijn schoonmoeder'-achtige reden erbij. En dan is het verder prima. Maar 'geen tijd'....bah.
Ik vind dat overigens voor al mijn verjaardagen. Niet alleen de ronde getallen. Ik vind mijn verjaardag leuk. En mijn vriendinnen weten dat.
woensdag 30 augustus 2017 om 15:31
Hmm... Mijn vrienden mogen ten alle tijden afmelden met "geen zin" of zelfs zonder reden. Wij zijn niet zo van elkaar verplichtingen opleggen. Ik kan me voorstellen dat als je een vriendschap ziet als iets waar verplichtingen bijkomen je heel teleurgesteld kunt zijn in iemand die een vriendschap ziet als een vrijblijvend iets. Ik zie een uitnodiging als een uitnodiging, niet als een soort rappel.

donderdag 31 augustus 2017 om 11:39
Annelleke schreef: ↑30-08-2017 15:31Hmm... Mijn vrienden mogen ten alle tijden afmelden met "geen zin" of zelfs zonder reden. Wij zijn niet zo van elkaar verplichtingen opleggen. Ik kan me voorstellen dat als je een vriendschap ziet als iets waar verplichtingen bijkomen je heel teleurgesteld kunt zijn in iemand die een vriendschap ziet als een vrijblijvend iets. Ik zie een uitnodiging als een uitnodiging, niet als een soort rappel.
En dit helpt TO hoe?
Ik lees alleen maar hoe geweldig en stoer jij bent je dat je zoveel vrienden hebt dat je er wel een paar kunt missen. Maar het is niet jouw topic en niet iedereen is als jij. Heb je je ook maar 1 seconde proberen in te leven bij TO?
Haar situatie is anders dan de jouwe en ze is een ander persoon met blijkbaar niet zoveel eelt op haar rug.
donderdag 31 augustus 2017 om 12:01
Niet leuk. Gewoon niet leuk. Heel eenvoudig.
En nieuwe vriendinnen zoeken is nog niet zo gemakkelijk als het klinkt. Ik heb hier op het forum wel eens gereageerd op een oproepje. Van de tien mensen die zouden komen waren we uiteindelijk met z´n tweetjes. Leuk mens maar geen echte klik, na twee afspraken hielden we het voor gezien.
Wat je kunt doen; Overal waar je een keertje komt het er eens over hebben. Gewoon geen tijd voor een verjaardag klinkt als een rotsmoes. Maar soms denken mensen; ach, er zijn er toch tien, eentje minder is geen probleem. Als ze alle tien zo denken heb je dus geen mens meer over. In een 1-op-1 gesprek kun je misschien de echte reden achterhalen en daarna beslissen of je wel of geen energie meer in deze vriendschap wilt steken. Twee goede vriendinnen en een fijne buurvrouw heb je meer aan dan tien halfslachtige die je alleen weten te vinden als ze je nodig hebben.
Je vindt ze trouwens wel hier op het forum hoor, de topics van meiden die helemaal geen vriendinnen hebben. Vroeger waren de families lekker groot. Op de verjaardagen bij ons thuis zat de woonkamer altijd vol. Maarja, bij mijn moeder thuis waren ze met zeven en bij mijn vader met z´n vieren. De meesten met aanhang. Was altijd een drukke en gezellige boel. Maar tegenwoordig zijn er één of twee kinderen in een gezin, je móet het dus van je vriendinnen hebben. En we hebben het allemaal druk, want werk plus kinderen plus huishouden plus familieverplichtingen plus (kinder)clubjes enzovoorts....
Maar ik zou er wel wat gesprekjes aan wagen als ik jou was. Ik vier doorgaans mijn verjaardag niet, maar toen ik 40 werd vond ik dat toch wel leuk. Uiteindelijk gekozen voor een hightea op zaterdagochtend zodat iedereen weer op tijd thuis was voor kinderen, huishouden, boodschappen enzovoorts. Er moest er eentje werken maar voor de rest waren ze er allemaal (8 plus mezelf).
En nieuwe vriendinnen zoeken is nog niet zo gemakkelijk als het klinkt. Ik heb hier op het forum wel eens gereageerd op een oproepje. Van de tien mensen die zouden komen waren we uiteindelijk met z´n tweetjes. Leuk mens maar geen echte klik, na twee afspraken hielden we het voor gezien.
Wat je kunt doen; Overal waar je een keertje komt het er eens over hebben. Gewoon geen tijd voor een verjaardag klinkt als een rotsmoes. Maar soms denken mensen; ach, er zijn er toch tien, eentje minder is geen probleem. Als ze alle tien zo denken heb je dus geen mens meer over. In een 1-op-1 gesprek kun je misschien de echte reden achterhalen en daarna beslissen of je wel of geen energie meer in deze vriendschap wilt steken. Twee goede vriendinnen en een fijne buurvrouw heb je meer aan dan tien halfslachtige die je alleen weten te vinden als ze je nodig hebben.
Je vindt ze trouwens wel hier op het forum hoor, de topics van meiden die helemaal geen vriendinnen hebben. Vroeger waren de families lekker groot. Op de verjaardagen bij ons thuis zat de woonkamer altijd vol. Maarja, bij mijn moeder thuis waren ze met zeven en bij mijn vader met z´n vieren. De meesten met aanhang. Was altijd een drukke en gezellige boel. Maar tegenwoordig zijn er één of twee kinderen in een gezin, je móet het dus van je vriendinnen hebben. En we hebben het allemaal druk, want werk plus kinderen plus huishouden plus familieverplichtingen plus (kinder)clubjes enzovoorts....
Maar ik zou er wel wat gesprekjes aan wagen als ik jou was. Ik vier doorgaans mijn verjaardag niet, maar toen ik 40 werd vond ik dat toch wel leuk. Uiteindelijk gekozen voor een hightea op zaterdagochtend zodat iedereen weer op tijd thuis was voor kinderen, huishouden, boodschappen enzovoorts. Er moest er eentje werken maar voor de rest waren ze er allemaal (8 plus mezelf).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 31 augustus 2017 om 12:35
Volgens mij gaat het helemaal niet om deze ene verjaardag, maar gaat het over een patroon. En dat wordt nog eens extra bevestigd door deze specifieke situatie. Een vriendin van me heeft jaren geleden naar ons vriendinnenclubje een berichtje gestuurd dat ze merkt dat zij meer energie in de vriendschap steekt (door bijvoorbeeld wel op verjaardagen te komen), dan dat ze terug krijgt en dat ze heeft besloten om ook wat minder te investeren. Ik schrok me helemaal rot! Ik had zelf ook een paar keer afgebeld, met goede redenen, maar toch. Ik vond verjaardagen ook niet zo belangrijk, maar wel het gevoel dat ik haar heb gegeven hierdoor. Het heeft mijn ogen geopend. Ik heb haar gebeld, alles uitgelegd en haar bedankt voor het berichtje. Sindsdien wordt er weer moeite gedaan in onze vriendenclub. Misschien kun je zoiets nog doen?
donderdag 31 augustus 2017 om 16:36
Ik vertel juist dat ik me kan voorstellen dat als je het rot is als je iets anders gewend bent, en dat niet iedereen hetzelfde gewend is. Het zou zomaar kunnen dat haar vriendinnen zich van geen kwaad bewust zijn.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑31-08-2017 11:39En dit helpt TO hoe?
Ik lees alleen maar hoe geweldig en stoer jij bent je dat je zoveel vrienden hebt dat je er wel een paar kunt missen. Maar het is niet jouw topic en niet iedereen is als jij. Heb je je ook maar 1 seconde proberen in te leven bij TO?
Haar situatie is anders dan de jouwe en ze is een ander persoon met blijkbaar niet zoveel eelt op haar rug.
Nergens doe ik stoer, als jij dat er in leest ligt dat echt aan jou. Iets op een andere manier gewend zijn is niet fout of goed of stoer.
woensdag 13 september 2017 om 00:38
Je klinkt als een leuk persoon, met de verkeerde vrienden...
Ga na wat je in vrienden zoekt...
Ik heb pas mijn lijst ingekort en merk nu dat de 3 vriendinnen exclusief zus, echt altijd voor mij klaarstaan en andersom, we hebben nu al bizarre dingen mee gemaakt en er is nog niemand afgehaakt!
Familie heb ik wel maar wij zijn bijna nooit daar dus hun ook niet hier., mijnn ouders schoonouders de mensen die wat dichterbij zijn komen altijd en andersom ook...
kop op het komt goed..
Ga na wat je in vrienden zoekt...
Ik heb pas mijn lijst ingekort en merk nu dat de 3 vriendinnen exclusief zus, echt altijd voor mij klaarstaan en andersom, we hebben nu al bizarre dingen mee gemaakt en er is nog niemand afgehaakt!
Familie heb ik wel maar wij zijn bijna nooit daar dus hun ook niet hier., mijnn ouders schoonouders de mensen die wat dichterbij zijn komen altijd en andersom ook...
kop op het komt goed..